Hier is Krstina in actie met hem.Muk schreef:
Johnny van Brigitte ken ik niet, die ga ik even opzoeken.
http://www.youtube.com/watch?v=iNDrckeKA2g
Moderator: moderatorteam
Hier is Krstina in actie met hem.Muk schreef:
Johnny van Brigitte ken ik niet, die ga ik even opzoeken.
Hahaha, dat is hier niet handig inderdaad. Is Sjon een Kangal / Anatolische herder toevallig?Brigitte schreef:Sjonnie is het heyuki schreef:Tja ik ben momenteel helemaal verliefd op Johhny van brigitte. In het asiel in oorschot zit een prachtig exemplaartje, genaamd RakiHaagse Sjonnie
maar Sjon kan absoluut niet los in een bos die neemt de benen en jaagt ook nog eens verschrikkelijk
Het is zeker een leuke hond, maar voorlopig komt er geen hond hier, aangezien hier nog een oude dame rondloopt.fenneke schreef:viewtopic.php?f=19&t=267903
Ik vind deze wel passen
Ja kloptMuk schreef:Hahaha, dat is hier niet handig inderdaad. Is Sjon een Kangal / Anatolische herder toevallig?Brigitte schreef:Sjonnie is het heyuki schreef:Tja ik ben momenteel helemaal verliefd op Johhny van brigitte. In het asiel in oorschot zit een prachtig exemplaartje, genaamd RakiHaagse Sjonnie
maar Sjon kan absoluut niet los in een bos die neemt de benen en jaagt ook nog eens verschrikkelijk

Hahaha, ik mag hopen dat die hond tegen die tijd allang geplaatst is.Nanna schreef:Owww... Nou, geef tegen die tijd maar een gilMuk schreef:Die ziet er wel mooi en leuk uit, maar wij zoeken nu nog geen hond. Zolang Gina hier rondloopt komt er geen hond bij. En na Gina willen wij even hondloos door het leven gaan.

Een maagkanteling is vreselijk en mijn grootste nachtmerrie voor een hond. Bij Jaymz heb ik het meegemaakt en daarna heb ik het een en ander veranderd in het voer- en uitlaatschema. Nu maak ik het weer mee en dat vind ik eigenlijk wat teveel van het goede. En reken maar dat ik 100% zeker weet dat het om een kanteling is gegaan bij beide honden. Jaymz is er nog succesvol aan geopereerd, Lobbes heb ik dat bespaard. Blaffen deden beide honden niet overmatig of veel en een hartafwijking hadden beide honden ook niet. Ik zie niet in waarom ik deze doodsoorzaak zou moeten verzinnen? Ik ben altijd heel eerlijk geweest over wat mijn honden mankeren, daar schaam ik mij niet voor. Iets verbergen doe ik niet, waarom zou ik ook?empyree schreef:Hoe komt het toch dat je zo 'gefixeerd' bent op maagdraaiïngen ?
In alle jaren dat ik newfoundlanders heb gehad weet ik maar één hond in onze kennissen/fokkerskring die er aan is overleden. Helaas wordt het nog wel eens als een excuus gebruikt als een hond is overleden door iets wat ze stil willen houden. Ik weet namelijk van een hond waarbij dit als doodsoorzaak werd gegeven terwijl het in werkelijkheid een hartafwijking was.
In de tijd dat ik in een pension werkte heb ik een maagdraaiïng meegemaakt bij een dobermann en een kruising en in dit geval kwam het bij beide honde zeer waarschijnlijk door overmatig blaffen.
Ik zou ,als ik jou was, gewoon mijn hart volgen en kiezen voor de hond/het ras die je het meeste aanspreekt en hopen dat je dit keer gewoon geluk hebt en een probleemloze hond hebt gedurende een jaar of 12............

Als jij je hart gaat volgen, weet ik al wat het gaat wordenMuk schreef:Een maagkanteling is vreselijk en mijn grootste nachtmerrie voor een hond. Bij Jaymz heb ik het meegemaakt en daarna heb ik het een en ander veranderd in het voer- en uitlaatschema. Nu maak ik het weer mee en dat vind ik eigenlijk wat teveel van het goede. En reken maar dat ik 100% zeker weet dat het om een kanteling is gegaan bij beide honden. Jaymz is er nog succesvol aan geopereerd, Lobbes heb ik dat bespaard. Blaffen deden beide honden niet overmatig of veel en een hartafwijking hadden beide honden ook niet. Ik zie niet in waarom ik deze doodsoorzaak zou moeten verzinnen? Ik ben altijd heel eerlijk geweest over wat mijn honden mankeren, daar schaam ik mij niet voor. Iets verbergen doe ik niet, waarom zou ik ook?empyree schreef:Hoe komt het toch dat je zo 'gefixeerd' bent op maagdraaiïngen ?
In alle jaren dat ik newfoundlanders heb gehad weet ik maar één hond in onze kennissen/fokkerskring die er aan is overleden. Helaas wordt het nog wel eens als een excuus gebruikt als een hond is overleden door iets wat ze stil willen houden. Ik weet namelijk van een hond waarbij dit als doodsoorzaak werd gegeven terwijl het in werkelijkheid een hartafwijking was.
In de tijd dat ik in een pension werkte heb ik een maagdraaiïng meegemaakt bij een dobermann en een kruising en in dit geval kwam het bij beide honde zeer waarschijnlijk door overmatig blaffen.
Ik zou ,als ik jou was, gewoon mijn hart volgen en kiezen voor de hond/het ras die je het meeste aanspreekt en hopen dat je dit keer gewoon geluk hebt en een probleemloze hond hebt gedurende een jaar of 12............![]()
Voor de duidelijkheid, Gina heeft artrose, een gezwel in haar buik en dunne ontlasting die nu eindelijk bijna over is nu zij aan de brok zit. De vriezer ligt vol vlees (bijna 100 kilo), maar dat is dan jammer. Zeker jammer omdat ik een voorstander ben van vers vlees voeding, maar wat niet gaat, dat gaat niet. En ook daar ben ik niet te beroerd om dat toe te geven.
Natuurlijk volgen wij straks ons hart, aangezien er een hond komt die ons beide aanspreekt. Maar als dat toevallig een ras is waar de kans op huid / vachtproblemen en maagkantelingen een stuk kleiner is, dan is dat mooi meegenomen.

Moest er ook aan denken. Liefst 1 met een beetje eigenzinnig karakter. Past bij Jovka. Tuin? Al onze Goldens vonden het heerlijk om lekker rond te kunnen scharrelen afgewisseld met flinke wandelingen.Rami schreef:En je hebt best wakende exemplaren hoor. Billy was bijzonder waaks en durfde ook best in de aanval te gaan. (Maar ja, was natuurlijk wel een nep-goldenMarion. schreef:Van wat ik lees, zeg ik Golden. En dat doe ik normaal nooooooooooooooit![]()
Maar bij jou vertrouw ik er wel op dat er geen haardkleedjes of speelgoed voor de kinderen van gemaakt worden. Ik heb weliswaar 2 heel verschillende, maar op al jouw eisen voldoen ze beiden. Dat bunkergebeuren dat vinden ze beiden geweldig. Samen met de baas iets spannends... leuker kun je niet bedenken. En ze kunnen beiden diep en waaks blaffen. Oké, ze zien er niet zo eng uit maar dat doet een Newf ook niet. Hun blaf klinkt wel eng).
Ik hoor het niet vaker of minder vaak dan bij andere rassenNanna schreef:Ja, want daar komt een maagdraaiing zo weinig voor.Tamara. schreef:Engelse mastiff
Voor het gemak had ik er niet bijgezet dat het niet om kleinere rassen gaat. Sorry voor de verwarring door mijn onvolkomenheidNanna schreef:Ik heb toch heel veel teckels gekend en maar eentje met een maagdraaiing meegemaakt (daar was de DA ook superverbaasd over). En mijn tijd als DA. ass. heb ik DRIE Dobers meegemaakt met een maagdraaiing.Tamara. schreef:Ik hoor het niet vaker of minder vaak dan bij andere rassenNanna schreef:Ja, want daar komt een maagdraaiing zo weinig voor.Tamara. schreef:Engelse mastiff
Bloedhonden schijnen er ook gevoelig voor te zijn.
Ik geloof er niet in dat alle rassen even gevoelig zijn voor een maagtorsie.
Je bent mild vandaagNanna schreef:WeekbanTamara. schreef: Voor het gemak had ik er niet bijgezet dat het niet om kleinere rassen gaat. Sorry voor de verwarring door mijn onvolkomenheid
Dat klinkt een stuk minder, die huidproblemen (en andere problemen) door de inteelt. Ik ben die huidproblemen juist erg zat, dat wil ik niet meer. Ben blij dat je dit zegt, dan kan ik daar rekening mee houden. Ik denk dat het gebruik maken van steeds dezelfde honden eigenlijk bij elk ras wel speelt. Bij de Newfoundlander in ieder geval absoluut. Maar als ik een pup koop is dat wel iets waar ik op ga letten.Vrouwtje Knecht schreef:Ik ben opgegroeid met Wetters en ik kan je vertellen, het zijn echte lieverds.
Met pit en ontzettend veel humor.
Ik heb nu Knecht,maar stond op de wachtlijst voor een Wetterhoun.
Het enige minpuntje,, de hoeveelheid inteelt.
Onze Benne heeft kale plekken, onze Bonte is al met 4 maanden overleden.
En Bauke had huidproblemen en er was iets niet pluis met zijn prostaat..
Dit is Benne.
En echte echte goedzak.
Dat laatste ben ik absoluut met je eens. Ik ben bang dat de overgang van een sullige Newfoundlander naar een hond met een hoog energieniveau te groot is voor ons. Eerst maar eens kijken of een tussenvariant bevalt.hovawart schreef:Jovka
Dank voor je complimentzoals ik je ken past de Hovawart gedeeltelijk bij je maar niet geheel.
Energiek zijn ze dat heb je kunnen zien maar als je een paar uur wandelt kunnen ze best als erfhond hoor. Het is niet zo dat alle dagen bij mij zo ingevuld zijn.
Maar het waken zit erin en met andere honden kan het niet altijd klikken en ze kunnen best wat najagen.
Ara niet meer en Amber is heel goed terug te roepen maar met zo veel wild zal ik het niet aanraden, dan zal ik aan Amber ook een harde dobber hebben.
Succes met je zoektocht.
Jij bent beter af met een hond met iets lager energielevel zegt mijn gevoel heel eerlijk.
Daar wordt aan gewerkt, die inteelt.Vrouwtje Knecht schreef:Ik ben opgegroeid met Wetters en ik kan je vertellen, het zijn echte lieverds.
Met pit en ontzettend veel humor.
Ik heb nu Knecht,maar stond op de wachtlijst voor een Wetterhoun.
Het enige minpuntje,, de hoeveelheid inteelt.
Onze Benne heeft kale plekken, onze Bonte is al met 4 maanden overleden.
En Bauke had huidproblemen en er was iets niet pluis met zijn prostaat..
Dit is Benne.
En echte echte goedzak.
Hou er bij een Hovawart ook rekening mee dat er een aantal zijn die toch wel behoorlijk wat jachtinstinct hebben.Muk schreef:Ik ken de honden van Atie (2 hovawarts) ook en dat zijn hele mooie en leuke honden. Maar wat ik van Atie ook heb gehoord is dat je er veel mee moet doen. Nu moet je met alle honden meer doen dan met de hoogbejaarde newfs die ik heb gehad en nog heb, maar een hele grote overgang naar superactief lijkt mij voor ons ook een te grote stap. Eerst maar eens een kleinere stap nemen, dan kunnen we later nog wel bekijken of een nog actievere hond beter past. Te grote overgangen werken denk ik ook niet zo goed, ik ben meer van de geleidelijkheid wat dit betreft.luna2906 schreef: Als de wartjes van Tamara overigens representatief zijn voor het ras, vind ik het niet gelijk honden die passen bij het energieniveau dat je aangeeft. Het zijn geen extreme -IK-MOET-NU!NU!NU!-WERKEN-honden, maar de keren dat ik ze gezien heb, waren ze wel altijd bezig met iets. Ik vind ze wel heel leuk, maar ik vind ze niet echt vergelijkbaar met een Newf geloof ik. Maar Inge of Tamara zelf kan daar vast meer over vertellen dan ik![]()
Ik dacht ook aan een Schapendoes, waaks maarrrr... Jovka wil liever niet teveel blafferigheid begrijp ik.Hilly45 schreef:Ik vind een schapendoes ook bij jullie wel passen. Niet te klein, ook niet te groot. Heerlijk voor op wandelingen, ook her en der te tillen mocht dit nodig zijn. Erg op de baas gericht, wel los kunnen lopen maar altijd in de buurt blijven. De vachtverzorging lijkt misschien pittig, maar komt neer op 1x per 2 weken borstelen. In huis niet nadrukkelijk aanwezig, maar mag wel graag bij je zijn.

silvester schreef:Ik heb uit zeer betrouwbare bronnen gehoord dat een mops ook welkom daar is