Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Baas zoekt hond. Waar zijn we naar op zoek?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Baas zoekt hond. Waar zijn we naar op zoek?

Ongelezen bericht door Paisley »

Geinspireerd door het topic over Zorbas:

Mijn moeder is bijna met pensioen en ziet er weer naar uit om aan een hond te beginnen, het liefst een volwassen herplaatser. Ze heeft in het verleden veel verschillende honden gehad, van Yorky tot Rottweiler, met in de serie ook een Border collie en een Lab-mix. Maar we zijn niet altijd op een doordachte manier aan onze honden gekomen en in de orientatie fase denk ik graag met haar mee naar een geschikt maatje :) We zullen de asiels in de buurt hier opzoeken, maar het lijkt in de eerste instantie alsof er niets geschikts in de buurt is. De zoektocht op het internet geef ik dus meer kans :)

Ze is op zoek naar een middelgrote hond, het liefst ruwharig, met een medium aan energie. Dus geen couch potatoe, maar ook geen hyperactief dier. Een makkelijke omgang met katten en konijnen is een vereiste. De hond moet wel af en toe alleen kunnen zijn, maar het is belangrijker dat de hond in de omgang makkelijk is, waardoor hij overal mee naar toe kan en dus weinig alleen hoeft te zijn.

Mijn moeder woont in een ruim huis met een ruime tuin, in een dorp. De hond moet goed met kleine kinderen om kunnen gaan, omdat haar kleinkinderen veel over de vloer zijn. Bovendien woont ze naast een basisschool. Een goede omgang met andere honden is ook een vereiste, want ikzelf verheug me natuurlijk op een speelmaatje voor de kleine Mayke :wink:

Al met al dus op zoek naar de perfecte hond :lol1: Welke rassen zouden geschikt zijn? Met als drie hoofdtermen: ruwharig, middelmatige behoefte aan lichaamsbeweging, sociaal naar alles wat leeft. Ik heb zelf geen benul van ruwharige rassen.
Kent iemand een herplaatser waar ik haar enthousiast mee kan maken?
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: Baas zoekt hond. Waar zijn we naar op zoek?

Ongelezen bericht door tekkel »

Ruwharige standaardtekkel :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

zijn teckels sociaal naar alles wat leeft? die van mijn oom en tante is een echte killer (al is dat een dwerg, maar dat zal niet zoveel uitmaken denk ik). Kippen, konijnen, katten.. wat ie kan pakken..
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Gewoon een leuke mix waar bijv een fox terrier in zit ?
Zijn vaak vrij stabiele hondjes kruisingen waar dat doorheen zit worden vaak vrij oud etc.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

toots schreef:Gewoon een leuke mix waar bijv een fox terrier in zit ?
Zijn vaak vrij stabiele hondjes kruisingen waar dat doorheen zit worden vaak vrij oud etc.
Sociaal naar alles wat leeft en Fox Terrier? :80: :schrik:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ooooh Yepetto.... :I: :I: :I: :I:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Cutie :I: :I: :I: Waar haal je ze toch vandaan Nanna, deze is echt te leuk gewoon :I:
Voor TS: Ik heb niet zoveel verstand van ruwharen maar wil je moeder een rashond of mag het ook een vuilnisbakkie zijn?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Chihuahua-paws
Zeer actief

Maeve schreef:
Ja als je een mix heb een leuke boerenfox waar het hier vol van lijkt te lopen zijn tegen alles leuk hoor
sommigen kunnen wel achter aan willen etc. Maar daar zijn er meer van zeker de ruwharige honden.

Chihuahua-paws
Zeer actief

O Nanna wat is Cutie en Cutie :I: Als ik opzoek was zou ik het wel weten.

Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Haha ik wilde Yepetto ook alweer laten zien, die had ik in het topic van Zorbas ook gezet. Zo'n leukerd vind ik die toch :I:

Ik zag zelf trouwens nog een hond op dutchyadoptions staan (dezelfde link als Nanna). Verhaaltje klinkt helemaal perfect volgens mij.

Lucy is gevonden op de plaatselijke markt van Szamotuly, hier is zij achtergelaten door iemand aan het eind van de dag. Lucy is een heel kalme, elegante en vredige dame. Ze is sociaal naar mensen en loopt altijd met een twinkeling in haar ogen rond als mensen bij haar zijn. Lucy is stil, blaft in het asiel niet. Lucy is heel makkelijk in de omgang, laat alles met haar doen, zoals kammen. Lucy is een echte mensenvriend en waardeert aaien enorm. Lucy houdt ook van wandelen en is medium actief. Ze is voor haar leeftijd een gezonde hond! Lucy heeft een hart van goud. Ze kan prima overweg met andere honden, katten, andere dieren en kan ook goed met kinderen.

Alleen qua uiterlijk past ze niet helemaal in het wensenplaatje :mann: En ze is al 11.

Afbeelding

Maar ze is zo leuk :love:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Ze is idd leuk, lief hoofd heeft ze.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

toots schreef:
Maeve schreef:
Ja als je een mix heb een leuke boerenfox waar het hier vol van lijkt te lopen zijn tegen alles leuk hoor
sommigen kunnen wel achter aan willen etc. Maar daar zijn er meer van zeker de ruwharige honden.
Ik denk dat je ze een beetje onderschat :wink: Er zullen vast individuen zijn die niks doen met enig wild maar de gemiddelde Terrier (en zeker de Fox) is toch behoorlijk fel. Ik zou helemaal geen Terrier kiezen eigenlijk.
Paisley
Zeer actief

Leuk, al die reacties!
Rashond is zeker niet vereiste maar het maakt het zoeken wat makkelijker als we een beetje een uitgangspunt hebben. Teckels vallen af omdat ze de korte pootjes onnatuurlijk en lelijk vindt.

Ze vind 11 jaar te oud en ik snap dat wel.. Cutie en Yepetto zie er geschikt uit! :love:
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Border Terrier?

Afbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Maeve schreef:
toots schreef:
Maeve schreef:
Ik denk dat je ze een beetje onderschat :wink: Er zullen vast individuen zijn die niks doen met enig wild maar de gemiddelde Terrier (en zeker de Fox) is toch behoorlijk fel. Ik zou helemaal geen Terrier kiezen eigenlijk.

Ik denk dat in Cutie ook terrier zit.Deze lijkt sprekend op Dribbel dan ietsje groter.
En Dribbel was een schat maar dominant naar veel andere honden en oppassen met kleine kinderen en eten........Ik weet het niet.
Karakter: Cutie is samen met 6 andere honden door de politie weggehaald omdat ze onder slechte omstandigheden werden gehouden. Cutie is ongelofelijk lief en doet er alles voor om maar uit zijn kennel te mogen, hij knuffelt en kruipt helemaal tegen het hek op om maar geaaid te worden. Cutie kan goed samen met andere honden, hij stelt zich wel een beetje dominant op tegenover ze, maar doet ze verder niets.

Ik schat zomaar dat je moeder Cutie wel aankan

Dribbel met wat korter haar:

Afbeelding

CutieAfbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Nanna schreef:Ik zou Cutie niet aanraden bij iemand met nul hondenervaring. Hij lijkt me bij uitstek het type dat met zijn overrompelende charme iedereen inpakt en daarna eens fijn zijn eigen plan gaat lopen trekken ;-)
Maar mits juist aangepakt lijkt het me een heel fijn en leuk hondje :ok:

ja dat lijkt mij ook.

Ik liep bijv.op straat met beide honden en Dribbel ging altijd vrolijk naar iedereen toe,het liefst al springend tegen iedereen op,mensen vonden dat leuk wat hij heeft toch z`n lief vrolijk koppie.Dus aaien maar.Op deze manier kon hij goed zijn zin krijgen.Het nodigt mensen uit om lekker met hem te spelen en te ravotten....ja,hij kon veel bereiken met zijn uiterlijk!(Maar hij was ook super leuk,op het dominante na dan.)

Dydo viel niet eens meer op.

Omdat zij ook klein kinderen heeft....weet niet,ik zou het niet doen denk ik.Al wonen deze kinderen niet bij haar en horen ze niet tot de vaste roedel,dat zal wel schelen denk ik.
Mijn kinderen hoorden natuurlijk bij de vaste roedel en die ging hij 1x in de zoveel tijd toch even lekker uit proberen
Punzel
Zeer actief

Paisley schreef:
Ze vind 11 jaar te oud en ik snap dat wel.. Cutie en Yepetto zie er geschikt uit! :love:
Begrijpelijk! Maar ik kan het altijd proberen :mann:

Er is een hele bups nieuwe honden overgekomen naar Nederland, via Sos-Strays. Ik zag er een paar bijstaan en ik moest meteen aan jullie denken.

Glaciar Zo'n 2,5 jaar jong, verblijft in Beek-Ubbergen, in een gastgezin met katten. Zou ik het liefst zo zelf ophalen, maar dat gaat helaas niet.

Afbeelding

Ewok . Zes jaar jong, zit in Deurne. Verblijft ook in een gastgezin met katten. Volgens mij is hij in het echt veel knapper dan op de foto's :I:

Afbeelding

En deze vind ik eigenlijk zelf harstikke aandoenlijk. :I: :I: Maar met vier maanden waarschijnlijk te jong voor je moeder?

Afbeelding

En Repu, zij is nog maar 8 maanden.

Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Klein poedeltje?
Paisley
Zeer actief

Punzel schreef: Er is een hele bups nieuwe honden overgekomen naar Nederland, via Sos-Strays.
Wat leuke beestjes zitten daar tussen! Ik ga mijn moeke ermee gek maken.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Apple schreef:Klein poedeltje?
dat dus of een middenslag ;)
Afbeelding
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

Punzel schreef: Glaciar Zo'n 2,5 jaar jong, verblijft in Beek-Ubbergen, in een gastgezin met katten. Zou ik het liefst zo zelf ophalen, maar dat gaat helaas niet.

Afbeelding
Oh die is wel leuk :)
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Irta schreef:
Punzel schreef: Glaciar Zo'n 2,5 jaar jong, verblijft in Beek-Ubbergen, in een gastgezin met katten. Zou ik het liefst zo zelf ophalen, maar dat gaat helaas niet.

Afbeelding
Oh die is wel leuk :)
Ohhhhh...wow :I: :I: :I:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Jion schreef:Een Yepetto :I:

Afbeelding

YEPETTO is een zeer dankbare viervoeter die zijn nieuwe aangeboden leven met beide pootjes omhelst. YEPETTO wordt door zijn opvanggezin omschreven als een rustige lieve en luie rakker. Naar andere honden toe is YEPETTO uiterst vriendelijk en is hij steeds bereid om met hem een spelletje te doen.
Deze knapperd is totaal geen sloper en volledig zindelijk. Ook aan de leiband lopen vormt voor YEPETTO geen enkel probleem en hij loopt dan ook netjes en bedeesd met je mee. Als YEPETTO los mag lopen gaat hij best wel een eindje weg maar hij houdt je goed in de gaten en komt steeds weer bij je.
YEPETTO vindt het uitermate fijn dat hij geknuffeld wordt en kan hier dan ook eindeloos van genieten. Doch anderzijds is YEPETTO hier totaal niet opdringerig in. Mee rijden met de auto is voor YEPETTO geen enkel probleem en hij springt uit zichzelf in de kofferbak.
YEPETTO slaapt meestal in de openstaande bench die hij ervaart als een veilig en rustig plekje waar je ongestoord kan liggen snurken. Kinderen vormen eveneens geen enkel probleem voor YEPETTO en hij begroet deze dan ook uitbundig en hartelijk.
Kortom YEPETTO heeft een hart van goud, en een fluweel zacht karakter het enige dat hem nog ontbreekt zijn fijne baasjes waar hij al dit mooie kan aan tentoon spreiden.

hij is echt heel erg leuk en makkelijk, ik heb een paar keer met het gastgezin gesproken :ok: . hij is wel aan de maat ;)
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Wat een leuke honden komen er weer voorbij :80:
Border terriër zou kunnen, maar veel reuen zijn niet zo gezellig naar andere volle reuen en ik moet zeggen dat ik veel teefjes heb gezien die ook niet bere-sociaal waren naar andere honden :wink:
Gezien de omschrijving zou ik ook gaan voor een volwassen herplaatser met een iets zachter karakter dan de gemiddelde terriër :ok: Meer richting gezelschapshondje?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat te ddenken van een Hollands Smausje.?
Vriendelijk , ruwharig en handelbaar formaat en voor een redelijke prijs.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Punzel
Zeer actief

Ik ben niet nieuwsgierig hoor, maar hoe staat het er hier inmiddels voor? :mrgreen: Ik zag net dat de knappe Yepetto op gereserveerd stond dus toen moest ik weer aan dit topic denken. Maar hij is vast niet gereserveerd voor jullie :mann:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Jion schreef:
Hutsje schreef:

hij is echt heel erg leuk en makkelijk, ik heb een paar keer met het gastgezin gesproken :ok: . hij is wel aan de maat ;)
Nah, zolang hij blijft liggen merk je daar weinig van. :engel:
zo is dat, op een gegeven moment zijn ze zo groot dat een staart overal overheen gaat, dus geen afgestofte tafels meer :engel:
en hij ziet er echt leuk uit
Paisley
Zeer actief

Punzel schreef:Ik ben niet nieuwsgierig hoor, maar hoe staat het er hier inmiddels voor? :mrgreen: Ik zag net dat de knappe Yepetto op gereserveerd stond dus toen moest ik weer aan dit topic denken. Maar hij is vast niet gereserveerd voor jullie :mann:
De zoektocht is even gestaakt. Mijn moeder is meegesleurd in de enthousiasme en plezier die ik in mijn pup heb (heb haar nu 2,5 maand) maar begint nu weer te twijfelen of ze dr vrijheid wel wil opgeven. Bij twijfel niet doen - ze kijkt het nog even aan.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”