Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

KVV en vakantie

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun
Aantal honden: 2
Contacteer:

KVV en vakantie

Ongelezen bericht door v. 't Brabantse Bont »

Hoe doen jullie dat met het eten?
Senna was altijd gewend om ook tussendoor brokken te krijgen, dus die kreeg met de vakantie dan altijd gewoon brok.

Zowel Senna als Dieke hebben nu al in geen tijden brokken gehad (Dieke voor het laatst héél soms in het nest). Ze krijgen verder alleen maar puppytrainers.

Hoe doen jullie dat op vakantie? Is er de ervaring dat er gemakkelijk aan KVV te komen is in het buitenland? I.v.m. een pup wil ik wel zeker weten dat ik compleet voer.
KarinW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Re: KVV en vakantie

Ongelezen bericht door KarinW »

Ik geef altijd Renske als vlees niet makkelijk mee te nemen is
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Hier krijgen ze rodi en carnibest.
Als wij op vakantie gaan dan neem ik de kilo-rollen mee van Carnibest.
In een koelbox met bevroren elementen,zeker blijft het 6 uur bevroren.
Op het vakantie-adres gelijk in het vriesvakje en de honden hebben heel de vakantie KVV ;-)
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Ligt een beetje aan je bestemming denk ik.
Wij nemen het altijd gewoon mee. We letten altijd bij het boeken van een huis of er een vriezer aanwezig is.
Als je ze bevroren meeneemt en tegen elkaar aan legt in een koelbox, dan zijn ze bij ons na een rit van 10/11 uur nog stevig bevroren en kunnen ze zo de vriezer weer in.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Wij nemen het nu mee, maar we hebben daar ook vriesruimte dus dat scheelt. En anders was er daar de mogelijkheid om KVV te bestellen, alleen zit ik ook nog eens met de allergie te kijken. Dus voorkeur voor eigen voer.

Toen in Zweden hebben we vlees meegenomen wat niet in de vriezer hoeft, dus niet helemaal rauw maar ook geen blikvoer ofzo. Ik zou even moeten uitzoeken welk merk dat dit was.
Zou er geen voorstander zijn om dat voorgoed te voeren, maar voor 2/3 weken was dat meer dan prima en het was compleet.

Renske en Energique hebben ook zoiets dacht ik.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Waar ga je naar toe? Ik zou eerst even kijken of er daar aan te komen is.
Wij gaan in augustus naar denemarken. Ik denk dat we wel meenemen en voor de zekerheid ook wat brok en renske ofzo.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Contacteer:

We gaan naar Frankrijk en we weten nog niet precies waarheen. Kan zijn dat het kamperen wordt en dan wordt het dus sowieso al lastig om het mee te nemen.
Zoiets als Renske zou dan een idee zijn, al gaat mijn voorkeur daar inderdaad niet naar uit.

Ik weet niet hoe gemakkelijk er in Frankrijk aan KVV te komen is.
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Ik neem voor Joy dry barf mee, dat is gedroogde kvv zeg maar.
Je doet er een beetje water bij en gelijk geven, het ziet er niet echt uit, maar mw vindt het heerlijk!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Simone88
Actief
Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie

Ongelezen bericht door Simone88 »

In Denemarken heb ik vorig jaar geen KVV gevonden
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV

Ongelezen bericht door lijn »

Ja ik heb ook zoiets gezien in de dierenwinkel! Een zak met gedroogd vlees waar je water bij kunt gooien voor een mooie maaltijd. Een merk weet ik niet... Alleen dat het een kleine dure zak compleet gedroogd vlees was...
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ohwww franse winkels liggen vol vlees. Gewoon rauw voeren dan? Je kan daar zo ongeveer n hele koe kopen als je dat wil :F:
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Machie schreef:Ohwww franse winkels liggen vol vlees. Gewoon rauw voeren dan? Je kan daar zo ongeveer n hele koe kopen als je dat wil :F:
Gewone kvv hebben ze zelden.
Maar vaak hebben ze in de koeling hondenvlees (weet even niet meer wat het in het frans is).
Ik nam een klein zakje met brokken mee voor de noodgevallen. Omdat we geen koelmogelijk hebben gaan we sowieso iedere dag even boodschappen doen. Voor 2 weken doe ik niet moeilijk, vlees, organen, kippenpoten, vis, eieren, stokbrood, yoghurt, restjes. Echt heel gevarieerd. :mrgreen: En soms kocht ik een blik met hondenvoer. Vintie lekker (en een olifantsdrollen die er dan uit komen :schrik: ).
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Contacteer:

Dat is dus het punt, ik weet niet hoe ik moet BARFEN, anders doe ik dat wel voor Dieke en krijgt Senna gewoon brokken van Melo.
Ik ga eens even rondkijken voor Renske, denk ik. Zoals het er nu naar uitziet zitten we één week in een huisje (met vriezer), dus kan er voor die week wel gewoon KVV mee en dan één week in een tent.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

met hele prooidieren kun je toch niet zo fout gaan voor die tijd dat dat vakantie duurt, vis, kuikens enz.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik zou gewoon ecostyle of renske kopen. Dat is gestoomd vlees. Xavi heeft het hier gehad toen we tussen brok/kvv zaten. Ging prima.
Je kunt ook sommige dagen gaan barfen en sommige gestoomd vlees. Lijkt me alleen wel een gedoe om aan genoeg orgaan, spier en botvlees te komen. Moet ook niet zo zijn dan je elke dag alle supermarkten bij langs moet. Wordt et geen leuke vakantie :Q:
Daarnaast kun je niet zomaar elk bot gaan geven. Je begint met barf altijd met zacht bot als kip en eend.
Afbeelding
Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

K9 Natural en verder wat ik in de winkel kan vinden aan rund, kip, vis of wat anders als het er is, ei, yoghurt...
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Je kunt ook je kvv drogen en het zo aanbieden. Duurt alleen wel lang, denk ik, om genoeg te drogen.

Maar in Frankrijk heb je idd heel heel erg veel vlees, gewoon in de supermarkt. Ik weet nog eentje waarbij de vleesafdeling, met mensen erachter die aan het koken waren, de hele winkellengte besloeg, 50 meter ofzo. Fransen zijn nog erger met vlees dan Amerikanen. Je kunt ook de gekste dingen aan vlees in blik vinden trouwens. Coq au vin in blik enzo. En ze eten zowat alles van het dier in Frankrijk, orgaanvlees moet geen probleem zijn om aan te komen sowieso.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

In Frankrijk ligt er inderdaad vlees voor de hond (viande pour le chien/animaux) in de schappen. Voor een weekje lijkt het mij geen kwaad kunnen als het niet geheel compleet zou zijn. En anders zou ik een weekje voor je vertrek al over gaan op brokken en die meenemen op vakantie. Vers vlees op een camping in een tent, ik zou het in ieder geval niet doen :schrik: :mrgreen:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Maar is het dan zo slecht om 2 a 3 weken Renske te voeren?
Dat doen wij nl altijd.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
Chris78
Actief

Ongelezen bericht door Chris78 »

Sanne&Bo schreef:Maar is het dan zo slecht om 2 a 3 weken Renske te voeren?
Dat doen wij nl altijd.
Voor de gemiddelde gezonde hond vast niet. Ze vreten alles wat los en vast zit. Zwerfhonden leggen ook niet zomaar t loodje.
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Ik dacht dat Renske juist goed voer was :denken:
Pfff.. Balen.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

gewoon lekker vlees voeren, kippenvleugels, rundvlees, yoghurt met groente, etc. etc. dat het niet compleet is voor die 1 a 2 weken maakt echt niet uit hoor. ik denk zelfs dat het kwalitatief beter is dan de kvv die je voert.
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Renske is tot nu toe het enige voer dat Boris verdraagt in de zomer. En hij is sindsdien nog mooier in zijn haar komen te zitten (dikkere vacht, glanzender). Ook legt hij nog maar muizenkeutels. Hij krijgt het nu sinds september. Het is zeker niet slechter dan brokken. (in mijn ogen zelfs beter).
lila660
Zeer actief

Ongelezen bericht door lila660 »

Wij hebben een (kleine) mobiele vriezer. Camping, hotel of huisje nooit een probleem want je hebt zelf je vriezertje bij je. Kost wel even wat voor aanschaf, maar ik vind het geld meer dan waard, hoef me nooit meer druk te maken om het eten van de honden
Groetjes Linda
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Volgens mij is Renske prima voer hoor. Ingrediënten zijn iig goed vind ik. Het is niet rauw natuurlijk maar dat zal voor 2 weken toch niet uitmaken? Je kan het altijd aanvullen met wat yoghurt, een eitje en zo nu en dan een kippenboutje.

Volgens mijn ouwe Olivier is Renske kwaliteitsvoer: Sinds een paar maanden weigert meneer goed voer namelijk. Hij eet alleen nog maar ranzig blikvoer :mrgreen: Het liefst een kuipje Sheba.
En Renske eet hij dus niet meer. Dus dan is het volgens Oliviers maatstaven goed voer :wink:

(Olivier is 15 jaar en heeft altijd kvv gehad. Ik vind het best dat hij de laatste maanden alleen eet wat meneer graag blieft)
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Sanne&Bo schreef:Maar is het dan zo slecht om 2 a 3 weken Renske te voeren?
Dat doen wij nl altijd.
Welnee!
Ik ben echt voorstander van vers maar het moet wel te doen zijn. Neem mee wat je kunt voor de heenreis en de eerste dag aan kvv/barf en verder "gewoon maar zien".
Desnoods mik je er een keer rundergehakt in of een kipfilet.

Maar, waar iemand de hond tijdens de vakantie ook op wil zetten; thuis even proberen of de hond niet raar reageert op Renske of de beoogde brok; dat ze het ook lusten ;-)

Suzanne
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Vorige maand ben ik met de honden naar Frankrijk geweest. Eerder kocht ik in Frankrijk meestal vlees in de supermarkten, want er is inderdaad heel wat keuze en dan maar een paar weken niet helemaal compleet voeren.
Dit keer had ik voor de oudste Renske meegenomen en voor de andere twee brokken. En dat was ook maar goed ook. We zaten nog al in een uithoek en de dichstbijzijnde supermarkt was al op een half uur rijden en die waren meestal zo klein dat er weinig te kiezen viel.
Renske had ik nog niet eerder geprobeerd en dat beviel heel goed. Ze vond het lekker en ik merkte geen verschil met KVV.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Contacteer:

Ik ga deze week even Renske halen.
Senna eet geen rauw (BARF), wel KVV, dus voor Senna kan ik al geen hele stukken vlees, orgaan en bot neergooien, dat blieft madam niet.

Dieke wel, maar ik vind het met een pup weer "enger" om zelf samen te stellen.
Mocht Renske niet gaan, dan probeer ik of ze het goed doen op de brokken die Melo ook krijgt, die krijgt een natuurlijke brok en vind het niet erg om ze daar op te zetten.

Voor de eerste dagen zullen we inderdaad ook KVV meenemen, ik weet niet hoeveel kilo er in een koelkastvriezertje gaat? (kilo-rollen)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

V. ´t Brabantse Bont schreef:Hoe doen jullie dat met het eten?
Senna was altijd gewend om ook tussendoor brokken te krijgen, dus die kreeg met de vakantie dan altijd gewoon brok.

Zowel Senna als Dieke hebben nu al in geen tijden brokken gehad (Dieke voor het laatst héél soms in het nest). Ze krijgen verder alleen maar puppytrainers.

Hoe doen jullie dat op vakantie? Is er de ervaring dat er gemakkelijk aan KVV te komen is in het buitenland? I.v.m. een pup wil ik wel zeker weten dat ik compleet voer.
Ik heb tot op heden (sinds ik kvv voer nu 3 jaar ongeveer) een vriezertje mee die via dit forum heb overgenomen... kan precies voor 2 weken kvv in....
Onderweg in 2 koelboxen en daar direct de vriezer aansluiten en de vriezer in. Vorig jaar heb ik er ruim 18 uur over gedaan om in Hongarije te komen en het vlees was nog hard bevroren in de koelboxen).
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Is deels ontdooien en dan laten inblikken een idee dat (wat?) zou kunnen werken?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”