nou ja jij vind het voor GOD spelen,ik vind het selectatiefransoos schreef:ik denk ook niet dat je deze honden met knikstaart moet verkopen 8Ov.d Lupinehof schreef:waar het in eerste instantie om zou moeten gaan is dat je als fokker zijnde bezig bent om een ras te verbeteren.fransoos schreef:
dus waar draait het nu allemaal eigenlijk om ??
juist om de centen
dus als je als fokker zijnde hondjes aan houd die inprenciepe het ras niet lkunnen vertegenwordigen en deze verkoopt en er dus knaken op maakt ben je in mijn ogen bezig om de knaken en niet om her ras gezond en zuiver te houden.
mol![]()
bij mij zou deze hond met een sterilisatie cq castratie verplichting geplaatst worden, niet verkocht
Als fokker zijnde moet je je verantwoordelijkheden nemen ten opzichte van de door jou op de wereld gezette pups, en ze afmaken is dan wel de makkelijkste weg
want waneer stopt het, dan een fokker voor God mag spelen
Nee wij willen zo graag ons ras vertegenwoordigen met goede gezonde honden, laten we dan ook zorgen voor de niet zulke perfecte pups die hierbij geboren worden
Let wel, de pup moet wel een hondswaardig bestaan hebben, een opengehemelte wordt ook bij mij direkt geeutaniseerd
je ben als fokker verplicht aan je ras om kwaliteid te leveren en door mensen op te zadelen met een potenceel probleem zie ik niet als goed zijn als fokker.
je heb al geen natuurlijke selectie ,want als je als fokker zijnde hondjes laat dood gaan van de honger of omdat ze niet sterk genoeg zijn is dat ook inhumane.
daarom ben ik het ook niet altijd eens dat mensen gaan fokken omdat het zo leuk is,fokken is niet altijd leuk.
mol