Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

schoonheidsfoutje ??

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

fransoos schreef:
v.d Lupinehof schreef:
fransoos schreef:
dus waar draait het nu allemaal eigenlijk om ??

juist om de centen :roll:
waar het in eerste instantie om zou moeten gaan is dat je als fokker zijnde bezig bent om een ras te verbeteren.
dus als je als fokker zijnde hondjes aan houd die inprenciepe het ras niet lkunnen vertegenwordigen en deze verkoopt en er dus knaken op maakt ben je in mijn ogen bezig om de knaken en niet om her ras gezond en zuiver te houden.

mol :twisted: 8)
ik denk ook niet dat je deze honden met knikstaart moet verkopen 8O

bij mij zou deze hond met een sterilisatie cq castratie verplichting geplaatst worden, niet verkocht

Als fokker zijnde moet je je verantwoordelijkheden nemen ten opzichte van de door jou op de wereld gezette pups, en ze afmaken is dan wel de makkelijkste weg

want waneer stopt het, dan een fokker voor God mag spelen

Nee wij willen zo graag ons ras vertegenwoordigen met goede gezonde honden, laten we dan ook zorgen voor de niet zulke perfecte pups die hierbij geboren worden

Let wel, de pup moet wel een hondswaardig bestaan hebben, een opengehemelte wordt ook bij mij direkt geeutaniseerd
nou ja jij vind het voor GOD spelen,ik vind het selectatie
je ben als fokker verplicht aan je ras om kwaliteid te leveren en door mensen op te zadelen met een potenceel probleem zie ik niet als goed zijn als fokker.
je heb al geen natuurlijke selectie ,want als je als fokker zijnde hondjes laat dood gaan van de honger of omdat ze niet sterk genoeg zijn is dat ook inhumane.
daarom ben ik het ook niet altijd eens dat mensen gaan fokken omdat het zo leuk is,fokken is niet altijd leuk.

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

v.d Lupinehof schreef:
fransoos schreef:
v.d Lupinehof schreef:
zwartetulp schreef:hiervoor moet denk ik een andere oplossing worden gevonden>

- castratie in het verkoopcontract
- iets met de stamboom waardoor niet gefokt kan worden
ja hoor en dan blijf je als fokker zijnde zitten met een opvreter tot een maand of 5 a 6 ,en danis 1 niet erg maar 2 of 3 is toch minder hoor

waar het in eerste instantie om zou moeten gaan is dat je als fokker zijnde bezig bent om een ras te verbeteren.
dus als je als fokker zijnde hondjes aan houd die inprenciepe het ras niet lkunnen vertegenwordigen en deze verkoopt en er dus knaken op maakt ben je in mijn ogen bezig om de knaken en niet om her ras gezond en zuiver te houden.

Mol, zoals je het nu schrijft is wel erg kort door de bocht. Volgens deze tekst is dus elke hond die het ras niet kan vertegenwoordigen een "opvreter" ? Elke hond die dus fouten heeft waarmee je geen goede resultaten haalt op shows laat je dan inslapen ? Knappe fokker die altijd show kwaliteit honden fokt hoor. Uit elk geweldig koppel komen ook pups die de term show kwaliteit niet verdienen en geen goede vertegenwoordigers zijn van het ras. Dat weet jij net zo goed.
Deze honden zijn wel gewoon goede huishonden, knuffel of waakhond.
Ik heb het nu niet over ernsige lichamelijke afwijkingen waarvan de hond zeker weten veel last van krijgt. Of afwijkingen waarbij je de nieuwe eigenaar met heel veel problemen opzadelt. (zelfs dan zullen er vaak mensen zijn die deze hond willen). Een knikstaart kan op andere afwijkingen wijzen, maar dat is beslist geen gegeven. Niet fokken met die hond ben ik helemaal mee eens, maar inslapen ?
Mij maak je niet wijs dat niemand een Bullmastiff bij je koopt met een "castratieplicht" en een "fokverbod". Sommige mensen willen gewoon een lieve Bull.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Mol
Zeer actief

sirene schreef:
v.d Lupinehof schreef:
fransoos schreef:
v.d Lupinehof schreef: ja hoor en dan blijf je als fokker zijnde zitten met een opvreter tot een maand of 5 a 6 ,en danis 1 niet erg maar 2 of 3 is toch minder hoor

Mol, zoals je het nu schrijft is wel erg kort door de bocht. Volgens deze tekst is dus elke hond die het ras niet kan vertegenwoordigen een "opvreter" ? Elke hond die dus fouten heeft waarmee je geen goede resultaten haalt op shows laat je dan inslapen ? Knappe fokker die altijd show kwaliteit honden fokt hoor. Uit elk geweldig koppel komen ook pups die de term show kwaliteit niet verdienen en geen goede vertegenwoordigers zijn van het ras. Dat weet jij net zo goed.
Deze honden zijn wel gewoon goede huishonden, knuffel of waakhond.
Ik heb het nu niet over ernsige lichamelijke afwijkingen waarvan de hond zeker weten veel last van krijgt. Of afwijkingen waarbij je de nieuwe eigenaar met heel veel problemen opzadelt. (zelfs dan zullen er vaak mensen zijn die deze hond willen). Een knikstaart kan op andere afwijkingen wijzen, maar dat is beslist geen gegeven. Niet fokken met die hond ben ik helemaal mee eens, maar inslapen ?
Mij maak je niet wijs dat niemand een Bullmastiff bij je koopt met een "castratieplicht" en een "fokverbod". Sommige mensen willen gewoon een lieve Bull.
ik heb het niet over honden die als huistuin en keuken bull kunen vungeren maar over een knikstaart of wat in die norm.
ik vind het ook geen vertegewoordeging als je een hond verkoopt met ander halve tand in zijn smoelwerk

fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door fransoos »

v.d Lupinehof schreef:fokken is niet altijd leuk
100% mee eens
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
fransoos
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:ik heb het niet over honden die als huistuin en keuken bull kunen vungeren maar over een knikstaart of wat in die norm.
ik vind het ook geen vertegewoordeging als je een hond verkoopt met ander halve tand in zijn smoelwerk

zodra iemand mij kan overtuigen dat een knikstaart een zeer grote kans geeft op verschrikkelijke gebreken op latere leeftijd, waardoor de hond alsnog afgemaakt moet worden, ga ik geheel met je mee
Zolang hier nog geen bewijzen voor zijn, zal de pup een prima leven als huishond kunnen krijgen
Afbeelding

die je begaan hebt...
sirene
Zeer actief
Contacteer:

[/quote]
mol :twisted: 8)[/quote]

Dus ?

Dus je plaatst wel honden als huishond ? En wat zeg je er dan bij ? Krijgen ze dan een contract ?
Wanneer krijgt een hond dan die kwalificatie huishond ?
Wanneer is een hond geen vertegnwoordiging en volgens jou niet levenswaardig ?
Kun je voorbeelden geven van uit de praktijk (hoeft niet perse van jou te zijn). Honden die als huishond werden geplaatst en honden die ingeslapen werden.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Mol
Zeer actief

sirene schreef:
mol :twisted: 8)[/quote]

Dus ?

Dus je plaatst wel honden als huishond ? En wat zeg je er dan bij ? Krijgen ze dan een contract ?
Wanneer krijgt een hond dan die kwalificatie huishond ?
Wanneer is een hond geen vertegnwoordiging en volgens jou niet levenswaardig ?
Kun je voorbeelden geven van uit de praktijk (hoeft niet perse van jou te zijn). Honden die als huishond werden geplaatst en honden die ingeslapen werden.[/quote]

je moet goed lezen wat er staat.
honden die een afwijking hebben in het scelet en daar op laater leeftijd last van kan gaan hebben dat ik dan zeg van ik laat ze inslapen dat zeg ik
en ik zeg ook van dat ik het ook geen vertegenwordeging is van het ras als je dat wel doen
net zo min als hondjes zonder een vatsoenlijk gebit

sirene
Zeer actief
Contacteer:

en ik zeg ook van dat ik het ook geen vertegenwordeging is van het ras als je dat wel doen

Behalve als het volgens de standaard wel een fatsoenlijk gebit is.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Mol
Zeer actief

sirene schreef:

kan je nagaan dus dan is de standaard wel goed, dus als er knikstaard in de standaard zit is het ook goed?

sirene
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
sirene schreef:

kan je nagaan dus dan is de standaard wel goed, dus als er knikstaard in de standaard zit is het ook goed?

Zeg het maar...

Ik ga slapen, welterusten!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Jose
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jose »

Dingo schreef:Maar wat nou als de nieuwe baas er niet mee wil fokken/showen enz enz, alleen een gezellige kameraad wil???
ik had in mij nest van Fort Oranje ook een knikstaart
ze heet Indy
Indy zou eerst bij ons blijven
maar is naar een gezin gegaan die haar een perfect leven gaven
(hun oude mechel was net overleden)wel is er zwart op wit komen te staan
dat ze niet met haar mog fokken
ze is nu 2 jaar en geholpen
en heeft een perfect leven al bewkings en huishond
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Jose schreef:
Dingo schreef:Maar wat nou als de nieuwe baas er niet mee wil fokken/showen enz enz, alleen een gezellige kameraad wil???
ik had in mij nest van Fort Oranje ook een knikstaart
ze heet Indy
Indy zou eerst bij ons blijven
maar is naar een gezin gegaan die haar een perfect leven gaven
(hun oude mechel was net overleden)wel is er zwart op wit komen te staan
dat ze niet met haar mog fokken
ze is nu 2 jaar en geholpen
en heeft een perfect leven al bewkings en huishond
:ok: :ok:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
felicia
Zeer actief

Ongelezen bericht door felicia »

fransoos schreef:
v.d Lupinehof schreef:ik heb het niet over honden die als huistuin en keuken bull kunen vungeren maar over een knikstaart of wat in die norm.

zodra iemand mij kan overtuigen dat een knikstaart een zeer grote kans geeft op verschrikkelijke gebreken op latere leeftijd, waardoor de hond alsnog afgemaakt moet worden, ga ik geheel met je mee
Zolang hier nog geen bewijzen voor zijn, zal de pup een prima leven als huishond kunnen krijgen
Jullie schreven eerder dat de hond geen last van de gevolgen van knikstaart ondervindt als je hem laat couperen, ik vraag me af, is het niet mogelijk om zo'n hond te laten couperen en verkopen onder castratie of sterilisatie plicht? een meer hondvriendelijk beleid lijkt me?
Afbeelding
fransoos
Zeer actief
Contacteer:

felicia schreef:
Jullie schreven eerder dat de hond geen last van de gevolgen van knikstaart ondervindt als je hem laat couperen, ik vraag me af, is het niet mogelijk om zo'n hond te laten couperen en verkopen onder castratie of sterilisatie plicht? een meer hondvriendelijk beleid lijkt me?
Het wel of niet couperen van de knikstaart heeft geen invloed op het verloop van eventuele nadelige gevolgen

Het zijn nou juist deze nadelige gevolgen welke ik betwijfel, omdat hier na zoveel jaren knikstaart fokken nog niks concreets over bekent is
Afbeelding

die je begaan hebt...
felicia
Zeer actief

ja dan wordt het inderdaad moeilijk ja, en ik denk dat het hoog tijd wordt dat ze daar onderzoek naar gaan doen zodat we wat meer duidelijkheid krijgen over het hoe en waarom..
Maarja waar haal je het geld vandaan.
Afbeelding
nanni
Actief

Ongelezen bericht door nanni »

Ik zou wel is willen weten wat jullie in het volgende geval zullen doen dan, in mijn ogen komt het op hetzelfde neer:

Je krijgt een verstandelijk gehandicapt kind, wat doe je? "afspuiten" of houden??

Dit is ook meestal iets in de genen wat niet goed zit.......
Groetjes kim en een poot van Tuana en Rocky

Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

nanni schreef:Ik zou wel is willen weten wat jullie in het volgende geval zullen doen dan, in mijn ogen komt het op hetzelfde neer:

Je krijgt een verstandelijk gehandicapt kind, wat doe je? "afspuiten" of houden??

Je zegt t zelf al, JOU ogen komt het op het zelfde neer, in mijn ogen dus niet...
Of zit jou hond ook op het toilet en doet ie de afwas...honden zijn geen mensen, het zijn honden... ;) niet dat de gevoelswaarde soms dusdanig kan zijn, maar het blijft wel een dier, hoezeer ik ook van mijn hond hou....
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
nanni
Actief

Dingo schreef:
nanni schreef:Ik zou wel is willen weten wat jullie in het volgende geval zullen doen dan, in mijn ogen komt het op hetzelfde neer:

Je zegt t zelf al, JOU ogen komt het op het zelfde neer, in mijn ogen dus niet...
Of zit jou hond ook op het toilet en doet ie de afwas...honden zijn geen mensen, het zijn honden... ;) niet dat de gevoelswaarde soms dusdanig kan zijn, maar het blijft wel een dier, hoezeer ik ook van mijn hond hou....
Het ging mij eigenlijk meer om het feit, over het "schoonheidsfoutje" en trouwens en ernstig verstandelijk gehandicapte kan ook niet naar de wc, afwassen e.d. moet ook gedaan worden voor ze ;)

Afbeelding
Dingo
Zeer actief

Het gaat mij erom dat je mensen met honden vergelijkt, dwz hun "handicap"...
Je vraagt letterlijk of een verstandelijk gehandicapt kind gehouden of "afgespoten "moet worden. Buiten beschouwing latende dat je mensen op dit forum met de uitspraak "afgespoten" nog wel eens kon kwetsen(die toevallig wel een kind hebben met een handicap) ;) lijkt het me niet het doel van deze topic.....
Zoals ik al eerder zei, je kunt mensen niet met honden vergelijken, en zeker niet hun medische toestand.
AfbeeldingAfbeelding
nanni
Actief

Dingo schreef:Het gaat mij erom dat je mensen met honden vergelijkt, dwz hun "handicap"...
Je vraagt letterlijk of een verstandelijk gehandicapt kind gehouden of "afgespoten "moet worden. Buiten beschouwing latende dat je mensen op dit forum met de uitspraak "afgespoten" nog wel eens kon kwetsen(die toevallig wel een kind hebben met een handicap) ;) lijkt het me niet het doel van deze topic.....
Zoals ik al eerder zei, je kunt mensen niet met honden vergelijken, en zeker niet hun medische toestand.
het was ook niet zo bedoeld..... sorry daar voor... maar zo zag ik het, en het was als voorbeeld bedoeld... niet letterlijk....

Afbeelding
Dingo
Zeer actief

ok... :mrgreen: :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Jose
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jose »

Dingo schreef:ok... :mrgreen: :ok:
had je het tegen mij Kat
gezellig
Afbeelding
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Nou ik heb dus zo'n hond met een schoonheids/fok fout. Onze Silly is een Duitse Herderhond teef met klassieke dwerggroei en ze heeft inderdaad ook een knikstaart. Ik heb haar jaren geleden bij de fokker waar ik haar broer had gekocht meegenomen omdat ze anders ook afgemaakt geworden zou zijn. En hoewel ik nog nooit een dag spijt van haar heb gehad weet ik niet of ik het wel gedaan had als ik alles van te voren geweten had. Ze heeft haar hele leven al erg dure medicijnen nodig en dat is toch niet voor iedereen te doen. Ik heb er wel op gestaan dat ik haar stamboom zou krijgen en die heb ik ook. Met haar fokken is nooit een optie geweest dat heb ik zelfs nooit overwogen. Ze zou maar een jaar oud worden en ze is nu 14 1/2 jaar. Daar zijn we best trots op. Ze is niet gezond en ook nooit geweest maar ze heeft het nog steeds naar haar zin en geniet van haar leven.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
PatF
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door PatF »

Maltezers schreef:Nou ik heb dus zo'n hond met een schoonheids/fok fout. Onze Silly is een Duitse Herderhond teef met klassieke dwerggroei en ze heeft inderdaad ook een knikstaart. Ik heb haar jaren geleden bij de fokker waar ik haar broer had gekocht meegenomen omdat ze anders ook afgemaakt geworden zou zijn. En hoewel ik nog nooit een dag spijt van haar heb gehad weet ik niet of ik het wel gedaan had als ik alles van te voren geweten had. Ze heeft haar hele leven al erg dure medicijnen nodig en dat is toch niet voor iedereen te doen. Ik heb er wel op gestaan dat ik haar stamboom zou krijgen en die heb ik ook. Met haar fokken is nooit een optie geweest dat heb ik zelfs nooit overwogen. Ze zou maar een jaar oud worden en ze is nu 14 1/2 jaar. Daar zijn we best trots op. Ze is niet gezond en ook nooit geweest maar ze heeft het nog steeds naar haar zin en geniet van haar leven.
R E S P E C T !!!:ok: :ok: :ok:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

PatF schreef:
Maltezers schreef:Nou ik heb dus zo'n hond met een schoonheids/fok fout. Onze Silly is een Duitse Herderhond teef met klassieke dwerggroei en ze heeft inderdaad ook een knikstaart. Ik heb haar jaren geleden bij de fokker waar ik haar broer had gekocht meegenomen omdat ze anders ook afgemaakt geworden zou zijn. En hoewel ik nog nooit een dag spijt van haar heb gehad weet ik niet of ik het wel gedaan had als ik alles van te voren geweten had. Ze heeft haar hele leven al erg dure medicijnen nodig en dat is toch niet voor iedereen te doen. Ik heb er wel op gestaan dat ik haar stamboom zou krijgen en die heb ik ook. Met haar fokken is nooit een optie geweest dat heb ik zelfs nooit overwogen. Ze zou maar een jaar oud worden en ze is nu 14 1/2 jaar. Daar zijn we best trots op. Ze is niet gezond en ook nooit geweest maar ze heeft het nog steeds naar haar zin en geniet van haar leven.
R E S P E C T !!!:ok: :ok: :ok:
En dat verdient Yvonne echt, want ik geloof dat dit een unicum is: een DH met dwerggroei die zo oud wordt. De meeste "normale" Duitse herders worden niet een zo oud.
felicia
Zeer actief

wow respect is hier zeker het juiste woord! :ok:
Afbeelding
zwartetulp
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door zwartetulp »

Als zefs deze pup een huisje heeft kunnen vinden waarom maken we ons nog druk over een pup met alleen een kinkstaart?

Goed gedaan hoor 14 1/2 is iets om trots op te zijn!
Doos:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

zwartetulp schreef:Als zefs deze pup een huisje heeft kunnen vinden waarom maken we ons nog druk over een pup met alleen een kinkstaart?

Goed gedaan hoor 14 1/2 is iets om trots op te zijn!
ik maak me er niet druk om

zwartetulp
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door zwartetulp »

Nee das nu wel duidelijk dacht ik....
Doos:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

zwartetulp schreef:Nee das nu wel duidelijk dacht ik....
zijn we het daar over eens 8)

Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”