Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat Waar Waarom?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Wat Waar Waarom?

Ongelezen bericht door Miranda »

ranetje schreef:En dat hondje in de link wordt dominant genoemd :roll: :blauwoog:
:ugh:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

kipo schreef:
Pakdebal schreef:
sTefaniA schreef:Ik heb 1 keer een hap in mijn gezicht gehad van Diesel, en 1 keer een hap in mijn duim, ook van Diesel. De eerste keer kwam voor mij uit het niets en de tweede keer wilde ik een bot afpakken. Beide keren een klein gaatje dus meer een schampschot dan een echte beet hoor.

Verder is er nog nooit een hond van mij gebeten, en heeft er nog nooit een hond van mij iets of iemand gebeten.

je kan het excuseren met, . " het was maar een schamschot , maar mijn hond heeft mij NOOIT iets aangedaan >
en zo hoort het ook
En sommige honden hebben geen geweldige start gehad en dan zijn er mensen als Stefania, die met heel veel tijd en geduld het toch voor elkaar krijgen om het vertrouwen van zo'n hond te winnen en hem weer plezier in het leven te bezorgen. En dan gaat het in het begin niet altijd vlekkeloos, tsja.

Ja Diesel is dus de eerste herplaatser die hier gekomen is. En er zat geen gebruiksaanwijzing bij dus dat heb ik in het begin wel een paar keer gevoeld. Er zit nog een verschil tussen een 'eigen' hond en een volwassen herplaatser die je niet kent en die je niet vertrouwd. Ondanks dat ben ik het toch niet met pakdebal eens. Ik vind het helemaal niet vanzelfsprekend dat een hond nooit bijt, of zijn eigenaar nooit iets aan mag doen. Als ik met mijn klauwen aan Diesels eten zit en hij bijt dan vind ik dat niet meer dan normaal. Net zo als ze pijn hebben of ziek zijn. Een hond is ook maar een dier en ze hebben gewoon een karakter en mogen van mij gerust grenzen aangeven. Me naar de strot vliegen is wat anders natuurlijk. Maar een grom of een snauw, daar kijk ik niet van op.
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

sTefaniA schreef:. Als ik met mijn klauwen aan Diesels eten zit en hij bijt dan vind ik dat niet meer dan normaal. Net zo als ze pijn hebben of ziek zijn. Een hond is ook maar een dier en ze hebben gewoon een karakter en mogen van mij gerust grenzen aangeven. Me naar de strot vliegen is wat anders natuurlijk. Maar een grom of een snauw, daar kijk ik niet van op.
whauw ! , dit is wel raar !
jij vindt dus dat je nooit aan het eten van je kinderen , mag komen ?. :denken: . is wel je hond , maar woont ook bij jou thuis

mag ik een eerlijke vraag stellen .. ben je bang voor je eigen hond ?.. :wink:
sTefaniA
Zeer actief

Pakdebal schreef:
sTefaniA schreef:. Als ik met mijn klauwen aan Diesels eten zit en hij bijt dan vind ik dat niet meer dan normaal. Net zo als ze pijn hebben of ziek zijn. Een hond is ook maar een dier en ze hebben gewoon een karakter en mogen van mij gerust grenzen aangeven. Me naar de strot vliegen is wat anders natuurlijk. Maar een grom of een snauw, daar kijk ik niet van op.
whauw ! , dit is wel raar !
jij vindt dus dat je nooit aan het eten van je kinderen , mag komen ?. :denken: . is wel je hond , maar woont ook bij jou thuis

mag ik een eerlijke vraag stellen .. ben je bang voor je eigen hond ?.. :wink:
Bang? Ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik totaal niet bang ben voor mijn hond. Ik zie ook niet waarom dat nodig zou zijn? Maar ik hou er wel rekening mee dat het ook maar een hond is die niet perfect kan zijn en die ik in sommige dingen gewoon in zijn waarde laat. Ik kan trouwens prima aan zijn eten komen, als ik hem weg stuur van zijn bak dan kan ik erin graaien zoveel ik wil. Hij zet gewoon een paar stapjes achteruit. Maar met mijn handen tussen zijn tanden gaan peuteren als hij eet, dan bijt hij. Waarom moeilijk doen als het makkelijk ook kan.

Er is mij van kleins af geleerd dat je niet aan een hond zijn eten komt, en ook niet gaat afpakken. Gegeven blijft gegeven. Ik vind dat een eerlijk principe en wij hebben thuis nooit een hond met baknijd gehad. Diesel had het echter al toen hij hier kwam en ik vind het prima dat ik hem verbaal kan wegsturen, ik hoef echt niet met mijn handen in die bak te kunnen terwijl hij er boven hangt. Hij laat verder ook gewoon los als hij wat heeft. Soms met tegenzin maar hij doet het als ik het zeg. En dat vind ik belangrijker dan met je klauwen in die bak zitten.
Afbeelding
Pakdebal

sTefaniA schreef: Bang? Ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik totaal niet bang ben voor mijn hond. Ik zie ook niet waarom dat nodig zou zijn? Maar ik hou er wel rekening mee dat het ook maar een hond is die niet perfect kan zijn en die ik in sommige dingen gewoon in zijn waarde laat. Ik kan trouwens prima aan zijn eten komen, als ik hem weg stuur van zijn bak dan kan ik erin graaien zoveel ik wil. Hij zet gewoon een paar stapjes achteruit. Maar met mijn handen tussen zijn tanden gaan peuteren als hij eet, dan bijt hij. Waarom moeilijk doen als het makkelijk ook kan.

Er is mij van kleins af geleerd dat je niet aan een hond zijn eten komt, en ook niet gaat afpakken. Gegeven blijft gegeven. Ik vind dat een eerlijk principe en wij hebben thuis nooit een hond met baknijd gehad. Diesel had het echter al toen hij hier kwam en ik vind het prima dat ik hem verbaal kan wegsturen, ik hoef echt niet met mijn handen in die bak te kunnen terwijl hij er boven hangt. Hij laat verder ook gewoon los als hij wat heeft. Soms met tegenzin maar hij doet het als ik het zeg. En dat vind ik belangrijker dan met je klauwen in die bak zitten.
als je het toelaat en niet corrigeert , wordt het steeds erger , ze nemen trapjes naar boven tegelijk :wink: .

juist bij een herplaatser zou ik wat corrigerender gaan optreden , er is juist iets NIET perfect aan, als je dit toelaat
een
hond heeft wel degelijk sturing nodig , wat mag en wat niet mag , hij moet zijn plaats weten, dat hebben ze veel liever

let wel , ik kan ook met mijn logeerhonden , hun eten gaan roeien , tijdens het eten , dus niets wegsturen .
geeft niets , als je bang bent ..
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik geloof dat sTefaniA een goede oplossing heeft gevonden voor haar en haar hond.
Misschien nog wel iets uit te bouwen als ze dat zou willen, maar voor nu helemaal niet zo gek zoals ze het heeft bedacht :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik mocht en mag best met mijn handen in de voerbak(ken) als ik dat wil, maar waarom zou ik? Ik zou er zelf ook helemaal kriegel van worden als er iemand in mijn bord eten zat te roeren met zijn handen, die kon een mep (of erger :rambo: ) met een vork verwachten.
sTefaniA
Zeer actief

Pakdebal schreef:
sTefaniA schreef: Bang? Ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik totaal niet bang ben voor mijn hond. Ik zie ook niet waarom dat nodig zou zijn? Maar ik hou er wel rekening mee dat het ook maar een hond is die niet perfect kan zijn en die ik in sommige dingen gewoon in zijn waarde laat. Ik kan trouwens prima aan zijn eten komen, als ik hem weg stuur van zijn bak dan kan ik erin graaien zoveel ik wil. Hij zet gewoon een paar stapjes achteruit. Maar met mijn handen tussen zijn tanden gaan peuteren als hij eet, dan bijt hij. Waarom moeilijk doen als het makkelijk ook kan.

als je het toelaat en niet corrigeert , wordt het steeds erger , ze nemen trapjes naar boven tegelijk :wink: .

juist bij een herplaatser zou ik wat corrigerender gaan optreden , er is juist iets NIET perfect aan, als je dit toelaat
een
hond heeft wel degelijk sturing nodig , wat mag en wat niet mag , hij moet zijn plaats weten, dat hebben ze veel liever

Je kent mij en mijn hond duidelijk niet, anders zou je dit niet tegen mij zeggen. Wat voor beeld heb jij eigenlijk van mij? Dat ik bang in een hoekje zit terwijl Diesel op de bank met mijn biefstuk tussen zijn voorpoten naar me zit te grommen ofzo?

Hij weet prima wat mag en niet mag en zijn plaats kent hij ook. We zijn aan ons vierde jaar bezig dus ik kan je gerust stellen dat hij geen trapjes neemt en dat het niet steeds erger word. Dat je dat allemaal baseert op het feit dat ik niet met mijn handen in zijn bak zit verbaast me eerlijk gezegd.
Afbeelding
JoyAmy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russell terrier

Ongelezen bericht door JoyAmy »

Ik heb gelukkig maar een echt bijtincident meegemaakt.
Als meisje van een jaar of negen fietste ik in een parkje en toen kwam er een grote hond (herderachtig van uiterlijk) naast mijn rennen en die heeft mij in mijn bovenbeen gegrepen. Waarom? Dat is mij nooit duidelijk geworden.
In eerste instantie dacht ik alleen dat mijn broek kapot was, bij thuiskomst bleek mijn been kapot. Nu zie je nog steeds een litteken van de hoektanden. De eigenaren zijn nog langs geweest met kleurpotloden hun spijt te betuigen.
Achteraf hoorde wij een tijd later dat hij voor mij al eens een kind had gebeten en na mij nog eens. Uiteindelijk heeft de hond ook een spuitje gekregen.
Nu als volwassene en hondeneigenaar snap ik alleen niet dat die mensen niet eerder hun verantwoordelijkheid hebben genomen. (en dan bedoel ik niet eerder een spuitje geven maar gewoon aan de lijn houden en beter onder appel. De hond liep namelijk los toen hij mij beet, in een parkje dat veel gebruikt werd door kinderen om naar huis te fietsen of om te spelen.)
Afbeelding
Pakdebal

sTefaniA schreef:. Dat je dat allemaal baseert op het feit dat ik niet met mijn handen in zijn bak zit verbaast me eerlijk gezegd.
was de eerste les op de puppy-cursus , vandaar misschien , dat dat moet kunnen bij je eigen hond
maar
jij deinst er voor terug
sTefaniA
Zeer actief

Pakdebal schreef:
sTefaniA schreef:. Dat je dat allemaal baseert op het feit dat ik niet met mijn handen in zijn bak zit verbaast me eerlijk gezegd.
was de eerste les op de puppy-cursus , vandaar misschien , dat dat moet kunnen bij je eigen hond
maar
jij deinst er voor terug
Waarom moet dat? Omdat ze dat op puppycursus zeggen :roll:
Ik deins er niet voor terug. Ik zie gewoon niet in waarom het zo moet als ik hem met een simpel gebaar van zijn bak kan laten weglopen.
Afbeelding
Pakdebal

JoyAmy schreef:Ik heb gelukkig maar een echt bijtincident meegemaakt.
Als meisje van een jaar of negen fietste ik in een parkje en toen kwam er een grote hond (herderachtig van uiterlijk) naast mijn rennen en die heeft mij in mijn bovenbeen gegrepen. Waarom? Dat is mij nooit duidelijk geworden.
In eerste instantie dacht ik alleen dat mijn broek kapot was, bij thuiskomst bleek mijn been kapot. Nu zie je nog steeds een litteken van de hoektanden. De eigenaren zijn nog langs geweest met kleurpotloden hun spijt te betuigen.
Achteraf hoorde wij een tijd later dat hij voor mij al eens een kind had gebeten en na mij nog eens. Uiteindelijk heeft de hond ook een spuitje gekregen.
Nu als volwassene en hondeneigenaar snap ik alleen niet dat die mensen niet eerder hun verantwoordelijkheid hebben genomen. (en dan bedoel ik niet eerder een spuitje geven maar gewoon aan de lijn houden en beter onder appel. De hond liep namelijk los toen hij mij beet, in een parkje dat veel gebruikt werd door kinderen om naar huis te fietsen of om te spelen.)
ik fietste eens langs een boerderij en het hek was open, en daar kwam een duitse herder uit gerend, en rende achter mij aan . :80:

ik heb nog nooit zo hard gefietst , maar hij stopte er gelukkig mee .. Het overkomt je , geen reden te vinden .. :19:
JoyAmy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russell terrier

Ongelezen bericht door JoyAmy »

Pakdebal schreef:
Het overkomt je , geen reden te vinden .. :19:
TS vraag om wie waar en waarom. Vandaar :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Pakdebal schreef:
maar
jij deinst er voor terug
Ga eerst even de geschiedenis van Diesel lezen Pakdebal.
Heel eenvoudig via het profiel te vinden.
Niet alles is zo simpel als jij het stelt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik ben in mijn gezicht gebeten door het hondje van mijn tante toen ik een jaar of 3 was. Ik zal vast iets gedaan hebben, maar dat weet ik uiteraard niet meer.
In mijn voetvlak daarna door een mishandelde herder die mijn moeder "gered" had van zijn lieftallige baasje.
Bowie viel met behendigheid eens van de kattenloop af en ik wilde hem opvangen. Heb nog een litteken in mijn gezicht..
In mijn arm door een golden in een pension waar ik vakantiewerk deed. Hij was aan het vechten met een andere hond.
door een bouvier toen ik stage liep in het asiel en ik hem moest ontwormen, dat was in mijn duim volgens mij.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Vaag, nog nooit een vechtpartij gehad met me honden, laat staan gebeten.
Ligt denk ik dan toch aan het ras.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

silvester schreef:Vaag, nog nooit een vechtpartij gehad met me honden, laat staan gebeten.
Ligt denk ik dan toch aan het ras.
Of de eigenaar?
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

nee joh alleen de tatra is een goede hond de rest is prut heeft silvester al vaker verkondigd Dee
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Asta schreef:nee joh alleen de tatra is een goede hond de rest is prut heeft silvester al vaker verkondigd Dee
Ik 'ken' Silvester niet.
Pakdebal vind herders kutbesten ben ik achter. Kan niet iedereen bijhouden hoor.
silvester

Dee, Asta is gewoon wat gepiekeerd omdat ik niet in haar straatje mee lul, meer niet.

Ik denk dat het een combinatie is van ras en opvoeden.
Gentle
Actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel (standaard) & Amerikaanse Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door Gentle »

Ik ben meerdere keren gebeten door mijn golden retriever reu (intact).
Hij bijt 9 van de 10 keer als er teveel druk op hem gelegd wordt daarbij wil hij de spanning die hij opbouwt afreageren op zijn begeleider. Het is een onzekere hond die mij heel veel geleerd heeft. Het laatste incident is nu ruim 3 jaar terug en sindsdien kan ik zeggen dat ik hem goed door heb en zie wanneer hij spanning opbouwt en hoe ik dit kan reguleren.

Verder wil hij ook nog wel eens patsen tegen andere intacte reuen waarbij als er terug "gepatst" wordt hij kiest voor de aanval en vaak is hij dan wel degene die er onbeschadigd uit komt.

mijn (helaas) overleden amstaff teef (gecastreerd) beet nooit andere honden tenzij ze tot op het uiterste uitgedaagd werd dan wilde ze nog wel eens van zich afsnauwen en soms per ongeluk een gaatje maken bij de andere hond.
Zij beet nooit om te grijpen maar meer om haar standpunt duidelijk te maken.
Echter hebben we haar nooit los laten lopen met andere honden en wist ze op den duur dat los mee lopen hierkomen betekende als er een andere hond aan kwam.
just-cairns

Ongelezen bericht door just-cairns »

Ik ben asl kleuter gebeten door een duitse herder. Ik zat hurkend op het vlot voor mijn vader de waterslang af te rollen voor drinkwater te gaan tanken. De duitse herder kwam met zijn baas aan, liep los over het vlot en lag achter ons met hun boot. Ik kon de herder en de herder wist wie ik was ...alhoewel ik was geen vreemde. Ik was druk bezig voor mijn vader, maakte geen vreemde bewegingen of lawaai. Het was de bedoeling dat de herder langs liep naar zijn boot maar i.p.v langs lopen pakte die me in mijn nek van achteren. Mijn pa was direkt van boord en gaf hem een flinke trap waarop hij verder liep. Zijn baas liep toen 15 meter achter hem, bood verontschuldigen aan aan mijn pa en ik mocht een ijsje halen. Ik heb er niks aan over gehouden door het snelle optreden van mijn pa. Geen angst voor duitse herders aan over gehouden alleen aan die ene bewuste. Wel een hekel gekregen aan de woorden "nou dat doet die normaal nooit". Wat ik ervan geleerd heb is nooit, nooit mijn hondjes los te laten lopen als ik niet zeker weet of ze luisteren, laat ze ook nooit op iemand af lopen of springen.... je weet nooit hoe of wat en anderen mensen kunnen angst hebben voor een hond...woorden als "hij doet nooit wat" of iets dergelijks zijn flauwekul...
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Hebben we het over echt bijten? met bloed en gaatjes en alles? of hebben we het over snauwen en snappen??

Ik ben een keer echt gebeten door een jonge duitse herder, als kind. Op de manege waar mijn vader werkte hadden ze altijd een duitse herder waar ik stokjes mee gooide, dikke pret. De oude werd overreden en de nieuwe was wat minder lief. Ik wilde weer stokjes gooien en toen ik een stokje pakte om te gooien was het hap, gat in mijn duimpje.

En een keer door een Jack Russel, ook als kind. Zat op een paarden evenement een stelletje van die krengen te aaien en toen zei eentje hap, geen idee waarom.

Ik ben ook wel eens gehapt door een mechelaar (intacte reu) waar Fritz mee aan de knok ging, maar dat was uitendelijk maar een kras.

Fritz (castraat) heeft bij mij, twee keer echt gevochten

Met een Border (intacte reu), Fritz kwam na zijn behendigheids parcours even op een lompe manier bij de border over hangen om kennis te maken, de border pikte het niet en bij Fritz sloegen toen de stoppen door :piew:
Fritz bij zijn kladden gepakt en op de grond gehouden en de border kon gewoon worden terug geroepen.
Resultaat: Alle twee een klein gaatje, fritz bij zijn oor, de border op zijn bek en een stoffen bench aan gort waar ze over heen gingen met zijn tweeen.

Ook een keer met een herder tijdens het afliggen bij de VZH. Fritz zat een Hollandse herder op te ruien die een paar honden verder lag, de andere hond reageerde door te piepen en Fritz kreeg op zijn kloten van de Duitse herder teef (intact) die naast hem lag. Duitse herder had een gaatje in haar nek, Fritz een nagel stuk :hmmm:

Verder nog wel eens grauw en snauw partijtjes bij toevallige ontmoetingen met een Weimaraner (Castraat reu), Mechelaar, rotweiler, golden teef en ben er vast nog een paar vergeten.

De laatste twee jaar gaat het trouwens goed hoor, zolang hij aan de lijn of in een bekend roedeltje is het een schat. Loslopende vreemde honden is een probleem, al slaat hij niet meer zo door als bij die border.
Afbeelding
Ilupa

Ongelezen bericht door Ilupa »

Ikzelf:

Ik ben eens gebeten door een kruisinkje (leek op een Tibetaanse spaniël, mega lelijk in elk geval). Was de hond van vrienden en ik en de dochter van de eigenaars gingen hem een keer in bad doen. Ik dacht dat de hond best kalm was, maar hij was blijkbaar mega gespannen en beet plots in mijn hand en bleef daarna keihard blaffen en uitvallen.
Sinds dat incident kon ik niet meer bij die hond in de buurt komen. Hij ging steeds gelijk tot de aanval over (grommen, continu blaffen en naar mijn voeten bijten) wanneer hij me zag, ook als er weken waren over gegaan! :schrik:
Zijn plannetje heeft gewerkt want hij moest daarna nooit meer in bad en hij heeft me talloze keren met succes van zijn erf verdreven.

Mijn hond:

Mijn hond is nog nooit gebeten en heeft zelf nog nooit gebeten. Er zijn al verschillende keren honden "op geklapt", zonder aanleiding. Een keer een goldenreu die haar grommend besprong van achteren af en al een paar keer tijdens de wandeling nadat onze hond naar de andere honden had zitten staren of zelf was beginnen grommen. (Edit: dus eigenlijk wel met een aanleiding...) Die golden hebben we eraf moeten trappen, maar bij de andere "gevechten" was een brul en tussen de honden gaan staan voldoende. Nooit gaatjes gehad.
Laatst gewijzigd door Ilupa op 28 dec 2013 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Ik ben nog nooit gebeten, en mijn hond heeft ook nog nooit gebeten!!!
Afbeelding
silvester

Snauwen en snappen is ook bijten...
ranetje
Zeer actief

silvester schreef:Snauwen en snappen is ook bijten...
Nou nee, dat ben ik niet met je eens.
Snauwen al helemaal niet en snappen hangt er maar vanaf wat daar onder wordt verstaan.

Bijten is de tanden er in en gaatjes (met of zonder bloed).
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik ben zelf nog nooit gebeten, Van Gils en Snow hebben ook nog nooit gebeten, en zijn ook nooit gebeten, DuCain wel, die heeft de buuf gebeten, Mijn man liep met DuCain, en buuf liep lang en DuCain ging dwars over en Hap :80: ( hele blauwe plek, maar nog net geen bloed, - denk omdat er een jeans tussen zat) we hebben daarna maar besloten dan mijn man niet meer met de molossers loopt, dus nu is hij de hemel te rijk met de sneeuvogel
silvester

ranetje schreef:
Snauwen al helemaal niet en snappen hangt er maar vanaf wat daar onder wordt verstaan.

Het spijt me, maar: tanden die in een voorwerp of mens/dier worden gezet is: bijten!

Je kan het nog zo mooi proberen te verbloemen, maar het is gewoon bijten, of dat nu hard of zachtjes gebeurd, het is en blijft bijten.
ranetje
Zeer actief

silvester schreef:
ranetje schreef:

Het spijt me, maar: tanden die in een voorwerp of mens/dier worden gezet is: bijten!

Je kan het nog zo mooi proberen te verbloemen, maar het is gewoon bijten, of dat nu hard of zachtjes gebeurd, het is en blijft bijten.
Dat gebeurt bij snauwen toch ook niet? :U:

En bij "sneppen" soms ook niet........ dat geklepper van tanden op elkaar vlak bij je maar niet in je noem ik bijvoorbeeld sneppen.
Hoe noem jij dat?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”