Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verenigings Fokreglement

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Verenigings Fokreglement

Ongelezen bericht door Es »

sirene schreef:
Es schreef:O ja, er zijn ook VFR goed gekeurd door de leden, die door de RVB worden afgekeurd....
Ik ben benieuwd waarop dan.
Ik zou het alleen toejuichen als het in het belang is van het ras. Niet om domme regeltjes die niets met de honden zelf te maken hebben.

Nou als je bijv. er buitenlandse uitslagen gezondheidstesten erin wil opnemen. (HD)
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Es schreef:
sirene schreef:
Es schreef:O ja, er zijn ook VFR goed gekeurd door de leden, die door de RVB worden afgekeurd....
Ik zou het alleen toejuichen als het in het belang is van het ras. Niet om domme regeltjes die niets met de honden zelf te maken hebben.

Nou als je bijv. er buitenlandse uitslagen gezondheidstesten erin wil opnemen. (HD)
Dat kan niet ? Omdat die volgens een ander protocol werken ofzo ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Es
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:Ik geloof niet in certificeren, stempeltjes en stambomen of fokkers met plusjes. Het is niet te handhaven en niet controleerbaar. We fokken levende wezens. Je kunt heel goed je best doen met fokken maar dan nog kan er van alles fout gaan. Dan kun je mensen gaan straffen die het niet goed doen maar waar ligt de grens ? Wie is goed en wie is fout ?
We moeten het hebben van goede voorlichting en openheid. Laat zien wat je aan het doen bent en waarom. Wat je test, wat voor ziekten er voorkomen. Gooi alles in een database, gewoon open maar zonder een kwalificatie eraan te hangen. Dan kunnen mensen zelf een keus maken.
Maargoed, ik heb het al zo vaak geroepen. Er worden alleen maar nieuwe dingen verzonnen die nergens op slaan.

Met name dat laatste, dat wordt door bijna iedereen geroepen; een openbare database zou al zoveel schelen. Dan kan een koper nooit meer zeggen dat hij van niks wist.

Ook op de verdiepingsdagen!

Al jaren wordt er gevraagd om die database en hij komt maar niet. Te triest voor woorden.

Waarom kan de Finse niet, wat is er dan zo privacy gevoelig aan? De uitslagen van de Saarloos staan toch ook online?
Op elke wandeling is
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

sirene schreef:Ik geloof niet in certificeren, stempeltjes en stambomen of fokkers met plusjes. Het is niet te handhaven en niet controleerbaar. We fokken levende wezens. Je kunt heel goed je best doen met fokken maar dan nog kan er van alles fout gaan. Dan kun je mensen gaan straffen die het niet goed doen maar waar ligt de grens ? Wie is goed en wie is fout ?
We moeten het hebben van goede voorlichting en openheid. Laat zien wat je aan het doen bent en waarom. Wat je test, wat voor ziekten er voorkomen. Gooi alles in een database, gewoon open maar zonder een kwalificatie eraan te hangen. Dan kunnen mensen zelf een keus maken.
Maargoed, ik heb het al zo vaak geroepen. Er worden alleen maar nieuwe dingen verzonnen die nergens op slaan.
en ik ook
Es
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:
Es schreef:
sirene schreef:

Dat kan niet ? Omdat die volgens een ander protocol werken ofzo ?

HD testen uit het buitenland vallen niet onder 4.1. net als de nederlandse
Die moeten van 4.1. naar 4.4 maar als je leden al toegestemd toen je het bij 4.1 had gezet moet je ALV dus over...
Laatst gewijzigd door Es op 29 mar 2013 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Op elke wandeling is
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Rosita Compagner schreef:
en ik ook
Jij ook :ok:
Er wordt gewoon totaal niet geluisterd. Dat is wat me frustreert. Wij (het gewone hondenvolk) komen met ideeën. Ook via officiele wegen (rv's) maar er wordt niets mee gedaan of een slap aftreksel van gemaakt. Vervolgens moeten wij over dat slappe aftreksel gaan stemmen en dan roept het Kennelclub bestuur dat wij niets willen en overal tegen stemmen en dwars liggen :19: Ja duhhh.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Es
Zeer actief
Contacteer:

Precies.

En stel dat de functionaliteit er is, met de HD, Ed, oog- en oortesten, en je kijkt naar oogziekten; bij de Jack Russell terrier mag je niet fokken met distachiasis, bij bijv. de teckel wel, (x vrije hond) hoe wordt dat dan aangegeven?
Op elke wandeling is
Es
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben een beetje aan het surven, bij een ras staat onder gezondheid mbt buitenlandse honden in hun VFR dat de uitslagen en kwaliteit van test vergelijkbaar moeten zijn van die in Nederland dat is toch ook niet meetbaar in 'de Matrix' op deze wijze?

"De uitslag van de in het betreffende land uitgevoerde gezondheidsonderzoeken en de
kwaliteit van het onderzoek dienen vergelijkbaar te zijn met de onderzoeken zoals deze
door de vereniging in dit VFR zijn opgenomen."
Op elke wandeling is
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Es schreef:Ik ben een beetje aan het surven, bij een ras staat onder gezondheid mbt buitenlandse honden in hun VFR dat de uitslagen en kwaliteit van test vergelijkbaar moeten zijn van die in Nederland dat is toch ook niet meetbaar in 'de Matrix' op deze wijze?

"De uitslag van de in het betreffende land uitgevoerde gezondheidsonderzoeken en de
kwaliteit van het onderzoek dienen vergelijkbaar te zijn met de onderzoeken zoals deze
door de vereniging in dit VFR zijn opgenomen."
Natuurlijk is dat niet meetbaar. Zaken worden pas meetbaar als uniforme processen worden gebruikt om tot een bepaald resultaat te komen. Zolang dat niet aan de orde is (komende 25.000 jaar ;)) is het zinvol de situatie met boerenverstand in te schatten :U:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”