Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Politie schiet hond nadat de hond de eigenaar wil beschermen

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

George..
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Re: Politie schiet hond nadat de hond de eigenaar wil besche

Ongelezen bericht door George.. »

Het is maar wat je interpreteert...

Afbeelding
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Nanna schreef:Het is Amerika, neem ik aan? Daar zijn ze niet te flauw met dit soort dingen.
Baas had zich dat moeten realiseren.
Jup tis Amerika. Daar zijn ze idd niet zo zuinig met hun kogeltjes :roll:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Nanna schreef:Nou, dan word jij daar agent en dan laat je je toch verrot bijten :19:
Oh God :schrik: Gaan we dat kinderachtige gedoe weer krijgen. Dag nanna :zwaai
George.. schreef:Het is maar wat je interpreteert...

Inderdaad tis maar net wat je interpreteert. Er zijn natuurlijk geen printscreens te maken van de meerdere momenten dat de hond nog gewoon "voor" hen stil bleef staan. Dat de hond voor hen eerst "gewoon'' aan het blaffen was :19:

Zoals ik al zei. Ik zag hier geen ontspoorde hond die eenmaal uit de auto gesprongen was direct op de agenten afvloog om ze gericht en voor de kill te bijten hoor :roll:

Hond bleef tot 2x toe eerst nog gewoon op afstand. Afstand genoeg om de hond tot bedaren te brengen en afstand genoeg om te weten niet met een "killer"te maken te hebben. En Goed genoeg gefilmd om te zien dat de agent in kwestie nogal in paniek in het wilde weg schoot :ok:

Maar he, beste stuurman staan aan wal, dus ik zal mijn lieftallige mondje wel weer dicht houden :F:
:zwaai
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

George.. schreef:
Eilfy schreef:Het zag er voor mij niet uit of de hond nou echt voor de kill wilde gaan en de agent schoot wel heel erg vlug.
Hij wilde het waarschijnlijk niet afwachten of het echt voor de kill is of niet echt.
De Rotweiler heeft een bijtkracht die véél sterker is dan bijv. een herder of een pitbull..
Bij mij op het werk (een school), liet een moeder vaak trots foto's zien van haar Rotweiler. Totdat ze die heeft moeten laten inslapen. Het viel "zomaar" totaal onverwachts een vriend van haar zoon in zijn arm aan. Spieren, pezen waren losgescheurd..
Ik snap dat je met zo'n hond eerder het zekere voor het onzekere neemt. Neemt niet weg dat als de hond echt had gewild, hij allang in één van die agenten had gehangen. Dit doet hij niet, hij blaft eerst aan. Dat bedoelde ik met niet voor de kill willen gaan. Ik heb honden gezien die echt voor de kill wilden gaan, die twijfelen geen seconde, dat is gewoon hap en vast. Dat vond ik bij deze hond niet zo. Vandaar mijn twijfel of het schieten niet wat aan de vlugge kant was...

Dan sowieso nog de vraag of de hond ook op een andere manier uitgeschakeld had kunnen worden, bijvoorbeeld met een tasergun? Volgens mij dragen ze die standaard bij zich.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Eilfy schreef: Ik heb honden gezien die echt voor de kill wilden gaan, die twijfelen geen seconde, dat is gewoon hap en vast. Dat vond ik bij deze hond niet zo. Vandaar mijn twijfel of het schieten niet wat aan de vlugge kant was...

Dan sowieso nog de vraag of de hond ook op een andere manier uitgeschakeld had kunnen worden, bijvoorbeeld met een tasergun? Volgens mij dragen ze die standaard bij zich.
Je legt het veel te veel bij die agenten.
Wat-die-hadden-moeten-doen.

Ik leg het veel meer bij de aangehouden man. DIE had zijn hond afdoende op moeten bergen.
Nu komt dat beest verhaal halen en het is geen tekkeltje hè. Ik ging dat ook niet af lopen wachten en bovendien zijn ze niet met die hond bezig maar met die vent.
Dat die man zijn hond beter op had moeten bergen ben ik absoluut met je eens, dat had zijn hond een hele hoop ellende bespaard. Dat neemt niet weg dat je geen 4 agenten nodig hebt om 1 man te arresteren als de man in kwestie gewoon meewerkt. Ik snap ook wel dat je het niet afwacht, maar om dan vervolgens meerdere keren te schieten en de hond te laten spartelen... dat snap ik niet. Als je dan besluit om te schieten, maak het dan ook af. Had de hond een hoop ellende gescheeld.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zou die hond nog hebben geleefd als die man "zijn verantwoordelijkheid" had genomen en de raampjes van de auto dicht had gedaan? :8):
Die baas was na zijn aanhouding niet binnen 10 minuten terug geweest denk ik zo.
De man toonde totaal geen verzet bij zijn aanhouding, dus er had wel wat besproken kunnen worden..
Had hem dat die hond helemaal veilig weg laten brengen of had het beest meegenomen.

Alleen zal dat waarschijnlijk niet kunnen in de VS.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik heb het dus niet aangedurfd om te kijken. Afgaand op het commentaar was de hond meer aan het "aanblaffen". En een hond die aanvalt verspilt volgens mij niet te veel tijd met blaffen, die valt aan. Dat blaffen doet hij nu juist omdat hij die stap nog niet durft te zetten volgens mij.

Ik denk dat die agent weinig over honden weet, slechts hoe hij ze neer moet knallen en dát kan hij kennelijk nog niet eens op een fatsoenlijke manier.

Stel je voor dat zo met mensen om werd gegaan. "hij viel misschien aan dus ik knalde hem maar vast af".
Maar ja, ook dat gebeurt in de States.

Met een jongen van 17 jaar die binnen iemands terrein drong. Overigens ongewapend was, maar wel doodgeschoten werd. En die vent die dat deed was vrijgesproken omdat er geen getuigen waren. Klopt ook niets van.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
George..
Actief

Nanna schreef:Als je van het filmpje van de neergeschoten hond niet blij wordt, word je het van dit filmpje al helemaal niet.
Deze hond wordt doodgeslágen door agenten nadat hij klaarblijkelijk mensen en honden op straat had aangevallen. En ondertussen kwispelt hij lustig door. :denken:
tja...chinezen,hoe die met honden (en katten) omgaan..ik kan je foto's van laten zien uit dat land (en andere aziatische landen) bijv. restaurants, daar wordt je echt kotsmisselijk van..(van dat filmpje trouwens ook)
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Als je van het filmpje van de neergeschoten hond niet blij wordt, word je het van dit filmpje al helemaal niet.
Deze hond wordt doodgeslágen door agenten nadat hij klaarblijkelijk mensen en honden op straat had aangevallen. En ondertussen kwispelt hij lustig door. :denken:
Ik geloof dat ik nu wel verstandig ga zijn en niet ga kijken... De samenvatting op papier is al gruwelijk genoeg :kotz:
Didi013
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): * Staffordshire bullterrier
* American stafford

Ongelezen bericht door Didi013 »

Snap de agent wel, als zon grote hond de indruk maakt om mij aan te vallen zou ik me ook verdedigen. De man had zijn autoramen moeten dichtdoen, vooral als je weet dat je hond je berschermd.
iones
Zeer actief

Nanna schreef:En ondertussen kwispelt hij lustig door. :denken:
Kwispelen is dus niet altijd een uiting van blijdschap. Kan ook een soort van deemoed zijn.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
George..
Actief

Nanna schreef:
iones schreef:
Nanna schreef:En ondertussen kwispelt hij lustig door. :denken:
Kwispelen is dus niet altijd een uiting van blijdschap. Kan ook een soort van deemoed zijn.
Ik weet het niet. Tussendoor bleef hij ook nog lustig mensen en honden aanvallen. Ik vond het een raar beest.
Maar goed, hoef je hem nog niet dood te slaan natuurlijk. Dat kan ook anders.
Ik kon in dat filmpje nergens zien dat hij mensen aanviel, hij wandelde juist heel rustig langs hen. Het enige wat hij deed is dat hondje willen pakken die die vrouw hoog hield. Zelfs toen die chinezen als beesten op hem insloegen deed hij niets dan alleen weg willen lopen. Ze hadden die chinezen op hun kop moeten slaan.
iones
Zeer actief

Kan sprake zijn geweest van hondsdolheid. Dat heerst nog in die landen (trouwens in Spanje ook las ik laatst). Dan weet zo'n hond niet meer wat hij doet.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”