Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje over voeding bij de pup

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Marlon,lady,nica
Actief
Mijn ras(sen): vlinderhondjes
Aantal honden: 2

vraagje over voeding bij de pup

Ongelezen bericht door Marlon,lady,nica »

Hallo,

Normaal maak ik me geen zorgen maar nu twijfel ik of ik het wel goed doe..

Lady is bevallen van een heel klein teefje maar 82 gram nu is ze bijna 4 weken en weegt 380 gram.
Ze begint nu aardig goed te lopen. Plassen en poepen doet ze al op de krant :lol1:

De meeste fokkers van papillons voeren met 3 weken bambix pap bij dat heb ik nu ook gedaan. Maar wanneer kan ik beginnen om zachte brokken te leren eten dus ook een papje.. kan ik dat omwisselen ene keer bambix andere keer brokken? We hebben ook vlees van Renske.. Kan ik dat straks ook proberen?

Normaal vraag ik dit niet maar omdat ze zo klein is hebben we haar ook pas met 3 weken ontwormd..

Hoop dat iemand mij kan helpen
Groetjes Marlon, Lady en Nica.
http://www.melodiedupapillon.nl

Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Re: vraagje over voeding bij de pup

Ongelezen bericht door Pemba »

Volgens mij voegt die pap niks toe, ik zou vlees gaan geven. Renske is heel fijn gemalen dus dat zou wel moeten lukken.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heb totaal geen verstand van fokken en pups grootbrengen maar in mijn ogen voegt bambix ook niks toe. Dan zijn alleen maar granen :wink:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Bambix is van heeeeel vroeger als ik het goed heb.

Inzichten zijn veranderd ;-)

Geweekte brokjes is goed, maar versvlees is beter. Wat moet een hond /pup nou met een bek vol graan? ;-( Het zijn vlees-etertjes ;-) Hup, bakje Renske kopen (dat is gestoomd) of Smuldier ofzo ...

Suzanne
Marlon,lady,nica
Actief

Bedankt voor jullie reacties.

Dus bambix is dus van heeeeel vroeger waarom doet iedereen dit nog haha :scratch:

Dan stappen we nu over naar geweekte brokjes en renske vlees.

Bedankt voor jullie hulp !!! :lol1:

Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Met 4 weken begin ik met een klein bolletje tartaar om te laten wennen.
Dan daarna meng ik wat kvv met tartaar om vervolgens de tartaar weg te laten.

Maar ik voer ook helemaal geen brokken, ook niet de volwassen honden.
Laboriginals
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Ik begin normaal altijd zo laat mogelijk met bijvoeren, soms zelfs pas rond de 4 weken. Zolang de pups goed groeien op moedermelk, vind ik bijvoeren niet echt nodig. Maar met mijn huidige nest (7 labradortjes) ben ik al met 2,5 week begonnen, omdat ze niet genoeg aankwamen. Voor die hummels zonder tandjes die alleen nog maar kunnen zuigen, vond ik geweekte brokjes helemaal niks. Ik ben begonnen met puppymelk (sla ik normaal over) en ben dat na een paar dagen vaster gaan maken door er Starter Mousse van Royal Canin doorheen te mengen. Dat had ik nog nooit gebruikt, maar voor zulke jonge pups is het een heel fijn product, heel smeuig en ze waren er gek op. Weer een paar dagen later, toen de tandjes doorkwamen, kwamen er wat geweekte brokjes doorheen. Ze zijn nu 4,5 week en eten nu 2x per dag halfgeweekte brokjes en 2x per dag KVV.

Hanneke
Annemarie Rouw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippets

Ongelezen bericht door Annemarie Rouw »

Hier met 17 dagen gestart met tartaar, nu zitten ze op tartaar en energique, en wat moedermelk nog. Normaal zou ik even wachten, maar er waren wat problemen met de moeder. Het gaat toch erg goed, ook met het puppie dat geboren werd met slechts 14 gram (de rest rond de 300 gram). Morgen ga ik Carnibest door de tartaar mengen.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Annemarie Rouw schreef:ook met het puppie dat geboren werd met slechts 14 gram (de rest rond de 300 gram).
Dat is toch een typefoutje mag ik hopen? :schrik:
Afbeelding
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes

Ongelezen bericht door Jeannet »

alm@ schreef:
Annemarie Rouw schreef:ook met het puppie dat geboren werd met slechts 14 gram (de rest rond de 300 gram).
ik zit ook al te kijken :eek: maar ik denk een typefoutje. Even een cruciaal cijfertje vergeten
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Waarom moet zo'n klein hondje anders behandeld worden dan een pup van een groter ras? Hier aten ze met 19 dagen KVV waar ik wat warm water bij had gedaan. (nadat ze de KVV van mama al hadden gejat.)
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Annemarie Rouw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippets

Ongelezen bericht door Annemarie Rouw »

Jeannet schreef:
alm@ schreef:
ik zit ook al te kijken :eek: maar ik denk een typefoutje. Even een cruciaal cijfertje vergeten
Euh...ja. Even testen of jullie nog wel goed opletten. Ja dus. :engel: Was 140 gram, en da's al licht zat... met 21 dagen zat hij bijna aan de 800 gram.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

nathalie schreef:Waarom moet zo'n klein hondje anders behandeld worden dan een pup van een groter ras? Hier aten ze met 19 dagen KVV waar ik wat warm water bij had gedaan. (nadat ze de KVV van mama al hadden gejat.)
Bedoel je tartaar in tegenstelling tot reguliere KVV? Misschien omdat de bekjes van kleine pups kleiner zijn dan van grote pups?
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

MirandaH schreef:
nathalie schreef:Waarom moet zo'n klein hondje anders behandeld worden dan een pup van een groter ras? Hier aten ze met 19 dagen KVV waar ik wat warm water bij had gedaan. (nadat ze de KVV van mama al hadden gejat.)
Bedoel je tartaar in tegenstelling tot reguliere KVV? Misschien omdat de bekjes van kleine pups kleiner zijn dan van grote pups?
In een klein bekje past ook kvv hoor :19:
Ik heb zelfs kleine pupjes samen aan een stukje vlees zien scheuren, het werkt allemaal hetzelfde hoor :wink:
Canecorsosultan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Contacteer:

Ongelezen bericht door Canecorsosultan »

Mag ik vragen waarom enkelen al rond 17 dagen gaan bijvoeren met tartaar e.d.?
Tot de leeftijd van 4 weken hebben wij de pups (waar nodig ivm eclampsie van mama) bijgevoerd met pupmelk. Toen ze 4 weken oud waren zijn we begonnen met een bolletje tartaar, wat daarna steeds verder is aangevuld met een goede KVV en wat Barf producten. Ik heb geleerd dat wanneer je voor een leeftijd van 4 weken gaat bijvoeren met iets anders dan pupmelk, de kans op voedselallergie toeneemt. Heeft te maken met de dichting van de darmwand, als ik het goed zeg.
Ik ken enkele honden in mijn omgeving met voedselallergie en dat is echt een drama, heb er dus ook alles aan gedaan om dat te voorkomen.

Onze pups zijn volledig afgespeend op vers (Biologische KVV, met wat simpel Barf werk) De meesten eten nog immer vers, slechts een enkele uit ons nest van 11 eet een combi van brok en vers. Brokken leren ze heel makkelijk eten, het ruikt zo sterk dat ik nog nooit heb meegemaakt dat een hond dat weigert te eten :wink:

Ook op vakantie eten onze honden vers. We voeren normaliter Barf. Waar we ook heen gaan, binnen of buitenland, brok komt er niet in. Maakt niet uit waar we verblijven, hotel, tent, caravan, huisje. We nemen altijd voor enkele dagen mee in een koelbox, flink diepgevroren. Overal is wel een koude koelkast of vriesvak te vinden is onze ervaring in meer dan 12 jaar vers voeren en vakanties overal. Als de meegenomen voorraad op is, schakelen we over op wat voor handen is. Van 2 of 3 weken niet helemaal compleet voeren is geen enkele hond minder geworden :wink: We voeren dan hele kip uit de diepvries, spiervlees uit de aanbieding, in het buitenland (frankrijk, Italië e.d.) is vaak ook orgaanvlees of pens gewoon in de supermarkt te koop. We zijn regelmatig met vrienden en totaal 4 vers etende CC weg geweest naar het buitenland. Per dag ging er zo'n 10kg vers door voor ze. Geen enkel probleem, van alles te scoren voor ze en ook nog echt niet duur :ok:
Afbeelding
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
Marlon,lady,nica
Actief

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Ze eet op dit moment helemaal geen bambix meer.

Ze krijgt nu brokken zoals farmfood en som hills die hebben we van de DA gekregen maar die vind ik voor haar nog erg groot en hard bang dat haar tanden afbreken .

Vlees krijgt ze van het merk Renske en soms Enerique.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”