Na de les hebben we ons meteen ingeschreven voor de beginnersgroep. 25 april gaan we beginnen. Ik heb er superveel zin in en Zomer denk ik ook

Moderator: moderatorteam
VertelZomerStorm schreef:Afgelopen vrijdag heb ik samen met Zomer een proefles speuren gevolgd. Ze vond het echt superleuk en werd er zelfs behoorlijk fanatiek van (vooral bij het "slachtoffer" zoeken). We doen ook al puppybehendigheid, wat ze ook erg leuk vindt, maar daar wordt ze lang niet zo fanatiek van. De trainster heeft me ook een nieuwe manier aangeleerd om Zomer te laten apporteren. Normaal brengt ze de bal niet terug, maar bij deze methode deed ze dat wel. Echt heel leuk! Natuurlijk blijft het een akita en die gaat echt niet 10 ballen achter elkaar voor mij pakken, maar ik vond dit al echt heel bijzonder.Ze heeft bij thuiskomst echt bijna de hele avond aan een stuk door gesnurkt en was in de ochtend amper haar bed uit te krijgen.
Na de les hebben we ons meteen ingeschreven voor de beginnersgroep. 25 april gaan we beginnen. Ik heb er superveel zin in en Zomer denk ik ook
hahaha! Normaal als ze de bal pakt rent ze alleen maar rondjes met de bal (meestal bal aan touw) en maakt ze er meer een pak-me-dan-spelletje van. Ik roep haar dan met een hoog stemmetje en dan komt ze hoogstens met de bal langs, maar dan puur om over te gaan op een trekspel. Ik heb van de trainster geleerd helemaal stil te zijn wanneer ze de bal te pakken heeft. Wanneer ze mij dan aankijkt, hurk ik op de grond als uitnodiging. Daarop rent ze dan naar mij en als ze de bal loslaat voor mijn voeten krijgt ze iets (heel) lekkers en beloon ik haar met stem. Dit hoefden we echt maar twee keer te oefenen en ze snapte het al. Als ze de bal te ver weg liet vallen, dan kreeg ze niks en ze had al snel door dat ze dan alsnog de bal moest gaan halen en deze voor mijn voeten moest leggen. Ze is wel slim, mijn kleine meid, maar ze is gewoon vaak liever lui dan moe...het (b)engeltjeranetje schreef:VertelZomerStorm schreef:Afgelopen vrijdag heb ik samen met Zomer een proefles speuren gevolgd. Ze vond het echt superleuk en werd er zelfs behoorlijk fanatiek van (vooral bij het "slachtoffer" zoeken). We doen ook al puppybehendigheid, wat ze ook erg leuk vindt, maar daar wordt ze lang niet zo fanatiek van. De trainster heeft me ook een nieuwe manier aangeleerd om Zomer te laten apporteren. Normaal brengt ze de bal niet terug, maar bij deze methode deed ze dat wel. Echt heel leuk! Natuurlijk blijft het een akita en die gaat echt niet 10 ballen achter elkaar voor mij pakken, maar ik vond dit al echt heel bijzonder.Ze heeft bij thuiskomst echt bijna de hele avond aan een stuk door gesnurkt en was in de ochtend amper haar bed uit te krijgen.
Ja, daar wordt je ook enthousiast van!massam schreef:wat klink je heerlijk enthousiast! fijn dat het zo lekker gaat!
pinguin20 schreef:Waar speur je? Ik ben (voor de toekomst) aan het kijken, maar kan nog niet echt iets vinden, en Venlo is nog wel te rijden.
Bedankt, ik ga er eens naar kijkenZomerStorm schreef:pinguin20 schreef:Waar speur je? Ik ben (voor de toekomst) aan het kijken, maar kan nog niet echt iets vinden, en Venlo is nog wel te rijden.
Bij Dogs Outdoor Adventure in Venlo. Site: http://www.dogsoutdooradventure.nl/
Het ligt bij de Grote Heide in Venlo (niet het losloopdeel, maar het deel waar de schapen ook lopen).
Leukpinguin20 schreef:Bedankt, ik ga er eens naar kijkenZomerStorm schreef:pinguin20 schreef:Waar speur je? Ik ben (voor de toekomst) aan het kijken, maar kan nog niet echt iets vinden, en Venlo is nog wel te rijden.
Het ligt bij de Grote Heide in Venlo (niet het losloopdeel, maar het deel waar de schapen ook lopen).
Dat kan sowieso nog wel eens voorkomen, mijn ouders en schoonouders wonen in Venlo en omgeving dus ik wandel ook nog wel eens daarZomerStorm schreef:Leukpinguin20 schreef:Bedankt, ik ga er eens naar kijkenZomerStorm schreef:pinguin20 schreef:Waar speur je? Ik ben (voor de toekomst) aan het kijken, maar kan nog niet echt iets vinden, en Venlo is nog wel te rijden.
Het ligt bij de Grote Heide in Venlo (niet het losloopdeel, maar het deel waar de schapen ook lopen).Misschien kom ik dan nog wel eens die lieve, "kleine" Kaylee van je tegen
Wie weet. Lijkt me wel leuk!pinguin20 schreef:
Dat kan sowieso nog wel eens voorkomen, mijn ouders en schoonouders wonen in Venlo en omgeving dus ik wandel ook nog wel eens daar