Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lees vaak " dan roep ik hem even bij me "

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Pakdebal

lees vaak " dan roep ik hem even bij me "

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
als ik in parken loop, met loslopende honden , is het maar zelden , dat honden gelijk komen als ze geroepen worden
maar
het komische van dit forum is, dat er ineens allemaal zeer ( ? ) gehoorzame honden rondlopen , die
als ze " even bij me geroepen " worden , dat ook gelijk doen . :80:

zijn jullie dan echt eerlijk, of moeten we dit door een sluier zien ?.. :wink:

het gaat er om, dat de honden bezig zijn, met andere honden , dus net die proppen in hun oren hebben

.
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 06 jul 2013 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: lees vaak " dan roep ik hem even bij me "

Ongelezen bericht door marian* »

Wat mij betreft: Kiki komt meestal inderdaad meteen na het horen van de fluit.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Ik heb het niet getypt :mrgreen:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Finn kan soms ondeugend zijn, maar ik kan ook heel overtuigend zijn. Paar weken terug volgens mij alle buren laten 'meegenieten' toen hij uit de auto sprong en meteen naar de andere kant van het plein rende. Hij was ineens héél gehoorzaam :F:
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Pakdebal schreef:.
als ik in parken loop, met loslopende honden , is het maar zelden , dat honden gelijk komen als ze geroepen worden
maar
het komische van dit forum is, dat er ineens allemaal zeer ( ? ) gehoorzame honden rondlopen , die
als ze " even bij me geroepen " worden , dat ook gelijk doen . :80:

zijn jullie dan echt eerlijk, of moeten we dit door een sluier zien ?.. :wink:

.

Mijn honden luisteren gewoon als ik ze roep. Zo moeilijk is dat niet hoor :19:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Die van mij komen ook gewoon als ik roep.
Op Fien na, die gaat nooit weg, dus die hoeft ook niet te komen ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Maar de meeste honden hebben het toch ook moeten leren, dus er is vast een tijd geweest waarin het niet altijd even soepeltjes ging.
Bo komt overigens wel als ik roep, over het tempo moeten we het alleen niet hebben, Lay gaat met grote sprongen vooruit.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Csiva komt, Dumas loopt niet los in t park en Luca is altijd bij me :mrgreen:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat Coda betreft: ja, die komt gewoon als ik roep. Die is echt superbraaf. Al laat ik haar meestal los lopen bij andere honden want ze negeert wel. Maar goed, als het moet roep ik haar en ja dan komt ze ook.

Nilo is wat eigenwijzer maar zeker als ik degene ben met de dummy/tennisbal/etc staat hij voor m'n neus als ik hem roep hoor. Bij hem moet ik wat meer moeite doen zeg maar :mrgreen: maar daar heb ik ook nooit een geheim van gemaakt geloof ik.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik heb zo'n hond die niet altijd gelijk aan komt draven als ik haar roep. Maar dat hoeft ook niet, meestal is de situatie er ook niet naar dat ze gelijk moet komen. En als de situatie er wel naar is, ja, dan komt ze. Ze weet dondersgoed of ik het meen of niet.
Afbeelding
Dee
Zeer actief

Jeannettebo schreef:Maar de meeste honden hebben het toch ook moeten leren, dus er is vast een tijd geweest waarin het niet altijd even soepeltjes ging.
Bo komt overigens wel als ik roep, over het tempo moeten we het alleen niet hebben, Lay gaat met grote sprongen vooruit.
Hier dus.
Maar ergens waar het dan niet handig is, laat ik Figo gewoon niet los.
Nani komt wel. Maar die laat ik ook niet meer overal loslopen, want die rent achter brommers/ motoren aan, blijkt :schrik:
Dan heeft roepen ook geen zin.

Maar deze keer begrijp ik de vraag van TS wel.
Niet dat ik denk dat de mensen hier liegen. Maar je komt buiten gewoon ander gedrag tegen dan dat je hier vaak leest.
Ik leg de conclusie dat veel mensen hier iets meer bezig zijn met hun hond/ honden, dan de mensen die ik tegenkom. Heus niet allemaal natuurlijk.
Maar de blokjes om mensen zeg maar. Dat zijn er nog best veel, en die lopen ook los ( enerzijds fijn, anderzijds niet ).
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Laicka komt niet in 1 rechte lijn, maar komt wel, Fix die loopt eigenlijk altijd pal achter me dus heeft roepen niet zo'n zin
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

waarom zou je daarover liegen ? :19:
ja onze honden komen 9 van de 10 keer als ik roep.. maar als de twee jagers eenmaal gaan, kan ik roepen als Brugman.. maar het moment daarvoor zijn ze prima bij ons te roepen, kwestie van situaties aan zien komen en de hond lezen :wink:

vanmiddag liep ik hier in het park en er komt een vrouw aan met twee honden aangelijnd en deed wat krampachtig (sowieso lijn ik mijn honden dan aan), onze honden wilde er vrolijk naartoe rennen om te groeten en na een twee meter sprint, roep ik ze bij mij, omdat ik zag dat die vrouw schrok toen ze mijn honden zag.. ze keerde netjes om en kwamen mooi voor, zodat ik ze kon aanlijnen..

maar het zijn en blijven honden en geen robots en met een roedel moet je net even een tandje harder werken dan dat ik ze om en om uitlaat :engel: .. dus ja het komt heus wel eens voor dat ze andere honden begroeten in losloop gebied (eigenlijk alleen bij loslopende honden) en ze pas komen nadat ze toch even kort hebben gesnuffeld.. Dat is gewoon laksheid geweest van mij dat ik afgeleid ben of te laat reageer.. nou daar vergaat mijn wereld niet van hoor :LOL:

onze honden houden je constant in de gaten tijdens de wandeling (al lijkt dat soms niet zo :engel: ) en als ze mijn aandacht niet hebben in bepaalde situaties (dus normaal roep ik en nu even niet) dan trekken ze hun eigen plan en denken ze volgens mij, ''oh ze roept niet dus mogen het deze keer lekker zelf bepalen'' :LOL: en daar geef ik ze groot gelijk in :wink:

maar als ik in het park hier in de buurt loop, ook al is het losloop gebied, lijn ik ze altijd aan als we honden tegen komen en dan moeten ze luisteren ja :ok: nou ja, eigenlijk hoef ik er maar 1 te roepen en in de gaten te houden, want die is alles behalve baasgericht buiten :engel:
Afbeelding
Pakdebal

Tara schreef:Misschien heel schokkend voor je, maar mijn honden komen inderdaad gewoon bij me als ik ze roep.
Echt, zulke honden bestaan.

kan mij niet voorstellen, als ze bezig zijn, met het spelen met andere honden , want daar gaat het om
dat ze bezig zijn
Ik kreeg hem dan niet mee, wel als ik doorliep, hij hield mij namelijk wel in de gaten
.
lets have fun

Dee schreef:
Jeannettebo schreef:Maar de meeste honden hebben het toch ook moeten leren, dus er is vast een tijd geweest waarin het niet altijd even soepeltjes ging.
Hier dus.
Maar ergens waar het dan niet handig is, laat ik Figo gewoon niet los.
Nani komt wel. Maar die laat ik ook niet meer overal loslopen, want die rent achter brommers/ motoren aan, blijkt :schrik:
Dan heeft roepen ook geen zin.

Maar deze keer begrijp ik de vraag van TS wel.
Niet dat ik denk dat de mensen hier liegen. Maar je komt buiten gewoon ander gedrag tegen dan dat je hier vaak leest.
Ik leg de conclusie dat veel mensen hier iets meer bezig zijn met hun hond/ honden, dan de mensen die ik tegenkom. Heus niet allemaal natuurlijk.
Maar de blokjes om mensen zeg maar. Dat zijn er nog best veel, en die lopen ook los ( enerzijds fijn, anderzijds niet ).
Dat denk ik ook. De meeste honcenforummers zijn niet representatief voor de gemiddelde baas die "zomaar" een hond heeft.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Er zijn maar twee dingen die een hond van mij moet. En dat zijn betrouwbaar hierkomen en wachten als ik het zeg.
Andere dingen zijn voor de aardigheid, maar deze twee zaken bepalen de vrijheid van de hond. En dat vind ik belangrijk.
Hij komt dus inderdaad als hij geroepen wordt.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Biet kwam nooit.
Maar 'sta' was zodanig 100%, dat ik 'm op kon gaan halen waar ie op dat moment was, wat er verder ook in de buurt was.
Bobo is te paaien met wat te snaaien; die komt dus wel.
Wiel
Dee
Zeer actief

Dus omdat Jij t niet voor elkaar kreeg, is t niet te doen.

Punt
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pakdebal schreef:
Tara schreef:Misschien heel schokkend voor je, maar mijn honden komen inderdaad gewoon bij me als ik ze roep.

kan mij niet voorstellen, als ze bezig zijn, met het spelen met andere honden , want daar gaat het om
dat ze bezig zijn
Ik kreeg hem dan niet mee, wel als ik doorliep, hij hield mij namelijk wel in de gaten
.
Er zijn ook honden die geleerd hebben dat andere honden niet zo interessant zijn als de baas... ik heb er dus ook totaal geen moeite mee.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Biet schreef:Biet kwam nooit.
Maar 'sta' was zodanig 100%, dat ik 'm op kon gaan halen waar ie op dat moment was, wat er verder ook in de buurt was.
Bobo is te paaien met wat te snaaien; die komt dus wel.
Felix liep alleen maar weg toen hij jong was. Die luisterde echt helemaal nergens naar, en die vreterij kon je zelf ook wel opvreten :ugh: :lol1:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:kan mij niet voorstellen, als ze bezig zijn, met het spelen met andere honden , want daar gaat het om
dat ze bezig zijn
.
Maar jij bent niet per definitie de maatstaf.
Dat jouw hond iets wel of niet deed zegt niet dat dat ook geldt voor de rest van de hondenpopulatie.

Mijn honden bemoeien zich niet met andere honden, dat wil ik niet.
En mochten ze toch soms die neiging hebben (wat uiterst zelden is) dan roep ik en loop door en zijn ze derhalve binnen drie seconden bij me.

Afbeelding

Pakdebal

Dee schreef: Niet dat ik denk dat de mensen hier liegen. Maar je komt buiten gewoon ander gedrag tegen dan dat je hier vaak leest.
dat zal best wel de oorzaak zijn, want ik hoor vaak bv ." balooooeeeee , kom noooouuuu " , en dan staan ze maar te wachten

terwijl hier wordt het in 1 zin medegedeeld , dat ze heel snel kwamen .. :wink:

.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Jaja.
En refereer je nou aan iemand specifiek?

Hier lopen de blokje om honden trouwens niet los.
En wat wel losloopt luistert.

Afbeelding

Dee
Zeer actief

Pakdebal schreef:
Dee schreef: Niet dat ik denk dat de mensen hier liegen. Maar je komt buiten gewoon ander gedrag tegen dan dat je hier vaak leest.
dat zal best wel de oorzaak zijn, want ik hoor vaak bv ." balooooeeeee , kom noooouuuu " , en dan staan ze maar te wachten

terwijl hier wordt het in 1 zin medegedeeld , dat ze heel snel kwamen .. :wink:

.
Hij kwam toch niet ? :scratch:
lets have fun

Pakdebal schreef:

dat ze bezig zijn
.
Probeer het je toch maar voor te stellen. Jouw persoonlijke ervaringen zeggen niks over andere honden.

De mijne vinden andere honden leuk maar ze vinden mij nog leuker :pffff: Die komen dus gewoon.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Pakdebal schreef:

dat ze bezig zijn
.
Maar hey, niet alle honden zijn hetzelfde :wink:
Nilo luistert prima maar is wel snel afgeleid. En vindt andere honden erg belangrijk, vaak moet hij dan toch even snuffelen en daarna loopt hij door. Ook prima, en als hij niet kan of mag begroeten voorkom ik dat voor hem aan te lijnen of zijn aandacht te vragen als hij nog dicht bij me is. Eenmaal op afstand wordt het twijfelachtig dus hou je die afstand kleiner. En als ik écht wil dat hij naar me toe komt (agressieve hond in het vizier) dan heeft hij dat dondersgoed door.

En Coda is dus gewoon zo'n hond die ik overal bij me kan roepen ja. En ik kan niet met de eer strijken want zoveel heb ik daar niet aan gedaan :mrgreen: Behalve gewoon een goede band opbouwen en veel werken samen, maar we hebben niet specifiek getraind op dat hierkomen onder alle omstandigheden. Zij vind mij belangrijker dan andere honden, Nilo twijfelt daar soms over.
Dee
Zeer actief

Ik vind het bij in de wijk lopen, loslaten ook geen goed idee.
In mijn geval helemaal niet. Als je nog niet zover bent dat hond altijd komt. Maar hier in de wijk lopen zoveel kindjes en honden.
Dan moet je je hond wel echt heel goed onder appel hebben. En die zijn er zeker.
Maar dat zie je snel genoeg.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Dee schreef:Ik vind het bij in de wijk lopen, loslaten ook geen goed idee.
In mijn geval helemaal niet. Als je nog niet zover bent dat hond altijd komt. Maar hier in de wijk lopen zoveel kindjes en honden.
Dan moet je je hond wel echt heel goed onder appel hebben. En die zijn er zeker.
Maar dat zie je snel genoeg.
Of zeker weten dat je hond gek is met kinderen ;)
Finn en de kinderen van de buren zijn helemaal gek van elkaar. En helaas is dat wel eens lastig. Maar als hij doorheeft dat we het menen dat hij bij ons moet komen, kiest hij toch echt voor luisteren.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik loop niet in parken en al helemaal niet daar waar andere honden loslopen, tenminste niet met 1 van mijn honden. Niet omdat ie niet komt trouwens (want hij komt inmiddels vrijwel altijd direct als ik hem roep), maar meer ter bescherming van de honden die niet komen als ze geroepen worden en op hem afdenderen :pffff:
Met de ander kan ik daar gerust lopen, die gaat niet op andere honden af en speelt ook niet met vreemde honden... en die komt ook gewoon als ik roep.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Mies komt direct, bij Jet moet ik wel eens wat vaker roepen. 'Wachten' is bij haar wel het sleutelwoord om haar te laten stoppen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”