ranetje schreef:En dat hondje in de link wordt dominant genoemd![]()

Moderator: moderatorteam
ranetje schreef:En dat hondje in de link wordt dominant genoemd![]()
kipo schreef:En sommige honden hebben geen geweldige start gehad en dan zijn er mensen als Stefania, die met heel veel tijd en geduld het toch voor elkaar krijgen om het vertrouwen van zo'n hond te winnen en hem weer plezier in het leven te bezorgen. En dan gaat het in het begin niet altijd vlekkeloos, tsja.Pakdebal schreef:sTefaniA schreef:Ik heb 1 keer een hap in mijn gezicht gehad van Diesel, en 1 keer een hap in mijn duim, ook van Diesel. De eerste keer kwam voor mij uit het niets en de tweede keer wilde ik een bot afpakken. Beide keren een klein gaatje dus meer een schampschot dan een echte beet hoor.
Verder is er nog nooit een hond van mij gebeten, en heeft er nog nooit een hond van mij iets of iemand gebeten.
je kan het excuseren met, . " het was maar een schamschot , maar mijn hond heeft mij NOOIT iets aangedaan >
en zo hoort het ook
whauw ! , dit is wel raar !sTefaniA schreef:. Als ik met mijn klauwen aan Diesels eten zit en hij bijt dan vind ik dat niet meer dan normaal. Net zo als ze pijn hebben of ziek zijn. Een hond is ook maar een dier en ze hebben gewoon een karakter en mogen van mij gerust grenzen aangeven. Me naar de strot vliegen is wat anders natuurlijk. Maar een grom of een snauw, daar kijk ik niet van op.
Bang? Ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik totaal niet bang ben voor mijn hond. Ik zie ook niet waarom dat nodig zou zijn? Maar ik hou er wel rekening mee dat het ook maar een hond is die niet perfect kan zijn en die ik in sommige dingen gewoon in zijn waarde laat. Ik kan trouwens prima aan zijn eten komen, als ik hem weg stuur van zijn bak dan kan ik erin graaien zoveel ik wil. Hij zet gewoon een paar stapjes achteruit. Maar met mijn handen tussen zijn tanden gaan peuteren als hij eet, dan bijt hij. Waarom moeilijk doen als het makkelijk ook kan.Pakdebal schreef:whauw ! , dit is wel raar !sTefaniA schreef:. Als ik met mijn klauwen aan Diesels eten zit en hij bijt dan vind ik dat niet meer dan normaal. Net zo als ze pijn hebben of ziek zijn. Een hond is ook maar een dier en ze hebben gewoon een karakter en mogen van mij gerust grenzen aangeven. Me naar de strot vliegen is wat anders natuurlijk. Maar een grom of een snauw, daar kijk ik niet van op.
jij vindt dus dat je nooit aan het eten van je kinderen , mag komen ?.. is wel je hond , maar woont ook bij jou thuis
mag ik een eerlijke vraag stellen .. ben je bang voor je eigen hond ?..
als je het toelaat en niet corrigeert , wordt het steeds erger , ze nemen trapjes naar boven tegelijksTefaniA schreef: Bang? Ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik totaal niet bang ben voor mijn hond. Ik zie ook niet waarom dat nodig zou zijn? Maar ik hou er wel rekening mee dat het ook maar een hond is die niet perfect kan zijn en die ik in sommige dingen gewoon in zijn waarde laat. Ik kan trouwens prima aan zijn eten komen, als ik hem weg stuur van zijn bak dan kan ik erin graaien zoveel ik wil. Hij zet gewoon een paar stapjes achteruit. Maar met mijn handen tussen zijn tanden gaan peuteren als hij eet, dan bijt hij. Waarom moeilijk doen als het makkelijk ook kan.
Er is mij van kleins af geleerd dat je niet aan een hond zijn eten komt, en ook niet gaat afpakken. Gegeven blijft gegeven. Ik vind dat een eerlijk principe en wij hebben thuis nooit een hond met baknijd gehad. Diesel had het echter al toen hij hier kwam en ik vind het prima dat ik hem verbaal kan wegsturen, ik hoef echt niet met mijn handen in die bak te kunnen terwijl hij er boven hangt. Hij laat verder ook gewoon los als hij wat heeft. Soms met tegenzin maar hij doet het als ik het zeg. En dat vind ik belangrijker dan met je klauwen in die bak zitten.
Pakdebal schreef:als je het toelaat en niet corrigeert , wordt het steeds erger , ze nemen trapjes naar boven tegelijksTefaniA schreef: Bang? Ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik totaal niet bang ben voor mijn hond. Ik zie ook niet waarom dat nodig zou zijn? Maar ik hou er wel rekening mee dat het ook maar een hond is die niet perfect kan zijn en die ik in sommige dingen gewoon in zijn waarde laat. Ik kan trouwens prima aan zijn eten komen, als ik hem weg stuur van zijn bak dan kan ik erin graaien zoveel ik wil. Hij zet gewoon een paar stapjes achteruit. Maar met mijn handen tussen zijn tanden gaan peuteren als hij eet, dan bijt hij. Waarom moeilijk doen als het makkelijk ook kan.
Er is mij van kleins af geleerd dat je niet aan een hond zijn eten komt, en ook niet gaat afpakken. Gegeven blijft gegeven. Ik vind dat een eerlijk principe en wij hebben thuis nooit een hond met baknijd gehad. Diesel had het echter al toen hij hier kwam en ik vind het prima dat ik hem verbaal kan wegsturen, ik hoef echt niet met mijn handen in die bak te kunnen terwijl hij er boven hangt. Hij laat verder ook gewoon los als hij wat heeft. Soms met tegenzin maar hij doet het als ik het zeg. En dat vind ik belangrijker dan met je klauwen in die bak zitten..
juist bij een herplaatser zou ik wat corrigerender gaan optreden , er is juist iets NIET perfect aan, als je dit toelaat
een
hond heeft wel degelijk sturing nodig , wat mag en wat niet mag , hij moet zijn plaats weten, dat hebben ze veel liever
was de eerste les op de puppy-cursus , vandaar misschien , dat dat moet kunnen bij je eigen hondsTefaniA schreef:. Dat je dat allemaal baseert op het feit dat ik niet met mijn handen in zijn bak zit verbaast me eerlijk gezegd.
Waarom moet dat? Omdat ze dat op puppycursus zeggenPakdebal schreef:was de eerste les op de puppy-cursus , vandaar misschien , dat dat moet kunnen bij je eigen hondsTefaniA schreef:. Dat je dat allemaal baseert op het feit dat ik niet met mijn handen in zijn bak zit verbaast me eerlijk gezegd.
maar
jij deinst er voor terug
ik fietste eens langs een boerderij en het hek was open, en daar kwam een duitse herder uit gerend, en rende achter mij aan .JoyAmy schreef:Ik heb gelukkig maar een echt bijtincident meegemaakt.
Als meisje van een jaar of negen fietste ik in een parkje en toen kwam er een grote hond (herderachtig van uiterlijk) naast mijn rennen en die heeft mij in mijn bovenbeen gegrepen. Waarom? Dat is mij nooit duidelijk geworden.
In eerste instantie dacht ik alleen dat mijn broek kapot was, bij thuiskomst bleek mijn been kapot. Nu zie je nog steeds een litteken van de hoektanden. De eigenaren zijn nog langs geweest met kleurpotloden hun spijt te betuigen.
Achteraf hoorde wij een tijd later dat hij voor mij al eens een kind had gebeten en na mij nog eens. Uiteindelijk heeft de hond ook een spuitje gekregen.
Nu als volwassene en hondeneigenaar snap ik alleen niet dat die mensen niet eerder hun verantwoordelijkheid hebben genomen. (en dan bedoel ik niet eerder een spuitje geven maar gewoon aan de lijn houden en beter onder appel. De hond liep namelijk los toen hij mij beet, in een parkje dat veel gebruikt werd door kinderen om naar huis te fietsen of om te spelen.)
TS vraag om wie waar en waarom. VandaarPakdebal schreef:
Het overkomt je , geen reden te vinden ..
Ga eerst even de geschiedenis van Diesel lezen Pakdebal.Pakdebal schreef:was de eerste les op de puppy-cursus , vandaar misschien , dat dat moet kunnen bij je eigen hondsTefaniA schreef:. Dat je dat allemaal baseert op het feit dat ik niet met mijn handen in zijn bak zit verbaast me eerlijk gezegd.
maar
jij deinst er voor terug
Of de eigenaar?silvester schreef:Vaag, nog nooit een vechtpartij gehad met me honden, laat staan gebeten.
Ligt denk ik dan toch aan het ras.
Ik 'ken' Silvester niet.Asta schreef:nee joh alleen de tatra is een goede hond de rest is prut heeft silvester al vaker verkondigd Dee
Nou nee, dat ben ik niet met je eens.silvester schreef:Snauwen en snappen is ook bijten...
Het spijt me, maar: tanden die in een voorwerp of mens/dier worden gezet is: bijten!ranetje schreef:Nou nee, dat ben ik niet met je eens.silvester schreef:Snauwen en snappen is ook bijten...
Snauwen al helemaal niet en snappen hangt er maar vanaf wat daar onder wordt verstaan.
Bijten is de tanden er in en gaatjes (met of zonder bloed).
Dat gebeurt bij snauwen toch ook niet?silvester schreef:Het spijt me, maar: tanden die in een voorwerp of mens/dier worden gezet is: bijten!ranetje schreef:Nou nee, dat ben ik niet met je eens.silvester schreef:Snauwen en snappen is ook bijten...
Snauwen al helemaal niet en snappen hangt er maar vanaf wat daar onder wordt verstaan.
Bijten is de tanden er in en gaatjes (met of zonder bloed).
Je kan het nog zo mooi proberen te verbloemen, maar het is gewoon bijten, of dat nu hard of zachtjes gebeurd, het is en blijft bijten.