Verloren apport. 8
Vesta sprong niet in, ik moest nadat ik haar had ingezet een meter of 2 verder weg gaan staan en de keurmeester gaf dan aan als ze er aan kwam en dan moest je weer naar de inzet plek, toen ik daar weer stond kwam Vesta heel rustig met die dikke woerd in haar bek naar me toe, voor de zekerheid staand aangenomen, dat was geen model apport zei hij vandaag de 8.
Kort apport met konijn. 0
Vesta sprong niet in ging snel naar het konijn en pakte het op en kwam in een streep naar me toe maar helaas op 2 meter voor me liet ze hem los, en wat ik ook zei aan vast en apport ze bleef er mee klooien en dus zei de keurmeester al snel, nou dit is natuurlijk een onvoldoende.

Apport uit diep water.6
Vesta vond de man die schoot en zijn geweer die aan de linkerkant stonden wat eng en wilde niet links naast me zitten maar kroop steeds achter me weg, dus ik bleef wat kloeien met haar om haar netjes naast me neer te zetten, toen zei de keurmeester nou wordt dat nog wat vandaag of niet ?, toen heb ik haar rechts naast me laten zitten, ookal was het wat scheef zo lukte het wel, ze sprong niet in en ging op mijn apport heel rustig het water in zwom naar de eend pakte hem en zwom terug, maar ze had de eend bij de nek vast dus toen ze uit het water kwam liet ze hem los en ging zich schudden, ik zei vast ze pakte hem weer op en bracht hem me, ik nam het staand aan en dus toch nog een 6.

Over water. 0
Ik kreeg Vesta het water in niet mocht het 3 keer proberen en dus een 0.
Markeer apport. 0
Vesta markeerde de eend goed, alleen ipv van hem gelijk te pakken liep ze eerst naar de helpers toen zei de KM gelijk ja dat is een onvoldoende, maar laat haar het maar wel afmaken, Vesta pakte de eend kwam naar me toen, ik zei zit en ze gaf hem zitten af.
8je volgen. 6
Het aangelijnd ging goed, maar bij het los ging ze me ervandoor maar ik zei gelijk EH HIER en kreeg haar binnen een meter ongeveer terug, en toen deed ze het hele 8je netjes, de KM zei omdat het zo'n jonge hond is krijg je een 6, als ze 3 was geweest wat het een onvoldoende.
Vooruit sturen.8
Op mijn vooruit ging ze in een rechte lijn heel snel vooruit, maar toen kwam de knal van de markeer en boog ze de kant op waar de knal weg kwam, nog steeds goed natuurlijk, ik moest haar influiten, maar ze kwam niet gelijk en moest een 2de keer Vesta fuuut fuut doen, toen kwam ze netjes voor me zitten en kreeg ik een 8.
Af uit zicht. 10
Vesta bleef netjes liggen zonder te piepen of te gaan zitten ook toen ik haar kwam halen dus was perfect.