Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bench maat, hoe groter hoe beter? en benchhoes?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Romy_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Aantal honden: 2

Bench maat, hoe groter hoe beter? en benchhoes?

Ongelezen bericht door Romy_ »

Omdat ik in de nabije toekomst voor een hond wil gaan maar wel de tijd heb.. hou ik alles goed in de gaten qua koopjes... nu zie ik vaker bij benches goede aanbiedingen langskomen..

Het gaat om een dwergschnauzer , die worden dus ongeveer 30-35 cm hoog en wegen rond de 4-7kg volgens internet ^^

dan zou je dus uitkomen volgens de adviestabellen op small of m.. maar die maten zijn kleiner dan de hamsterkooi die ik heb xD (90hx90bx50d)

Ik vind dit wel heel erg klein..

Het wordt voor in het begin.. als ik even naar de winkel ben bijvoorbeeld in de bench.. en misschien 's nachts (tenzij op onze kamer makkelijker blijkt).. Dus eigenlijk vooral ook omdat ik veel heb gelezen dat honden het ook wel fijn vinden om hun eigen holletje te hebben. (het hondje mag dus gewoon los lopen met de bench open en mag erin als ze het wilt)

De prijzen schelen vaak helemaal niet zoveel tussen XXXXL of L :P dus zou ik dan gewoon voor de grootste maat gaan ? of de adviesmaat?... hebben honden het graag ruim of knus als het om een bench gaat?

en nu zie ik ook veel benches die inklapbaar zijn voor bijvoorbeeld in de auto makkelijk op te zetten.. Is dit niet gevaarlijk voor als standaard bench binnen te gebruiken? kan dit perongelijk inklappen?

en vinden honden het ook fijn om een doek om de bench heen te hebben? ik zie dat ze die ook verkopen dus daar moet ik dan ook rekening mee houden als ik een bepaalde maat koop.. of de hoes erbij past:P
*Ellen*

Re: Bench maat, hoe groter hoe beter? en benchhoes?

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Als je denkt dat je hond het leuk vindt om in een bench te liggen, neem dan in ieder geval de grootste maat.
Dan kan hij nog draaien en zo.
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

voor een pup moet hij niet te groot zijn.
ivm zindelijk worden, als je hem een te grootte bench geef zien ze het niet als slaapplaats en zullen ze hem makkelijker bevuilen.
Afbeelding
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Ik had toendertijd voor Abby een veel grotere maat dan ze eigenlijk nodig had. (zelfs als volwassen hond nu zou ze er nog redelijk in kunnen draaien). Hier was het ook echt maar voor de eerste paar maandjes.
Vond het zelf een fijner idee dat ze gewoon een goede ruimte had.
Romy_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Ongelezen bericht door Romy_ »

Is het misschien een idee dan als pup om een gedeelte van de bench af te dekken zodat hij tijdelijk kleiner is? bijvoorbeeld met een hoop kussens stapelen ofzo om de ruimte kleiner te maken ?

Ik wil opzich ook wel voor een mand gaan als eigen plekje.. maar ben bang dat de bench dan echt geassocieerd wordt met "ik wordt opgesloten - > niet leuk" .. dus mij leek het een beter idee om de bench lekker cozy met kussen/dekens en veel ruimte te bieden...

Zeker als pup denk ik dat de bench regelmatig gebruikt moet worden. Als je "even boven gaat strijken" bijvoorbeeld.

Qua zindelijkheid had ik ook ergens gelezen dat je misschien de helft van de bench tijdelijk als plasplek aan kan wijzen, en als ze begrijpen op de plasdoekjes = braaf.. dan het plasdoekje buiten de bench plaatsen richting de deur en dan als stap 3 naar buiten .. dus dat een grote bench in 2 delen opdelen slaap+plas juist de zindelijkheid sneller maakt? Of gaat het sneller als je gelijk probeert : buiten = braaf en binnen = geen aandacht methode?
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hier staan 2 benches van 1.05m (2 mechelaren)
Toen ik mijn Hollander nog had stond er ook nog een varikennel van ik gok zo'n 90 cm... en ondanks dat ze ook de grotere bench kon nemen (waar ze van klein af aan aan gewend was) koos ze zelf altijd voor de kleinere varikennel.
Over mijn benches hangen doeken (eerst een plank bovenop de bench, daar de doeken overheen die ook aan de zijkant hangen, zo kun je de bench ook nog als "plank" gebruiken)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Toen Figo nog klein was, en een stuiterbal, heb ik de bench wel afgedekt met een deken. Puur om hem rust te geven. Een kant hield ik open.

Wij hadden gelijk een, wat ze noemen, grote bench.
Ik heb die grote bench ingewisseld voor een soort kennel, omdat een bench gewoon te klein was.
Maar ik werk en dan moet hij er ook in. Dus dan vind ik het wel belangrijk dat hij kan bewegen.
Als het enkel voor het begin en korte tijd is, zou ik voor zo'n klein hondje denk ik voor een middelmaat gaan. Mandje kan je er evt. Ook in leggen.

Ik ben niet zo van het kranten leggen in de bench. Maar zorgen dat hij/zij de behoeften heeft gedaan voordat hij/ zij er in gaat en s' nachts wekker zetten en zo uitbreiden.
Maar die keuzes moet je zelf maken. Dit is waar wij ons prettig bij voelden en we hebben eventjes een uitbraakperiode gehad ( omdat de grote bench dus te klein was ) maar hij ligt heel vaak vrijwillig in die kooi, op zijn rug, te snurken.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”