Mag ik vragen waarom enkelen al rond 17 dagen gaan bijvoeren met tartaar e.d.?
Tot de leeftijd van 4 weken hebben wij de pups (waar nodig ivm eclampsie van mama) bijgevoerd met pupmelk. Toen ze 4 weken oud waren zijn we begonnen met een bolletje tartaar, wat daarna steeds verder is aangevuld met een goede KVV en wat Barf producten. Ik heb geleerd dat wanneer je voor een leeftijd van 4 weken gaat bijvoeren met iets anders dan pupmelk, de kans op voedselallergie toeneemt. Heeft te maken met de dichting van de darmwand, als ik het goed zeg.
Ik ken enkele honden in mijn omgeving met voedselallergie en dat is echt een drama, heb er dus ook alles aan gedaan om dat te voorkomen.
Onze pups zijn volledig afgespeend op vers (Biologische KVV, met wat simpel Barf werk) De meesten eten nog immer vers, slechts een enkele uit ons nest van 11 eet een combi van brok en vers. Brokken leren ze heel makkelijk eten, het ruikt zo sterk dat ik nog nooit heb meegemaakt dat een hond dat weigert te eten
Ook op vakantie eten onze honden vers. We voeren normaliter Barf. Waar we ook heen gaan, binnen of buitenland, brok komt er niet in. Maakt niet uit waar we verblijven, hotel, tent, caravan, huisje. We nemen altijd voor enkele dagen mee in een koelbox, flink diepgevroren. Overal is wel een koude koelkast of vriesvak te vinden is onze ervaring in meer dan 12 jaar vers voeren en vakanties overal. Als de meegenomen voorraad op is, schakelen we over op wat voor handen is. Van 2 of 3 weken niet helemaal compleet voeren is geen enkele hond minder geworden

We voeren dan hele kip uit de diepvries, spiervlees uit de aanbieding, in het buitenland (frankrijk, Italië e.d.) is vaak ook orgaanvlees of pens gewoon in de supermarkt te koop. We zijn regelmatig met vrienden en totaal 4 vers etende CC weg geweest naar het buitenland. Per dag ging er zo'n 10kg vers door voor ze. Geen enkel probleem, van alles te scoren voor ze en ook nog echt niet duur