Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond doodgeschoten die diensthond aanviel

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Re: Hond doodgeschoten die diensthond aanviel

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Yukusaki Akitas schreef:Fijn ook dat mensen álle reacties lezen vóór ze zelf reageren. Ik zeg toch nergens dat ik t leuk vind dat ze dat doet? Zou alleen niet weten hoe ik dat afleer.. Ik vind t trouwens wel mega irritant dat mensen meteen een mening hebben terwijl ze nog nooit gezien hebben wat mijn hond doet...
Fijn ook dat je leest wat je lezen wilt :ok:
wat Sanner ook al zegt...je eerdere berichten gaven heel duidelijk aan dat het je maar weinig interesseerde.
Daar waren de reacties op gebassseerd

Ik zeg niet dat je dat fixeren leuk vindt, maar prima dat jij dat wel ergens lijkt te lezen hoor.
Het feit DAT ze het doet is niet leuk, en dat jij dat niet leuk vindt snapt ook iedereen
Het gaat mij erom dat je het toestaat dat dat gedrag gewoon getoond mag worden aan andere honden die notabene aangelijnd ergens rondhobbelen.
Als zo'n aangelijnde hond daar niet blij van wordt (gos, een hond zal maar net geopereerd zijn of zo he?)
en snauwt of gromt en er komt gezeik van dan vind je ook nog dat het op geen enkele wijze jouw probleem is want je hebt geen zin om de vrijheid van je hond in te perken.

DAT gedrag van jou, dat vind ik nou MEGA irritant...
het maakt namelijk dat mijn vrijheid en de vrijheid van mijn hond dus wel ingeperkt wordt want er zijn helaas heel veel hondenbazen zoals jij en dat is nou de reden dat ik in mijn uppie niet het bos inga - tenzij het bijna donker is, of op andere tijden dat niet jantje en pietje daar loopt met zijn hond.

En ik hoef jouw hond en jou niet te kennen om bovenstaande te weten...
Ik heb er namelijk genoeg ervaring mee...fixerende sluiperds die op me af komen geslopen, dan omhoog springen om vervolgens als ongeleid springend hert om me heen te rennen en proberen op mijn hond te duiken
LEUK joh :E:
Vooral ook een baas die 100 meter verderop met de riem om zijn of haar nek op het gemakkie aangewandeld komt en het ver-schrik-kelijk raar vindt dat ik je figuurlijk je strot er wel af kan bijten als ik daar alle zeilen bijzet om mijn aangelijnde hond kort onder me te houden
Een 10 rittenkaartje dierenarts heb ik namelijk al gehad en daar heb ik - geen - zin - meer - in...raar he?
Chanel1999
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Yorkshire Terriërs & Chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Chanel1999 »

Appelscha is heel dichtbij bij mij, vorige week woensdag was ik er zelfs nog met school..
Afbeelding

Afbeelding
Yvet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción

Ongelezen bericht door Yvet »

Ik vind dat mensen die Stafford als wapen / pikverlengers en ook mensen die onkundig zijn met dit ras helemaal geen Stafford mogen houden. En met de laatste punt schaars ik mij er ook onder.
Eigenlijk alleen mensen die weten waar ze mee bezig zijn kan een Stafford een leuke huishond zijn.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Yukusaki Akitas schreef:
Tara schreef:
Yukusaki Akitas schreef:Mijn hond komt in "sluipende jachthouding" op andere honden af, maar de laatste 5 meter springt ze als een hertje om maar te kunnen spelen ;) Dan hoop ik niet dat je m'n hond al doodgeschoten hebt :p
Ik hoop dat je je realiseert dat dat gedrag je nog een keer ruzie op kan leveren?
Heel veel honden reageren niet aardig op zulk gedrag, en daar hebben ze nog een punt ook.

Ik zou niet weten wat er mis is met een speelse hond? Ik ga mijn hond in elk geval niet aan de lijn houden omdat een andere hond niet van een speelse hond houd. Ik heb hier nog nooit problemen gehad, dus dan ligt het toch niet aan mijn hond, lijkt me zo? :denken:
ja tuurlijk is je hond speels.
Alle honden die er naar op reageren, zijn uiteraard stomme mormels die niets van hondentaal en speelsheid kennen :19: Het ligt uiteraard allemaal aan de andere honden, niet jouw hondje hoor :oohja:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Yukusaki Akitas schreef:Fijn ook dat mensen álle reacties lezen vóór ze zelf reageren. Ik zeg toch nergens dat ik t leuk vind dat ze dat doet? Zou alleen niet weten hoe ik dat afleer.. Ik vind t trouwens wel mega irritant dat mensen meteen een mening hebben terwijl ze nog nooit gezien hebben wat mijn hond doet...

Nee en doorlopen?
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Yukusaki Akitas schreef:
Nanna schreef:
George.. schreef:
Nanna schreef:Die had ik al neergeknald toen ze aan kwamen hollen :19:
...
wow..da's dan wel snel. ik had toch wel heel even gewacht omdat die honden misschien wel aan het bluffen waren, weet je wel, blaffen en zo, maar voor de rest niets doen..
Ja hoor, drie Staffords die leuk komen spelen :engel: Dat geloof je toch zelf niet.
Je ziet het vlot genoeg als ze aan komen rennen. Bij jolig en springend is het een wat ander verhaal dan stil en geconcentreerd.
In het laatste geval beschermde ik ogenblikkelijk mijn (dure) diensthond.

Dan wil ik jou niet tegenkomen ;) Mijn hond komt in "sluipende jachthouding" op andere honden af, maar de laatste 5 meter springt ze als een hertje om maar te kunnen spelen ;) Dan hoop ik niet dat je m'n hond al doodgeschoten hebt :p

Maar wel terecht als ze echt aan het vechten waren, dan zou ik dat net zo goed doen! :)
Oh ja, zulk gedrag vinden mijn honden ook heel fijn...

On topic: rot voor die honden hoor, maar volkomen verantwoorde aktie van die agente.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

een diensthond:Ondanks dat een diensthond een levend wezen is, wordt hij gezien als een ´goed´, een ´rijkseigendom´. Technisch gezien is Rocky vernield. ‘Het dier is speciaal opgeleid en getraind voor de dienst. Omdat hij niet inzetbaar is, leggen we daarvoor een rekening neer bij de eigenaar van de Staffords,aldus de politie.

ze gaan het civiel en strafrechterlijk aanpakken,de honden worden in beslag genomen.
Tja,het is hard maar ik snap de keuze van deze hondengeleider wel hoor,als je dat wapen op zak hebt zou een ieder dit doen denk ik.
En niet om bovenstaande tekst trouwens maar gewoon omdat het je maatje is,je "collega" enz.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Je zou toch raar op kijken als je op straat loopt en iemand ineens een pistool pakt en een hond neerschiet. Ik vind dat wel heftig hoor.. Als er een mens op haar afgestormd komt dan schiet ze die ook maar gewoon dood? Misschien moeten we allemaal maar een geweer op zak, kan niet zonder tegenwoordig. :idea:

Ik snap dat je jezelf en je eigen hond moet en wilt beschermen tegen zulke beesten, maar we wonen hier toch niet in Texas? Tis appelscha nota bene :O:

Desalniettemin is het sneu voor alles en iedereen en fijn dat er weer iemand zulke honden heeft terwijl men daar niet geschikt voor is. :19: 3 stuks ook nog wel... :scratch:
Afbeelding
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hylos schreef:Je zou toch raar op kijken als je op straat loopt en iemand ineens een pistool pakt en een hond neerschiet. Ik vind dat wel heftig hoor.. Als er een mens op haar afgestormd komt dan schiet ze die ook maar gewoon dood? Misschien moeten we allemaal maar een geweer op zak, kan niet zonder tegenwoordig. :idea:

Ik snap dat je jezelf en je eigen hond moet en wilt beschermen tegen zulke beesten, maar we wonen hier toch niet in Texas? Tis appelscha nota bene :O:

Desalniettemin is het sneu voor alles en iedereen en fijn dat er weer iemand zulke honden heeft terwijl men daar niet geschikt voor is. :19: 3 stuks ook nog wel... :scratch:
Ja als ik de keus had dan liet ik mijn hond ook liever dood bijten in A'dam dan in Appelscha. :zweep:
En als 3 mensen bovenop een ander mens duiken om die te doden dan gaat er geheid ook 1 aan.

Groot gelijk ze had al die 3 honden de kogel mogen geven.
Meestal lul je wel anders als het jouw hond overkomt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Sijtje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sijtje »

bouvierpoedel schreef:
Hylos schreef:Je zou toch raar op kijken als je op straat loopt en iemand ineens een pistool pakt en een hond neerschiet. Ik vind dat wel heftig hoor.. Als er een mens op haar afgestormd komt dan schiet ze die ook maar gewoon dood? Misschien moeten we allemaal maar een geweer op zak, kan niet zonder tegenwoordig. :idea:

Ja als ik de keus had dan liet ik mijn hond ook liever dood bijten in A'dam dan in Appelscha. :zweep:
En als 3 mensen bovenop een ander mens duiken om die te doden dan gaat er geheid ook 1 aan.

Groot gelijk ze had al die 3 honden de kogel mogen geven.
Meestal lul je wel anders als het jouw hond overkomt.
Inderdaad, het is altijd makkelijk oordelen of veroordelen als je er niet zelf bij bent geweest of betrokken bij bent geweest. Ik las net ook een reactie dat het langer duurt om je dienstwapen te pakken en te richten dan de hond er vanaf te trekken. Ik ben benieuwd hoeveel ervaring betrokkene met het trekken van een dienstwapen heeft. Ik heb gelukkig geen ervaring met mijn hond van een andere hond af te moeten trekken dawel slaan of schoppen :wink:

In dergelijke gevallen is het moeilijk precies te verslaan hoe zo'n incident verlopen is en vaak is het eerder een kwestie van seconden dan minuten, ook om tot zo'n beslissing te komen als het doodschieten van een hond. Indien de agent zijn dienstwapen niet rechtmatig gebruikt heeft wordt dat geheid dusdanig beoordeeld en geloof mij, er zijn meerdere personen en instanties die in dit geval het gebruik van het vuurwapen beoordelen. Dat je als burger geen wapen bij je mag dragen om agressieve honden dood te schieten lijkt mij niet meer dan billijk. Uiteindelijk hebben we als burgers ook zelf voor dit wetssysteem gekozen. Beetje een dooddoener maar zo is het nu eenmaal.
Daarbij, als jij bij een dergelijk incident tussen twee burgers met hun honden de politie belt zal de politie in uiterste nood ook een van de honden kunnen doodschieten maar dan moet er wel sprake zijn van een ernstige aantasting van de lichamelijke integriteit. Evenals bijvoorbeeld een hond die shoarma maakt van een kudde schapen.

Kortom, een dergelijk incident mag zeker besproken of bekritiseert worden maar er zijn voldoende controlerende instanties in zo'n geval. En laten we voorop stellen dat er in zo'n geval geen winnaars zijn.
Moge je hart voor honden vol liefde en je oordeel vol wijsheid zijn
George..
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door George.. »

Agente die hond doodschoot vrijuit

17 juni 2013
APPELSCHA - De agente die op 4 juni op de Drentseweg in Appelscha een terriër doodschoot, wordt niet vervolgd.

Ze deed een ‘beroep op noodweer', is de conclusie van het onderzoek naar het incident.

De vrouw liet die dag haar diensthond uit, toen haar dier door drie losgebroken honden werd aangevallen, waarop ze een staffordshire-terriër doodschoot.
http://www.lc.nl/friesland/regio/articl ... t-vrijuit-
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik hoop echter dat de eigenaar van die honden NIET vrijuit gaat! Hij is immers schuldig aan nalatigheid.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
George..
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door George.. »

iones schreef:Ik hoop echter dat de eigenaar van die honden NIET vrijuit gaat! Hij is immers schuldig aan nalatigheid.
nou ja.. hij lijkt me al hard genoeg gestraft dat een van zijn honden is doodgeschoten....
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

George.. schreef:
iones schreef:Ik hoop echter dat de eigenaar van die honden NIET vrijuit gaat! Hij is immers schuldig aan nalatigheid.
nou ja.. hij lijkt me al hard genoeg gestraft dat een van zijn honden is doodgeschoten....
Zou hij dat erg vinden ja? Waarom heeft hij drie van zulke honden? Status of echt liefde voor honden?

Het feit dat hij een roedel heeft die een andere hond aanvalt, getuigt niet van liefde voor honden.

En het is niet zo dat iemand die een hond heeft, dat die daar altijd om geeft.

viewtopic.php?f=1&t=268645
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Yukusaki Akitas schreef:
Tara schreef:
Yukusaki Akitas schreef:Mijn hond komt in "sluipende jachthouding" op andere honden af, maar de laatste 5 meter springt ze als een hertje om maar te kunnen spelen ;) Dan hoop ik niet dat je m'n hond al doodgeschoten hebt :p
Ik hoop dat je je realiseert dat dat gedrag je nog een keer ruzie op kan leveren?
Heel veel honden reageren niet aardig op zulk gedrag, en daar hebben ze nog een punt ook.

Ik zou niet weten wat er mis is met een speelse hond? Ik ga mijn hond in elk geval niet aan de lijn houden omdat een andere hond niet van een speelse hond houd. Ik heb hier nog nooit problemen gehad, dus dan ligt het toch niet aan mijn hond, lijkt me zo? :denken:
Misschien moet je dit artikel eens lezen.
Helaas wil de link niet plakken dus even googlen op "he just wants to say hi" van Suzanne Clothier.
Je zou er nog wat van kunnen leren :ok:
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Drijver
Zeer actief

Tara schreef:
Drijver schreef: Misschien moet je dit artikel eens lezen.
Helaas wil de link niet plakken dus even googlen op "he just wants to say hi" van Suzanne Clothier.
Klikkerdeklik
Senk joe :wink:
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Goed artikel, zouden veel hondeneigenaren moeten lezen, want hier schort het duidelijk regelmatig aan.
Afbeelding
Drijver
Zeer actief

Het zou verplichte kost moeten worden.
Laatst gewijzigd door Drijver op 20 jun 2013 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Drijver schreef:
Tara schreef:
Drijver schreef: Misschien moet je dit artikel eens lezen.
Klikkerdeklik
Senk joe :wink:
Wat een geweldig helder en duidelijk stuk :ok: .
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
lieke schreef:
Hé, geweldig!
Ach ja, zo ben ik. *kijkt bescheiden*
:cheers:
Afbeelding
Drijver
Zeer actief

Tara schreef:
lieke schreef:
Hé, geweldig!
Ach ja, zo ben ik. *kijkt bescheiden*
:LOL:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Bedankt voor de link :E: -
Heel goed stuk. Vaak haak ik af bij zulke lappen tekst, maar deze is boeiend. En helemaal in mijn straatje.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Tara schreef:
het is anders vrij typerend gedrag voor de zogenaamde oertypes :wink:
dus sja welke honden sporen er dan werkelijk niet kan je je ook afvragen.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”