Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Enorm haaruitval
Moderator: moderatorteam
Re: Enorm haaruitval
Bij honden weet ik het niet precies maar bij mensen is haaruitval na narcose redelijk normaal. Het zou mij dus niets verbazen als het bij jouw hond ook door de narcose komt. Bij mensen kan het wel tot een jaar na narcose zijn.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Denk niet dat het met de castratie te maken heeft... weerstemperatuur is ineens zeer veranderd. Mijn dame heb ik nu al drie dagen uitgekamd, ze heeft gezwommen en er komen drie schapen uit als ik de kam eroverheen haal en nog is ze niet door de verharing heen 

- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wat Blondie zegt. Afgelopen weekend zijn mijn honden ongeveer ontploft, onvoorstelbaar wat een haren er vanaf komen.blondie schreef:Denk niet dat het met de castratie te maken heeft... weerstemperatuur is ineens zeer veranderd. Mijn dame heb ik nu al drie dagen uitgekamd, ze heeft gezwommen en er komen drie schapen uit als ik de kam eroverheen haal en nog is ze niet door de verharing heen
Van narcose krijg je geen haaruitval, en een castratie heeft pas effect op de hormoonhuishouding na een week of zes.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ja, dat komt soms voor als reactie op het narcosemiddel. Ik heb ook een newf gehad die behoorlijk kaal werd na een operatie en af en toe hoor ik het ook van anderen.
Sandra

-
- Zeer actief
Hier ook een kale neet na het ontmannen
schrok me dood
Bovenvacht is helemaal weg. Meneer heeft geen kraag en geen broek meer. Iedereen denkt dat ik hem geschoren heb maar het trekt weer bij nu. Haren zijn weer zacht en hopelijk krijgt hij zijn bovenvacht ook weer normaal terug dus ik moet nog even afwachten

Bovenvacht is helemaal weg. Meneer heeft geen kraag en geen broek meer. Iedereen denkt dat ik hem geschoren heb maar het trekt weer bij nu. Haren zijn weer zacht en hopelijk krijgt hij zijn bovenvacht ook weer normaal terug dus ik moet nog even afwachten
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
hier alleen steekhaartjes en die vallen er ook uit alsof er ergens nog een kale hond moet liggen... verschrikkelijk

Ik kan me niet voorstellen dat dat zou helpen. Gewoon zijn normale voer en ik zou wel kammen, want die lossen haren moeten er toch uit.