Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe leer ik onze golden - retriever dat af

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Tonia
geregistreerd lid

hoe leer ik onze golden - retriever dat af

Ongelezen bericht door Tonia »

Hallo

ik heb even een vraag aan?
wij hebben een golden-retriever van negen jaar.
elke keer als ik haar uit laat gaat ze stront eten. :kotz: :kotz:
we hebben van alles al geprobeerd om het haar af te leren.
als ze de kans krijgt eet ze ook uit de kattenbak,we hebben nu een hekje tussen de kamer en de keuken gedaan,dat probleem is op gelost.
maar hoe leer ik het haar af dat ze geen stront eet.we geven haar rijstekoek.
en als ze een poging doet om een hap te nemen zeg ik streng no maar daar reageerd ze ook niet meer op, ze gaat rustig door.
ik vraag mijnaf of alleen de goden-retrievers het doen we hebben nog een hond een jack russel van 15 jaar die heeft dit nog nooit gedaan zelfs nu nog niet.wie heeft er voor mijn een tip.

Gr Tonia
vuilnisbakkie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door vuilnisbakkie »

Leer er maar mee leven want niet alleen golden retrievers doen het....en er is eigenlijk niet echt veel dat je er tegen kunt doen :U behalve goed opletten.
"De mate van beschaving van een maatschappij is af te meten aan de wijze waarop die omgaat met dieren"
-Gandhi-
Ruth
Actief

Ongelezen bericht door Ruth »

misschien ander voer geven ik hoorde dat ze het gaan doen omdat er te weinig in hun voer zit.qua vitamines eiwitten enzovoort
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Geef je Golden een half uur voordat je haar gaat uitlaten eens een halve eierkoek. Dit schijnt heel goed te helpen bij het eten van ontlasting. Maar als het inmiddels aangeleerd gedrag is zal het ook met een eierkoek moeilijk te doorbreken zijn.

Ik weet niet goed hoe het eierkoek-principe werkt maar het gaat er geloof ik van uit dat de hond ontlasting eet omdat er een gebrek is aan een bepaalde stof. Door het eten van ontlasting wordt dit tekort aangevuld en het eten van een eierkoek zou hetzelfde effect hebben. Ik heb al van heel veel mensen positieve reacties gehad, dus het is de moeite van het proberen waard.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik heb wel eens gehoord dat je dan eierkoeken moet geven. Kun je ook eens proberen :ok:
Trouwens Rataplan doet het ook hoor 8O ik roep hem dan en hij luistert wel gelukkig maar ik moet er echt op letten :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
vuilnisbakkie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door vuilnisbakkie »

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... ght=strond

Kijk daar eens..hele discussie hierover
"De mate van beschaving van een maatschappij is af te meten aan de wijze waarop die omgaat met dieren"
-Gandhi-
Tonia
geregistreerd lid

eierenkoek

Ongelezen bericht door Tonia »

ik geef kimber elke keer een eierenkoek maar heelas helpt het niet.
kimber is bij ons herplaats toen ze vier jaar oud was.
we weten niet of ze bij die vorige mensen het ook al deed.
ook let ik goed op dat ze de stront niet eet en als ze het een keer niet doet,(dat komt weinig voor want ze is heel snel) dan beloon ik haar.
met een hondenbrokje.we zijn al over gegaan naar ander voetsel
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Sietske* schreef:Geef je Golden een half uur voordat je haar gaat uitlaten eens een halve eierkoek. Dit schijnt heel goed te helpen bij het eten van ontlasting. Maar als het inmiddels aangeleerd gedrag is zal het ook met een eierkoek moeilijk te doorbreken zijn.

Ik weet niet goed hoe het eierkoek-principe werkt maar het gaat er geloof ik van uit dat de hond ontlasting eet omdat er een gebrek is aan een bepaalde stof. Door het eten van ontlasting wordt dit tekort aangevuld en het eten van een eierkoek zou hetzelfde effect hebben. Ik heb al van heel veel mensen positieve reacties gehad, dus het is de moeite van het proberen waard.
Hallo,

Ik had begrepen dat de eierkoek resultaat kan geven bij honden die hun eigen ontlasting eten, maar niet bij het eten van poep van anderen.

Jij kent dus veel mensen die hebben bereikt dat hun hond ophield met ontlasting van anderen eten na gebruik van eierkoek?

Groetjes, Willy.
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

poep eten (oftewel copografie) heeft verschillende oorzaken. ik heb hier al eens een keer een heel stuk over neergezet.

gaan eens via google bijvoorbeeld naar copografie zoeken of nog beter, typ gewoon poep eten in en je zult er heel veel informatie vinden :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

whoopy schreef:poep eten (oftewel copografie) heeft verschillende oorzaken. ik heb hier al eens een keer een heel stuk over neergezet.

gaan eens via google bijvoorbeeld naar copografie zoeken of nog beter, typ gewoon poep eten in en je zult er heel veel informatie vinden :ok:
Coprofagie.., niet copografie.

Waar staat dat stuk? Het onderwerp interesseert me nl. zeer.

Willy.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Hét antwoord op de vraag weet ik niet, wel hoe de mogelijke remedies bedoeld waren:

eierkoek bij het eten van de poep van andere honden; volgens aloud recept zit in eierkoeken een klein beetje ammoniak en dat zou dan net de stof kunnen zijn die de hond zoekt.

ananas bij het eten van de eigen poep, het zou er gewoon heel vies van moeten worden (alsof het niet al vies is :roll:)
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Mijn straathond loert ook altijd nar het potje van mijn dochter sinds ze die een keer keurig heeft leeggegeten :kotz:
Krijgt ze geen kans meer voor. ;)
Het maffe was dat de hond die ik eerder had en daar nog nooit naar gekeken had een uur later de plas probeerde op te lebberen.
Ze had hem op een idee gebracht.
Stelletje smeerpijpen.
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Wil de hond schreef:
Sietske* schreef:Geef je Golden een half uur voordat je haar gaat uitlaten eens een halve eierkoek. Dit schijnt heel goed te helpen bij het eten van ontlasting. Maar als het inmiddels aangeleerd gedrag is zal het ook met een eierkoek moeilijk te doorbreken zijn.

Hallo,

Ik had begrepen dat de eierkoek resultaat kan geven bij honden die hun eigen ontlasting eten, maar niet bij het eten van poep van anderen.

Jij kent dus veel mensen die hebben bereikt dat hun hond ophield met ontlasting van anderen eten na gebruik van eierkoek?

Groetjes, Willy.
Hoi Willy,

Ik weet er het fijne niet van, maar ik heb al wel van verschillende mensen gehoord dat een hond ophield met poep eten nadat ze gestart waren met de eierkoeken. Dit was, voor zover ik weet, ongeacht het feit of het om de eigen ontlasting of de ontlasting van andere honden ging.

Maar er is idd behoorlijk wat te vinden op internet over coprofagie. Ik heb er alleen nog nooit echt een studie van gemaakt. Wordt misschien toch eens tijd want er zijn vaak cursisten die er mee komen ;) .
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Re: hoe leer ik onze golden - retriever dat af

Ongelezen bericht door vinkje »

Tonia schreef:Hallo

ik heb even een vraag aan?
wij hebben een golden-retriever van negen jaar.
elke keer als ik haar uit laat gaat ze stront eten. :kotz: :kotz:
we hebben van alles al geprobeerd om het haar af te leren.
als ze de kans krijgt eet ze ook uit de kattenbak,we hebben nu een hekje tussen de kamer en de keuken gedaan,dat probleem is op gelost.
maar hoe leer ik het haar af dat ze geen stront eet.we geven haar rijstekoek.
en als ze een poging doet om een hap te nemen zeg ik streng no maar daar reageerd ze ook niet meer op, ze gaat rustig door.
ik vraag mijnaf of alleen de goden-retrievers het doen we hebben nog een hond een jack russel van 15 jaar die heeft dit nog nooit gedaan zelfs nu nog niet.wie heeft er voor mijn een tip.

Gr Tonia

Ik kan je verzekeren dat echt niet alle Golden Retrievers dat doen hoor, ik heb een Golden Retriever van een jaar en die eet geen poep, niet van zichzelf en niet van andere honden. Af en toe ruikt hij wel eens aan een hoopje, maar loopt dan mooi door, en zeker als ik bah vies zeg.
Onze Beau krijgt elke avond na de laatste wandeling een eierkoek, ik ben nu van plan om hem er s'morgens ook een te geven, dus twee per dag.
Dat kreeg onze vorige hond ook twee per dag, en die heeft ook nooit poep gegeten. Het is het proberen waard, ik weet dus niet of het daardoor komt dat mijn honden geen poep eten. :-D :ok:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

ik heb al meer mensen horen zeggen dat eierkoeken niets helpt dan wel. Retrievers zijn echte vreetzakken.
Ten eerste moet je de voedselweigering intensief trainen. een hond mag alleen eten met je toestemming, of het nu brokken zijn, een biefstuk of stront.
Ten tweede geef je je hond meer afleiding tijdens de wandeling, thuis negeer je hem, en speel je niet, en op de wandeling geef je je hond alle aandacht, veel spelen enz... zodat hij de tijd niet krijgt van achter stront te zoeken.
Ten derde hou hem zoveel mogelijk van stront weg, zie dat hij niet aan de kattenbak kan.
Ten vierde geef je hond hoogwaardig en licht verteerbaar voer met alleen dierlijk eiwit.
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
whoopy schreef:poep eten (oftewel copografie) heeft verschillende oorzaken. ik heb hier al eens een keer een heel stuk over neergezet.

Willy.
excuse me, ik was de r vergeten te typen, hahaha. willy ik kan het stukje niet meer vinden maar als je echt geïnteresseerd bent in de verschijnsel, typ je gewoon bij google ofzo "poep eten" in en je krijgt ontzettend veel info over dit verschijnsel. :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

whoopy schreef:
Wil de hond schreef:

Willy.
excuse me, ik was de r vergeten te typen, hahaha. willy ik kan het stukje niet meer vinden maar als je echt geïnteresseerd bent in de verschijnsel, typ je gewoon bij google ofzo "poep eten" in en je krijgt ontzettend veel info over dit verschijnsel. :ok:
Jaja, hahaha, de "r" vergeten. Wat jammer dat je je eigen stukje niet meer terugvinden kan, veelschrijvertje geloof ik hè? :?

Ik heb op Google eens gekeken, maar zoveel staat daar helaas toch ook weer niet. Ik heb niet alles bekeken hoor, maar kom wel verdacht veel herhalingen tegen van de typische dingetjes die iedereen erover weet te melden. :roll:

Maar goed, groetjes, en een knuff voor Whooper.
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
whoopy schreef:
Wil de hond schreef:

Willy.
Jaja, hahaha, de "r" vergeten. Wat jammer dat je je eigen stukje niet meer terugvinden kan, veelschrijvertje geloof ik hè? :?

Ik heb op Google eens gekeken, maar zoveel staat daar helaas toch ook weer niet. Ik heb niet alles bekeken hoor, maar kom wel verdacht veel herhalingen tegen van de typische dingetjes die iedereen erover weet te melden. :roll:

Maar goed, groetjes, en een knuff voor Whooper.
jammer dat ik je niet kan horen anders zou ik denken dat je zeer cynisch overkomt!!!! en ja je komt veel dezelfde dingen tegen. maar als jij zo goed weet hoe je Coprografie schrijft zal je de betekenis ook wel al lang kennen toch ;)

ze noemen het ook heel veel goprografie waarom weet ik ook niet. misschien kun je daar iets over vinden.
suc6
Afbeelding Afbeelding

groetjes
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Nou ja, cynisch is een te groot woord hoor. ;)

Maar het bevreemd me een beetje dat je beweert dat je hier een heel stuk over geschreven hebt hier, en dat je het nu al niet meer terug kunt vinden. En dan ook nog de "r" misplaatsen?

Het onderwerp heeft mijn interesse, en ik zou er dan ook graag eens iets zinnigs over lezen.

Dag, Willy.
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:Nou ja, cynisch is een te groot woord hoor. ;)

Maar het bevreemd me een beetje dat je beweert dat je hier een heel stuk over geschreven hebt hier, en dat je het nu al niet meer terug kunt vinden. En dan ook nog de "r" misplaatsen?

Het onderwerp heeft mijn interesse, en ik zou er dan ook graag eens iets zinnigs over lezen.

Dag, Willy.
iemand heeft deze vraag ook ooit gesteld in een heel ander topic en toen heb ik er een stukje over geschreven wat ik wist van copRografie. maar dit is toch meestal de standaard informatie, maar niet iedereen kent deze standaard informatie en dan doel ik op het geven van eierkoeken of ananasschijfjes dat paardenpoep heel gevaarlijk kan zijn etc etc.

op een ander forum waar ik ook heel veel zit kan ik mijn 1 druk op een knop al mijn berichten terug vinden die ik ooit geschreven heb. dat gaat hier helaas niet dus ga maar eens zoeken tussen duizenden reactie. sorry maar heb ik geen zin in zeg ik heel eerlijk.

ik heb trouwens een bloedhekel als mensen andere mensen heel de tijd lopen te corrigeren op hun praten of schrijven hahahahahah ik val je niet aan hoor (misschien wel een beetje ;) ) maar ik zit hele dagen VOOR mijn pc brieven te schrijven, offertes te maken op het forum etc etc en dan maak je wel eens typfouten. pffffff je lijkt mijn zus wel die doet dat ook altijd :twisted:

ik hoop niet dat je nu boos bent ;)
Afbeelding Afbeelding

groetjes
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Nee hoor, ben helemaal niet boos.
Whoopy schreef:copRografie
Het is COPROFAGIE, copRografie is schrijven met poep, suffie!

Ik hoop dat jij mij nu niet een bijdehandje gaat vinden, maar ik wil je een tip geven. Als je naar je profiel gaat zie je daar een zinnetje: bekijk alle berichten van... Als je daar op drukt krijg je dus een lijstje met al je berichten. ´T is maar een weetje.

Groetjes, Willy.
Laatst gewijzigd door Wil de hond op 06 nov 2003 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:Nee hoor, ben helemaal niet boos.

Ik hoop dat jij mij nu niet een bijdehandje gaat vinden, maar ik wil je een tip geven. Als je naar je profiel gaat zie je daar een zinnetje: bekijk alle berichten van... Als je daar op drukt krijg je dus een lijstje met al je berichten. ´T is maar een weetje.

Groetjes, Willy.
hehhhhhhhhhhhhhhhhhhh daar heb ik wat aan!!!!! bedankt voor de tip :ok: :ok: :ok:

en ja je bent wel een bijdehandje hahahahahahah :ok: :ok: maar dat geeft niet hoor, ben ik ook wel :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

whoopy schreef: copRografie

ik heb trouwens een bloedhekel als mensen andere mensen heel de tijd lopen te corrigeren op hun praten of schrijven hahahahahah ik val je niet aan hoor (misschien wel een beetje ;) ) maar ik zit hele dagen VOOR mijn pc brieven te schrijven, offertes te maken op het forum etc etc en dan maak je wel eens typfouten. pffffff je lijkt mijn zus wel die doet dat ook altijd :twisted:

Normaal probeer ik ook zo min mogelijk te muggeziften op spelling etc maar
volgens mij is het punt mede dat er nog iets meer mis is met jouw spelling van het woord in kwestie dan alleen een misplaatste r...

(coprofagie v coprografie)

Vraag me ineens af of coprografie dan iets betekent als schrijven met stront :mrgreen: :kotz:
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

jelle schreef:
whoopy schreef: copRografie

Normaal probeer ik ook zo min mogelijk te muggeziften op spelling etc maar
volgens mij is het punt mede dat er nog iets meer mis is met jouw spelling van het woord in kwestie dan alleen een misplaatste r...

(coprofagie v coprografie)

Vraag me ineens af of coprografie dan iets betekent als schrijven met stront :mrgreen: :kotz:
kan ook leuk zijn :mrgreen: :mrgreen:

ja dat heb ik nu inmiddels wel in de gaten :twisted:
(ben niet boos hoor) ;)
Afbeelding Afbeelding

groetjes
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Vinkje schreef:Onze Beau krijgt elke avond na de laatste wandeling een eierkoek, ik ben nu van plan om hem er s'morgens ook een te geven, dus twee per dag.
In eierkoek zit toch suiker?

Ik ben bang dat je je hond langzaam vergiftigt als je hem twee eierkoeken per dag geeft. Suiker is nl. heel erg slecht voor honden.

Groetjes, Willy.
vinkje
Zeer actief
Boomertje

mechelaar_fan schreef:ik heb al meer mensen horen zeggen dat eierkoeken niets helpt dan wel. Retrievers zijn echte vreetzakken.
Ten eerste moet je de voedselweigering intensief trainen. een hond mag alleen eten met je toestemming, of het nu brokken zijn, een biefstuk of stront.
Ten tweede geef je je hond meer afleiding tijdens de wandeling, thuis negeer je hem, en speel je niet, en op de wandeling geef je je hond alle aandacht, veel spelen enz... zodat hij de tijd niet krijgt van achter stront te zoeken.
Ten derde hou hem zoveel mogelijk van stront weg, zie dat hij niet aan de kattenbak kan.
Ten vierde geef je hond hoogwaardig en licht verteerbaar voer met alleen dierlijk eiwit.
Daar is mechelaar_fan weer hoor.
Ik heb dan zeker een bijzondere Golden Retriever, want mijn Golden Retriever is BESLISt GEEN vreetzak, er liggen de hele dag brokjes in zijn bak, hij eet bij lange na de porties niet op die hij mag hebben.
Koekjes snacks en andere honden lekkernijen pak hij heel rustig aan en kauwt er goed op, als het een vreetzak zou zijn, zou hij het naar binnen schrokken.
Lariekoek Mechelaar_fan wat je daar verteld. :pffff: :tong:
Afbeelding

vinkje
Zeer actief
Boomertje

Wil de hond schreef:
Vinkje schreef:Onze Beau krijgt elke avond na de laatste wandeling een eierkoek, ik ben nu van plan om hem er s'morgens ook een te geven, dus twee per dag.

Ik ben bang dat je je hond langzaam vergiftigt als je hem twee eierkoeken per dag geeft. Suiker is nl. heel erg slecht voor honden.

Groetjes, Willy.[/quote

Nou Wil mijn vorige hond is 15 jaar geworden,
dus met dat vergiftigen zal het wel mee vallen denk je ook niet.
Mijn vorige hond kreeg namelijk ook elke dag twee eierkoeken, s 'morgens een en s'avonds een, en hij blonk als een spiegeltje, ze vroegen altijd aan mij waar ik mijn hond mee insmeerde omdat hij zo mooi blonk. :-D :ok:
Afbeelding

Daan

vinkje schreef:
Wil de hond schreef:

Groetjes, Willy.[/quote

Mijn vorige hond kreeg namelijk ook elke dag twee eierkoeken, s 'morgens een en s'avonds een, en hij blonk als een spiegeltje, ze vroegen altijd aan mij waar ik mijn hond mee insmeerde omdat hij zo mooi blonk. :-D :ok:
met eierkoek? :mrgreen:
Daan

vinkje schreef:
mechelaar_fan schreef:ik heb al meer mensen horen zeggen dat eierkoeken niets helpt dan wel. Retrievers zijn echte vreetzakken.

Daar is mechelaar_fan weer hoor.
Ik heb dan zeker een bijzondere Golden Retriever, want mijn Golden Retriever is BESLISt GEEN vreetzak, er liggen de hele dag brokjes in zijn bak, hij eet bij lange na de porties niet op die hij mag hebben.
Koekjes snacks en andere honden lekkernijen pak hij heel rustig aan en kauwt er goed op, als het een vreetzak zou zijn, zou hij het naar binnen schrokken.
Lariekoek Mechelaar_fan wat je daar verteld. :pffff: :tong:
Je zou er voor kunnen kiezen om berichten op hun inhoud te beoordelen, ipv, het gelijk van tafel te vegen omdat iemand dat schrijft waarmee je ooit een aanvaring hebt gehad.

Retrievers staan er bekend om dat het vreetzakken zijn.
Dat die van jou nou toevallig de hele dag brokjes voor zijn neus heeft staan, vind je het gek dat dat geen vreetzak is, maar dat betekent niet dat jouw hond gelijk maar even een voorbeeld voor de hele retrieverpopulatie is. Eerder een uitzondering.
Maar ja, de hele dag brokjes.... Zou mijn hond ook wel willen.

Niet zo vooringenomen graag.
Gewoon per bericht lezen.
Soms ben je het eens , soms niet.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

vinkje schreef:
Wil de hond schreef:

Groetjes, Willy.
Het kan best zijn dat er helemaal niks mis is met suiker en honden hoor.

Ik persoonlijk waak er angstvallig voor om dat aan mijn honden te geven, simpelweg omdat ik begrepen heb dat suiker niet door een hondelijf verwerkt wordt. Voorzover ik weet hoopt het zich op, en vormt een steeds zwaardere belasting voor het organisme. Ik kan me daar best in vergissen, maar zolang als ik niet overtuigd ben van het tegendeel ga ik voor de zekerheid maar uit van het gegeven dat suiker niet goed is voor een hond.

Dat was alles,

Groetjes, Willy.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”