Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie weet welk ras??

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

ChicaTara

wie weet welk ras??

Ongelezen bericht door ChicaTara »

haii haii iedereen,

Ik heb een hondje geadopteerd in november '12 vanuit Spanje.
nou gokken we dat er Podenco in zin maar is niet zeker... ik weet dat er een aantal mensen zijn die een hondje hebben die precies op haar lijken. maar nooit gevraagd wat zij weten over de ouders van hun beste maatje.

wie heeft een idee wat voor kruising mijn hondje is?

(45 cm hoog ongeveer.)
[img][img]http://s21.postimg.org/k9ts95q0z/Iphone_5_5_13_344.jpg[/img][/img]
[img][img=http://s21.postimg.org/k9ts95q0z/Iphone_5_5_13_344.jpg][/img]

*(ik hoop dat het zo lukt met de foto)* :scratch:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: wie weet welk ras??

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik zie er wel podenco in en wat er nog meer doorheen zou kunnen zitten zou ik zo 1 2 3 niet weten.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
ChicaTara

ja ik heb haar gekregen met de informatie: kleine podenco kruising, zindelijk, kan alleen zijn, heeft enkele onzekerheden.. achteraf: behoeftes in huis als ik weg ging naar school of boodschappen ging ze piepen en blaffen, als ze alleen beneden sliep met de 3 poezen blafte ze de hele buurt bij elkaar. en ik kon bijna niet de straat op met haar om haar uit te laten, het gaat wel steeds beter soms een terug slag maar het heeft me wel inlaten zien dat ze heel druk kan zijn, luisteren als het moet, dingen willen vangen( podenco) maar aan de andere kant... ze is heel trouw, zet haar poot in iedere voet afdruk die ik maak, leert snel, gaat nu niet meer achter vogels aan, en kan rustig een dag in haar mandje liggen tukken. ik las dat Jion haar hondje had laten testen, zit er ook wel over na te denken want het zou heel erg kunnen helpen met haar training om over haar angsten heen te komen. maar 80 euro vind ik een redelijk bedrag om uit te geven. ( ivm het afgelopen 3/4 jaar de vele dierenarts kosten door de Leishmania)

dus eerst maar even kijken of mensen een ingeving hebben naar de andere helft van haar lichaam. :F:
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

ChicaTara schreef: want het zou heel erg kunnen helpen met haar training om over haar angsten heen te komen.

:
Daar zou ik niet teveel van verwachten. Kan je beter naar de individuele hond kijken dan naar de mix.
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Ik heb nu hier een Maneto te logeren. dat is een Podenco variant.. Daar heeft hij ook wel wat van weg..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Jion schreef:Nah dat testen is alleen en vooral nuttig om je nieuwsgierigheid te bevredigen. :wink:

Voor de rest kun je beter gewoon goed naar je hond kijken en luisteren, en daar op inspelen. :D

Daar ben ik het mee eens.

Ik zie zo ook niet wat er nog meer in zit.
ChicaTara

Jion schreef:Nah dat testen is alleen en vooral nuttig om je nieuwsgierigheid te bevredigen. :wink:

Voor de rest kun je beter gewoon goed naar je hond kijken en luisteren, en daar op inspelen. :D

natuurlijk wil ik ook graag weten wat er in zit, ik gok dat dat ook de reden is geweest dat jou hondje getest is,
ik weet alleen niks over haar verleden en dan bedoel ik ook helemaal niks, maar alle dingen die ik over podenco heb gelezen kloppen wel met hoe zij doet. En naast luisteren en kijken is informatie over een ras altijd handig om te weten. want ze is zeker geen makkelijke. :wink:

ps. daarnaast vroeg ik ook niet hoe ik mijn hond moest trainen en opvoeden maar of iemand wist wat er in zou kunnen zitten. :D
ChicaTara

mariabel schreef:Ik heb nu hier een Maneto te logeren. dat is een Podenco variant.. Daar heeft hij ook wel wat van weg..
Afbeelding
Afbeelding
hij lijkt er zeker veel op.. het verbaast me dat die kop echt twee druppels water is, ik kom vaak zat honden tegen die er op lijken... maar nog nooit eentje waarvan de snuit de zelfde vorm heeft.. (verschild natuurlijk wel per hond maar vaak zie je of echt een hele spitse snuit of een snuit die heel raar afloopt). Of de ogen staan heel anders in het hoofd. etc....
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

ChicaTara schreef:ps. daarnaast vroeg ik ook niet hoe ik mijn hond moest trainen en opvoeden maar of iemand wist wat er in zou kunnen zitten. :D
Oh, maar dat geeft niet hoor, dat je daar niet om vroeg. Dat advies krijg je er gewoon gratis en voor niets bij, dat is het leuke aan het forum!
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”