Ik kwam net per toeval dit filmpje tegen en ik zit hier nog steeds zo

https://www.facebook.com/photo.php?v=686903754656842
Moderator: moderatorteam
Zo dom is het niet als je erover nadenkt, het is daar wsch bloedheet, hij wordt gearresteerd en het zal even duren voordat hij iemand kan bellen om die hond op te halen, kun je hem moeilijk in een auto zetten met bijna dichte ramenh a n s schreef:In de eerste plaats dom van die eigenaar dat hij z'n hond niet goed opsluit. Voor de rest ken ik het hele verhaal niet, maar als ik die agent was en er komt zoiets op me af....ik weet het niet hoor.
dat denk ik ook. Ik zou trouwens wild worden, als mij dat zou overkomen (nou ja de kans dat ik opgepakt word is wel heel klein).Selene schreef:Zo dom is het niet als je erover nadenkt, het is daar wsch bloedheet, hij wordt gearresteerd en het zal even duren voordat hij iemand kan bellen om die hond op te halen, kun je hem moeilijk in een auto zetten met bijna dichte ramenh a n s schreef:In de eerste plaats dom van die eigenaar dat hij z'n hond niet goed opsluit. Voor de rest ken ik het hele verhaal niet, maar als ik die agent was en er komt zoiets op me af....ik weet het niet hoor.Hij werkt verder gewoon mee en heeft denk ik gewoon ook niet verwacht dat de hond uit de auto zou komen.
Had ik ook hoorsmoekie schreef:![]()
wat is het toch verschrikkelijk om "eigenwijs" te zijn en toch het filmpje aan te klikken
smoekie schreef:![]()
wat is het toch verschrikkelijk om "eigenwijs" te zijn en toch het filmpje aan te klikken
Hailfall schreef:En ik heb jullie dan nog een waarschuwing gegeven... ik had vanochtend deze waarschuwing niet anders had ik ook niet geklikt.. bah :/
Dat doe ik meestal ook maar vandaag had ik een eigenwijze bui en dacht idd ook, het zal wel meevallensmoekie schreef:Hailfall schreef:En ik heb jullie dan nog een waarschuwing gegeven... ik had vanochtend deze waarschuwing niet anders had ik ook niet geklikt.. bah :/
Vaak zat een waarschuwing gelezen, en dan viel het achteraf nog wel mee en dacht ik wel eens, nou is dat alles![]()
Hier niet. Zou willen dat ik niet zo eigenwijs was geweest zeg. Bahbah Heb nu nog zo'n klote gevoel in mijn buik![]()
Wacht de volgende keer toch maar eerst de reacties van anderen af vooraleer weer eens een keer op een dergelijke link te klikken.
Selene schreef:Dat doe ik meestal ook maar vandaag had ik een eigenwijze bui en dacht idd ook, het zal wel meevallen
Dat vond ik ook het ergste. Hij leefde nog en een kogel door de kop was beter geweest.frank1985 schreef:Of het terecht of niet is laat ik in het midden. Maar wat laat die agent die hond toch spartelen. Hij had beter nog een keer kunnen schieten. Was voor de hond fijner geweest denk ik zo?
dacht ik ookRoompie schreef:Dat vond ik ook het ergste. Hij leefde nog en een kogel door de kop was beter geweest.frank1985 schreef:Of het terecht of niet is laat ik in het midden. Maar wat laat die agent die hond toch spartelen. Hij had beter nog een keer kunnen schieten. Was voor de hond fijner geweest denk ik zo?
Onderin het artikel zijn de nieuwe beelden te zien http://www.huffingtonpost.com/2013/07/0 ... 36658.htmlNieuwe video moet politie vrijpleiten
De politie van de Amerikaanse stad Hawthorne, in Californië, heeft een nieuwe video vrijgegeven van de interventie vorige week waarbij een 2-jarige Rottweiler werd doodgeschoten. Op de beelden is te zien hoe de agent die het vuur opende eerst zijn hand uitsteekt naar het dier, in een poging de hond tot bedaren te brengen of zijn vertrouwen te winnen.
Met de video hoopt het politiedepartement te bewijzen dat het incident een geval van zelfverdediging was, en geen schietpartij in het wilde weg, zoals de eerste video deed uitschijnen. "De beelden moeten ook meer klaarheid brengen over het gedrag van Leon Rosby (de eigenaar van de hond, nvdr.) alvorens hij werd opgepakt", stelt politiemedewerker Scott Swain, die de video bezorgde aan de Amerikaanse nieuwssite Huffington Post.
Hopen kritiek
Nadat een getuige van het schietincident de beelden vorige week online plaatste, kreeg de politie van Hawthorne een hoop kritiek te verwerken. Voor het politiebureau werd een optocht georganiseerd, en eveneens het hackerscollectief Anonymous viseerde het departement. Een petitie die de vervolging eist van de agenten, werd al door bijna 97.000 mensen ondertekend.
De vrouw van Rosby belde exact een week geleden de politie. Ze had ruzie met haar man en wilde dat hij de nacht buitenshuis doorbracht, meldt Michael Gulden, de advocaat van Rosby. Agenten arriveerden en begonnen de man te slaan, aldus de advocaat.
Eigen schuld
Politiemedewerker Swain verdedigt het optreden van zijn collega's. "Het is volgens de beelden overduidelijk dat Rosby zichzelf in moeilijkheden heeft gewerkt", klink het.
De zaak wordt intussen verder onderzocht. De Amerikaan hangt een celstraf van zes maanden tot een jaar boven het hoofd, wegens het verstoren van een politie-interventie.
smoekie schreef:Hailfall schreef:En ik heb jullie dan nog een waarschuwing gegeven... ik had vanochtend deze waarschuwing niet anders had ik ook niet geklikt.. bah :/
Vaak zat een waarschuwing gelezen, en dan viel het achteraf nog wel mee en dacht ik wel eens, nou is dat alles![]()
Hier niet. Zou willen dat ik niet zo eigenwijs was geweest zeg. Bahbah Heb nu nog zo'n klote gevoel in mijn buik![]()
Wacht de volgende keer toch maar eerst de reacties van anderen af vooraleer weer eens een keer op een dergelijke link te klikken.
Doe maarM@scha schreef:maar in dit geval ga ik braaf op jullie commentaar af en kijk ik maar niet
Hij wilde het waarschijnlijk niet afwachten of het echt voor de kill is of niet echt.Eilfy schreef:Het zag er voor mij niet uit of de hond nou echt voor de kill wilde gaan en de agent schoot wel heel erg vlug.
Nanna schreef:Ze zaten in die auto al te lachen "laat de hond maar los, hahaha".![]()
Als ze dat raam hadden dichtgehouden was dat beest nooit uit die auto gesprongen. Ik vond het puur uitlokking.
Verder een gevalletje eigen schuld en de agenten hebben gelijk dat ze meteen schieten. Ik zou dat ook niet gaan afwachten want zo gezellig zag het er niet uit.
De hond is de dupe, dat wel. Maar dat is altijd zo.
Nanna schreef:O, ik meende dat ze in die auto zaten te lachen. Dan had ik dat mis.smoekie schreef: Dus waar jij die "uitlokking" hebt gezien? Man heeft keurig zijn hond in de auto gedaan maar heeft er schijnbaar niet bij stil gestaan dat het raam (is ook nogal warm zo te zien) open heeft gestaan, en waarschijnlijk ook niet eens heeft kunnen vermoeden dat de hond de auto uit zou weten te komen.
Dus zo'n gevalletje van eigen schuld dikke bult vind ik het persoonlijk dan weer niet
Laat onverlet dat ik als agent ook geschoten zou hebben. Je gaat toch niet afwachten tot dat beest in je poten hangt.