Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agressieve hond valt meisje (12) aan

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Agressieve hond valt meisje (12) aan

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:
Brigitte schreef:.. eerlijk gezegt heb ik liever ook niet dat kinderen mijn Bulldog aaien, nee hij zou echt niet gelijk erin hangen maar zijn gedrag op dit moment zegt mij genoeg om het niet toe te laten. Dus ze mogen mijn Kangal of mijn Pitbull aaien :mrgreen:
:LOL:
Maar Bri, jij hebt in de gaten hoe jouw honden zouden kunnen reageren en anticipeert daarop. De meesten kijken stomverbaasd als 'Tyson' heeft toegehapt. Ook al hadden ze ze die beet al van mijlenver aan kunnen zien komen.
:mrgreen: Bri is van alle markten thuis.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Cleva schreef:Ook lieve, sociale honden veroorzaken gevaarlijke situaties als de eigenaar er niet goed mee omgaat.
Of ik mijn verwondingen nou door een bijtwond op doe of omdat ik van mijn fiets val omdat er een hond tegen mijn voorwiel aanrent maakt me bijzonder weinig uit.
Dat bijtwondje van die hondenbeet geneest wel (met een beetje geluk als krijgshaftig litteken). Dat stukje wat van mijn tand is afgebroken toen ik 2 weken geleden uitgleed in mijn eigen bad, is veel vreselijker :jank:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik ontwijk zoveel mogelijk, ik heb het sowieso niet op buurtende honden maar ik kijk wel heel goed naar wat voor persoon dr aan het andere eindje van de lijn loopt... een meestal stemt me dat niet tevreden dus loop ik EN om EN ben ik op mijn hoede...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Hier in het dorp, houd men echt heel goed rekening met elkaar :ok: (er zijn een paar die nergens rekening mee houden maar soit). Voor een oude vrouw met haar mechelaar reu (die reu agressief is). Loop ik altijd even terug of sla ik snel af. Het is geen gevaarlijk combi, ze houd hem prima (en onder appél). Maar vind het voor haar makkelijker. Met de rest is het vaak dat diegene die het makkelijkst even ergens heen kan, dat doet.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Nanna schreef:
Brigitte schreef:.. eerlijk gezegt heb ik liever ook niet dat kinderen mijn Bulldog aaien, nee hij zou echt niet gelijk erin hangen maar zijn gedrag op dit moment zegt mij genoeg om het niet toe te laten. Dus ze mogen mijn Kangal of mijn Pitbull aaien :mrgreen:
:LOL:
Maar Bri, jij hebt in de gaten hoe jouw honden zouden kunnen reageren en anticipeert daarop. De meesten kijken stomverbaasd als 'Tyson' heeft toegehapt. Ook al hadden ze ze die beet al van mijlenver aan kunnen zien komen.
Ja, en daar kan ik ook vreselijk woest om worden, ook op hondenshows hoor op de Bulldoggenshows mensen die gewoon niet weten dat dat schattige pupje wat ze aan de lijn hebben niet altijd zo schattig hoeft te blijven. En maar met zijn alle voor de ingang van de ring klitten ik liep met Bunker dan ook er heen en vroeg ik gewoon netjes wilt u even aan de kant gaan want hij bijt als een hond te dicht bij hem in de buurt komt en dan staan ze bijna allemaal zo van :eek: hoe is het mogelijk een AmBull die kan bijten :denken: en als ik door een kleine ingang moest om binnen te komen had hij even een korf om nou dat was natuurlijk geen gezicht voor de mensen die kwamen kijken naar de AmBull omdat ze geinterreseerd waren in het ras dus werd er zelfs gevraagd of die niet af kon :roll: nou nee dus niet alle Bullen zijn schatjes en dat mogen de mensen ook best weten en dat vind ik zwaar irritant net zoals bij de Staffie's dat mensen dus gewoon niet weten wat ze in handen hebben en maar net doen alsof het altijd zulke lieve honden zijn, tuurlijk Bunker was ook een schat van een hond voor ons en andere mensen maar weer niet voor andere honden nou ja ik had er geen probleem mee en hield daar rekening mee en ik zou er nog alles voor over hebben om die galbak nog te kunnen hebben maar het is ook hoe een AB kan zijn. Net zoals Tank ook weer was hoe een AB ook kan zijn, nou dus als die mensen nou allemaal een Tank zouden hebben was het probleem uit de wereld :pffff: :mrgreen:
jans&co
Zeer actief

Ongelezen bericht door jans&co »

Elmo/maureen schreef:Hier in het dorp, houd men echt heel goed rekening met elkaar :ok: (er zijn een paar die nergens rekening mee houden maar soit). Voor een oude vrouw met haar mechelaar reu (die reu agressief is). Loop ik altijd even terug of sla ik snel af. Het is geen gevaarlijk combi, ze houd hem prima (en onder appél). Maar vind het voor haar makkelijker. Met de rest is het vaak dat diegene die het makkelijkst even ergens heen kan, dat doet.
Die oude vrouw met grijs kort haar, die ken ik ook. houd overal rekening mee en gaat netjes aan de kant. Maken altijd praatje met haar vanaf overkant straat. Ja ik ken jou ook maureen. hahaha
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Elmo/maureen schreef:Hier in het dorp, houd men echt heel goed rekening met elkaar :ok: (er zijn een paar die nergens rekening mee houden maar soit). Voor een oude vrouw met haar mechelaar reu (die reu agressief is). Loop ik altijd even terug of sla ik snel af. Het is geen gevaarlijk combi, ze houd hem prima (en onder appél). Maar vind het voor haar makkelijker. Met de rest is het vaak dat diegene die het makkelijkst even ergens heen kan, dat doet.
Dat heb ik hier ook met een paar mensen, loopt een man met een Labje die ook zo tekeer gaat bij andere honden, die man kan hem ook prima houden maar op de één of andere manier hoe hij ook zijn best doet die hond gaat helemaal uit zijn stekker en die man schiet dus ook altijd in de stress als hij een hond ziet, als ik hem zie zwaai ik ff en dan wijs ik welke kant ik op ga en dan zwaait hij dat hij de andere kant op gaat :mrgreen: maar er zijn er hier ook die stug door blijven lopen en dan denk ik ook van je ziet dat die man zijn best doet help dan een beetje om niet op zijn lip te gaan lopen kleine moeite toch :19:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik laat mijn honden ook nooit aaien, alleen Jarah mogen ze weleens aaien. Maar dan moeten ze wachten totdat ik die andere twee even kort heb, al heb ik mijn honden meestal wel kort aan de lijn als er kinderen in de buurt zijn en heb ze sowieso kort aan de lijn in het flat.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Elmo/maureen
Zeer actief

jans&co schreef:
Die oude vrouw met grijs kort haar, die ken ik ook. houd overal rekening mee en gaat netjes aan de kant. Maken altijd praatje met haar vanaf overkant straat. Ja ik ken jou ook maureen. hahaha
:O: shit hoe ken jij mij dan?

Ja beetje grijs/asblond haar heeft ze :ok:
Brigitte schreef:
Dat heb ik hier ook met een paar mensen, loopt een man met een Labje die ook zo tekeer gaat bij andere honden, die man kan hem ook prima houden maar op de één of andere manier hoe hij ook zijn best doet die hond gaat helemaal uit zijn stekker en die man schiet dus ook altijd in de stress als hij een hond ziet, als ik hem zie zwaai ik ff en dan wijs ik welke kant ik op ga en dan zwaait hij dat hij de andere kant op gaat :mrgreen: maar er zijn er hier ook die stug door blijven lopen en dan denk ik ook van je ziet dat die man zijn best doet help dan een beetje om niet op zijn lip te gaan lopen kleine moeite toch :19:
Ja ik vind dat een kleine moeite hoor :ok:
Afbeelding
jans&co
Zeer actief

Elmo/maureen schreef:
jans&co schreef:
:O: shit hoe ken jij mij dan?

Ja beetje grijs/asblond haar heeft ze :ok:

Ik woon achter jou haha
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief

jans&co schreef:
Ik woon achter jou haha
Echt? (tegenover die bejaardenwoningen?) :80: (ben ik jou dan wel eens tegen gekomen :schrik: )
Afbeelding
jans&co
Zeer actief

Ja daar woon ik. Of mijn vriendin ben je tegengekomen. Je man ben ik wel eens tegengekomen
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief

jans&co schreef:Ja daar woon ik. Of mijn vriendin ben je tegengekomen. Je man ben ik wel eens tegengekomen
ja die doet vaak de avond rondes :mrgreen: Volgende keer maar eens een gil geven, als je mij ziet lopen. :ok: Je honden zeggen mij nog niks (of hadden jullie eerst 1 teef)?
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

ik vind het echt top , als ze het van te voren zeggen , over hun honden .. :ok:

dan hoef je het niet zelf te ondervinden . :roll: . door middel van een aanval .. :roll:

als iedereen dat zou doen , ook in losloop parken, zou het allemaal veel beter gaan, maar helaas !

.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Tara schreef:
Brigitte schreef:
Dat heb ik hier ook met een paar mensen, loopt een man met een Labje die ook zo tekeer gaat bij andere honden, die man kan hem ook prima houden maar op de één of andere manier hoe hij ook zijn best doet die hond gaat helemaal uit zijn stekker en die man schiet dus ook altijd in de stress als hij een hond ziet, als ik hem zie zwaar ik ff en dan wijs ik welke kant ik op ga en dan zwaait hij dat hij de andere kant op gaat :mrgreen: maar er zijn er hier ook die stug door blijven lopen en dan denk ik ook van je ziet dat die man zijn best doet help dan een beetje om niet op zijn lip te gaan lopen kleine moeite toch :19:
En zo is dat, je kunt problemen opzoeken, en je kunt ze ook voorkomen.
Door een beetje te anticiperen en rekening te houden met elkaar is er ontzettend veel mogelijk. :ok:
:ok:
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

zouden jullie aub pdb niet meer willen quoten heb haar zojuist in de vijandenlijst geplaatst aangezien ze toch niks nuttigs te melden heeft met al haar vooroordelen enzo. maar door jullie qoutes blijf ik toch alsnog alles van haar zien helaas
Afbeelding
jans&co
Zeer actief

Elmo/maureen schreef:
jans&co schreef:Ja daar woon ik. Of mijn vriendin ben je tegengekomen. Je man ben ik wel eens tegengekomen
ja die doet vaak de avond rondes :mrgreen: Volgende keer maar eens een gil geven, als je mij ziet lopen. :ok: Je honden zeggen mij nog niks (of hadden jullie eerst 1 teef)?

Klopt wij hadden eerst 1 teef nu net 2 maanden haar zus erbij gekregen.
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief

jans&co schreef:
Elmo/maureen schreef:

:ok: volgens mij heb ik je wel gezien. Elmo had toen een kap op.
Afbeelding
jans&co
Zeer actief

Elmo/maureen schreef:
jans&co schreef:
Elmo/maureen schreef:

:ok: volgens mij heb ik je wel gezien. Elmo had toen een kap op.
dat kan ik mij niet herinneren maar ik zie je regelmatig lopen. Je hebt een mooi gebouwde hond, groot en fors.beetje omstuinig hahah
Afbeelding
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Liep vroeger ook met een hondagressieve hond.
Liep constant mijn omgeving te scannen en te anticiperen op situaties.
Als het al niet duidelijk was (de hond droeg meestal een muilkorf) gaf ik aan dat hij agressief was.
Maar toch lieten sommige mensen hun hond los geweeon "gezellig" kennis maken. Kon volgens hun best. NEE DUS!
Die van mij ging dan compleet uit zijn plaat en ik moest maar zien hoe ik hem kon kalmeren (nou ja eerst houden, dan kalmeren). Beest woog net zo veel als ik zelf.

De hond die we nu hebben is niet agressief maar kan wel een drama schoppen bij sommige honden, met name als ze groter en hariger zijn dan hij :denken:
Het is vaak veel geblaat en weinig wol maar kan er heftig uitzien.
Ik neem hem meestal even terug, om vervelende situaties te voorkomen.
Afbeelding
Pakdebal

Bmamavan2 schreef:Liep vroeger ook met een hondagressieve hond.
Liep constant mijn omgeving te scannen en te anticiperen op situaties.
Als het al niet duidelijk was (de hond droeg meestal een muilkorf) gaf ik aan dat hij agressief was.
Maar toch lieten sommige mensen hun hond los geweeon "gezellig" kennis maken. Kon volgens hun best. NEE DUS!
Die van mij ging dan compleet uit zijn plaat en ik moest maar zien hoe ik hem kon kalmeren (nou ja eerst houden, dan kalmeren). Beest woog net zo veel als ik zelf.

.

ja, ongelooflijk, ik had een Rigdeback te logeren, die niet zo met kleine hondjes om kon gaan , werd er gezegd ,
komt
er een mevrouw mijn richting uit , en ik zei dat tegen haar , maar ze zei. " ja, maar ik woon hier " :denken:

dus maw ze zetten haar hondje in de strijd om maar de kortste weg thuis te zijn , heel typisch !
.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Pakdebal, ik ben benieuwd wat je van dit verhaal vindt. Ik ben echt oprecht geïnteresseerd in jouw mening en visie.

Ik heb een kleine hond, iets van 30cm hoog en een hoog teddybeergehalte. Ik train met haar op een club met voornamelijk grote en sterke rassen. Alles loopt door elkaar, maar de honden komen nauwelijks bij elkaar omdat er ook moeilijke honden tussen lopen. En het zal je verbazen, maar mijn hond is dus zo'n moeilijke.

Een paar weken geleden liep er een echtpaar met echt een gigantische pitbull. Er liep ook een moeder met 2 kinderen. Die vrouw hield haar kinderen weg bij de pitbull want die was vast niet lief. De kinderen wilden mijn kleine knuffelbeer wel even aanhalen.

Helaas voor jouw vooroordeel, hingen de kinderen aan het eind van het verhaal om de pitbull. Voor, achter, onder, naast, ze konden alles met het beest doen.

Ik heb de kinderen juist vriendelijk weggebonjourd bij mijn hond. Die is zo schrikkerig dat ze luid en duidelijk uitvalt naar alles wat eng is.

Hoe moet dat nou? De grote pitbull is lief en zachtaardig, de kleine haarbal doet lelijk tegen andere honden en andere mensen. Snap jij het?
Elmo/maureen
Zeer actief

jans&co schreef:
dat kan ik mij niet herinneren maar ik zie je regelmatig lopen. Je hebt een mooi gebouwde hond, groot en fors.beetje omstuinig hahah
ja maar een klein beetje onstuimig :engel: Dank je :ok:
Afbeelding
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Ik word zo boos om die stomme vooroordelen over 'zulke' honden.
Want 'zulke' honden zijn zo gevaarlijk he !
Pff moe word ik ervan..
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ja dat zal allemaal wel, maar als ik voortaan een roze muts op zet weet ik ook dat ik daar de hele dag commentaar op krijg. (Daarom heb ik een zwarte muts)
Je kunt je er beter maar gewoon bij neerleggen en zorgen dat je het vooroordeel niet gaat bevestigen. Als je van dat vooroordeel af wilt tenminste :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Pakdebal

kaatje888 schreef:Ik word zo boos om die stomme vooroordelen over 'zulke' honden.
Pff moe word ik ervan..

de keuze is helemaal aan jou , ik had daar geen last van, want ik had gewoon " een stabijna ".. :wink:
Brigitte
Zeer actief

Ik heb er gelukkig ook nooit last van :19: alleen maar leuke reactie's van mensen zal wel aan de eigenaar liggen ook :mann:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Pakdebal schreef:
kaatje888 schreef:Ik word zo boos om die stomme vooroordelen over 'zulke' honden.
Pff moe word ik ervan..

de keuze is helemaal aan jou , ik had daar geen last van, want ik had gewoon " een stabijna ".. :wink:
Die ook wel eens uitviel :19: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Pakdebal

Liesbeth schreef:
Pakdebal schreef:
Pff moe word ik ervan..

die dus in de verdediging ging , als hij werd aangevallen , daar zit wel een verschil in. ! :neenee:

ook als je mens bent , duw je iemand weg , die jou aanvalt, toch ?. :wink:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Pakdebal schreef:
Liesbeth schreef:
Pakdebal schreef:
Pff moe word ik ervan..

die dus in de verdediging ging , als hij werd aangevallen , daar zit wel een verschil in. ! :neenee:

ook als je mens bent , duw je iemand weg , die jou aanvalt, toch ?. :wink:
Ik vind het een beetje lullig om over een hond te praten die er niet meer is,maar toen hij er nog wel was en jij schreef op wat je allemaal meemaakte heb ik je al eens eerder gezegt dat ik denk dat jij signalen van hem niet zag...soms kan jij denken dat een hond niks doet en ondertussen gebeurd er wel degelijk iets waardoor de andere hond gaat reageren :wink: ....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”