zit er allang op.runninggirl schreef:Gewoon een schuifslot aan je tuindeur, zodat ie niet van buiten open kan als jij dat niet wil. Simpel zat.

meestal ben ik erbij
het ging meer om dat hij dan wel binnenzit.
Moderator: moderatorteam
zit er allang op.runninggirl schreef:Gewoon een schuifslot aan je tuindeur, zodat ie niet van buiten open kan als jij dat niet wil. Simpel zat.
Ik snap niet goed wat je bedoelt, als de deur op slot is kunnen er geen kinderen de tuin in rennen toch? En dan maakt het niet uit of je hond in de tuin zit of binnen.Corneliana schreef:zit er allang op.runninggirl schreef:Gewoon een schuifslot aan je tuindeur, zodat ie niet van buiten open kan als jij dat niet wil. Simpel zat.
kan ik gewoon op slot doen als hij buitenloopt
meestal ben ik erbij
doe ik ookRi@ schreef:Dat zal allemaal wel maar ik mis beschermende houding naar hem toe.
Jij schrijft in een ander topic dat je een waakbord op kinderhoogte aan je tuindeur gaat maken voor binnenrennende kinderen die geen hond verwachten. Wat verwacht je van een waakse hond, die wil drijven, waar gillende kleine kinderen onverwacht binnenkomen op een plek waar hij vooral waakt. Die situatie zou je hem niet in moeten brengen, want hoeveel triggers wil je hebben.
Wat er kan gebeuren is dat hij een kind bijt. Ouders op hoge poten aangifte doen en Sky in beslag wordt genomen. Je hoort hem te beschermen.
nee de tuindeur en als die opengaat blaft de hond binnen want je hebt hier een vol uitzicht door het grote raam. en als de kinderen dan door de tuindeur binnenkomen kan ik daar makkelijk op anticiperen.runninggirl schreef:Ik snap niet goed wat je bedoelt, als de deur op slot is kunnen er geen kinderen de tuin in rennen toch? En dan maakt het niet uit of je hond in de tuin zit of binnen.Corneliana schreef:zit er allang op.runninggirl schreef:Gewoon een schuifslot aan je tuindeur, zodat ie niet van buiten open kan als jij dat niet wil. Simpel zat.
meestal ben ik erbij
Gaat het dan om je eigen kinderen? Of lopen er andere kinderen bij jullie de tuin in?Corneliana schreef:nee de tuindeur en als die opengaat blaft de hond binnen want je hebt hier een vol uitzicht door het grote raam. en als de kinderen dan door de tuindeur binnenkomen kan ik daar makkelijk op anticiperen.runninggirl schreef:Ik snap niet goed wat je bedoelt, als de deur op slot is kunnen er geen kinderen de tuin in rennen toch? En dan maakt het niet uit of je hond in de tuin zit of binnen.Corneliana schreef:zit er allang op.runninggirl schreef:Gewoon een schuifslot aan je tuindeur, zodat ie niet van buiten open kan als jij dat niet wil. Simpel zat.
meestal ben ik erbij
als hij in de tuin is is dat alweer lastiger. ook daar ga ik aan werken hoor.
ook mijn eigen kinderen en andere kinderenrunninggirl schreef:Gaat het dan om je eigen kinderen? Of lopen er andere kinderen bij jullie de tuin in?Corneliana schreef:nee de tuindeur en als die opengaat blaft de hond binnen want je hebt hier een vol uitzicht door het grote raam. en als de kinderen dan door de tuindeur binnenkomen kan ik daar makkelijk op anticiperen.runninggirl schreef:Ik snap niet goed wat je bedoelt, als de deur op slot is kunnen er geen kinderen de tuin in rennen toch? En dan maakt het niet uit of je hond in de tuin zit of binnen.Corneliana schreef: zit er allang op.
meestal ben ik erbij
als hij in de tuin is is dat alweer lastiger. ook daar ga ik aan werken hoor.
Hoe dan ook, ik zou er gewoon een vaste regel van maken, als de hond in de tuin is de deur op slot zodat je niet hóeft te anticiperen.
Gut, zo gaat het hier ook eerlijk gezegd. Soms hebben ze wel de neiging om wat meer druk op de lijn te zetten maar daarin zijn ze ook wel te "houden" en te corrigeren met stem.renee-uk schreef:mijn aangelijnde honden lopen voor me, de lijn mag strak maar ze mogen niet mijn schouder uit de kom trekken en dat doen ze dan ook niet.
in bepaalde situaties moeten ze 'naast' en dat doen ze ook.
en als het helemaal spannend wordt moeten ze volgen en zelfs dat doen ze.
brave hondjes heb ik toch
Zo gaat het bij mij ook, ik vind het niet heel erg maar mijn moeder wel en ze krijgt het maar niet voor elkaar om hem naast te laten lopen en trekt haar overal mee naar toe behalve als ze hem heel kort houd en de haar hand met de riem achter de rug. Iemand nog tips?Cherish schreef:Rex loopt hier altijd voor, meestal met een gespannen lijn, zowel links als rechts te bengelen.
Maakt voor mij geen zier uit. Op wandeling moet hij er enkel voor zorgen dat ik de straatstoep niet te dichtbij zie.![]()
Op training moet hij strak wandelen en doen wat ik vraag.
Zorgen dat hij met trekken niet daar komt waar hij naar toe wil.Rosannee_ schreef:Zo gaat het bij mij ook, ik vind het niet heel erg maar mijn moeder wel en ze krijgt het maar niet voor elkaar om hem naast te laten lopen en trekt haar overal mee naar toe behalve als ze hem heel kort houd en de haar hand met de riem achter de rug. Iemand nog tips?Cherish schreef:Rex loopt hier altijd voor, meestal met een gespannen lijn, zowel links als rechts te bengelen.
Maakt voor mij geen zier uit. Op wandeling moet hij er enkel voor zorgen dat ik de straatstoep niet te dichtbij zie.![]()
Bedankt voor de tip, zo ga ik zelf ook eens met hem oefenen. Dit heb ik een aantal keer buiten geprobeerd maar helaas tevergeefs, zodra ik om draaide had meneer al wat anders gevonden waar hij wel naar toe wou, en dan was ik alle kanten al op gegaan en kwam hij weer terug bij het eerste plekje. Ik ga het proberen door te beginnen in de tuin.ranetje schreef:Zorgen dat hij met trekken niet daar komt waar hij naar toe wil.Rosannee_ schreef:Zo gaat het bij mij ook, ik vind het niet heel erg maar mijn moeder wel en ze krijgt het maar niet voor elkaar om hem naast te laten lopen en trekt haar overal mee naar toe behalve als ze hem heel kort houd en de haar hand met de riem achter de rug. Iemand nog tips?Cherish schreef:Rex loopt hier altijd voor, meestal met een gespannen lijn, zowel links als rechts te bengelen.
Iets dat wij de honden vaak zelf leren omdat we de pup bijvoorbeeld zo snel mogelijk bij dat plekje willen hebben waar hij mag plassen.
Daar kan je zelf een oefening van maken.
Zet een krukje in de tuin en leg daarop wat de hond heel erg graag zou willen hebben.
Haal daarna je hond op (aangelijnd dus) en loop richting krukje.
Schiet hij naar voren dan draai je om en je loopt de andere kant op.
Herhaal dit net zo lang tot je met de hond naast je bij het krukje komt zonder dat de lijn strak heeft gestaan.
Als dat is gelukt, mag hij pakken wat er op dat krukje ligt.
Houdt daarbij de riem aan het handvat met twee handen tegen je buik aan gedrukt.
Scheelt in blessures![]()
Doe dergelijke oefeningen ook op straat.
Hij komt gewoon nergens als hij trekt.
Dan loop je de andere kant op.
En kijk uit met die riem achterlangs.
Je moeder zou de eerste niet zijn met een schouder uit de kom door een plotselinge sprong voorwaarts van de hond.
Bovendien blijft het een strakke riem dus je leert niet om aan een slappe riem te lopen.
Rosannee_ schreef:Het trekken is naar mijn idee ook echt uit enthousiasme die hij niet kan bewaren, het is vaak omdat hij iets ruikt of ziet en niet uit dominantie.
Ja inderdaad, ik heb het gister nog eens geprobeerd met zijn favoriete speeltje en ik merkte na 10 keer heen en weer al dat hij mij steeds in de gaten hield, of ik al zo ver was en het daarna rustig pakte. Bedankt voor de tip, ik denk dat dit een goede manier is om het m'n hond te leren!ranetje schreef:Rosannee_ schreef:Het trekken is naar mijn idee ook echt uit enthousiasme die hij niet kan bewaren, het is vaak omdat hij iets ruikt of ziet en niet uit dominantie.![]()
Vergeet dat dominantieverhaal maar![]()
Hij mag best enthousiast zijn.
Maar waar hij naar toe wil mag alleen met jouw toestemming.
kun je welLaRep schreef:Ik zou het heerlijk vinden als Jip voor of achter me zou lopen maar meneertje wil perse naast me lopen en is hierdoor al menig keer ongewild in aanraking gekomen met maatje 38.
als ie eenmaal gewend is aan maat 43 heb je wel meer ruimte met maat 38LaRep schreef:Kun je wel, kun je welmoet je tegen Jip zeggen!
Ik ben degene die iedere keer haar nek zowat breekt om het ventje te ontwijken en een hartverzakking krijg als ik iets onder mijn schoen voel omdat ik bang ben hem plat te trappen.
Hij moet maar een poosje bij Nana logeren denk ik