Melanie 74 schreef:Ja maar ...
Muk woont echt heel bosrijk, en ik weet hoe een hond kan reageren als er zoveel wildluchtjes zijn. Zelfs de meest duffe hond, die misschien ergens een vergeten sprankje jachtinstinct heeft, wordt aangewakkerd door een overvloed aan deze luchten.
Ik heb het zelf gezien.
Dat is waar, zelfs Lobbes en Gina jagen hier als ze de kans krijgen, terwijl Lobbes nog nooit gejaagd had. Maar dat was en is prima onder controle te houden, al was ik wel verbaasd dat zelfs mijn hoogbejaarde, slome newfies dat kunnen.
Ik denk dat elke hond hier jaagt, als die de kans krijgt. In Nederland wandelde ik ook vaak in bosrijk gebied met wild, maar dat is inderdaad niet te vergelijken met het wild hier. Daarom moet de hond goed te trainen zijn en vallen de jachthonden pur sang hier af. Jagen zit in elke hond, dat besef ik in ieder geval wel. De wetter staat nog steeds op onze korte lijst, die willen wij in het echt zien en meemaken. Een berghond ook overigens.
De barbet ken ik niet zo goed, de labrador vind ik persoonlijk niks en een bergamasco ken ik ook
niet, daar ga ik verder op zoeken.