Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag over Pekingees

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Wilson
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Pekingees
Aantal honden: 1

Vraag over Pekingees

Ongelezen bericht door Wilson »

Hallo,

sinds een tijdje heb ik Wilson. Hij komt uit het asiel en kwam daar als vondeling. Volgens de dierenarts/medewerkers van het asiel en mijn eigen dierenarts is het een Pekingees. Nu zie ik alleen op internet overal staan dat een mannetje rond de 5 kg weegt en zijn schofthoogte 15-20 cm is.
Wilson is echter een stuk groter en weegt 8,5 kg terwijl hij absoluut niet dik is.
Ik heb nagevraagd hoe dit zit en beide dierenartsen zeggen dat ik niet zo snel moet geloven wat er op internet staat.(?) Volgens hun is het een Pekingees.
Ook als ik kijk naar de plaatjes die ik tegen kom als ik Pekingees intyp bij google dan komt zijn vachtlengte niet overeen met de bolletjes wol die ik daar zie.

Hier zijn 2 foto's van Wilson:
Afbeelding
Afbeelding

Zien jullie wel, geen of een beetje een Pekingees?
Ik ben benieuwd! :ok:
Afbeelding
If you want the best seat in the house... you'll have to move the dog :')
lets have fun

Re: Vraag over Pekingees

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik zie een kruising pekingees :wink: Wel een leuk beesje hoor.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Ik zie een halve pekinees, maar wel een leuk hondje!!
Afbeelding
Wilson
Vaste gebruiker

Met welk ras denken jullie dat hij gekruisd is?
Afbeelding
lets have fun

Wilson schreef:Met welk ras denken jullie dat hij gekruisd is?
Geen flauw idee. Het kan ook best 1 uit de broodfok zijn, dan is het een look a like :wink:

Maakt het uit dan?
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Ik zie ook meer een Tibetaanse Spaniel
Wilson
Vaste gebruiker

Het maakt mij absoluut niets uit hoor, ik heb alleen zelf nog nooit een Pekingees of iets wat er op lijkt gehad vandaar dat ik het mij af vroeg.
Die foto van de Tibetaanse Spaniel lijkt er inderdaad wel erg op!
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Leuk hondje. Hoe is zijn karakter?
lets have fun

Wilson schreef:Het maakt mij absoluut niets uit hoor, ik heb alleen zelf nog nooit een Pekingees of iets wat er op lijkt gehad vandaar dat ik het mij af vroeg.
Die foto van de Tibetaanse Spaniel lijkt er inderdaad wel erg op!
Als ik het goed zie heeft jouw hondje een rimpel boven z´n neus. Dat heeft een tibetaantje niet meende ik en die snuitjes zijn ook wat langer. Vacht lijkt er wel op! Daarom denk ik toch iets pekinees achtigs.

Ik zat me net te bedenken dat ik deze `pekinees` mooier vind dan die van afgelopen weekend op crufts :LOL:
Wilson
Vaste gebruiker

Dankje! Hij is rustig en erg op zichzelf, luisteren is zijn mindere kant. Als hij iets interessants ziet dan bepaalt hij zelf de regels en luisterd niet meer...
Afbeelding
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Ik zeg een kruising van beide
lets have fun

Wilson schreef:Dankje! Hij is rustig en erg op zichzelf, luisteren is zijn mindere kant. Als hij iets interessants ziet dan bepaalt hij zelf de regels en luisterd niet meer...
das echt een oosters karakter :mrgreen: lijkt me een leukerd :mrgreen:
Wilson
Vaste gebruiker

Hahaha, ik zie die grote foto van die pekingees nu pas! Erg zeg, je zou er maar mee over straat moeten... Zielig!
Wilson heeft een plooi, alsof hij tegen de muur is opgerend. Dat zie je bij die tibetaanse inderdaad niet.
Afbeelding
lets have fun

hoe is zijn gezondheid? kan hij een beetje normaal adem halen?
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Er zijn veel kruisinghondjes die op een tibetaanse spaniel lijken, maar ze zijn t niet.
Zoveel tibetaantjes hobbelen er ook niet rond hier.
Ik denk ook kruising of broodfok Peek. Tis iig een leuk hondje. :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
Wilson
Vaste gebruiker

Hij is erg leuk ja... Ik heb wel het idee dat hij nog last heeft van de puberteit, hij is geschat op ongeveer 3 jaar. Ik ben nu bezig met hem te leren zonder riem te lopen bij ons in het bos. Dat ging de afgelopen dagen goed, tot vandaag.. Hij racede door het bos heen en gaf geen kick als ik hem riep. In al z'n enthousiasme is hij in een dikke vette modderige sloot gesprongen en aan de andere kant zat hij vast in de prikkelbosjes. Gevolg: ik mocht ook door die vieze sloot en kon mijn modderige mormel op de arm mee door de sloot nemen.
Mwah, oosters is hij wel ja, oost-Indisch doof!
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Wilson schreef:Hij is erg leuk ja... Ik heb wel het idee dat hij nog last heeft van de puberteit, hij is geschat op ongeveer 3 jaar. Ik ben nu bezig met hem te leren zonder riem te lopen bij ons in het bos. Dat ging de afgelopen dagen goed, tot vandaag.. Hij racede door het bos heen en gaf geen kick als ik hem riep. In al z'n enthousiasme is hij in een dikke vette modderige sloot gesprongen en aan de andere kant zat hij vast in de prikkelbosjes. Gevolg: ik mocht ook door die vieze sloot en kon mijn modderige mormel op de arm mee door de sloot nemen.
:LOL: dat is mooi, het is een echte hond dus. :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
Wilson
Vaste gebruiker

lets have fun schreef:hoe is zijn gezondheid? kan hij een beetje normaal adem halen?
Ja, hij kan normaal adem halen en heeft ook best een uithoudingsvermogen. Ook als hij hard heeft gerend hoor ik nog niets. Maar zodra hij wil spelen en met een knuffel in z'n bek de kamer in wil lopen dan hoor ik hem op de gang al knorren, die ademhaling gaat op een of andere manier niet helemaal goed :denken:
Afbeelding
Wilson
Vaste gebruiker

Jullie hebben wel gelijk,
zoek de verschillen...

Afbeelding
Afbeelding
lets have fun

Wilson schreef:
lets have fun schreef:hoe is zijn gezondheid? kan hij een beetje normaal adem halen?
Ja, hij kan normaal adem halen en heeft ook best een uithoudingsvermogen. Ook als hij hard heeft gerend hoor ik nog niets. Maar zodra hij wil spelen en met een knuffel in z'n bek de kamer in wil lopen dan hoor ik hem op de gang al knorren, die ademhaling gaat op een of andere manier niet helemaal goed :denken:
Dat zal wel door de platte snuit komen.

Wel fijn om te horen dat hij door bos, moddersloten en prikkelbosjes kan racen :lol1: Dat zie ik een raszuivere peek niet doen.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Frenk heeft een uitstekende neus, maar als hij opgewonden is, dan gaat hij 'kletsen' door zijn knuffel of bot heen. Grommelen en grauwen.

Ik vind Wilson een enig hondje om te zien :ok:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Frenk schreef:Frenk heeft een uitstekende neus, maar als hij opgewonden is, dan gaat hij 'kletsen' door zijn knuffel of bot heen. Grommelen en grauwen.
Dat doen mijn stabijs zelfs ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Flosta
nieuw lid
Mijn ras(sen): Engelse Setter kruising

Ongelezen bericht door Flosta »

Wilson schreef:Hij is erg leuk ja... Ik heb wel het idee dat hij nog last heeft van de puberteit, hij is geschat op ongeveer 3 jaar. Ik ben nu bezig met hem te leren zonder riem te lopen bij ons in het bos. Dat ging de afgelopen dagen goed, tot vandaag.. Hij racede door het bos heen en gaf geen kick als ik hem riep. In al z'n enthousiasme is hij in een dikke vette modderige sloot gesprongen en aan de andere kant zat hij vast in de prikkelbosjes. Gevolg: ik mocht ook door die vieze sloot en kon mijn modderige mormel op de arm mee door de sloot nemen.
Misschien is het geen hele peek, maar hij komt zeker in de buurt :wink: Ik heb bijna 15 jaar een peek gehad (zonder papieren) en ik zie en lees hier heel veel in terug. Ik wil je niet ontmoedigen, maar die van mij is 15 jaar lang zijn eigen weg gegaan. Hij kon prima los in het bos, maar ik moest hem altijd in de gaten houden. Heel simpel, als hij links een lekkerder geurtje rook, dan ging hij linksaf. En als hij ergens iets leuks zag, dan liep hij daar naar toe. Ongeacht de grootte van de honden of de obstakels die hij daarvoor moest nemen. Als pup heb ik hem zit en blijf kunnen leren, op zijn achtste kreeg ik hem zo ver dat hij 'af' ging liggen. Hij zag totaal het nut niet om te werken voor de baas, voor voer, voor speeltjes etc. Maar ondanks dat hij zo eigenwijs was, was het een gouden hondje. Hij is heel lang speels gebleven (rond de veertien begon de boel een beetje te kraken) en hij was (letterlijk) hondstrouw. Het is maar net wat je met ze wil doen, maar die van mij was heel actief en heeft heel wat kilometers gemaakt. Maar goed hij had dan ook geen papier en was ook 15 jaar geleden geproduceerd, dus erg representatief voor de huidige honden is hij (gelukkig) niet. Dit was die van mij: http://i7.photobucket.com/albums/y261/S ... tje035.jpg

Veel plezier met hem!
Wilson
Vaste gebruiker

Flosta schreef:
Misschien is het geen hele peek, maar hij komt zeker in de buurt :wink: Ik heb bijna 15 jaar een peek gehad (zonder papieren) en ik zie en lees hier heel veel in terug. Ik wil je niet ontmoedigen, maar die van mij is 15 jaar lang zijn eigen weg gegaan. Hij kon prima los in het bos, maar ik moest hem altijd in de gaten houden. Heel simpel, als hij links een lekkerder geurtje rook, dan ging hij linksaf. En als hij ergens iets leuks zag, dan liep hij daar naar toe. Ongeacht de grootte van de honden of de obstakels die hij daarvoor moest nemen. Als pup heb ik hem zit en blijf kunnen leren, op zijn achtste kreeg ik hem zo ver dat hij 'af' ging liggen. Hij zag totaal het nut niet om te werken voor de baas, voor voer, voor speeltjes etc. Maar ondanks dat hij zo eigenwijs was, was het een gouden hondje. Hij is heel lang speels gebleven (rond de veertien begon de boel een beetje te kraken) en hij was (letterlijk) hondstrouw. Het is maar net wat je met ze wil doen, maar die van mij was heel actief en heeft heel wat kilometers gemaakt. Maar goed hij had dan ook geen papier en was ook 15 jaar geleden geproduceerd, dus erg representatief voor de huidige honden is hij (gelukkig) niet. Dit was die van mij: http://i7.photobucket.com/albums/y261/S ... tje035.jpg

Veel plezier met hem!
Aah wat een poepie! Hoe je jouw hond omschrijft zie ik wel wat van terug in Wilson. Hij zit regelmatig vast in de prikkelbosjes en takken omdat hij ergens wil snuffelen. Hij speelt ook veel, maar wel bijna altijd alleen. Samen spelen begrijpt hij volgensmij niet zo goed. Gelukkig wil hij wel een beetje werken voor beloningsnoepjes, ik denk dat ik binnenkort een basiscursus ga volgen om een beetje het hond-baas idee te krijgen want ik ben soms bang dat hij een loopje met mij gaat nemen.. :goeie:
Ik hoop dat die van mij ook zo oud mag worden :)
Bedankt voor je verhaaltje!!
Afbeelding
Wilson
Vaste gebruiker

Mellow schreef:Hij lijkt op mijn Sammy.
Dat is een broodfokpeek of een kruising peek.
Sammy weegt nu ongeveer 7,5kg en is 10 maanden.

Afbeelding
Hey wat een leuk beestje! Hij lijkt er inderdaad op! :I:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Dat zegt niet, doet mijn Havanzer ook :lol1: Verder is die ook flink aan de maat en is toch rasecht.
Ik zie er wel een Pekingees in, zo ken ik ze van vroeger.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”