Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agressieve hond valt meisje (12) aan

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Agressieve hond valt meisje (12) aan

Ongelezen bericht door malinois »

Pakdebal schreef:
Liesbeth schreef:
Pakdebal schreef:
kaatje888 schreef:Ik word zo boos om die stomme vooroordelen over 'zulke' honden.
Want 'zulke' honden zijn zo gevaarlijk he !
Pff moe word ik ervan..

de keuze is helemaal aan jou , ik had daar geen last van, want ik had gewoon " een stabijna ".. :wink:
Die ook wel eens uitviel :19: .

die dus in de verdediging ging , als hij werd aangevallen , daar zit wel een verschil in. ! :neenee:

ook als je mens bent , duw je iemand weg , die jou aanvalt, toch ?. :wink:
Uitvallen zou die dus niet bij mijn honden geprobeerd moeten hebben om welke reden dan ook... die zouden dat dan wel even willen oplossen op een prima duidelijke hondse manier overigens als ik niet in zou grijpen (want dat gebeurd niet dat los ik op). Nee hij hoeft dus niet uit te vallen jij hoort dat voor te zijn dat het überhaupt bij hem gebeurde...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Dat 'rassen-ding"word je zo langzamerhand wel moe van ja.
Ik let op de hond en baas en beslis dan of ik het wel of niet vertrouw,zeker met kleine Vlinder die bang is.

Er wonen hier 3 Beagles waarvan er twee altijd agressief reageren en/of verstarren richting kleine hondjes.Die hebben dan ook een nare blik op dat moment (terwijl ze beiden wel erg goed zijn met grote honden en kinderen)

Toen ik de derde beagle ontmoette zag ik ook een hele andere hond.
Ik observeerde,De hond liep los in het park.Rende richting ons over het grasveld.Liep een stukje en ging liggen(soort van sluipen maar op een speelse manier zoals een jachthond dat kan doen)kwam toen hard op ons afrennen,Vlinder werd even bang,.De hond kwam snuffelen,en had een goede uitstraling.Na een minuutje wilde Vlinder er zelfs mee spelen.

Als ik die andere twee beagles in het park had zien lopen was ik de andere kant op gegaan.Die vertrouw ik niet met haar.

Goed dat wil niet zeggen dat ik de beagle nu niet vertrouw.Als de specifieke hond.
Staf aan de overkant is vreselijk lief,maar lomp dus niet voor Vlinder geschikt om mee te spelen.

Maar goed dit gesprek heb ik al eens eerder gevoerd.
Het is voor de "kleine -hondjes -eigenaren" ook lastig om in te schatten welke grote hond je wel of niet bij je kleintje kunt laten.

Tot nu toe heeft Vlinder al bijna elke dag een vuurdoop gehad van honden die bij haar kwamen.Elke hond vind ze eerst eng.Soms vlucht ze al jankend terwijl er nog niks aan de hand is om vervolgens een paar minuten later toch vertrouwen in de hond te hebben.

Tot nu toe heeft ze positieve ervaringen op gedaan.
En om het niet te verpesten ben ik op mijn hoedde zodat ze geen negatieve ervaring krijgt zodat we weer bij áf' zijn.

En dan let ik op de hond,de baas en Vlinder om het in te kunnen schatten.En blijf kalm en zelfverzekerd.

Dat rassen ding vind ik kul.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

malinois schreef: Uitvallen zou die dus niet bij mijn honden geprobeerd moeten hebben om welke reden dan ook... die zouden dat dan wel even willen oplossen op een prima duidelijke hondse manier overigens als ik niet in zou grijpen (want dat gebeurd niet dat los ik op). Nee hij hoeft dus niet uit te vallen jij hoort dat voor te zijn dat het überhaupt bij hem gebeurde...
ik dacht dat dominante honden doorliepen en niet daarop zouden reageren ?. Dan zijn ze fel , als ze dat dus wel doen , toch ?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pakdebal schreef:
malinois schreef: Uitvallen zou die dus niet bij mijn honden geprobeerd moeten hebben om welke reden dan ook... die zouden dat dan wel even willen oplossen op een prima duidelijke hondse manier overigens als ik niet in zou grijpen (want dat gebeurd niet dat los ik op). Nee hij hoeft dus niet uit te vallen jij hoort dat voor te zijn dat het überhaupt bij hem gebeurde...
ik dacht dat dominante honden doorliepen en niet daarop zouden reageren ?. Dan zijn ze fel , als ze dat dus wel doen , toch ?
Pak, ik heb je nog geen 2 weken geleden dit al eens uitgelegd :wink: er bestaan geen dominante honden. Een hond kan zich in situatie A. dominant gedragen en in situatie B. onderdanig. Die 2 situaties kunnen een paar sec. uit elkaar liggen zelfs.
Als ik het voor mijn honden vertaal (en ik ben maar een mens dus ik kijk hoe ik het denk dat ze het zien): een uitvallende hond gedraagt zich gestoord, brengt de stabiele situatie in gevaar dus dat moet opgelost worden. Hij moet zich dus 'normaal' gaan gedragen.
Aangezien IK dit bepaal en niet mijn honden zorg ik er al vooraf voor dat ze dit niet hoeven te regelen, dat doe ik.
Dus in jouw geval had jij het voor je hond moeten voorkomen dat er iets gebeurde, dan had hij het niet hoeven op te lossen.
En natuurlijk kun je niet alles 100% voorkomen, eens moet de eerste keer zijn, maar dan weet je hoe hij kan reageren en kun je dus in het vervolg er wel op gaan focussen dat dit niet meer gebeurd en de meest subtiele hints richting een bepaald gedrag al gaan herkennen en daarop reageren.
En dat zijn hele kleine dingetjes, een oortje wat naar voren gaat etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”