Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Enorm haaruitval

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Safari

Re: Enorm haaruitval

Ongelezen bericht door Safari »

Bij honden weet ik het niet precies maar bij mensen is haaruitval na narcose redelijk normaal. Het zou mij dus niets verbazen als het bij jouw hond ook door de narcose komt. Bij mensen kan het wel tot een jaar na narcose zijn.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Denk niet dat het met de castratie te maken heeft... weerstemperatuur is ineens zeer veranderd. Mijn dame heb ik nu al drie dagen uitgekamd, ze heeft gezwommen en er komen drie schapen uit als ik de kam eroverheen haal en nog is ze niet door de verharing heen :engel:
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

blondie schreef:Denk niet dat het met de castratie te maken heeft... weerstemperatuur is ineens zeer veranderd. Mijn dame heb ik nu al drie dagen uitgekamd, ze heeft gezwommen en er komen drie schapen uit als ik de kam eroverheen haal en nog is ze niet door de verharing heen :engel:
Wat Blondie zegt. Afgelopen weekend zijn mijn honden ongeveer ontploft, onvoorstelbaar wat een haren er vanaf komen.

Van narcose krijg je geen haaruitval, en een castratie heeft pas effect op de hormoonhuishouding na een week of zes.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Ja, dat komt soms voor als reactie op het narcosemiddel. Ik heb ook een newf gehad die behoorlijk kaal werd na een operatie en af en toe hoor ik het ook van anderen.
Sandra
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Hier ook een kale neet na het ontmannen :mrgreen: schrok me dood :schrik:
Bovenvacht is helemaal weg. Meneer heeft geen kraag en geen broek meer. Iedereen denkt dat ik hem geschoren heb maar het trekt weer bij nu. Haren zijn weer zacht en hopelijk krijgt hij zijn bovenvacht ook weer normaal terug dus ik moet nog even afwachten
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

hier alleen steekhaartjes en die vallen er ook uit alsof er ergens nog een kale hond moet liggen... verschrikkelijk
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik kan me niet voorstellen dat dat zou helpen. Gewoon zijn normale voer en ik zou wel kammen, want die lossen haren moeten er toch uit.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”