Wilson schreef:Hij is erg leuk ja... Ik heb wel het idee dat hij nog last heeft van de puberteit, hij is geschat op ongeveer 3 jaar. Ik ben nu bezig met hem te leren zonder riem te lopen bij ons in het bos. Dat ging de afgelopen dagen goed, tot vandaag.. Hij racede door het bos heen en gaf geen kick als ik hem riep. In al z'n enthousiasme is hij in een dikke vette modderige sloot gesprongen en aan de andere kant zat hij vast in de prikkelbosjes. Gevolg: ik mocht ook door die vieze sloot en kon mijn modderige mormel op de arm mee door de sloot nemen.
Mwah, oosters is hij wel ja, oost-Indisch doof!
Misschien is het geen hele peek, maar hij komt zeker in de buurt

Ik heb bijna 15 jaar een peek gehad (zonder papieren) en ik zie en lees hier heel veel in terug. Ik wil je niet ontmoedigen, maar die van mij is 15 jaar lang zijn eigen weg gegaan. Hij kon prima los in het bos, maar ik moest hem altijd in de gaten houden. Heel simpel, als hij links een lekkerder geurtje rook, dan ging hij linksaf. En als hij ergens iets leuks zag, dan liep hij daar naar toe. Ongeacht de grootte van de honden of de obstakels die hij daarvoor moest nemen. Als pup heb ik hem zit en blijf kunnen leren, op zijn achtste kreeg ik hem zo ver dat hij 'af' ging liggen. Hij zag totaal het nut niet om te werken voor de baas, voor voer, voor speeltjes etc. Maar ondanks dat hij zo eigenwijs was, was het een gouden hondje. Hij is heel lang speels gebleven (rond de veertien begon de boel een beetje te kraken) en hij was (letterlijk) hondstrouw. Het is maar net wat je met ze wil doen, maar die van mij was heel actief en heeft heel wat kilometers gemaakt. Maar goed hij had dan ook geen papier en was ook 15 jaar geleden geproduceerd, dus erg representatief voor de huidige honden is hij (gelukkig) niet. Dit was die van mij:
http://i7.photobucket.com/albums/y261/S ... tje035.jpg
Veel plezier met hem!