Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onze allereerste KNJV proef

Moderator: moderatorteam

drent.lover
Zeer actief
Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Onze allereerste KNJV proef

Ongelezen bericht door drent.lover »

Gisteren heb ik met mijn jongste Drent van 14 maanden meegedaan aan de proef in Beesd, hoewel we net geen C diploma hebben gehaald ben ik trots op haar, ze heeft het heel goed gedaan.

Verloren apport. 8
Vesta sprong niet in, ik moest nadat ik haar had ingezet een meter of 2 verder weg gaan staan en de keurmeester gaf dan aan als ze er aan kwam en dan moest je weer naar de inzet plek, toen ik daar weer stond kwam Vesta heel rustig met die dikke woerd in haar bek naar me toe, voor de zekerheid staand aangenomen, dat was geen model apport zei hij vandaag de 8.

Kort apport met konijn. 0
Vesta sprong niet in ging snel naar het konijn en pakte het op en kwam in een streep naar me toe maar helaas op 2 meter voor me liet ze hem los, en wat ik ook zei aan vast en apport ze bleef er mee klooien en dus zei de keurmeester al snel, nou dit is natuurlijk een onvoldoende.

Afbeelding

Apport uit diep water.6
Vesta vond de man die schoot en zijn geweer die aan de linkerkant stonden wat eng en wilde niet links naast me zitten maar kroop steeds achter me weg, dus ik bleef wat kloeien met haar om haar netjes naast me neer te zetten, toen zei de keurmeester nou wordt dat nog wat vandaag of niet ?, toen heb ik haar rechts naast me laten zitten, ookal was het wat scheef zo lukte het wel, ze sprong niet in en ging op mijn apport heel rustig het water in zwom naar de eend pakte hem en zwom terug, maar ze had de eend bij de nek vast dus toen ze uit het water kwam liet ze hem los en ging zich schudden, ik zei vast ze pakte hem weer op en bracht hem me, ik nam het staand aan en dus toch nog een 6.

Afbeelding

Over water. 0
Ik kreeg Vesta het water in niet mocht het 3 keer proberen en dus een 0.

Markeer apport. 0
Vesta markeerde de eend goed, alleen ipv van hem gelijk te pakken liep ze eerst naar de helpers toen zei de KM gelijk ja dat is een onvoldoende, maar laat haar het maar wel afmaken, Vesta pakte de eend kwam naar me toen, ik zei zit en ze gaf hem zitten af.

8je volgen. 6
Het aangelijnd ging goed, maar bij het los ging ze me ervandoor maar ik zei gelijk EH HIER en kreeg haar binnen een meter ongeveer terug, en toen deed ze het hele 8je netjes, de KM zei omdat het zo'n jonge hond is krijg je een 6, als ze 3 was geweest wat het een onvoldoende.

Vooruit sturen.8
Op mijn vooruit ging ze in een rechte lijn heel snel vooruit, maar toen kwam de knal van de markeer en boog ze de kant op waar de knal weg kwam, nog steeds goed natuurlijk, ik moest haar influiten, maar ze kwam niet gelijk en moest een 2de keer Vesta fuuut fuut doen, toen kwam ze netjes voor me zitten en kreeg ik een 8.

Af uit zicht. 10
Vesta bleef netjes liggen zonder te piepen of te gaan zitten ook toen ik haar kwam halen dus was perfect.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Onze allereerste KNJV proef

Ongelezen bericht door nathalie »

Wel vriendelijke keurmeesters of neit? pff...

Verder keurige cijfers!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Jammer dat het niet gelukt is, maar de ervaring zit weer in de rugzak. Volgende keer gaat het vast lukken!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Jammer maar toch een mooie ervaring rijker en volgende keer beter :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ow ik heb mijn eerste knjv proef in september en schijt nu al penen, terwijl ik weet dat hij het allemaal goed kan. Het gaat me ook om ervaring op te doen zodat ik al wat meer zekerheid en zelfvertrouwen opbouw om later met sinner proeven te doen.
drent.lover
Zeer actief
Contacteer:

nathalie schreef:
Verder keurige cijfers!
Dank je.
Afbeelding
drent.lover
Zeer actief
Contacteer:

Sita schreef:Jammer dat het niet gelukt is, maar de ervaring zit weer in de rugzak. Volgende keer gaat het vast lukken!
samantha! schreef:Jammer maar toch een mooie ervaring rijker en volgende keer beter :ok:
Zo denk ik ook hoor, heb me dit seizoen verder nergens voor ingeschreven alleen voor de onderlinge proef van mijn trainingsgroep.
Volgend jaar ga ik me echt voor meerdere proeven inschrijven en hoop met nog een jaar trainen dat ik dan een mooie B diploma kan halen.
Afbeelding
drent.lover
Zeer actief
Contacteer:

loony schreef:Ow ik heb mijn eerste knjv proef in september en schijt nu al penen, terwijl ik weet dat hij het allemaal goed kan. Het gaat me ook om ervaring op te doen zodat ik al wat meer zekerheid en zelfvertrouwen opbouw om later met sinner proeven te doen.
Ik deed dit ook voor de ervaring, was wel leuk dat dit een proef was met alleen maar Drentjes (en een paar stabij's) om mee te maken hoe het is, ik moet zeggen dat ik natuurlijk 's morgens ook wel een beetje de kriebels in mijn buik had maar toen ik met het eerste onderdeel gelijk een 8 had was dat meteen weg.
Heel veel succes en plezier alvast.
Afbeelding
labranwk
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever, Duitse Herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door labranwk »

Och voor zo'n jong hondje is dat toch een prachtige lijst vind ik! Over water is ook heel erg moeilijk, kort apport is ook stom en bij een markeerapport wil je toch ook zien wat voor helper je in de kuip hebt :mrgreen: ik geef je woef groot gelijk hihi
Groetjes Dorine en de hondenbende!
Afbeelding

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Voor de allereerste keer een proef lopen en dan met een jonge hond is niet gemakkelijk.
Als ik het zo lees is het niet slecht gegaan. :ok:
Zeker als ik het vergelijk met mijn eerste proef ooit waar wel heel veel nullen prijkten :oeps: :mrgreen:

Volgende keer gaat het vast beter. :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”