Ja mooi he! Witte tandjes heeft ze nog he!ranetje schreef:![]()
Die tweede is keurig

Moderator: moderatorteam
Ja mooi he! Witte tandjes heeft ze nog he!ranetje schreef:![]()
Die tweede is keurig
Ja tof he! Ben zo trots!mito schreef:Wat gaaf dat het zo goed ging met duif en konijn!![]()
Wel een minpuntje van die drentse patrijs. Ik heb ook niet zulke goede ervaringen met het ras, maar dat een pup zoiets doet, is wel heel vreemd. Mooi dat Amy geijk weer kon apporteren, daardoor was ze het vast snel weer vergeten
Ja, heb even een plaatje opgezocht van een drent met vergelijkbare leeftijd, zo zag hij er ook ongeveer uit:drent.lover schreef:Wat vervelend ja van die drent, maar was dat nog echt een jonge pup die dat deed ?
Oh.. Nee zo groot als jouw onderschrift was ie nog niet!drent.lover schreef:O nee dan weet ik niet wie het is, het zusje van mijn jongste drent van 10 maanden traint namelijk daar ook dus ik dacht al die zal het toch niet zijn, maar die is dus al net zo groot als de rechter hond op mijn onderschrift en niet meer zoals op jouw plaatje.
Was het wel een Drent of was het een Heidewachtelpup?Ankefoto schreef:Oh.. Nee zo groot als jouw onderschrift was ie nog niet!drent.lover schreef:O nee dan weet ik niet wie het is, het zusje van mijn jongste drent van 10 maanden traint namelijk daar ook dus ik dacht al die zal het toch niet zijn, maar die is dus al net zo groot als de rechter hond op mijn onderschrift en niet meer zoals op jouw plaatje.
De baasjes waren zenuwachtig en dat voelen de honden perfect aanAnkefoto schreef:Hahahaaaahhh!! Het ging vandaag sleeeecht! Bij iedereen trouwens, waarom weet ik niet, Amy was er een groot gedeelte niet echt bij, misschien omdat alles anders was als anders.
Proef A Het vast en los volgen
Dit ging gelukkig gruwelijk goed, zelfs de keurmeester had niks aan te merken, "keurig!" zei die.
Proef B Uit sturen en komen op bevel
Eerste poging ging slecht vlakbij lag eendenpoep ofzo en dat moest even grondig geinspecteerd en opgelikt worden.(ieuw) We mochten het nog een keer proberen, en toen ging ze ineens! Zoef! Terugfluiten en daar kwam ze weer! En netjes voorzitten he!
Vond de keurmeester ook mooi, ik weet alleen niet hoe het zit met als je een tweede poging doet hoeveel puntenaftrek je dat krijgt, maar dat hoor ik vanzelf.
Proef C Houden van de aangewezen plaats
Sleeeecht!! Maar dat had ik eigenlijk wel verwacht. Toen ik nog niet eens uit zicht was gingen beide honden al zitten, de andere hond rende ineens keihard zijn baasje achterna en toen kon ik het wel vergeten natuurlijk! Amy raakte in paniek en liep uit haar m2. Jammer maar helaas, volgende keer beter.
Proef D Apport te land
Tja.. Wij hadden aangegeven deze met de dummy uit te voeren. Alleen werd er op dezelfde plek ook met konijnen gewerkt. Amy rook het en had geen oog meer voor de dummy. Helaas.
Later kregen we te horen dat iedereen met dummy een herkansing kreeg op een plek waar niet met konijn gewerkt was, en wat denk je? Modelapportje all the way!!![]()
wooohooohh!!
Proef E Apport te water
Ahum.. geen apport en niet te water. Was te verwachten, maar ik had het idee dat het nu meer ging om dat de kant te steil af liep en met zo'n plankje rechtop tegen de kant aan ter hoogte van Amy zelf, daar durfde ze niet van af. Ze had het wel warm dus ik denk dat er een kans was dat ze het wel gedaan had als de kant geleidelijk af liep, maarja.. als het weer wat beter is kunnen we daar mee oefenen!
Nou dat was m weer! Al met al was het een erg gezellige dag met een heerlijk zonnetje! En we blijven gewoon lekker door trainen natuurlijk! Volgend examen is in oktober dus wie weet...
En dat is het allerbelangrijkste! Zo'n diploma is leuk als afsluiting van het trainen, maar lol hebben samen is iets waar je elke dag van kunt genieten. Diploma wordt opgeborgen en dan kijk je er niet meer naar om. Dat is mijn ervaring in ieder geval.Ankefoto schreef:Bedankt voor jullie lieve reacties! Het was inderdaad onze eerste echte proef. En ik zie nu wel in dat het eigenlijk helemaal niet zo slecht is gegaan, we hadden in ieder geval veel lol, en we hebben ook weer veel geleerd en ervaring op gedaan.
Ja ik vind het ook het belangrijkste om lol te hebben want alles dat ik doe, doe ik voor de Fluff!Sita schreef:En dat is het allerbelangrijkste! Zo'n diploma is leuk als afsluiting van het trainen, maar lol hebben samen is iets waar je elke dag van kunt genieten. Diploma wordt opgeborgen en dan kijk je er niet meer naar om. Dat is mijn ervaring in ieder geval.Ankefoto schreef:Bedankt voor jullie lieve reacties! Het was inderdaad onze eerste echte proef. En ik zie nu wel in dat het eigenlijk helemaal niet zo slecht is gegaan, we hadden in ieder geval veel lol, en we hebben ook weer veel geleerd en ervaring op gedaan.