Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welke jachthond past bij ons?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Re: welke jachthond past bij ons?

Ongelezen bericht door Mit »

Tara schreef:
Marjoleine schreef:
Tara schreef:Wetterhounen zijn geweldig! :I:
Ja, maar die willen ze niet vanwege niet mooi, als ik het goed begrijp.
Wat heb je aan een mooie hond die niet bij je past. :U:
Nou ik zal ook nooit van mijn leven een Wetter nemen, al passen ze nog zo goed. Ik vind ze leuk bij een ander maar voor mezelf? Nope.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Mit schreef:
Tara schreef:
Marjoleine schreef:
Tara schreef:Wetterhounen zijn geweldig! :I:
Ja, maar die willen ze niet vanwege niet mooi, als ik het goed begrijp.
Wat heb je aan een mooie hond die niet bij je past. :U:
Nou ik zal ook nooit van mijn leven een Wetter nemen, al passen ze nog zo goed. Ik vind ze leuk bij een ander maar voor mezelf? Nope.
Nee, maar ik vind de volgorde verkeerd. Eerst kijken of het karakter bij je past. Daarna het uiterlijk je aanspreekt.
Toen wij ons wensenlijstje opstelden, kwam eruit dat een Retriever paste. Om het uiterlijk kwamen we toen op een Golden uit.
Zo zal ik nu ook een hond uitkiezen als ik een ander ras zou zoeken. Want er zijn zat honden die ik prachtig vind, maar qua karakter weet ik dat die niet zo goed bij mij passen.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Mijn ervaring is dat je je ook wel naar je hond gaat vormen. Als je ergens 100% voor wilt gaan, dan zorg je er gewoon voor dat het een succes wordt. Ik heb uit het verleden vaak genoeg gemerkt dat ik ook naar mijn hart moet luisteren, als mijn verstand iets anders zegt.
Ik heb jaren terug met weinig ervaring een verwaarloosd paard van 3 jaar gekocht. Iedereen in het paardenwereldje verklaarde me voor gek maar dít is wat ik wilde en met heel veel bloed, zweet en tranen heb ik wel een droom verwezenlijkt met dit paard.

Ik heb een Stabij van 4 maand. Als ik een profielschets van mezelf had gegeven, hadden de meesten er ook geen Stabij op uitgezocht. Maar ik ben flexibel en richt mijn leven in naar onze beide belangen.

PS ik vind het trouwens heerlijk om een ras te hebben, waar ik in de eerste instantie ook 'geen klik' mee had. Want de meeste Stabijtjes die ik ken, zijn redelijk gereserveerd naar vreemden. En dat vind ik prettig.
Daarnaast zie ik om me heen dat met veel Stabijtjes ook niet meer wordt ondernomen dan een rondje door het park en ze zien er vaak te dik en chagrijnig uit. Maar zoiets heb je zelf natuurlijk in de hand. Het lijkt erop dat de Stabij hier in Friesland is gebombardeerd tot de ideale ongecompliceerde gezinshond maar ik denk niet dat hij dan het beste tot zn recht komt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”