Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Politie schiet hond nadat de hond de eigenaar wil beschermen

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Politie schiet hond nadat de hond de eigenaar wil beschermen

Ongelezen bericht door Hailfall »

Edit: Let op schokkend filmpje!

Ik kwam net per toeval dit filmpje tegen en ik zit hier nog steeds zo :80:

https://www.facebook.com/photo.php?v=686903754656842
Laatst gewijzigd door Hailfall op 03 jul 2013 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Re: Politie schiet hond nadat de hond de eigenaar wil besche

Ongelezen bericht door Selene »

Mijn advies, doe maar niet het filmpje kijken, wat walgelijk die beelden :ugh:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

In de eerste plaats dom van die eigenaar dat hij z'n hond niet goed opsluit. Voor de rest ken ik het hele verhaal niet, maar als ik die agent was en er komt zoiets op me af....ik weet het niet hoor.
Selene
Zeer actief

h a n s schreef:In de eerste plaats dom van die eigenaar dat hij z'n hond niet goed opsluit. Voor de rest ken ik het hele verhaal niet, maar als ik die agent was en er komt zoiets op me af....ik weet het niet hoor.
Zo dom is het niet als je erover nadenkt, het is daar wsch bloedheet, hij wordt gearresteerd en het zal even duren voordat hij iemand kan bellen om die hond op te halen, kun je hem moeilijk in een auto zetten met bijna dichte ramen :19: Hij werkt verder gewoon mee en heeft denk ik gewoon ook niet verwacht dat de hond uit de auto zou komen.

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Selene schreef:
h a n s schreef:In de eerste plaats dom van die eigenaar dat hij z'n hond niet goed opsluit. Voor de rest ken ik het hele verhaal niet, maar als ik die agent was en er komt zoiets op me af....ik weet het niet hoor.
Zo dom is het niet als je erover nadenkt, het is daar wsch bloedheet, hij wordt gearresteerd en het zal even duren voordat hij iemand kan bellen om die hond op te halen, kun je hem moeilijk in een auto zetten met bijna dichte ramen :19: Hij werkt verder gewoon mee en heeft denk ik gewoon ook niet verwacht dat de hond uit de auto zou komen.
dat denk ik ook. Ik zou trouwens wild worden, als mij dat zou overkomen (nou ja de kans dat ik opgepakt word is wel heel klein).
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

:jank: :jank: wat is het toch verschrikkelijk om "eigenwijs" te zijn en toch het filmpje aan te klikken :ugh:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

smoekie schreef::jank: :jank: wat is het toch verschrikkelijk om "eigenwijs" te zijn en toch het filmpje aan te klikken :ugh:
Had ik ook hoor ;)
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

thanx voor de waarschuwing, ik lees alleen wel de commentaren hier. :ugh:
Selene
Zeer actief

smoekie schreef::jank: :jank: wat is het toch verschrikkelijk om "eigenwijs" te zijn en toch het filmpje aan te klikken :ugh:
:knuffel1: :roos:

Afbeelding

Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

En ik heb jullie dan nog een waarschuwing gegeven... ik had vanochtend deze waarschuwing niet anders had ik ook niet geklikt.. bah :/
Afbeelding
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Hailfall schreef:En ik heb jullie dan nog een waarschuwing gegeven... ik had vanochtend deze waarschuwing niet anders had ik ook niet geklikt.. bah :/

Vaak zat een waarschuwing gelezen, en dan viel het achteraf nog wel mee en dacht ik wel eens, nou is dat alles :denken:

Hier niet. Zou willen dat ik niet zo eigenwijs was geweest zeg. Bahbah Heb nu nog zo'n klote gevoel in mijn buik :jank:

Wacht de volgende keer toch maar eerst de reacties van anderen af vooraleer weer eens een keer op een dergelijke link te klikken.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Caat* »

Ik had het filmpje gisterenavond ook gezien (wel een waarschuwing, maar toch nieuwsgierig oid). Het is inderdaad geen fijn filmpje. Ik had ook niet het idee dat de hond echt aanviel, het was meer blaffen (maar ik kan het verkeerd zien, zo'n agent moet natuurlijk snel een beslissing maken). Ik denk zelf dat er zeker wel mogelijkheid was om te proberen het anders op te lossen. Een hond doodschieten zou niet het eerste moeten zijn wat je probeert.
Afbeelding
Selene
Zeer actief

smoekie schreef:
Hailfall schreef:En ik heb jullie dan nog een waarschuwing gegeven... ik had vanochtend deze waarschuwing niet anders had ik ook niet geklikt.. bah :/

Vaak zat een waarschuwing gelezen, en dan viel het achteraf nog wel mee en dacht ik wel eens, nou is dat alles :denken:

Hier niet. Zou willen dat ik niet zo eigenwijs was geweest zeg. Bahbah Heb nu nog zo'n klote gevoel in mijn buik :jank:

Wacht de volgende keer toch maar eerst de reacties van anderen af vooraleer weer eens een keer op een dergelijke link te klikken.
Dat doe ik meestal ook maar vandaag had ik een eigenwijze bui en dacht idd ook, het zal wel meevallen :blauwoog:

Afbeelding

smoekie
Zeer actief

Selene schreef:Dat doe ik meestal ook maar vandaag had ik een eigenwijze bui en dacht idd ook, het zal wel meevallen :blauwoog:
:roos: volgende keer toch ook maar wat minder eigenwijs zijn :roll: :J:

@Caat. Ik kreeg ook nu niet bepaald de indruk dat de hond op punt van aanvallen stond hoor (verre van zelfs) maar ja, je hebt nu eenmaal van die schietgrage mijnheertjes he :roll:
Ingding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ingding »

Ik heb hem ook net gekeken. Heb nu ook een rotgevoel zeker omdat de man gewoon meewerkte en de hond niet echt aan het aanvallen was. :ugh:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik kijk niet, heb het filmpje al wel 100x voorbij zien komen op mijn timeline. Nadeel van facebook. Iedereen deelt die zooi en je ontkomt er niet meer aan
judith & olly

Ongelezen bericht door judith & olly »

Ik snap het de actie van de agent wel
De hond doet meerdere pogingen om de agent aan te vallen en belemmerd de aanhouding... en een rottweiler heeft ook nog es de sterkste kaken is gemeten

Dus begrijp dat ze zichzelf beschermen
Natuurlijk vind ik t erg sney voor de hond
Die is toch overleden ofzo?
Naar om te zien hoe hij zo zit te spartelen :(

Maar begrijp de actie van de agent ook
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik ben geloof ik blij dat ik het filmpje niet heb gezien. Kan me er een voorstelling bij maken wat er te zien is.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Of het terecht of niet is laat ik in het midden. Maar wat laat die agent die hond toch spartelen. Hij had beter nog een keer kunnen schieten. Was voor de hond fijner geweest denk ik zo?
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
Ingding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ingding »

En zo vaak achter elkaar schieten was ook niet nodig.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

frank1985 schreef:Of het terecht of niet is laat ik in het midden. Maar wat laat die agent die hond toch spartelen. Hij had beter nog een keer kunnen schieten. Was voor de hond fijner geweest denk ik zo?
Dat vond ik ook het ergste. Hij leefde nog en een kogel door de kop was beter geweest.
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Roompie schreef:
frank1985 schreef:Of het terecht of niet is laat ik in het midden. Maar wat laat die agent die hond toch spartelen. Hij had beter nog een keer kunnen schieten. Was voor de hond fijner geweest denk ik zo?
Dat vond ik ook het ergste. Hij leefde nog en een kogel door de kop was beter geweest.
dacht ik ook
George..
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door George.. »

Nieuwe video moet politie vrijpleiten

De politie van de Amerikaanse stad Hawthorne, in Californië, heeft een nieuwe video vrijgegeven van de interventie vorige week waarbij een 2-jarige Rottweiler werd doodgeschoten. Op de beelden is te zien hoe de agent die het vuur opende eerst zijn hand uitsteekt naar het dier, in een poging de hond tot bedaren te brengen of zijn vertrouwen te winnen.

Met de video hoopt het politiedepartement te bewijzen dat het incident een geval van zelfverdediging was, en geen schietpartij in het wilde weg, zoals de eerste video deed uitschijnen. "De beelden moeten ook meer klaarheid brengen over het gedrag van Leon Rosby (de eigenaar van de hond, nvdr.) alvorens hij werd opgepakt", stelt politiemedewerker Scott Swain, die de video bezorgde aan de Amerikaanse nieuwssite Huffington Post.

Hopen kritiek
Nadat een getuige van het schietincident de beelden vorige week online plaatste, kreeg de politie van Hawthorne een hoop kritiek te verwerken. Voor het politiebureau werd een optocht georganiseerd, en eveneens het hackerscollectief Anonymous viseerde het departement. Een petitie die de vervolging eist van de agenten, werd al door bijna 97.000 mensen ondertekend.

De vrouw van Rosby belde exact een week geleden de politie. Ze had ruzie met haar man en wilde dat hij de nacht buitenshuis doorbracht, meldt Michael Gulden, de advocaat van Rosby. Agenten arriveerden en begonnen de man te slaan, aldus de advocaat.

Eigen schuld
Politiemedewerker Swain verdedigt het optreden van zijn collega's. "Het is volgens de beelden overduidelijk dat Rosby zichzelf in moeilijkheden heeft gewerkt", klink het.

De zaak wordt intussen verder onderzocht. De Amerikaan hangt een celstraf van zes maanden tot een jaar boven het hoofd, wegens het verstoren van een politie-interventie.
Onderin het artikel zijn de nieuwe beelden te zien http://www.huffingtonpost.com/2013/07/0 ... 36658.html
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Beide filmpjes gezien (ook hier eigenwijs "het zal toch wel meevallen") en ik snap wel dat je het benauwd krijgt als er een rottweiler op je af komt stormen. Het zag er voor mij niet uit of de hond nou echt voor de kill wilde gaan en de agent schoot wel heel erg vlug. Het ergste vond ik dat ze de hond lieten spartelen...
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

smoekie schreef:

die zijn idd een betere leidraad. ik kan mij meestal niet voorstellen wat er nu zo schokken is aan een filmpje waar dat bij staat. maar in dit geval ga ik braaf op jullie commentaar af en kijk ik maar niet :engel:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

M@scha schreef:maar in dit geval ga ik braaf op jullie commentaar af en kijk ik maar niet :engel:
Doe maar :F: Ik ben echt geen softie en denk bij 9 van de 10 filmpjes waar een dergelijke waarschuwing bijstaat oh is dat alles. Maar pfff deze vond zelfs ik toch wel heftig hoor :schrik: Heb er de hele dag een heel raar en naar gevoel van in mijn buik gehad :roll: Dus kijk maar niet :engel:
George..
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door George.. »

Eilfy schreef:Het zag er voor mij niet uit of de hond nou echt voor de kill wilde gaan en de agent schoot wel heel erg vlug.
Hij wilde het waarschijnlijk niet afwachten of het echt voor de kill is of niet echt.
De Rotweiler heeft een bijtkracht die véél sterker is dan bijv. een herder of een pitbull..
Bij mij op het werk (een school), liet een moeder vaak trots foto's zien van haar Rotweiler. Totdat ze die heeft moeten laten inslapen. Het viel "zomaar" totaal onverwachts een vriend van haar zoon in zijn arm aan. Spieren, pezen waren losgescheurd..
smoekie
Zeer actief

Nanna schreef:Ze zaten in die auto al te lachen "laat de hond maar los, hahaha". :19:
Als ze dat raam hadden dichtgehouden was dat beest nooit uit die auto gesprongen. Ik vond het puur uitlokking.
Verder een gevalletje eigen schuld en de agenten hebben gelijk dat ze meteen schieten. Ik zou dat ook niet gaan afwachten want zo gezellig zag het er niet uit.
De hond is de dupe, dat wel. Maar dat is altijd zo.

Heb jij het filmpje wel gezien en geluisterd :denken:

Er zat niemand in die auto hoor :19: Het "lachen" wat je hoorde was van omstanders die het aan het filmen waren en klaarblijkelijk de ernst van de situatie nu niet bepaald in hebben kunnen schatten (niet hebben gedacht dat de hond de auto uit zou komen). En wie wel?

Dus waar jij die "uitlokking" hebt gezien? Man heeft keurig zijn hond in de auto gedaan maar heeft er schijnbaar niet bij stil gestaan dat het raam (is ook nogal warm zo te zien) open heeft gestaan, en waarschijnlijk ook niet eens heeft kunnen vermoeden dat de hond de auto uit zou weten te komen.

Dus zo'n gevalletje van eigen schuld dikke bult vind ik het persoonlijk dan weer niet :roll:
smoekie
Zeer actief

Nanna schreef:
smoekie schreef: Dus waar jij die "uitlokking" hebt gezien? Man heeft keurig zijn hond in de auto gedaan maar heeft er schijnbaar niet bij stil gestaan dat het raam (is ook nogal warm zo te zien) open heeft gestaan, en waarschijnlijk ook niet eens heeft kunnen vermoeden dat de hond de auto uit zou weten te komen.

Dus zo'n gevalletje van eigen schuld dikke bult vind ik het persoonlijk dan weer niet :roll:
O, ik meende dat ze in die auto zaten te lachen. Dan had ik dat mis.
Laat onverlet dat ik als agent ook geschoten zou hebben. Je gaat toch niet afwachten tot dat beest in je poten hangt.

Nee, waren omstanders die het zo van afstandje aan het bekijken en filmen waren.

En geschoten? Mwaoh. Weet niet. Zo heel erg veel leek er mijn inziens niet aan de hand. Niet iets wat niet met hulp van de eigenaar van de hond opgelost had kunnen worden hoor. Maar goed, daar moet je iemand wel de kans voor geven.

Zelf heb ik zoiets van dat als de hond daadwerkelijk direct zou hebben willen bijten, hij zonder aarzelen na het uit de auto springen direct op 1 van de agenten zijn afgevlogen die zijn baas vast had en deze zonder pardon en zonder dat zij daar erg in zouden hebben gehad of daarop hadden kunnen inrgrijpen gegrepen.

Nu stond de hond naar mijn idee(zoals ik het zie) gewoon wat van zich af te blaffen en was het schieten nu niet direct "noodzakelijk" :roll:

Maar dat zal vast voor iedereen die het filmpje gezien heeft anders zijn :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”