Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op zoek naar een ander ras

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Re: Op zoek naar een ander ras

Ongelezen bericht door Brigitte »

Muk schreef:
Johnny van Brigitte ken ik niet, die ga ik even opzoeken.
Hier is Krstina in actie met hem.

http://www.youtube.com/watch?v=iNDrckeKA2g

:engel:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Brigitte schreef:
yuki schreef:Tja ik ben momenteel helemaal verliefd op Johhny van brigitte. In het asiel in oorschot zit een prachtig exemplaartje, genaamd Raki :wink:
Sjonnie is het he :hmmm: Haagse Sjonnie :mrgreen: maar Sjon kan absoluut niet los in een bos die neemt de benen en jaagt ook nog eens verschrikkelijk :schrik:
Hahaha, dat is hier niet handig inderdaad. Is Sjon een Kangal / Anatolische herder toevallig?
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

viewtopic.php?f=19&t=267903

Ik vind deze wel passen :I:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Muk

fenneke schreef:viewtopic.php?f=19&t=267903

Ik vind deze wel passen :I:
Het is zeker een leuke hond, maar voorlopig komt er geen hond hier, aangezien hier nog een oude dame rondloopt. :mrgreen:
De volgende hond wordt overigens een rashond. Niks ten nadele van een kruising, maar we zoeken voor over een half jaar tot een jaar liever een rashond.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Muk schreef:
Brigitte schreef:
yuki schreef:Tja ik ben momenteel helemaal verliefd op Johhny van brigitte. In het asiel in oorschot zit een prachtig exemplaartje, genaamd Raki :wink:
Sjonnie is het he :hmmm: Haagse Sjonnie :mrgreen: maar Sjon kan absoluut niet los in een bos die neemt de benen en jaagt ook nog eens verschrikkelijk :schrik:
Hahaha, dat is hier niet handig inderdaad. Is Sjon een Kangal / Anatolische herder toevallig?
Ja klopt :wink:
Muk

Die ziet er wel mooi en leuk uit, maar wij zoeken nu nog geen hond. Zolang Gina hier rondloopt komt er geen hond bij. En na Gina willen wij even hondloos door het leven gaan. :mrgreen:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Afbeelding

Grote zwitser :I:
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Een peruaan was ook mijn eerste idee. En dan wel een met haar, en maatje grande.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Engelse mastiff :lol1:
Muk

Nanna schreef:
Muk schreef:Die ziet er wel mooi en leuk uit, maar wij zoeken nu nog geen hond. Zolang Gina hier rondloopt komt er geen hond bij. En na Gina willen wij even hondloos door het leven gaan. :mrgreen:
Owww... Nou, geef tegen die tijd maar een gil ;-)
Hahaha, ik mag hopen dat die hond tegen die tijd allang geplaatst is. :mrgreen:

Een Engelse Mastiff vind ik absoluut schitterend. Die zou ik ook heel graag in huis willen hebben, maar ik denk dat de kans op maagtorsies bij dat ras nog vele malen groter is dan bij een Newfoundlander. Helaas, want het ras past hier perfect.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Hoe komt het toch dat je zo 'gefixeerd' bent op maagdraaiïngen ?

In alle jaren dat ik newfoundlanders heb gehad weet ik maar één hond in onze kennissen/fokkerskring die er aan is overleden. Helaas wordt het nog wel eens als een excuus gebruikt als een hond is overleden door iets wat ze stil willen houden. Ik weet namelijk van een hond waarbij dit als doodsoorzaak werd gegeven terwijl het in werkelijkheid een hartafwijking was.

In de tijd dat ik in een pension werkte heb ik een maagdraaiïng meegemaakt bij een dobermann en een kruising en in dit geval kwam het bij beide honde zeer waarschijnlijk door overmatig blaffen.

Ik zou ,als ik jou was, gewoon mijn hart volgen en kiezen voor de hond/het ras die je het meeste aanspreekt en hopen dat je dit keer gewoon geluk hebt en een probleemloze hond hebt gedurende een jaar of 12............
Sandra
Afbeelding
Muk

empyree schreef:Hoe komt het toch dat je zo 'gefixeerd' bent op maagdraaiïngen ?

In alle jaren dat ik newfoundlanders heb gehad weet ik maar één hond in onze kennissen/fokkerskring die er aan is overleden. Helaas wordt het nog wel eens als een excuus gebruikt als een hond is overleden door iets wat ze stil willen houden. Ik weet namelijk van een hond waarbij dit als doodsoorzaak werd gegeven terwijl het in werkelijkheid een hartafwijking was.

In de tijd dat ik in een pension werkte heb ik een maagdraaiïng meegemaakt bij een dobermann en een kruising en in dit geval kwam het bij beide honde zeer waarschijnlijk door overmatig blaffen.

Ik zou ,als ik jou was, gewoon mijn hart volgen en kiezen voor de hond/het ras die je het meeste aanspreekt en hopen dat je dit keer gewoon geluk hebt en een probleemloze hond hebt gedurende een jaar of 12............
Een maagkanteling is vreselijk en mijn grootste nachtmerrie voor een hond. Bij Jaymz heb ik het meegemaakt en daarna heb ik het een en ander veranderd in het voer- en uitlaatschema. Nu maak ik het weer mee en dat vind ik eigenlijk wat teveel van het goede. En reken maar dat ik 100% zeker weet dat het om een kanteling is gegaan bij beide honden. Jaymz is er nog succesvol aan geopereerd, Lobbes heb ik dat bespaard. Blaffen deden beide honden niet overmatig of veel en een hartafwijking hadden beide honden ook niet. Ik zie niet in waarom ik deze doodsoorzaak zou moeten verzinnen? Ik ben altijd heel eerlijk geweest over wat mijn honden mankeren, daar schaam ik mij niet voor. Iets verbergen doe ik niet, waarom zou ik ook? :19:

Voor de duidelijkheid, Gina heeft artrose, een gezwel in haar buik en dunne ontlasting die nu eindelijk bijna over is nu zij aan de brok zit. De vriezer ligt vol vlees (bijna 100 kilo), maar dat is dan jammer. Zeker jammer omdat ik een voorstander ben van vers vlees voeding, maar wat niet gaat, dat gaat niet. En ook daar ben ik niet te beroerd om dat toe te geven.

Natuurlijk volgen wij straks ons hart, aangezien er een hond komt die ons beide aanspreekt. Maar als dat toevallig een ras is waar de kans op huid / vachtproblemen en maagkantelingen een stuk kleiner is, dan is dat mooi meegenomen.
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=286250 ik kwam deze tegen

:I:

(weet dat je nu niks wilt, maar hij is zo leuk!)
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Afbeelding

Deze?

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ps, puppen geen probleem? :80: :80: :80: :80:
silvester

Muk schreef:
empyree schreef:Hoe komt het toch dat je zo 'gefixeerd' bent op maagdraaiïngen ?

Een maagkanteling is vreselijk en mijn grootste nachtmerrie voor een hond. Bij Jaymz heb ik het meegemaakt en daarna heb ik het een en ander veranderd in het voer- en uitlaatschema. Nu maak ik het weer mee en dat vind ik eigenlijk wat teveel van het goede. En reken maar dat ik 100% zeker weet dat het om een kanteling is gegaan bij beide honden. Jaymz is er nog succesvol aan geopereerd, Lobbes heb ik dat bespaard. Blaffen deden beide honden niet overmatig of veel en een hartafwijking hadden beide honden ook niet. Ik zie niet in waarom ik deze doodsoorzaak zou moeten verzinnen? Ik ben altijd heel eerlijk geweest over wat mijn honden mankeren, daar schaam ik mij niet voor. Iets verbergen doe ik niet, waarom zou ik ook? :19:

Voor de duidelijkheid, Gina heeft artrose, een gezwel in haar buik en dunne ontlasting die nu eindelijk bijna over is nu zij aan de brok zit. De vriezer ligt vol vlees (bijna 100 kilo), maar dat is dan jammer. Zeker jammer omdat ik een voorstander ben van vers vlees voeding, maar wat niet gaat, dat gaat niet. En ook daar ben ik niet te beroerd om dat toe te geven.

Natuurlijk volgen wij straks ons hart, aangezien er een hond komt die ons beide aanspreekt. Maar als dat toevallig een ras is waar de kans op huid / vachtproblemen en maagkantelingen een stuk kleiner is, dan is dat mooi meegenomen.
Als jij je hart gaat volgen, weet ik al wat het gaat worden :mrgreen:
Zeker, nu blijkt dat puppen geen bezwaar zijn :mrgreen:
Vrouwtje Knecht
Actief
Mijn ras(sen): Een zwarte beer

Ongelezen bericht door Vrouwtje Knecht »

Ik ben opgegroeid met Wetters en ik kan je vertellen, het zijn echte lieverds.
Met pit en ontzettend veel humor.

Ik heb nu Knecht,maar stond op de wachtlijst voor een Wetterhoun.
Het enige minpuntje,, de hoeveelheid inteelt.
Onze Benne heeft kale plekken, onze Bonte is al met 4 maanden overleden.
En Bauke had huidproblemen en er was iets niet pluis met zijn prostaat..

Afbeelding
Dit is Benne.

En echte echte goedzak.
Afbeelding

Liefde kost niets om te krijgen, maar is onbetaalbaar als je het hebt
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Rami schreef:
Marion. schreef:Van wat ik lees, zeg ik Golden. En dat doe ik normaal nooooooooooooooit :mrgreen:
Maar bij jou vertrouw ik er wel op dat er geen haardkleedjes of speelgoed voor de kinderen van gemaakt worden. Ik heb weliswaar 2 heel verschillende, maar op al jouw eisen voldoen ze beiden. Dat bunkergebeuren dat vinden ze beiden geweldig. Samen met de baas iets spannends... leuker kun je niet bedenken. En ze kunnen beiden diep en waaks blaffen. Oké, ze zien er niet zo eng uit maar dat doet een Newf ook niet. Hun blaf klinkt wel eng :pffff:
En je hebt best wakende exemplaren hoor. Billy was bijzonder waaks en durfde ook best in de aanval te gaan. (Maar ja, was natuurlijk wel een nep-golden :wink: ).
Moest er ook aan denken. Liefst 1 met een beetje eigenzinnig karakter. Past bij Jovka. Tuin? Al onze Goldens vonden het heerlijk om lekker rond te kunnen scharrelen afgewisseld met flinke wandelingen.
En net als Marion raad ik ook niet snel een Golden aan. Juist omdat mensen ze als vloerkleedje hun leven laten slijten.
Afbeelding
hovawart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawarts

Ongelezen bericht door hovawart »

Jovka

Dank voor je compliment :I: zoals ik je ken past de Hovawart gedeeltelijk bij je maar niet geheel.
Energiek zijn ze dat heb je kunnen zien maar als je een paar uur wandelt kunnen ze best als erfhond hoor. Het is niet zo dat alle dagen bij mij zo ingevuld zijn.
Maar het waken zit erin en met andere honden kan het niet altijd klikken en ze kunnen best wat najagen.
Ara niet meer en Amber is heel goed terug te roepen maar met zo veel wild zal ik het niet aanraden, dan zal ik aan Amber ook een harde dobber hebben.
Succes met je zoektocht.
Jij bent beter af met een hond met iets lager energielevel zegt mijn gevoel heel eerlijk.
Tamara.
Zeer actief

Nanna schreef:
Tamara. schreef:Engelse mastiff :lol1:
Ja, want daar komt een maagdraaiing zo weinig voor. :80:
Ik hoor het niet vaker of minder vaak dan bij andere rassen :wink:
Tamara.
Zeer actief

Nanna schreef:
Tamara. schreef:
Nanna schreef:
Tamara. schreef:Engelse mastiff :lol1:
Ja, want daar komt een maagdraaiing zo weinig voor. :80:
Ik hoor het niet vaker of minder vaak dan bij andere rassen :wink:
Ik heb toch heel veel teckels gekend en maar eentje met een maagdraaiing meegemaakt (daar was de DA ook superverbaasd over). En mijn tijd als DA. ass. heb ik DRIE Dobers meegemaakt met een maagdraaiing.
Bloedhonden schijnen er ook gevoelig voor te zijn.

Ik geloof er niet in dat alle rassen even gevoelig zijn voor een maagtorsie.
Voor het gemak had ik er niet bijgezet dat het niet om kleinere rassen gaat. Sorry voor de verwarring door mijn onvolkomenheid :mrgreen:
Tamara.
Zeer actief

Nanna schreef:
Tamara. schreef: Voor het gemak had ik er niet bijgezet dat het niet om kleinere rassen gaat. Sorry voor de verwarring door mijn onvolkomenheid :mrgreen:
Weekban :hmmm:
Je bent mild vandaag :engel:
Muk

Vrouwtje Knecht schreef:Ik ben opgegroeid met Wetters en ik kan je vertellen, het zijn echte lieverds.

Afbeelding
Dit is Benne.

En echte echte goedzak.
Dat klinkt een stuk minder, die huidproblemen (en andere problemen) door de inteelt. Ik ben die huidproblemen juist erg zat, dat wil ik niet meer. Ben blij dat je dit zegt, dan kan ik daar rekening mee houden. Ik denk dat het gebruik maken van steeds dezelfde honden eigenlijk bij elk ras wel speelt. Bij de Newfoundlander in ieder geval absoluut. Maar als ik een pup koop is dat wel iets waar ik op ga letten.
Muk

hovawart schreef:Jovka

Dank voor je compliment :I: zoals ik je ken past de Hovawart gedeeltelijk bij je maar niet geheel.
Energiek zijn ze dat heb je kunnen zien maar als je een paar uur wandelt kunnen ze best als erfhond hoor. Het is niet zo dat alle dagen bij mij zo ingevuld zijn.
Maar het waken zit erin en met andere honden kan het niet altijd klikken en ze kunnen best wat najagen.
Ara niet meer en Amber is heel goed terug te roepen maar met zo veel wild zal ik het niet aanraden, dan zal ik aan Amber ook een harde dobber hebben.
Succes met je zoektocht.
Jij bent beter af met een hond met iets lager energielevel zegt mijn gevoel heel eerlijk.
Dat laatste ben ik absoluut met je eens. Ik ben bang dat de overgang van een sullige Newfoundlander naar een hond met een hoog energieniveau te groot is voor ons. Eerst maar eens kijken of een tussenvariant bevalt. :mrgreen: En jagen is hier zeker niet wenselijk met al dat wild.
Wat dat betreft ben ik blij met eerlijke informatie vooraf dan achteraf erachter komen dat het toch niet zo goed past. :ok:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Vrouwtje Knecht schreef:Ik ben opgegroeid met Wetters en ik kan je vertellen, het zijn echte lieverds.

Afbeelding
Dit is Benne.

En echte echte goedzak.
Daar wordt aan gewerkt, die inteelt.
En de huid-vachtproblemen zijn heel aardig onder controle. Dat durf ik echt te stellen.
Natuurlijk heb je nooit garantie maar dat heb je met geen enkel levend wezen.
Maar wij hebben ze inmiddels 12 jaar en ik onderken de problemen die er zijn absoluut maar toch durf ik ze aan te raden.
Door het fokbeleid is de kans op problemen echt stukken lager dan bij de rassen waar minder of geen beleid op zit. Dat durf ik echt te stellen.

Waar is jullie Bonte aan overleden? Want zo'n vroege dood is zeldzaam.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik heb twee keer een golden reu gehad.
Qua vachtverzorging en haar in huis inderdaad minder problematisch, maar vergis je niet in het energieniveau van een golden.
Die willen het liefst de hele dag wel spelen en rennen en kunnen dit eindeloos volhouden.
als je dat niet te bieden hebt krijg je gegarandeerd een ongelukkige hond.
De levensverwachting ligt wel weer een stuk hoger, de laatste is 15 jaar geworden.
Ook kunnen ze behoorlijk dominant zijn en waaks.
Daar verkijken de meesten zich op, de volksmond is van mening dat het watjes zijn.
Maar de mijne ging zowat door de ramen heen toen er śnachts een keer iemand doorheen stond te loeren.
Of liep ik op straat en kwam een enigszins aangeschoten man tegen.
Ik een beetje nerveuzer, maar hij nog veel erger: toen Len tegen hem begon te grommen klonk het benauwd: U houdt die hond toch wel bij u hè, mevrouw? :lol1:

succes met zoeken, je neemt er lekker de tijd voor....heeft ook wel iets!
Wat dacht je van een Saarloos zoals Flamme heeft?
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Muk schreef:
luna2906 schreef: Als de wartjes van Tamara overigens representatief zijn voor het ras, vind ik het niet gelijk honden die passen bij het energieniveau dat je aangeeft. Het zijn geen extreme -IK-MOET-NU!NU!NU!-WERKEN-honden, maar de keren dat ik ze gezien heb, waren ze wel altijd bezig met iets. Ik vind ze wel heel leuk, maar ik vind ze niet echt vergelijkbaar met een Newf geloof ik. Maar Inge of Tamara zelf kan daar vast meer over vertellen dan ik :wink:
Ik ken de honden van Atie (2 hovawarts) ook en dat zijn hele mooie en leuke honden. Maar wat ik van Atie ook heb gehoord is dat je er veel mee moet doen. Nu moet je met alle honden meer doen dan met de hoogbejaarde newfs die ik heb gehad en nog heb, maar een hele grote overgang naar superactief lijkt mij voor ons ook een te grote stap. Eerst maar eens een kleinere stap nemen, dan kunnen we later nog wel bekijken of een nog actievere hond beter past. Te grote overgangen werken denk ik ook niet zo goed, ik ben meer van de geleidelijkheid wat dit betreft. :mrgreen:
Hou er bij een Hovawart ook rekening mee dat er een aantal zijn die toch wel behoorlijk wat jachtinstinct hebben.
En bezoek met andere honden lijkt me voor een gemiddelde Hovawart ook een behoorlijke uitdaging :wink:
Humor is ze ook niet geheel onbekend.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
silvester

Ik heb uit zeer betrouwbare bronnen gehoord dat een mops ook welkom daar is :D
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Hilly45 schreef:Ik vind een schapendoes ook bij jullie wel passen. Niet te klein, ook niet te groot. Heerlijk voor op wandelingen, ook her en der te tillen mocht dit nodig zijn. Erg op de baas gericht, wel los kunnen lopen maar altijd in de buurt blijven. De vachtverzorging lijkt misschien pittig, maar komt neer op 1x per 2 weken borstelen. In huis niet nadrukkelijk aanwezig, maar mag wel graag bij je zijn.
Ik dacht ook aan een Schapendoes, waaks maarrrr... Jovka wil liever niet teveel blafferigheid begrijp ik.
Wat dat betreft zou ik weer minder snel geneigd zijn voor een Schapendoes te kiezen.
Vachtverzorging is inderdaad goed te doen, bij Yara zit ik nu op 1x per 2/3 weken. En dan ben ik een half uur tot 3 kwartier bezig, een trimmer is niet nodig, een goede kam wel :mrgreen:
Een wandeling is heerlijk, maar een dagje minder mag ook.
In zowel Duitsland als Nederland zitten meerdere fokkers.

En qua grootte: teven 40-47cm , reuen 43-50cm
Afbeelding
Muk

silvester schreef:Ik heb uit zeer betrouwbare bronnen gehoord dat een mops ook welkom daar is :D
:mep:

Er komt hier geen (retro)mops in huis, daar heb ik mijn veto al voor gebruikt. :mrgreen:

@Hilly en Hillie
Een Schapendoes is een leuk en moor ras (tenminste Sam vind ik een leuke en mooie hond), maar die vacht, pfff. Ik wil voor de verandering geen langharige hond in huis hebben en hoewel 1x per 2 weken borstelen zeker niet veel is, wil ik nu eens nog minder tijd besteden aan de vachtverzorging. Het geblaf vind ik ook minder, ik hou van rust. :mrgreen: Sam blafte wel veel (maar alles is in mijn ogen al veel in vergelijking met een Newfoundlander), maar ook niet extreem veel. Dat ze wel lekker mee kunnen met het wandelen is echt wel een pluspunt, maar dat kunnen andere rassen ook.

Vandaag hebben meneer Muk en ik een klein stukje gereden om wat van de omgeving te zien. Uiteraard was Gina ook mee, want er zou ook gewandeld worden. Gina vindt autorijden niets, dat is haar helaas niet aangeleerd denk ik en eenmaal op de plek van bestemming zijn wij natuurlijk even gaan wandelen. Letterlijk even, want wij hebben hooguit 500 meter gelopen. Gina kan niet zoveel meer wandelen helaas. De weg ernaar toe duurde nog langer in ieder geval. :mrgreen:
Een volgende hond moet echt wel een stuk mobieler zijn, de omgeving is veel te mooi om alleen maar in de buurt van ons huis te wandelen.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Eigenlijk moet je Luca hebben. Die past perfect! Maar die blijft mooi hier :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”