Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Speuren met Zomer

Moderator: moderatorteam

ZomerStorm
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita, Akita
Aantal honden: 1

Speuren met Zomer

Ongelezen bericht door ZomerStorm »

Afgelopen vrijdag heb ik samen met Zomer een proefles speuren gevolgd. Ze vond het echt superleuk en werd er zelfs behoorlijk fanatiek van (vooral bij het "slachtoffer" zoeken). We doen ook al puppybehendigheid, wat ze ook erg leuk vindt, maar daar wordt ze lang niet zo fanatiek van. De trainster heeft me ook een nieuwe manier aangeleerd om Zomer te laten apporteren. Normaal brengt ze de bal niet terug, maar bij deze methode deed ze dat wel. Echt heel leuk! Natuurlijk blijft het een akita en die gaat echt niet 10 ballen achter elkaar voor mij pakken, maar ik vond dit al echt heel bijzonder. :cheer: Ze heeft bij thuiskomst echt bijna de hele avond aan een stuk door gesnurkt en was in de ochtend amper haar bed uit te krijgen.

Na de les hebben we ons meteen ingeschreven voor de beginnersgroep. 25 april gaan we beginnen. Ik heb er superveel zin in en Zomer denk ik ook :lol1:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: Speuren met Zomer

Ongelezen bericht door ranetje »

ZomerStorm schreef:Afgelopen vrijdag heb ik samen met Zomer een proefles speuren gevolgd. Ze vond het echt superleuk en werd er zelfs behoorlijk fanatiek van (vooral bij het "slachtoffer" zoeken). We doen ook al puppybehendigheid, wat ze ook erg leuk vindt, maar daar wordt ze lang niet zo fanatiek van. De trainster heeft me ook een nieuwe manier aangeleerd om Zomer te laten apporteren. Normaal brengt ze de bal niet terug, maar bij deze methode deed ze dat wel. Echt heel leuk! Natuurlijk blijft het een akita en die gaat echt niet 10 ballen achter elkaar voor mij pakken, maar ik vond dit al echt heel bijzonder. :cheer: Ze heeft bij thuiskomst echt bijna de hele avond aan een stuk door gesnurkt en was in de ochtend amper haar bed uit te krijgen.

Na de les hebben we ons meteen ingeschreven voor de beginnersgroep. 25 april gaan we beginnen. Ik heb er superveel zin in en Zomer denk ik ook :lol1:
Vertel :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ZomerStorm
Zeer actief

ranetje schreef:
ZomerStorm schreef:Afgelopen vrijdag heb ik samen met Zomer een proefles speuren gevolgd. Ze vond het echt superleuk en werd er zelfs behoorlijk fanatiek van (vooral bij het "slachtoffer" zoeken). We doen ook al puppybehendigheid, wat ze ook erg leuk vindt, maar daar wordt ze lang niet zo fanatiek van. De trainster heeft me ook een nieuwe manier aangeleerd om Zomer te laten apporteren. Normaal brengt ze de bal niet terug, maar bij deze methode deed ze dat wel. Echt heel leuk! Natuurlijk blijft het een akita en die gaat echt niet 10 ballen achter elkaar voor mij pakken, maar ik vond dit al echt heel bijzonder. :cheer: Ze heeft bij thuiskomst echt bijna de hele avond aan een stuk door gesnurkt en was in de ochtend amper haar bed uit te krijgen.

Vertel :D
hahaha! Normaal als ze de bal pakt rent ze alleen maar rondjes met de bal (meestal bal aan touw) en maakt ze er meer een pak-me-dan-spelletje van. Ik roep haar dan met een hoog stemmetje en dan komt ze hoogstens met de bal langs, maar dan puur om over te gaan op een trekspel. Ik heb van de trainster geleerd helemaal stil te zijn wanneer ze de bal te pakken heeft. Wanneer ze mij dan aankijkt, hurk ik op de grond als uitnodiging. Daarop rent ze dan naar mij en als ze de bal loslaat voor mijn voeten krijgt ze iets (heel) lekkers en beloon ik haar met stem. Dit hoefden we echt maar twee keer te oefenen en ze snapte het al. Als ze de bal te ver weg liet vallen, dan kreeg ze niks en ze had al snel door dat ze dan alsnog de bal moest gaan halen en deze voor mijn voeten moest leggen. Ze is wel slim, mijn kleine meid, maar ze is gewoon vaak liever lui dan moe...het (b)engeltje :I:
ranetje
Zeer actief

Leuk dat het zo snel werkt :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ZomerStorm
Zeer actief

We zijn inmiddels al een tijdje verder en het is echt leuk om te zien hoe Zomer zich ontwikkelt. We zitten in een groepje met drie andere (heel verschillende) honden en je ziet nu ook duidelijk dat iedere hond haar/zijn eigen kwaliteiten heeft. Zomer is wat minder gemotiveerd bij het zoeken van voorwerpen in kistjes of onder pionnetjes, terwijl de andere honden dat wel heel goed doen. Zomer kan het wel en snapt het wel, maar na twee keer heeft ze het meestal wel gezien.

Mensen zoeken vindt ze echter fantastisch en bij dat onderdeel is ze verreweg de meest gemotiveerde deelnemer. Ze gaat heel zelfverzekerd op haar doel af. Als beloning krijgen de honden eigenlijk wat worst, maar zelfs dat hoeft niet voor Zomer. Ze wil gewoon een aai over d'r bol van het "slachtoffer" en kusjes geven. Zelfs als we klaar zijn met dit onderdeel, wilt ze nog het bos invliegen om het spoor te volgen en te kijken of die persoon nog steeds op dezelfde plek zit :D

Sinds twee weken werken we ook met zweetsporen volgen. Ook dat kan ze heel goed en doet ze heel zelfverzekerd. Neus op de grond en gaan met die banaan! Ze gaf volgens de trainster ook heel netjes aan wanneer het spoor eindigde. Wanneer we dan thuis komen valt mevrouw vrijwel direct voldaan in slaap. Ik ben heel trots op haar en ze vindt het zelf heel leuk. Volgende week is de laatste les van deze beginnerscursus, maar we gaan direct door met de recreanten. Leuk, leuk leuk :cheer:
Laatst gewijzigd door ZomerStorm op 07 jun 2013 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
ranetje
Zeer actief

:E:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Wat super van Zomer! Leuk dat jullie doorgaan :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Ankefoto
Actief
Mijn ras(sen): Kruising tussen dwergkees/maltezer kruising en engelse cocker/maltezer kruising
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ankefoto »

Wat goed! Ga zo door!! :cheer:
Afbeelding
Amy de speurhond !!
En nu.... jachthond in spe!! --> Update laatste les jachttraining klik hier!
FOTO'S Amy apporteert een duif!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

wat klink je heerlijk enthousiast! fijn dat het zo lekker gaat!
Afbeelding
ZomerStorm
Zeer actief

massam schreef:wat klink je heerlijk enthousiast! fijn dat het zo lekker gaat!
Ja, daar wordt je ook enthousiast van! :D Heb nu alweer zin in donderdag!
pinguin20
Zeer actief
Mijn ras(sen): leonberger

Ongelezen bericht door pinguin20 »

Waar speur je? Ik ben (voor de toekomst) aan het kijken, maar kan nog niet echt iets vinden, en Venlo is nog wel te rijden.
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
ZomerStorm
Zeer actief

pinguin20 schreef:Waar speur je? Ik ben (voor de toekomst) aan het kijken, maar kan nog niet echt iets vinden, en Venlo is nog wel te rijden.

Bij Dogs Outdoor Adventure in Venlo. Site: http://www.dogsoutdooradventure.nl/

Het ligt bij de Grote Heide in Venlo (niet het losloopdeel, maar het deel waar de schapen ook lopen).
pinguin20
Zeer actief

ZomerStorm schreef:
pinguin20 schreef:Waar speur je? Ik ben (voor de toekomst) aan het kijken, maar kan nog niet echt iets vinden, en Venlo is nog wel te rijden.

Het ligt bij de Grote Heide in Venlo (niet het losloopdeel, maar het deel waar de schapen ook lopen).
Bedankt, ik ga er eens naar kijken :flower:
ZomerStorm
Zeer actief

pinguin20 schreef:
ZomerStorm schreef:

Leuk :ok: Misschien kom ik dan nog wel eens die lieve, "kleine" Kaylee van je tegen :I:
pinguin20
Zeer actief

ZomerStorm schreef:
pinguin20 schreef:
ZomerStorm schreef:

Leuk :ok: Misschien kom ik dan nog wel eens die lieve, "kleine" Kaylee van je tegen :I:
Dat kan sowieso nog wel eens voorkomen, mijn ouders en schoonouders wonen in Venlo en omgeving dus ik wandel ook nog wel eens daar ;)
ZomerStorm
Zeer actief

pinguin20 schreef:
Dat kan sowieso nog wel eens voorkomen, mijn ouders en schoonouders wonen in Venlo en omgeving dus ik wandel ook nog wel eens daar ;)
Wie weet. Lijkt me wel leuk!
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”