Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De laatste...

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

De laatste...

Ongelezen bericht door carine »

Het is zover...straks vertrekt de laatste pup naar haar nieuwe baasjes die net terug zijn van vakantie...maandag zal ze 9 weken zijn.
We willen het vertrek van de pups steeds wat spreiden maar het is voor het eerst dat er ééntje langer blijft dan voorzien en het was boeiend om te zien...
Juno evolueerde van zorgzame mama tot een speelmaatje...die af en toe toch nog eens voorziet van een slokje melk :doh:
Giorgio evolueerde van strenge papa tot eveneens speelmaatje én vooral leermeester...
Mila zelf is van mening dat ze op bijna 9 weken een grote hond is, dus niks te puppyrennen ed, ze wil bij de andere twee zijn zelfs al levert haar dat een snauw op van mama die niet steeds als fopspeen wil dienen...
Het kleine ding leerde van Giorgio dat je in een bench goed kan rusten en slapen...ik heb ze deze week meermaals samen gezien in de keuken, hij in Juno haar bench en kleine ukkepuk in vaders bench...
Ze leerde zichzelf traplopen :shock: ook naar beneden :zot: want moeder en vader deden dat dus zij ook...
s'morgens zijn er nu drie die een potje youghurt uitlekken...
Ze heeft gezien dat Giorgio en Juno gaan zitten voor ze eten krijgen en dat doet ze nu dus ook :yes:
Zo klein als ze is copiërt ze haar ouders feilloos en ze leest hen als een boek...ze weet perfect wanneer ze Giorgio moet gerust laten en ze weet perfect wanneer ze aan zijn oren mag hangen...van Juno's boze snauw bij "niet drinken" is ze niet onder de indruk...ze probeert gewoon opnieuw tot het een keertje lukt...
Het was een drukke week, kleine Mila is mee naar zee geweest, mee naar een BBQ en mee naar het vakantiewerk van onze oudste dochter...ze gaat mee in de auto en rijdt kilometers zonder één piepje want de groten zijn ook stil...
Ondanks het druk zijn ed vond ik het prachtig om zien hoe eigenlijk de twee andere honden dat kleine ukje wegwijs maken in de wereld...het meest opvallende vond ik dat Giorgio de taak als opvoeder op zich nam, vorig jaar hadden we al gezien dat hij de pups leerde graven en hij speelde wel met hen maar nu leerde hij Mila echt hoe ze zich moest gedragen...ze is dan ook stapelgek op hem, hij ligt onder tafel en zij moet en zal daar dus ook gaan liggen én hij laat het toe, hij ligt in de bench en zij gaat in de bench ernaast liggen, spelen met de Wobler is ook zo'n familiale gebeurtenis...
Afin...uren hebben we er al zitten op kijken....uren hebben we er al van genoten...zo'n rijkdom alweer...
en straks...straks is het huis leger en vooral stiller want madam heeft een behoorlijk stemvolume :shock:
en Giorgio...hij blijft me verbazen, de macho heeft toch ook een soft kantje :happywink:
JustJoyce
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: De laatste...

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Wat leuk dat je dat dan nog zo mee kan maken he! Zal wel stil zijn zonder de kleine erbij.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Wat een heerlijk verhaal!

Er zitten veel herkenbare elementen in, al ging het bij ons niet om ouders van de pup, maar wel andere volwassen honden. Ik ben het met je eens dat zulke interactie sommige opvoedingsaspecten al heerlijk voor zijn rekening neemt :D
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Esther12 »

Wat leuk zeg, ik zie het helemaal voor me!
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Lijkt me heel bijzonder om te zien bij je eigen hond!
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”