Het gaat er (mij in ieder geval) niet om dat je iedere hond met een schoonheidsfoutje direct moet uitsluiten (Tapas haar iets scheve en slappere oortje is voor mij geen reden om niet met haar te gaan fokken), maar het is toch wel erg prettig om te weten waar je bij de partnerkeuze rekening mee moet houden. Als dat een oortje is wat niet helemaal okay is, dan kun je op zoek gaan naar een reu waarbij de oren en dan in het geval bij mijn ras met name de oorschelpen, én de aanzet gewoon helemaal in orde zijn. Hoe meer er mee "gesjoemeld" wordt door wel te tapen maar deze informatie voor jezelf te houden als fokker, hoe lastiger het wordt om het "probleem" in de toekomst te vermijden.Badu schreef: Als je in de weelde verkeert te kunnen selecteren op een schoonheidsfoutje (wel of niet geplakt oor) heb je wel een hele grote poel om uit te putten.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oren tapen
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: oren tapen
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat was exact mijn puntLongFields schreef:Het gaat er (mij in ieder geval) niet om dat je iedere hond met een schoonheidsfoutje direct moet uitsluiten (Tapas haar iets scheve en slappere oortje is voor mij geen reden om niet met haar te gaan fokken), maar het is toch wel erg prettig om te weten waar je bij de partnerkeuze rekening mee moet houden. Als dat een oortje is wat niet helemaal okay is, dan kun je op zoek gaan naar een reu waarbij de oren en dan in het geval bij mijn ras met name de oorschelpen, én de aanzet gewoon helemaal in orde zijn. Hoe meer er mee "gesjoemeld" wordt door wel te tapen maar deze informatie voor jezelf te houden als fokker, hoe lastiger het wordt om het "probleem" in de toekomst te vermijden.Badu schreef: Als je in de weelde verkeert te kunnen selecteren op een schoonheidsfoutje (wel of niet geplakt oor) heb je wel een hele grote poel om uit te putten.

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Maak me meer zorgen over verwantschap, karakter enz. of de oren geplakt zijn zal mij een worst wezen... als ze maar staan 

- bandolero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 5
idd, kon er ff niet op komen-Saskia- schreef:Bedoel je een rozenoor?bandolero schreef:Is een 'defect', niet zomaar kraakbeen dat iets of wat te slap is.
Heeft dat defect andere gevolgen dan alleen een scheef oor? Want er zijn rassen waarbij een rozenoor net vereist wordt.

Goh, nee, heeft geen andere gevolgen,
maar is gewoon niet iets wat ik er graag in zie

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar het één sluit het ander niet uitBadu schreef:Maak me meer zorgen over verwantschap, karakter enz. of de oren geplakt zijn zal mij een worst wezen... als ze maar staan

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Bij Csiva heb ik getwijfeld of ik ze zou leeghalen van het haar en zou plakken. Ik heb het niet gedaan en ze heeft hangers met een staande aanzet. Ik vind t wel best zo 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb Chico zijn oren weer getaped. Nu ook met een 'brug' wat ik eerst niet had gedaan. Hoe lang zal ik dit laten zitten?

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Tiporen dus?Machie schreef:Bij Csiva heb ik getwijfeld of ik ze zou leeghalen van het haar en zou plakken. Ik heb het niet gedaan en ze heeft hangers met een staande aanzet. Ik vind t wel best zo

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Ook rassen met hangoren worden getaped hoor.. maar dan omdat hondlief mooie staanders heeft die horen te hangen.Tara schreef:Goh, ben ik even blij dat mijn honden gewoon hangoren hebben. Ik zou daar echt geen trek in hebben, al dat gefriemel aan die oren.

Ik wou met Aismee niet verder gaan dan haar oren iets verzwaren zoals bij de Shelties gebeurd om de punten te laten tippen.
Aismee haar fokker had het liefst gezien dat ik haar oren wel getaped zou hebben, bij haar zus is dat ook gedaan en die heeft nu inderdaad keurige hangoren.
Aismee heeft hele leuke eigenwijze tiporen, ik vind het prima. Maar die show carrière kan je dan wel vergeten inderdaad.
Ik mag wel gewoon met haar fokken trouwens, en dan maar hopen dat de uitgekozen reu van nature goede oren heeft... Ik twijfel bij sommige honden wel eens, denk dat men er helaas niet altijd even eerlijk over is.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- bandolero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Theraposa schreef:Ik heb Chico zijn oren weer getaped. Nu ook met een 'brug' wat ik eerst niet had gedaan. Hoe lang zal ik dit laten zitten?
Ik zou die toch zeker meer dan een week laten zitten, indien hij er af blijft zelfs zo lang mogelijk, tot de tanden gewisseld zijn.
(maar daar zal iemand het wel niet met me eens over zijn

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
bandolero schreef:Theraposa schreef:Ik heb Chico zijn oren weer getaped. Nu ook met een 'brug' wat ik eerst niet had gedaan. Hoe lang zal ik dit laten zitten?
Ik zou die toch zeker meer dan een week laten zitten, indien hij er af blijft zelfs zo lang mogelijk, tot de tanden gewisseld zijn.
(maar daar zal iemand het wel niet met me eens over zijn)

Belangrijkste is dat de gehoorgang goed vrij is van tape of andere meuk. Dagelijks controleren.
- Browny
- Zeer actief
als je breath right gebruikt, heb je helemaal geen gezeur met tape en andere meukBadu schreef:bandolero schreef:Theraposa schreef:Ik heb Chico zijn oren weer getaped. Nu ook met een 'brug' wat ik eerst niet had gedaan. Hoe lang zal ik dit laten zitten?
(maar daar zal iemand het wel niet met me eens over zijn)
![]()
Belangrijkste is dat de gehoorgang goed vrij is van tape of andere meuk. Dagelijks controleren.

verder ben ik het er ook niet helemaal mee eens dat fokkers de oren van hun hond plakken en deze oren door kunnen geven aan de pups.. als ik een duitse herder aanschaf al dan wel of niet voor de fok.. dan wil ik gewoon een DH die aan de rassenstandaard voldoet en dus staande oren heeft.. daarom betaal je wat meer voor een stamboom hond

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Nee, voor echte tiporen tippen ze te snel. Maar ze zijn qua aanzet wel anders dan Luca's oren.Maeve schreef:Tiporen dus?Machie schreef:Bij Csiva heb ik getwijfeld of ik ze zou leeghalen van het haar en zou plakken. Ik heb het niet gedaan en ze heeft hangers met een staande aanzet. Ik vind t wel best zo
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Contacteer:
Oke bedankt. Hij zit er nu amper aan. De vorige keer zat hij er regelmatig aan met zijn pootjes. Gehoorgangen zijn vrij.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Chico is ook begonnen met wisselen van zijn voortandjes. Zitten alweer 2 nieuwe en onder missen er nu 2 die door moeten komen.
Hoe gaat het wisselen van een Chinees? En heeft het nu al invloed op de oortjes? Ik heb hem nu weer opnieuw getaped en laat het nu langer zitten dan 3 dagen denk ik. Heb nu alleen tape geplakt bij de knikjes. Ze staan zo wel overeind.
Hoe gaat het wisselen van een Chinees? En heeft het nu al invloed op de oortjes? Ik heb hem nu weer opnieuw getaped en laat het nu langer zitten dan 3 dagen denk ik. Heb nu alleen tape geplakt bij de knikjes. Ze staan zo wel overeind.

- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Boots heeft gewisseld tot hij 10 maanden ongeveer was.
Een chinees heeft geen compleet gebit he. Dat je dat wel weet. Dat je niet denkt waar blijven die tandjes nou
Een chinees heeft geen compleet gebit he. Dat je dat wel weet. Dat je niet denkt waar blijven die tandjes nou

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
wenmart20 schreef:Boots heeft gewisseld tot hij 10 maanden ongeveer was.

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Foto ?Theraposa schreef:Chico is ook begonnen met wisselen van zijn voortandjes. Zitten alweer 2 nieuwe en onder missen er nu 2 die door moeten komen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Geloof niet zo in al dat tapen van oren.
Als het in zijn genen zit om te hangen zullen ze blijven hangen en met staand net zo. Die komen evengoed wel overeind.
Een vouwtje achter in het oor kun je misschien nog wel eens wegkrijgen door ze te tapen .
Van een NW kun je ze ook niet hangend krijgen net als van een NF niet staand.
Net als bij sommige rassen de krulstaarten werden getaped of in een stuk PVC buis werden gestopt om die krul eruit te krijgen.
Of een zachte vacht die maar geplukt word zodat het hard gaat worden.
Als het in de genen zit dan komt die harde vacht wel tevoorschijn ,maar zoniet dan kun je plukken tot sintjuttemis.
Als het in zijn genen zit om te hangen zullen ze blijven hangen en met staand net zo. Die komen evengoed wel overeind.
Een vouwtje achter in het oor kun je misschien nog wel eens wegkrijgen door ze te tapen .
Van een NW kun je ze ook niet hangend krijgen net als van een NF niet staand.
Net als bij sommige rassen de krulstaarten werden getaped of in een stuk PVC buis werden gestopt om die krul eruit te krijgen.
Of een zachte vacht die maar geplukt word zodat het hard gaat worden.
Als het in de genen zit dan komt die harde vacht wel tevoorschijn ,maar zoniet dan kun je plukken tot sintjuttemis.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat een goed idee....bouvierpoedel schreef: Net als bij sommige rassen de krulstaarten werden getaped of in een stuk PVC buis werden gestopt om die krul eruit te krijgen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Badu schreef:Wat een goed idee....bouvierpoedel schreef: Net als bij sommige rassen de krulstaarten werden getaped of in een stuk PVC buis werden gestopt om die krul eruit te krijgen.

Wat je zegt ben je zelfffff