Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voedselbank voor huisdieren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Voedselbank voor huisdieren

Ongelezen bericht door dagmar88 »

massam schreef:
dat snap ik maar ik dacht ik mierenn**k even net zo lekker als jij op zinnetjes. rot he :mrgreen:

:D Nee hoor, ik heb gelukkig niet zo'n last van persoonlijke dingetjes.
Het discussieert alleen zo moeilijk.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

dagmar88 schreef:
massam schreef:
dat snap ik maar ik dacht ik mierenn**k even net zo lekker als jij op zinnetjes. rot he :mrgreen:

:D Nee hoor, ik heb gelukkig niet zo'n last van persoonlijke dingetjes.
Het discussieert alleen zo moeilijk.

jep
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

S@ndr@ schreef:dan maar misbruik, voor zover dat opgaat, ik vin ut wel goed hoor........, het volgende station is het asiel, daar wordt niemand blij van :19:
Wat niet lukt omdat de afstandskosten niet opgehoest kunnen worden :19: vind het ook een prima idee. Ik denk dat het makkelijk geïntegreerd kan worden in de gewone voedselbank.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik ben voor en zou er met plezier aan bijdragen!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen

Ongelezen bericht door KKiara »

Helemaal voor, als snap ik dagmar's punt ook wel. Ik geloof echt dat er mensen zijn die niet zonder kunnen, maar er zullen er ook vast zijn die als ze hun prioriteiten verleggen er een hoop wel mogelijk zou zijn.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Safari schreef:Als ik afhankelijk zou worden van de voedselbank dan zou ik kiezen voor herplaatsen. Het gaat nl verder dan die bak brokken. Ontvlooien, ontwormen en DA zouden niet meer mogelijk zijn gewoon omdat daar het geld niet meer voor is.
Ontvlooien en ontwormen is toch niet standaard nodig?
Enten ook niet... :U: Zeker niet als ze daarvoor gewoon geent zijn toen er nog wel geld was.
misbruik blijft er altijd, maar ik ben niet per definitie tegen. Vind het een prima plan eigenlijk...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik zie niet zoveel redenen om er tegen te zijn eigenlijk.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik ben er ook voor.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

nou ja, alleen al voor de dieren ben ik voor.
maar wordt weleens chagrijnig van dit soort advertenties :

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

dan denk ik dat mensen het niet helemaal snappen. ze hebben geen geld maar willen dan wel een hond.
ik kan het voer etc gewoon betalen van mijn dieren en heb een noodpot waar hun ook onder vallen.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Corneliana schreef:nou ja, alleen al voor de dieren ben ik voor.

dan denk ik dat mensen het niet helemaal snappen. ze hebben geen geld maar willen dan wel een hond.
ik kan het voer etc gewoon betalen van mijn dieren en heb een noodpot waar hun ook onder vallen.
Advertentie bestaat niet.
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

alm@ schreef:
Corneliana schreef:nou ja, alleen al voor de dieren ben ik voor.

Advertentie bestaat niet.

een steffert... :wink:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

massam schreef:
dagmar88 schreef:Dat werd bij Pjotr als reden opgegeven dat hij weg moest.
Hij kost inclusief verzekering hooguit €35 per maand.
Waar een wil is, is een weg denk ik dan...

ik ken gezinnen die voor 30 euro in de week eten en dan niks meer hebben. die kunnen een hond houden maar kunnen in jouw berekening dan 1 week per maand niet eten.. asjemaarechtwilhe...
De wil en de weg en de wajong. De levenslange verheerlijking van mankementeus zijn.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

D'r wordt aan tonnen (in kilo's, aan euro's is het een veelvoud daarvan) aan voedsel voor mensen en dieren weggegooid, eigenlijk alleen maar om schaarste in stand te houden.
Ik zie geen reden om het niet te gebruiken.
Misbruik?
Het weggooien/vernietigen is misbruik.
Wiel
Corneliana
Zeer actief

linlin schreef:
massam schreef:

ik ken gezinnen die voor 30 euro in de week eten en dan niks meer hebben. die kunnen een hond houden maar kunnen in jouw berekening dan 1 week per maand niet eten.. asjemaarechtwilhe...
De wil en de weg en de wajong. De levenslange verheerlijking van mankementeus zijn.
ja lekker he?
mijn zwager doet dat ook.
zijn hele leven doet zijn hart het al slecht, zo blauw als een smurf is ie en maar geld vangen. *sarcasmemodus uit*
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Waarom niet? De een kan meer missen en de ander heeft het nodig. Ik ben blij dat ik mijn honden kan onderhouden, en we het niet slecht hebben.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Prima idee maar er moet wel gecontroleerd worden. Misschien kan er qua gegevensuitwisseling iets gekoppeld worden aan de voedselbank voor mensen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Howie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Stabyhoun

Ongelezen bericht door Howie »

linlin schreef:
massam schreef:

Ik lees voornamelijk mee maar hier wil ik graag even op inhaken. Je doet de wajong af alsof iedereen die er gebruik van maakt eigenlijk best kan werken. Ik vind dit niet zo fijn om te lezen.
Toevallig heb ik ook wajong ja, en heel toevallig ook nog een hond, 2 katten en een paard! Door zowel psychisch als lichamelijk chronische ziektes ben ik blij met de uitkomst van de wajong. Wil absoluut niet zeggen dat ik mij niet nuttig maak! Werk 2 middagen per week bij de voedselbank en ga na een jaar gestopt te zijn bij de dierenambulance dit weer oppakken. Hiernaast ben ik bezig met 2 cursussen en help ik regelmatig de ouderen in het dorp met computerles.
Ik voelde mij persoonlijk aangevallen, vandaar mijn persoonlijke reactie. Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is en dat je mensen echt kan kwetsen hiermee!
:I: Bo mijn lieve friese stabij :I:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Howie schreef:
linlin schreef:
massam schreef:

Ik lees voornamelijk mee maar hier wil ik graag even op inhaken. Je doet de wajong af alsof iedereen die er gebruik van maakt eigenlijk best kan werken. Ik vind dit niet zo fijn om te lezen.
Toevallig heb ik ook wajong ja, en heel toevallig ook nog een hond, 2 katten en een paard! Door zowel psychisch als lichamelijk chronische ziektes ben ik blij met de uitkomst van de wajong. Wil absoluut niet zeggen dat ik mij niet nuttig maak! Werk 2 middagen per week bij de voedselbank en ga na een jaar gestopt te zijn bij de dierenambulance dit weer oppakken. Hiernaast ben ik bezig met 2 cursussen en help ik regelmatig de ouderen in het dorp met computerles.
Ik voelde mij persoonlijk aangevallen, vandaar mijn persoonlijke reactie. Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is en dat je mensen echt kan kwetsen hiermee!
Ik snap nooit zo goed hoe je gekwetst kan worden door een opmerking van zomaar iemand op een forumpje :wink:
Nou, dan geldt die opmerking niet voor jou, ook goed: maak je druk.

Ik vind zo'n voedselbank trouwens een prima idee voor mensen die ineens door pech worden overvallen :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Anja »

Howie schreef:
linlin schreef:
massam schreef:

Tuurlijk ben jij blij met de wajong!
Maar ik vraag me wel af... als je een hond , 2 katten en een paard kan verzorgen ( en daar gaat veel werk in zitten), vrijwilligerswerk bij de voedselbank en bij de dierenambulance kan doen, daarbij computerlessen kan geven en ook nog 2 cursussen kan volgen waarom kan je dan niet gewoon een baan zoeken?
Je schijnt energie genoeg te hebben.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Howie schreef:
linlin schreef:
massam schreef:

Ik lees voornamelijk mee maar hier wil ik graag even op inhaken. Je doet de wajong af alsof iedereen die er gebruik van maakt eigenlijk best kan werken.
Nou doe ik dat hier eens niet, eigenlijk, alhoewel ik na het vernemen van jouw activiteiten speciaal voor jou wel toe wil voegen, maar dat terzijde edoch wel onverkwikkelijk aanwezig.

In deze ging het mij erom, om het dan maar uit te spellen, dat een wajonger niet begrijpt dat er mensen zijn die getroffen raken door bijzondere economische tegenspoed.

Natuurlijk mag je niks zeggen over dat soort, jawel, dát sóórt, mensen zonder gekwatst en blauw aangelopen voor de voeten geworpen te krijgen. Feit is en blijft dat er hier een wajonger zich niet voor kan stellen dat inkomsten vernietigend negatief kunnen fluctueren.

Maar die link mag ik niet leggen en ik doe het toch. Voor de eeltvorming op ziel ende tenen.
Corneliana
Zeer actief

Anja schreef: Tuurlijk ben jij blij met de wajong!
Maar ik vraag me wel af... als je een hond , 2 katten en een paard kan verzorgen ( en daar gaat veel werk in zitten), vrijwilligerswerk bij de voedselbank en bij de dierenambulance kan doen, daarbij computerlessen kan geven en ook nog 2 cursussen kan volgen waarom kan je dan niet gewoon een baan zoeken?
Je schijnt energie genoeg te hebben.
ik durf het bijna niet te zeggen maar je hebt wel een beetje gelijk Anja.
ik denk dat ik al die activiteiten niet zou kunnen realiseren zonder dood neer te vallen.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Op zichzelf een goed idee vind ik.
En ja er zullen altijd mensen zijn die er in de ogen van anderen 'misbruik' van maken.

Ook bij een gewone voedselbank moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen om er gebruik van te mogen maken, en die worden getoetst.
En toch, ik ben er maar heel even vrijwilliger geweest. Op dat moment en bij die voedselbank was zo'n 80% daar wegens schulden bij Wehkamp e.d. want ja je moet wel de grootste tv hebben als je de hele dag thuis zit. En inderdaad, ook 80% had genoeg geld om te roken. Ik had daar kunnen blijven werken voor die kleine minderheid die het in mijn ogen nodig had, maar ik vertikte het om voor de grote groep staan te zwoegen terwijl ze lekker een 5de sjekkie opstaken in de rij.

Maar goed, dit was zo'n 6 jaar geleden, denk dat er nu wel meer trieste gevallen zitten door de crisis.
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Biet schreef:D'r wordt aan tonnen (in kilo's, aan euro's is het een veelvoud daarvan) aan voedsel voor mensen en dieren weggegooid, eigenlijk alleen maar om schaarste in stand te houden.
Ik zie geen reden om het niet te gebruiken.
Misbruik?
Het weggooien/vernietigen is misbruik.
:ok:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mwah, mensen kopen vaak bij whekamp, omdat het op krediet kan, als je geen geld hebt en je wasmachine gaat kapot, dan is dat vaak de manier om in ieder geval te kunnen wassen, o.i.d.
roken- mijn ouders hadden het ook niet breed, maar die hadden zoiets van mijn koffie en mijn peuken, dat is het enigste wat een arm mens heeft :wink: , en ja die werden het eerst gekocht en wat ze dan nog konden besteden, dat werd gebruikt voor de dagelijkse boodschappen, t is wel een verslaving he- en t heet niet voor niets zo
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

S@ndr@ schreef:mwah, mensen kopen vaak bij whekamp, omdat het op krediet kan, als je geen geld hebt en je wasmachine gaat kapot, dan is dat vaak de manier om in ieder geval te kunnen wassen, o.i.d.
roken- mijn ouders hadden het ook niet breed, maar die hadden zoiets van mijn koffie en mijn peuken, dat is het enigste wat een arm mens heeft :wink: , en ja die werden het eerst gekocht en wat ze dan nog konden besteden, dat werd gebruikt voor de dagelijkse boodschappen, t is wel een verslaving he- en t heet niet voor niets zo
Heb echt met veel mensen daar gesproken, en de meesten zeiden van ja, je wil toch een goede tv en dan koop je op krediet. En dan koop je ook heel makkelijk nog andere dingen die je wil, cadeautjes voor familie, noem maar op, en voor je er erg in hebt kan je je schulden niet afbetalen en zit je in de schuldsanering.
Wat ik ook zeg, ik vind het goed dat het er is, een voedselbank, en het zou mooi zijn als daarbij ook voor huisdieren iets geregeld kon worden. Maar persoonlijk snap ik dus best goed hoe er wordt aangekeken tegen het zogenaamde misbruik er van.
Het is natuurlijk veel zieliger en 'terechter' in de ogen van velen dat er een alleenstaande moeder komt die na de scheiding niet meer rond kon komen en leningen afsloot zodat de kinderen het goed hebben, ipv iemand in de bijstand die door luxeaankopen in de schulden zit.
Biet
Zeer actief

Najah, een jaar of 6 geleden was het nog helemaal normaal om te lenen.
Marketing en de manier van verkopen, waren daar ook (voor een deel) op gebaseerd
Toen kocht je ook nog een huis, in de verwachting dat de waarde automatisch zou stijgen.
Tot in 2008 bleek dat het allemaal gebaseerd was op een grote luchtbel.
En die knappen op een gegeven moment.
De crisis wordt niet voor niets een schuldencrisis genoemd.
Wiel
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Biet schreef:Najah, een jaar of 6 geleden was het nog helemaal normaal om te lenen.
Marketing en de manier van verkopen, waren daar ook (voor een deel) op gebaseerd
Toen kocht je ook nog een huis, in de verwachting dat de waarde automatisch zou stijgen.
Tot in 2008 bleek dat het allemaal gebaseerd was op een grote luchtbel.
En die knappen op een gegeven moment.
De crisis wordt niet voor niets een schuldencrisis genoemd.
Rutte zegt t toch ook, niet zo somber gewoon kopen die nieuwe auto :pffff:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

S@ndr@ schreef: Rutte zegt t toch ook, niet zo somber gewoon kopen die nieuwe auto :pffff:

Op de pof natuurlijk :mrgreen:
Wat zou het Nederlandse wagenpark er anders uitzien als er alleen maar volledig betaalde auto's zouden rondrijden.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Biet
Zeer actief

marian* schreef:
S@ndr@ schreef: Rutte zegt t toch ook, niet zo somber gewoon kopen die nieuwe auto :pffff:

Op de pof natuurlijk :mrgreen:
Wat zou het Nederlandse wagenpark er anders uitzien als er alleen maar volledig betaalde auto's zouden rondrijden.
Ik ben eigenlijk ook niet zo somber.
Dit is nog steeds één van de welvarendste landen op de wereld, met een hele goede uitgangspositie.
Denk wel dat er op een heel andere manier tegen de waarde van dingen aangekeken moet worden.
Deels zal deze crisis mensen er toe dwingen om dat te doen, deels is dat ook een kwestie van keuzes.
Een oude waarheid "Gratis geld bestaat niet" bewijst zichzelf nu ook weer.
Nu dat besef ook nog in Den Haag en bij de kiezers, komen we een heel eind en hebben we het weer over de echte economie.
Wiel
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

linlin schreef:
massam schreef:

:ok: Het is een feestje.

Mensen die in aanmerking komen voor een voedselbank hebben €180 per maand te besteden aan alles dat buiten de vaste lasten valt.
Voeding, kleding, verzorgingsspullen, dieren etc.
Dan is voer geven alleen symptoombestrijding en zou er ook iets opgezet moeten worden voor medische zorg.
Anders krijg je situaties zoals die hond met tumoren laatst, die vanwege de kosten herplaatst moest worden.
Dat vind ik veel minder wenselijk dan het moeten herplaatsen van een gezonde hond.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”