Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Speuren met een Keizer is zo leuk

Moderator: moderatorteam

cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Speuren met een Keizer is zo leuk

Ongelezen bericht door cloris »

Napoleon dus, ik wilde graag speuren met hem en kijken of we zijn 'kwaliteiten' in banen konden gaan leiden. Nou bij de 1e lessen had ik niet het idee dat hij er ook maar een beetje van snapte, we begonnen met bakken waar dan een doekje inging wat je de hele week bij je had moeten houden zodat het echt de geur van de baas moest hebben. Leuk dacht Napoleon, en ging gelijk al die bakken af! Bij de juiste mocht ik klikken/belonen. Hmm na een paar keer vond ik het meer toeval dan wijsheid maar goed. Verder gingen we bleven zoeken naar iets wat hem triggert om te gaan zoeken, om te willen!! zoeken en we zijn uitgekomen op de persoon (met als beloning zijn voetbal) en er ging een wereld voor ons open haha.
De 1e keer stond ik daar met een doldwaze Napoleon, gillen schreeuwen, want er zaten overal konijnen, maar toen ik hem op het spoor zette en hem liet zoeken ging hij als een speer, zeer overtuigd richting zijn doel en door bosjes en struiken kwamen we bij de persoon! Hij had het konijnenspoor links laten liggen Zo trots :I:
Afgelopen week met het oefenen ook, helemaal enthousiast, soms wat TE maar zo is hij nou eenmaal en wederom ging hij recht op zijn doel af, die neus gaat over de grond en weer omhoog zigzaggend over het veld en in het hoge gras had hij de persoon zo gevonden.

Gister weer speurklas en een nieuw terrein, ik zag op tekening hoe de persoon gelopen zou zijn zodat ik Napoleon goed kon begeleiden maar dat is gewoon echt bijna niet nodig want hij weet waar hij heen moet/wil en tot 2x aan toe ging hij via het spoor recht op zijn doel af.

Nooit verwacht dat hij het zo goed zou gaan doen, we zullen echt nog wel een dipje of kleine stap terug gaan doen straks maar voor nu? ik ben supertrots op hem. Hij vindt het ook echt leuk heb ik het idee, negeert konijnen, honden, mensen en volgt zijn spoor..
Hopelijk komt er straks ook een vervolg cursus want ik wil hier wel mee doorgaan.

Kijken of ik volgende week weer wat foto's kan regelen.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: Speuren met een Keizer is zo leuk

Ongelezen bericht door ranetje »

Mooi is dat als hij die konijnen dan gewoon helemaal vergeet :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik vind er geen reet aan zonder foto's!

wel vind ik het leuk om de trotsheid te zien die je bericht uitstraalt!
Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Speuren is zo leuk!! Maar ik wil ook foto's. :pffff:
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Konijnen vergeten ? :O:

Wauwie !!!

Super Cloortje , wat een kanjer is het ! Dikke zoen ,Nappie ! :hoi:
Heeeel veel plezier samen met speuren en ik hoop ook op foto's de volgende keer !
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat leuk :ok: ! Ook leuk om te lezen zonder foto's, maar ze moeten er natuurlijk wel komen :pffff:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

ja foto's is gewoon lastig, hij gaat zo hard haha maar ik ga er aan werken dat ik woensdag foto's laat maken!! of een filmpje dat is nog leuker natuurlijk :D

En ik ben inderdaad reuze trots op hem, het is nogal wat. Ik heb het nu dan een beetje in het kort omschreven maar het is best nog lastig om te vinden wat het best bij hem past, daarbij was het vinden van een beloning al een zoektocht. Napoleon geeft niet veel om eten dus dat is geen drive, (hij laat rustig zijn eten een paar dagen staan) hij is gek op worst en koekjes maar op het moment dat hij op ander terrein is, konijnen ziet drukdrukdrukdruk wil hij niets meer aannemen, dan krijgt hij zoveel prikkels ineens en dat kan hij niet zo even verwerken, dus dat werkt ook al niet, een aai voelt hij op zulke momenten niet eens. Tot we aan het brainstormen waren en ik ineens aan zijn voetbal dacht! Nou en dat werkt tot nu toe.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

cloris schreef:ja foto's is gewoon lastig, hij gaat zo hard haha maar ik ga er aan werken dat ik woensdag foto's laat maken!! of een filmpje dat is nog leuker natuurlijk :D

En ik ben inderdaad reuze trots op hem, het is nogal wat. Ik heb het nu dan een beetje in het kort omschreven maar het is best nog lastig om te vinden wat het best bij hem past, daarbij was het vinden van een beloning al een zoektocht. Napoleon geeft niet veel om eten dus dat is geen drive, (hij laat rustig zijn eten een paar dagen staan) hij is gek op worst en koekjes maar op het moment dat hij op ander terrein is, konijnen ziet drukdrukdrukdruk wil hij niets meer aannemen, dan krijgt hij zoveel prikkels ineens en dat kan hij niet zo even verwerken, dus dat werkt ook al niet, een aai voelt hij op zulke momenten niet eens. Tot we aan het brainstormen waren en ik ineens aan zijn voetbal dacht! Nou en dat werkt tot nu toe.
Wow, super zeg dat je daar opgekomen bent! Lijkt me inderdaad soms een lastige zoektocht om de juiste beloning te vinden in een prikkelrijke omgeving, vooral als ze niet heel gek op eten zijn! Echt gaaf als je die juiste beloning dan gevonden hebt :E: !

Ik geloof dat dat hier nooit een probleem zal worden haha, eten is áltijd lekker en áltijd belangrijk!!!
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”