Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Hypothetische vraag"

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: "Hypothetische vraag"

Ongelezen bericht door samantha! »

Tara schreef:
samantha! schreef: Ik kom er bij je op terug als hij meegedaan heeft aan een show! eens zien wat een keurmeester ervan zegt.
Ja graag, lijkt me leuk. :D
Ik heb toevallig even op de lijst van dekreuen van de NLV gekeken, en het viel mij op dat de kleerkasten (laat ik mij eens diplomatiek uitdrukken) hoger gewaardeerd werden dan de wat rankere types.
Toch heb ik wel een paar van die groterds gezien, waarvan ik weet dat ze uitstekend werken.
Ik ben dus oprecht benieuwd. :ok:
Ik heb ook even gekeken (kijk daar normaal nooit) maar ik zie dan vooral dat bij de meeste reuen bij werk het vlakje leeg is.
Een enkeling heeft een KNJV diploma en een hele enkeling ook nog wat andere dingen, maar de meeste hebben alleen showuitslagen.
Ik kijk altijd op de site van gundogs en workingretriever als ik naar honden kijk, de meeste van die reuen staan ook helemaal niet op lijst van de nlv.
De lijn waar Jack uitkomt is trouwens gericht op de fieldtrialwedstrijden en niet op KNJV, vele van zijn voorouders zijn fieldtrialkampioen en om die titel te mogen dragen moeten ze trouwens ook minstens ZG op show gehaald hebben en dus voldoen aan de rasstandaard :wink:
Over 3 maanden als Jack zijn show gelopen heeft kom ik er op terug!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Canecorsosultan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: "Hypothetische vraag"

Ongelezen bericht door Canecorsosultan »

S@ndr@ schreef:
Canecorsosultan schreef:Een CC is, mits je als baas weet wat je in huis haalt, een prima hond in NL. De CC hoeft geen erf te hebben om te bewaken, maar wel voldoende uitdaging qua wandelen, spelen en leren. Ze hebben een enrom aanpassingsvermogen, mits zij wel voldoende bezig gehouden worden. Hier al meer dan 10 jaar goede ervaringen met de CC als huishond. Wel weten wij wat we in huis hebben... Een hond die uitdaging nodig heeft, op allerlei gebied. Een zelfstandige hond, die als de baas geen leiding geeft, zelf beslist. Aan jou als baas de taak om daaraan te voldoen :wink: Dat mis ik helaas wel eens bij mensen die een CC aanschaffen... Weet wat je in huis haalt en weet of je met een dergelijke hond kunt omgaan.
Ik zou zelf nooit een Herder achtige of Terrier achtige kiezen. Ik weet dat ik daar niet mee om kan gaan. Das mijn gebrek en niet die van de honden :wink:
tja, ik wist het ongeveer, maar voor mij - is hij nog veel beter dan ik ooit had durven hopen, - de makkelijkste hond ever, baasgericht en eerlijk, zonder slaafs te zijn. toch kan ik me plenty mensen voor de geest halen waarbij deze honden niet goed zouden gaan.
Dat jij nooit een herderachtige zou kiezen vind ik dan weer heel erg opvallend, aangezien een CC best herder achtige trekjes heeft :engel: , meer dan typische molosser eigenschappen - t is een beetje een cross over tussen die 2 :mann:
Jij hebt met Gil net zo'n exemplaar als wij met Sultan hadden, niet alleen qua formaat, maar ook qua gedrag :ok: Toch zouden zowel Gil als Sultan bij mensen die hen niet begrijpen of er niet juist mee omgaan, voor problemen kunnen zorgen, helemaal mee eens!!

Ik ben opgegroeid met Mechelaars, vaak "lastige" herplaatsers die mijn pa opving als de baas er geen raad meer mee wist. Nooit problemen mee gehad. Maar ik kan ze gewoon niet (meer) lezen.
Ken veel meer CC baasjes die volgens eigen zeggen de Herder of Terrier niet begrijpen/kunnen lezen :wink:
Afbeelding
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”