Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
KVV en vakantie
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
KVV en vakantie
Hoe doen jullie dat met het eten?
Senna was altijd gewend om ook tussendoor brokken te krijgen, dus die kreeg met de vakantie dan altijd gewoon brok.
Zowel Senna als Dieke hebben nu al in geen tijden brokken gehad (Dieke voor het laatst héél soms in het nest). Ze krijgen verder alleen maar puppytrainers.
Hoe doen jullie dat op vakantie? Is er de ervaring dat er gemakkelijk aan KVV te komen is in het buitenland? I.v.m. een pup wil ik wel zeker weten dat ik compleet voer.
Senna was altijd gewend om ook tussendoor brokken te krijgen, dus die kreeg met de vakantie dan altijd gewoon brok.
Zowel Senna als Dieke hebben nu al in geen tijden brokken gehad (Dieke voor het laatst héél soms in het nest). Ze krijgen verder alleen maar puppytrainers.
Hoe doen jullie dat op vakantie? Is er de ervaring dat er gemakkelijk aan KVV te komen is in het buitenland? I.v.m. een pup wil ik wel zeker weten dat ik compleet voer.
- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
- Aantal honden: 1
Re: KVV en vakantie
Ik geef altijd Renske als vlees niet makkelijk mee te nemen is
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Aantal honden: 3
Hier krijgen ze rodi en carnibest.
Als wij op vakantie gaan dan neem ik de kilo-rollen mee van Carnibest.
In een koelbox met bevroren elementen,zeker blijft het 6 uur bevroren.
Op het vakantie-adres gelijk in het vriesvakje en de honden hebben heel de vakantie KVV
Als wij op vakantie gaan dan neem ik de kilo-rollen mee van Carnibest.
In een koelbox met bevroren elementen,zeker blijft het 6 uur bevroren.
Op het vakantie-adres gelijk in het vriesvakje en de honden hebben heel de vakantie KVV

- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Ligt een beetje aan je bestemming denk ik.
Wij nemen het altijd gewoon mee. We letten altijd bij het boeken van een huis of er een vriezer aanwezig is.
Als je ze bevroren meeneemt en tegen elkaar aan legt in een koelbox, dan zijn ze bij ons na een rit van 10/11 uur nog stevig bevroren en kunnen ze zo de vriezer weer in.
Wij nemen het altijd gewoon mee. We letten altijd bij het boeken van een huis of er een vriezer aanwezig is.
Als je ze bevroren meeneemt en tegen elkaar aan legt in een koelbox, dan zijn ze bij ons na een rit van 10/11 uur nog stevig bevroren en kunnen ze zo de vriezer weer in.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Wij nemen het nu mee, maar we hebben daar ook vriesruimte dus dat scheelt. En anders was er daar de mogelijkheid om KVV te bestellen, alleen zit ik ook nog eens met de allergie te kijken. Dus voorkeur voor eigen voer.
Toen in Zweden hebben we vlees meegenomen wat niet in de vriezer hoeft, dus niet helemaal rauw maar ook geen blikvoer ofzo. Ik zou even moeten uitzoeken welk merk dat dit was.
Zou er geen voorstander zijn om dat voorgoed te voeren, maar voor 2/3 weken was dat meer dan prima en het was compleet.
Renske en Energique hebben ook zoiets dacht ik.
Toen in Zweden hebben we vlees meegenomen wat niet in de vriezer hoeft, dus niet helemaal rauw maar ook geen blikvoer ofzo. Ik zou even moeten uitzoeken welk merk dat dit was.
Zou er geen voorstander zijn om dat voorgoed te voeren, maar voor 2/3 weken was dat meer dan prima en het was compleet.
Renske en Energique hebben ook zoiets dacht ik.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Waar ga je naar toe? Ik zou eerst even kijken of er daar aan te komen is.
Wij gaan in augustus naar denemarken. Ik denk dat we wel meenemen en voor de zekerheid ook wat brok en renske ofzo.
Wij gaan in augustus naar denemarken. Ik denk dat we wel meenemen en voor de zekerheid ook wat brok en renske ofzo.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
- Zeer actief
- Contacteer:
We gaan naar Frankrijk en we weten nog niet precies waarheen. Kan zijn dat het kamperen wordt en dan wordt het dus sowieso al lastig om het mee te nemen.
Zoiets als Renske zou dan een idee zijn, al gaat mijn voorkeur daar inderdaad niet naar uit.
Ik weet niet hoe gemakkelijk er in Frankrijk aan KVV te komen is.
Zoiets als Renske zou dan een idee zijn, al gaat mijn voorkeur daar inderdaad niet naar uit.
Ik weet niet hoe gemakkelijk er in Frankrijk aan KVV te komen is.
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Ik neem voor Joy dry barf mee, dat is gedroogde kvv zeg maar.
Je doet er een beetje water bij en gelijk geven, het ziet er niet echt uit, maar mw vindt het heerlijk!
Je doet er een beetje water bij en gelijk geven, het ziet er niet echt uit, maar mw vindt het heerlijk!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
In Denemarken heb ik vorig jaar geen KVV gevonden
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
Ja ik heb ook zoiets gezien in de dierenwinkel! Een zak met gedroogd vlees waar je water bij kunt gooien voor een mooie maaltijd. Een merk weet ik niet... Alleen dat het een kleine dure zak compleet gedroogd vlees was...
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ohwww franse winkels liggen vol vlees. Gewoon rauw voeren dan? Je kan daar zo ongeveer n hele koe kopen als je dat wil 

- Bonnie F
- Zeer actief
Gewone kvv hebben ze zelden.Machie schreef:Ohwww franse winkels liggen vol vlees. Gewoon rauw voeren dan? Je kan daar zo ongeveer n hele koe kopen als je dat wil
Maar vaak hebben ze in de koeling hondenvlees (weet even niet meer wat het in het frans is).
Ik nam een klein zakje met brokken mee voor de noodgevallen. Omdat we geen koelmogelijk hebben gaan we sowieso iedere dag even boodschappen doen. Voor 2 weken doe ik niet moeilijk, vlees, organen, kippenpoten, vis, eieren, stokbrood, yoghurt, restjes. Echt heel gevarieerd.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is dus het punt, ik weet niet hoe ik moet BARFEN, anders doe ik dat wel voor Dieke en krijgt Senna gewoon brokken van Melo.
Ik ga eens even rondkijken voor Renske, denk ik. Zoals het er nu naar uitziet zitten we één week in een huisje (met vriezer), dus kan er voor die week wel gewoon KVV mee en dan één week in een tent.
Ik ga eens even rondkijken voor Renske, denk ik. Zoals het er nu naar uitziet zitten we één week in een huisje (met vriezer), dus kan er voor die week wel gewoon KVV mee en dan één week in een tent.
-
- Zeer actief
met hele prooidieren kun je toch niet zo fout gaan voor die tijd dat dat vakantie duurt, vis, kuikens enz.
- Hylos
- Zeer actief
Ik zou gewoon ecostyle of renske kopen. Dat is gestoomd vlees. Xavi heeft het hier gehad toen we tussen brok/kvv zaten. Ging prima.
Je kunt ook sommige dagen gaan barfen en sommige gestoomd vlees. Lijkt me alleen wel een gedoe om aan genoeg orgaan, spier en botvlees te komen. Moet ook niet zo zijn dan je elke dag alle supermarkten bij langs moet. Wordt et geen leuke vakantie
Daarnaast kun je niet zomaar elk bot gaan geven. Je begint met barf altijd met zacht bot als kip en eend.
Je kunt ook sommige dagen gaan barfen en sommige gestoomd vlees. Lijkt me alleen wel een gedoe om aan genoeg orgaan, spier en botvlees te komen. Moet ook niet zo zijn dan je elke dag alle supermarkten bij langs moet. Wordt et geen leuke vakantie

Daarnaast kun je niet zomaar elk bot gaan geven. Je begint met barf altijd met zacht bot als kip en eend.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
K9 Natural en verder wat ik in de winkel kan vinden aan rund, kip, vis of wat anders als het er is, ei, yoghurt...
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Je kunt ook je kvv drogen en het zo aanbieden. Duurt alleen wel lang, denk ik, om genoeg te drogen.
Maar in Frankrijk heb je idd heel heel erg veel vlees, gewoon in de supermarkt. Ik weet nog eentje waarbij de vleesafdeling, met mensen erachter die aan het koken waren, de hele winkellengte besloeg, 50 meter ofzo. Fransen zijn nog erger met vlees dan Amerikanen. Je kunt ook de gekste dingen aan vlees in blik vinden trouwens. Coq au vin in blik enzo. En ze eten zowat alles van het dier in Frankrijk, orgaanvlees moet geen probleem zijn om aan te komen sowieso.
Maar in Frankrijk heb je idd heel heel erg veel vlees, gewoon in de supermarkt. Ik weet nog eentje waarbij de vleesafdeling, met mensen erachter die aan het koken waren, de hele winkellengte besloeg, 50 meter ofzo. Fransen zijn nog erger met vlees dan Amerikanen. Je kunt ook de gekste dingen aan vlees in blik vinden trouwens. Coq au vin in blik enzo. En ze eten zowat alles van het dier in Frankrijk, orgaanvlees moet geen probleem zijn om aan te komen sowieso.
-
- Zeer actief
In Frankrijk ligt er inderdaad vlees voor de hond (viande pour le chien/animaux) in de schappen. Voor een weekje lijkt het mij geen kwaad kunnen als het niet geheel compleet zou zijn. En anders zou ik een weekje voor je vertrek al over gaan op brokken en die meenemen op vakantie. Vers vlees op een camping in een tent, ik zou het in ieder geval niet doen

Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Maar is het dan zo slecht om 2 a 3 weken Renske te voeren?
Dat doen wij nl altijd.
Dat doen wij nl altijd.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
-
- Actief
Voor de gemiddelde gezonde hond vast niet. Ze vreten alles wat los en vast zit. Zwerfhonden leggen ook niet zomaar t loodje.Sanne&Bo schreef:Maar is het dan zo slecht om 2 a 3 weken Renske te voeren?
Dat doen wij nl altijd.
- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Ik dacht dat Renske juist goed voer was
Pfff.. Balen.

Pfff.. Balen.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
gewoon lekker vlees voeren, kippenvleugels, rundvlees, yoghurt met groente, etc. etc. dat het niet compleet is voor die 1 a 2 weken maakt echt niet uit hoor. ik denk zelfs dat het kwalitatief beter is dan de kvv die je voert.

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Renske is tot nu toe het enige voer dat Boris verdraagt in de zomer. En hij is sindsdien nog mooier in zijn haar komen te zitten (dikkere vacht, glanzender). Ook legt hij nog maar muizenkeutels. Hij krijgt het nu sinds september. Het is zeker niet slechter dan brokken. (in mijn ogen zelfs beter).
-
- Zeer actief
Wij hebben een (kleine) mobiele vriezer. Camping, hotel of huisje nooit een probleem want je hebt zelf je vriezertje bij je. Kost wel even wat voor aanschaf, maar ik vind het geld meer dan waard, hoef me nooit meer druk te maken om het eten van de honden
Groetjes Linda
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Volgens mij is Renske prima voer hoor. Ingrediënten zijn iig goed vind ik. Het is niet rauw natuurlijk maar dat zal voor 2 weken toch niet uitmaken? Je kan het altijd aanvullen met wat yoghurt, een eitje en zo nu en dan een kippenboutje.
Volgens mijn ouwe Olivier is Renske kwaliteitsvoer: Sinds een paar maanden weigert meneer goed voer namelijk. Hij eet alleen nog maar ranzig blikvoer
Het liefst een kuipje Sheba.
En Renske eet hij dus niet meer. Dus dan is het volgens Oliviers maatstaven goed voer
(Olivier is 15 jaar en heeft altijd kvv gehad. Ik vind het best dat hij de laatste maanden alleen eet wat meneer graag blieft)
Volgens mijn ouwe Olivier is Renske kwaliteitsvoer: Sinds een paar maanden weigert meneer goed voer namelijk. Hij eet alleen nog maar ranzig blikvoer

En Renske eet hij dus niet meer. Dus dan is het volgens Oliviers maatstaven goed voer

(Olivier is 15 jaar en heeft altijd kvv gehad. Ik vind het best dat hij de laatste maanden alleen eet wat meneer graag blieft)
-
- Zeer actief
Welnee!Sanne&Bo schreef:Maar is het dan zo slecht om 2 a 3 weken Renske te voeren?
Dat doen wij nl altijd.
Ik ben echt voorstander van vers maar het moet wel te doen zijn. Neem mee wat je kunt voor de heenreis en de eerste dag aan kvv/barf en verder "gewoon maar zien".
Desnoods mik je er een keer rundergehakt in of een kipfilet.
Maar, waar iemand de hond tijdens de vakantie ook op wil zetten; thuis even proberen of de hond niet raar reageert op Renske of de beoogde brok; dat ze het ook lusten

Suzanne
- Maartje
- Zeer actief
Vorige maand ben ik met de honden naar Frankrijk geweest. Eerder kocht ik in Frankrijk meestal vlees in de supermarkten, want er is inderdaad heel wat keuze en dan maar een paar weken niet helemaal compleet voeren.
Dit keer had ik voor de oudste Renske meegenomen en voor de andere twee brokken. En dat was ook maar goed ook. We zaten nog al in een uithoek en de dichstbijzijnde supermarkt was al op een half uur rijden en die waren meestal zo klein dat er weinig te kiezen viel.
Renske had ik nog niet eerder geprobeerd en dat beviel heel goed. Ze vond het lekker en ik merkte geen verschil met KVV.
Dit keer had ik voor de oudste Renske meegenomen en voor de andere twee brokken. En dat was ook maar goed ook. We zaten nog al in een uithoek en de dichstbijzijnde supermarkt was al op een half uur rijden en die waren meestal zo klein dat er weinig te kiezen viel.
Renske had ik nog niet eerder geprobeerd en dat beviel heel goed. Ze vond het lekker en ik merkte geen verschil met KVV.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga deze week even Renske halen.
Senna eet geen rauw (BARF), wel KVV, dus voor Senna kan ik al geen hele stukken vlees, orgaan en bot neergooien, dat blieft madam niet.
Dieke wel, maar ik vind het met een pup weer "enger" om zelf samen te stellen.
Mocht Renske niet gaan, dan probeer ik of ze het goed doen op de brokken die Melo ook krijgt, die krijgt een natuurlijke brok en vind het niet erg om ze daar op te zetten.
Voor de eerste dagen zullen we inderdaad ook KVV meenemen, ik weet niet hoeveel kilo er in een koelkastvriezertje gaat? (kilo-rollen)
Senna eet geen rauw (BARF), wel KVV, dus voor Senna kan ik al geen hele stukken vlees, orgaan en bot neergooien, dat blieft madam niet.
Dieke wel, maar ik vind het met een pup weer "enger" om zelf samen te stellen.
Mocht Renske niet gaan, dan probeer ik of ze het goed doen op de brokken die Melo ook krijgt, die krijgt een natuurlijke brok en vind het niet erg om ze daar op te zetten.
Voor de eerste dagen zullen we inderdaad ook KVV meenemen, ik weet niet hoeveel kilo er in een koelkastvriezertje gaat? (kilo-rollen)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik heb tot op heden (sinds ik kvv voer nu 3 jaar ongeveer) een vriezertje mee die via dit forum heb overgenomen... kan precies voor 2 weken kvv in....V. ´t Brabantse Bont schreef:Hoe doen jullie dat met het eten?
Onderweg in 2 koelboxen en daar direct de vriezer aansluiten en de vriezer in. Vorig jaar heb ik er ruim 18 uur over gedaan om in Hongarije te komen en het vlees was nog hard bevroren in de koelboxen).

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Liesbeth
- Zeer actief
Is deels ontdooien en dan laten inblikken een idee dat (wat?) zou kunnen werken?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018