Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ras promotie, menining nodig pag. 9

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Ras promotie

Ongelezen bericht door malinois »

Pauline schreef:
sbientje schreef:Wat is een sportieve huishond? Wat is dan het energielevel? Moet je er iedere dag 8 uur mee wandelen/bezig zijn?
:80: kom op zeg, nee natuurlijk niet. Dat zou toch niet als 'sportieve huishond' omschreven worden?
Wat gebeurt er als je niet aan de behoefte voldoet? Kijk, ik hou best van actief bezig zijn met de hond, maar k heb ook weleens een dag geen zin :D Dan moet die hond niet tegen de muren omhoog lopen.
Een dagje wat minder kan prima hoor, geen probleem.
- hoe hondsociaal zijn ze? zit daarin verschil tussen reuen en teven? En tussen de verschillende varieteiten?
Over het algemeen kun je prima met ze naar losloopterreinen, sommige exemplaren zijn daar wat minder of niet geschikt voor. Ze zijn doorgaans niet super doedelig/onderdanig naar andere honden maar als je er gewoon nuchter mee omgaat is er weinig aan de hand. Aan de riem kunnen ze nog wel eens tetteren naar soortgenoten maar dat is op te voeden.
Over kleine boze kefhondjes kijken ze doorgaans heen, dat is beneden hun waardigheid....
Nou de HH die ik ken zou ik toch meer omschrijven richting mechel qua karakter met de bijbehorende drift en daarbij behorende energiebehoefte.
Ik zou dus maar niet in het wilde weg bovenstaande als uitgangspunt nemen. Ja ze zijn er natuurlijk... maar bij de korthaar ken ik ze toch niet.
En dan zie ik ook natuurlijk het gedeelte werkgefokt maar dat is wel het grootste gedeelte wat je op internet tegenkomt. Bij de korthaar tenminste.
En zeker op MP etc. zie je alleen honden uit werklijnen... dan zou ik dat advies toch niet maar zo geven. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 dus liever iets verwachten wat er gelukkig niet uitkomt dan het omgekeerde.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes

Ongelezen bericht door Jeannet »

Tamara. schreef:
Marjoleine schreef:
sbientje schreef:ik voelde me gister ook wel een beetje belachelijk gemaakt, maar ik dacht laat ik blij zijn met de antwoorden en de rest maar zitten...
Dat kan ik me voorstellen en dat proef ik helaas heel vaak bij dit ras.
Daar motiveer je geen potentiële kopers mee. :19:

Ik lees dit topic nu en als ik interesse had in een hollandse herder, zou het enthousiasme niet groter zijn geworden door dit topic en de reacties en manier van reageren :schrik:

Het 'gesprek' nodigt niet echt uit tot meer vragen stellen, je krijgt alleen maar het gevoel dat je dat allemaal al moet weten als je interesse hebt in het ras en informatie opvraagt.
.

Ook ik heb de hollandse herder langhaar al heel lang op mijn lijstje staan.
Bij Irta zou ik inderdaad wel verder durven vragen, die antwoorden komen nog normaal over. Aan dat soort antwoorden heb ik in ieder geval iets.
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

Tamara. schreef:je krijgt alleen maar het gevoel dat je dat allemaal al moet weten als je interesse hebt in het ras en informatie opvraagt.
nee, sbientje zei: ik heb me al zitten inlezen over het ras en er blijft nog teveel onduidelijk.
Toen was mijn vraag: wat mis je dan in de bestaande informatie. Als er dan iets komt als "wat voor sporten kun je met ze doen" dan denk ik "HUH?", want dat je van alles uit het beschikbare sportaanbod met ze kunt kiezen, is nou net iets dat al in de gewone standaardverhaaltjes over het ras staat (zie bijvoorbeeld wikipedia, site rasvereniging, marktplaats....) en op het rasforum is een hele rij rubrieken over diverse bezigheden. Als iemand dan zegt: "ja, dat heb ik allemaal gelezen en wat voor sport kun je nou met zo'n hond doen?", wat is er dan nog niet duidelijk genoeg?? Als het echt serieus bedoeld is, dan is mijn vraag "wat moet er dan nog bij" ook serieus hoor! Maar goed, dat bleek dus een misverstandje te zijn.

sbientje schreef:Ik denkd at we elkaar enigszins verkeerd begrepen hebben dan. Is ook niet erg verder..
We komen er wel uit :wink:
sbientje schreef:dat waren dingen waar ik toen naar op zoek was. Een aantal dingen heb ik gevonden, een aantal dingen niet.
en naar dat laatste vroeg ik dus: wat vind je niet als je het zoekt? Als je dan door elkaar heen dingen noemt die je wel en niet gevonden hebt, blijft het onduidelijk wat er aan de bestaande informatie ontbreekt of beter zou kunnen.
Je neemt in dit topic een vrij unieke positie in: jij kunt nl. antwoord geven op de vraag "wat zijn nog openstaande vragen over het ras na een paar uur inlezen". Dat zullen niet zoveel HF-ers gedaan hebben. Zou je uit je vragenlijstje kunnen/willen schiften wat er na je rondgang op internet nog niet beantwoord is? Ik zag dat Irta het een en ander verteld had, maar volgens mij waren dat nou net de dingen die je wel kunt vinden met een beetje rondlezen, of zie ik dat verkeerd?

Mijn vraag wat je van het ras in het echt hebt gezien en wat je dan verder zou willen meemaken, had je nog niet beantwoord; daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Pauline schreef:
Tamara. schreef:je krijgt alleen maar het gevoel dat je dat allemaal al moet weten als je interesse hebt in het ras en informatie opvraagt.
nee, sbientje zei: ik heb me al zitten inlezen over het ras en er blijft nog teveel onduidelijk.
Toen was mijn vraag: wat mis je dan in de bestaande informatie. Als er dan iets komt als "wat voor sporten kun je met ze doen" dan denk ik "HUH?", want dat je van alles uit het beschikbare sportaanbod met ze kunt kiezen, is nou net iets dat al in de gewone standaardverhaaltjes over het ras staat (zie bijvoorbeeld wikipedia, site rasvereniging, marktplaats....) en op het rasforum is een hele rij rubrieken over diverse bezigheden. Als iemand dan zegt: "ja, dat heb ik allemaal gelezen en wat voor sport kun je nou met zo'n hond doen?", wat is er dan nog niet duidelijk genoeg?? Als het echt serieus bedoeld is, dan is mijn vraag "wat moet er dan nog bij" ook serieus hoor! Maar goed, dat bleek dus een misverstandje te zijn.
Dit bedoel ik dus.
Waarom schiet je direct in de verdediging? Waarom zeg je dingen op deze manier?
Niet iedereen is zo goed op de hoogte als jij. Dat mag toch?
Waarom dan op deze manier reageren?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Pauline
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:Waarom schiet je direct in de verdediging?
Ik verdedig helemaal niets. Ik leg uit waarom een deel van sbientjes reactie wat raar bij mij overkwam, dat ik me bepaalde dingen niet goed kon voorstellen, en dat na het volgende berichtje opgehelderd was waar het misverstand zat. Da's alles.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik denk dat het ook al een hoop zal helpen als jullie hh eigenaren eens wat nadrukkelijk aanwezig zijn op bijvoorbeeld dit forum.
er kunnen hier maar zo een hoop potentiele pupkopers aanwezig zijn en die bereik je heel goed door verhaaltjes over je honden.

marjoleine doet dat bijvoorbeeld, die geeft niet zoveel info dat je er zat van wordt, maar genoeg om iemand geinteresseerd te maken en te houden.
juist door de verhaaltjes en de foto's over haar honden, waardoorheen een hoop rasinfo geweven zit, brengt ze haar rassen prima onder de aandacht met de pré's en de contra's, ook niet geheel onbelangrijk ;)
ik denk echt niet dat ik de enige ben die nu een beetje weet van hoe en wat bij stabijs en wetters en dat komt wel door marjoleine en dit forum, voor die tijd kende ik de namen van de rassen en daar hield het dan ook wel mee op.

misschien toch eens iets om over na te denken.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Pauline schreef:
Ik verdedig helemaal niets. Ik leg uit waarom een deel van sbientjes reactie wat raar bij mij overkwam, dat ik me bepaalde dingen niet goed kon voorstellen, en dat na het volgende berichtje opgehelderd was waar het misverstand zat. Da's alles.
Misschien bedoel je het niet zo maar zo komt het wel over :wink: het is de toon die de muziek maakt :wink: als je je reacties iets anders insteekt bereik je veel meer.

En wat renee schrijft :ok:
Pauline
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:Nou de HH die ik ken zou ik toch meer omschrijven richting mechel qua karakter met de bijbehorende drift en daarbij behorende energiebehoefte.
Ik zou dus maar niet in het wilde weg bovenstaande als uitgangspunt nemen. Ja ze zijn er natuurlijk... maar bij de korthaar ken ik ze toch niet.
En dan zie ik ook natuurlijk het gedeelte werkgefokt maar dat is wel het grootste gedeelte wat je op internet tegenkomt. Bij de korthaar tenminste.
En zeker op MP etc. zie je alleen honden uit werklijnen... dan zou ik dat advies toch niet maar zo geven. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 dus liever iets verwachten wat er gelukkig niet uitkomt dan het omgekeerde.
In de advertenties op Marktplaats zie je inderdaad voornamelijk de honden uit KNPV-lijnen. Daarnaast zijn er ook fokkers die niet zo met africhting bezig zijn en ze meer aan de huishondliefhebbers verkopen. Veel daarvan gaat al via de site van de rasvereniging, dus daar zie je minder nesten van op Marktplaats aangeboden. De club plaatst daar wel regelmatig een mededeling met wat algemene info over het ras, waarin ook wordt aangegeven dat de ene hollander de andere niet is (zie link die ik in een eerder berichtje plaatste).

Over het verschil tussen de vachttypen: ik heb een ruwhaar en twee kortharen gehad, heb nu een langhaar, en kan niet zeggen dat de kortharen zoveel feller en harder waren dan de andere twee. Krijg ook van andere kortharen niet de indruk dat die nu allemaal zo heftig zijn, en verkijk je niet op de langhaar: ook dat is een hond die de nodige opvoeding en actie kan gebruiken. Mijn ervaring is nou net niet dat je de vachttypen als aparte rassen zou moeten promoten.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Tamara. schreef:
Pauline schreef:
Misschien bedoel je het niet zo maar zo komt het wel over :wink: het is de toon die de muziek maakt :wink: als je je reacties iets anders insteekt bereik je veel meer.

En wat renee schrijft :ok:
Dit dus.
En Pauline, in deze reactie doe je het dus weer.
Als je aldoor uitlegt waarom en dus aldoor zegt dat het niet aan jou ligt, ligt het dús aan de ander.
En dat nodigt niet uit. :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Als je uitleg geeft en men heeft daarna nog vragen dan is de uitleg kennelijk niet duidelijk. Dus dan zou je moeten herhalen. Tenminste, als je wil bereiken dat mensen inderdaad geïnteresseerd in je ras worden en blijven. En als dit meerdere keren voorkomt zou ik ook eens kijken naar de uitleg zelf, of je daar misschien iets moet aanpassen :wink: Je kunt nooit te veel informatie geven vind ik dus als dat nodig is vertel je hetzelfde verhaal toch meerdere keren?
Pauline
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef:zou ik ook eens kijken naar de uitleg zelf, of je daar misschien iets moet aanpassen :wink:
psies, daar vraag ik dus ook naar :wink:
renee-uk
Zeer actief

dat is ook een prima voorbeeld van hoe het zou kunnen.
het is inderdaad door nanna dat ik wat meer over de puli weet en zo zijn er nog wel meer voor mij onbekende rassen die nu niet meer zo onbekend zijn.
en wat voor mij geldt geldt uiteraard ook voor anderen.

op je kont zitten afwachten tot er mensen naar je toe komen is nooit de beste manier om iets te promoten en de toon waarop je dingen vertelt of uitlegt maakt absoluut de muziek :lol1:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Maeve schreef:Als je uitleg geeft en men heeft daarna nog vragen dan is de uitleg kennelijk niet duidelijk. Dus dan zou je moeten herhalen. Tenminste, als je wil bereiken dat mensen inderdaad geïnteresseerd in je ras worden en blijven. En als dit meerdere keren voorkomt zou ik ook eens kijken naar de uitleg zelf, of je daar misschien iets moet aanpassen :wink: Je kunt nooit te veel informatie geven vind ik dus als dat nodig is vertel je hetzelfde verhaal toch meerdere keren?
Ga eens natellen op dit forum hoe vaak ik al uitleg heb gegeven over de Puli en zijn vacht ;-)
En als mensen het me wéér vragen doe ik het met liefde zo weer hoor :ok:
Ik vind het juist leuk als mensen belangstelling hebben voor een hondje dat je niet veel ziet en dat feitelijk bij zo veel mensen zou passen.
Zo heb ik gister op show minimaal 10 keer de volledige naam van de Toller moeten vertellen. En nog komen mensen vijf minuten later terug: wat was het ook alweer? :LOL: Maar dat is toch leuk? Dan kun je wat informatie geven en mensen vertellen over de leuke en minder leuke eigenschappen van het ras.
Pauline
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef:Zo heb ik gister op show minimaal 10 keer de volledige naam van de Toller moeten vertellen. En nog komen mensen vijf minuten later terug: wat was het ook alweer? :LOL: Maar dat is toch leuk?
Ze vinden je honden leuk genoeg om voor terug te komen, da's mooi :ok:
renee-uk
Zeer actief

Pauline schreef:
Maeve schreef:Zo heb ik gister op show minimaal 10 keer de volledige naam van de Toller moeten vertellen. En nog komen mensen vijf minuten later terug: wat was het ook alweer? :LOL: Maar dat is toch leuk?
of maeve toegankelijk genoeg om het nog een keer te vragen

maar dat is ook best een idee, ga naar shows, loop lekker rond met je honden en sta mensen die vragen hebben vriendelijk te woord.
zien en vooral gezien worden is ook nogal belangrijk als je wat te promoten hebt ;)
Afbeelding

Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Irta »

Het zal niemand verbazen, maar ik ben het helemaal met Marjoleine eens! :ok:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
Pauline schreef:
of maeve toegankelijk genoeg om het nog een keer te vragen

maar dat is ook best een idee, ga naar shows, loop lekker rond met je honden en sta mensen die vragen hebben vriendelijk te woord.
zien en vooral gezien worden is ook nogal belangrijk als je wat te promoten hebt ;)
Ook dat ja. Als ik ze had afgebekt waren ze niet terug gekomen gok ik :wink:
Ik weet niet hoe de Hollander vertegenwoordigt is op shows maar dat is wel een goeie inderdaad. Er zijn daar altijd mensen die zich oriënteren en daar kennis willen maken met rassen en fokkers. Je zou als RV kunnen afspreken dat op (vrijwel) elke show tenminste, één fokker aanwezig is?
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

renee-uk schreef:maar dat is ook best een idee, ga naar shows, loop lekker rond met je honden en sta mensen die vragen hebben vriendelijk te woord.
Doen wij met de Shilohs ook. Ik ben zo'n gek die shows leuk vind, in tegenstelling tot veel andere mensen. Ik kan me prima een dag vermaken, en wordt regelmatig aangesproken als ik Jade mee heb. Neem dan ook de tijd om een praatje te maken met mensen, ik heb ook altijd visitekaartjes bij me met de website er op, en aan het eind van de dag ga ik vaak zonder visitekaartjes weer naar huis.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Maeve schreef: Je zou als RV kunnen afspreken dat op (vrijwel) elke show tenminste, één fokker aanwezig is?
En dan bij voorkeur geen autist :mrgreen:
Ik wou het niet zeggen.. :LOL:
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
Maeve schreef: Je zou als RV kunnen afspreken dat op (vrijwel) elke show tenminste, één fokker aanwezig is?
En dan bij voorkeur geen autist :mrgreen:
en zorg dat alle drie de variëteiten aanwezig zijn, zou zonde zijn als je een potentiele kort- of ruwhaarkoper misloopt omdat die denkt dat er alleen langharen zijn en vise versa.
Afbeelding

Pauline
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef:Ik weet niet hoe de Hollander vertegenwoordigt is op shows maar dat is wel een goeie inderdaad. Er zijn daar altijd mensen die zich oriënteren en daar kennis willen maken met rassen en fokkers. Je zou als RV kunnen afspreken dat op (vrijwel) elke show tenminste, één fokker aanwezig is?
Er zijn altijd wel wat Hollandse herders aanwezig op een show (al dan niet van fokkers). Komend weekend in Arnhem doen er 7 mee als ik het goed onthouden heb.
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

Kortom, op een enthousiaste manier geinteresseerden over het ras vertellen, enthousiasme werkt aanstekelijk namelijk :wink: En laat een positieve indruk achter. En dat is toch wat we willen?
renee-uk
Zeer actief

Pauline schreef:
Maeve schreef:Ik weet niet hoe de Hollander vertegenwoordigt is op shows maar dat is wel een goeie inderdaad. Er zijn daar altijd mensen die zich oriënteren en daar kennis willen maken met rassen en fokkers. Je zou als RV kunnen afspreken dat op (vrijwel) elke show tenminste, één fokker aanwezig is?
Er zijn altijd wel wat Hollandse herders aanwezig op een show (al dan niet van fokkers). Komend weekend in Arnhem doen er 7 mee als ik het goed onthouden heb.
nou prima toch, dan kun je die mensen mooi vragen mee te helpen het ras te promoten!
Afbeelding

Pauline
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:en zorg dat alle drie de variëteiten aanwezig zijn, zou zonde zijn als je een potentiele kort- of ruwhaarkoper misloopt omdat die denkt dat er alleen langharen zijn en vise versa.
Dat is natuurlijk wel het mooiste maar in de praktijk niet altijd het geval. In Arnhem zijn er alleen lang- en kortharen ingeschreven. Er zijn ook ruwhaarliefhebbers die met hun hond showen, maar die kunnen ook niet overal zijn.
Wellus
Actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder langhaar
Hollandse Herder korthaar
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Wellus »

Maar de langhaar en korthaar eigenaren die dan wel op de show zijn kunnen natuurlijk wel vermelden dat er een ruwhaar bestaat en info geven. En niet alleen hun eigen varieteit promoten. Alhoewel mijn ervaring is dat men eigenlijk alleen iets zinnigs kan vertellen over hun eigen varieteit en niet over de andere (uitzonderingen daargelaten).
renee-uk
Zeer actief

maar je hoeft toch niet meer te showen om met je hond op een show te kunnen zijn?
je mag als bezoeker ook een hond meenemen.

je zult toch echt een beetje moeite moeten doen als je je ras onder de aandacht wil brengen lijkt me.
met wil niet en kan niet kom je niet zover :neenee:
Afbeelding

Wellus
Actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder langhaar
Hollandse Herder korthaar
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Wellus »

Ik merk bij behendigheid ook dat de meeste deelnemers nerveus worden het het idee met een bc te moeten lopen, ze hebben liever een maatje dan een bloedje fanatieke wedstrijdhond.
Ik wordt niet nerveus van het idee om met een BC te lopen. Alleen is het geen ras voor mij. Ik loop ruim 20 jaar agility met Hollanders en dat bevalt me prima. Het is alles of niets met ze en vaak loopt het uit op niets. Maar dat hoeft natuurlijk niet
aan de honden te liggen :wink:
Mijn kortharen zijn fanatiek tijdens de wedstrijden. Doen kwa fanatisme echt niet onder voor een BC.
renee-uk
Zeer actief

Wellus schreef:Maar de langhaar en korthaar eigenaren die dan wel op de show zijn kunnen natuurlijk wel vermelden dat er een ruwhaar bestaat en info geven. En niet alleen hun eigen varieteit promoten. Alhoewel mijn ervaring is dat men eigenlijk alleen iets zinnigs kan vertellen over hun eigen varieteit en niet over de andere (uitzonderingen daargelaten).
jij hebt ook een prima mogelijkheid om je honden te laten zien.
vraag in het onderschriftentopic of iemand een leuk plaatje van je honden wil maken, dan ga je lekker veel posten en mensen zien ze automatisch ;)

denk eens een beetje commercieel jullie hh eigenaren
er is zoveel mogelijk als je je hersentjes laat werken :mrgreen:
Afbeelding

Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Eerder vertelde iemand dat het karakter binnen de variëteiten niet veel verschilt? In dat geval kan een fokker toch gewoon algemene informatie geven wat betreft het karakter en de eigenschappen. En als eigenaar van bv een korthaar kun je mensen wel vertellen dat de ruwhaar een andere vachtverzorging nodig heeft bijvoorbeeld. Verwijzen naar de website van de RV kan ook altijd, het gaat erom dat je mensen daar ter plekke kunt informeren en hun interesse kan wekken.
renee-uk
Zeer actief

Maeve schreef:Eerder vertelde iemand dat het karakter binnen de variëteiten niet veel verschilt? In dat geval kan een fokker toch gewoon algemene informatie geven wat betreft het karakter en de eigenschappen. En als eigenaar van bv een korthaar kun je mensen wel vertellen dat de ruwhaar een andere vachtverzorging nodig heeft bijvoorbeeld. Verwijzen naar de website van de RV kan ook altijd, het gaat erom dat je mensen daar ter plekke kunt informeren en hun interesse kan wekken.
voor mensen die geen idee hebben van het ras is het veel prettiger om die honden in het echt te zien.
de mensen die zelf al interesse hebben gaan wel naar de website of het forum, je moet juist de mensen zien aan te spreken die zoekend zijn en waarbij een hh op zijn plek zou zijn maar die nog nooit over een hh nagedacht hebben ;)
en juist doordat er 3 variëteiten zijn heb je qua uiterlijk al voor elk wat wils.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”