malinois schreef:Kells schreef:Hier krijgen ze elke dag een klein hapje van tafel, gewoon voor het lekker. Vanavond was dat ieder een mini gehaktballetje, een half aardappeltje en een eetlepel sperciebonen.
Da's alleen maar goed, hier krijgen ze ook restjes wat er maar overblijft...

Hier ook hoor, tenzij het heel pittig is of ze het smerig vinden, krijgen ze vrijwel dagelijks wat restjes bij hun eten. Ik denk altijd maar van als ze mooie poep hebben, geef ik geen verkeerd vreten.
Wat betreft die bonen: ik heb in het grijze verleden wel sperziebonen (sperciebonen?) bij mindere porties gevoerd aan Jack toen hij echt wat af moest vallen (na zijn operatie, dus minder beweging). Maar achteraf vind ik het eigenlijk flauwekul. Ik denk dat het vooral in het leven is geroepen voor mensen die het 'zielig' vinden hun te dikke hond minder eten te geven, en die willen dat hun hond een verzadigd gevoel heeft na het eten. Maar volgens mij moet je een hond echt kilo's vreten geven wil hij echt 'verzadigd' zijn. De enige keren dat Jack echt niks meer bliefde was na het jatten van een hele Kerststol, en die keer stiekem bij Oma in de keuken voordat we gingen eten

en na het illegaal verkrijgen van tien witte broodjes. Hij had er negen achter zijn kiezen en de tiende begroef hij in een kamerplant.
Honden hebben gewoon altijd trek, denk ik, omdat ze bij ons thuis geen halve zebra's krijgen en daar dan drie dagen op moeten teren. Da's jammer, maar zo is het nou eenmaal. En ook met kleine porties kan eten telkens weer een feestje zijn, ook al zitten ze naderhand niet vol.