Mijn moeder is bijna met pensioen en ziet er weer naar uit om aan een hond te beginnen, het liefst een volwassen herplaatser. Ze heeft in het verleden veel verschillende honden gehad, van Yorky tot Rottweiler, met in de serie ook een Border collie en een Lab-mix. Maar we zijn niet altijd op een doordachte manier aan onze honden gekomen en in de orientatie fase denk ik graag met haar mee naar een geschikt maatje
Ze is op zoek naar een middelgrote hond, het liefst ruwharig, met een medium aan energie. Dus geen couch potatoe, maar ook geen hyperactief dier. Een makkelijke omgang met katten en konijnen is een vereiste. De hond moet wel af en toe alleen kunnen zijn, maar het is belangrijker dat de hond in de omgang makkelijk is, waardoor hij overal mee naar toe kan en dus weinig alleen hoeft te zijn.
Mijn moeder woont in een ruim huis met een ruime tuin, in een dorp. De hond moet goed met kleine kinderen om kunnen gaan, omdat haar kleinkinderen veel over de vloer zijn. Bovendien woont ze naast een basisschool. Een goede omgang met andere honden is ook een vereiste, want ikzelf verheug me natuurlijk op een speelmaatje voor de kleine Mayke
Al met al dus op zoek naar de perfecte hond
Kent iemand een herplaatser waar ik haar enthousiast mee kan maken?