vinkje schreef:mechelaar_fan schreef:ik heb al meer mensen horen zeggen dat eierkoeken niets helpt dan wel. Retrievers zijn echte vreetzakken.
Ten eerste moet je de voedselweigering intensief trainen. een hond mag alleen eten met je toestemming, of het nu brokken zijn, een biefstuk of stront.
Ten tweede geef je je hond meer afleiding tijdens de wandeling, thuis negeer je hem, en speel je niet, en op de wandeling geef je je hond alle aandacht, veel spelen enz... zodat hij de tijd niet krijgt van achter stront te zoeken.
Ten derde hou hem zoveel mogelijk van stront weg, zie dat hij niet aan de kattenbak kan.
Ten vierde geef je hond hoogwaardig en licht verteerbaar voer met alleen dierlijk eiwit.
Daar is mechelaar_fan weer hoor.
Ik heb dan zeker een bijzondere Golden Retriever, want mijn Golden Retriever is BESLISt GEEN vreetzak, er liggen de hele dag brokjes in zijn bak, hij eet bij lange na de porties niet op die hij mag hebben.
Koekjes snacks en andere honden lekkernijen pak hij heel rustig aan en kauwt er goed op, als het een vreetzak zou zijn, zou hij het naar binnen schrokken.
Lariekoek Mechelaar_fan wat je daar verteld.

Je zou er voor kunnen kiezen om berichten op hun inhoud te beoordelen, ipv, het gelijk van tafel te vegen omdat iemand dat schrijft waarmee je ooit een aanvaring hebt gehad.
Retrievers staan er bekend om dat het vreetzakken zijn.
Dat die van jou nou toevallig de hele dag brokjes voor zijn neus heeft staan, vind je het gek dat dat geen vreetzak is, maar dat betekent niet dat jouw hond gelijk maar even een voorbeeld voor de hele retrieverpopulatie is. Eerder een uitzondering.
Maar ja, de hele dag brokjes.... Zou mijn hond ook wel willen.
Niet zo vooringenomen graag.
Gewoon per bericht lezen.
Soms ben je het eens , soms niet.