Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Drijver schreef:De hond kan ook gewoon vast gelegen hebben aan die boom omdat hij op de camping niet los mag . En een kind doet nou eenmaal dingen die de ouders niet zien, díe hadden dat in de gaten moeten houden. Maar 4 tot 5 keer zo toehappen dat dat kind nu voor zijn leven getekend is vind ik geen verweer maar moordlust.
Pijn prikkel kan de wolf in elke hond losmaken dus of dat tot "moordlustig" bestempeld kan worden?? Het blijft sowieso gissen...
Tama van ons kan ook zo tekeer gaan hoor als je haar pijn doet, zij is een beetje een hysterica. Vandaar dat hier de honden absoluut bij visite weggesloten worden, zeker als de visite kinderen bij zich hebben.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou. Groetjes Gonnie. Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Ik ben als klein kind 3 keer in mijn gezicht gebeten door 1 zo'n aanval van een hond. Mijn wang hing los, neus gebroken etc. in een fractie van een seconde.
De prikkel voor de hond was zijn voedsel agressie en jaloezie.
En dan was hij even alleen met mij in de kamer en ik klein kindje was hem aan het treiteren met voedsel plakje ham ofzo.
Door dat heel smakelijk op te gaan peuzelen. Bij de koelkast.
Dat beest werd spontaan een hyena. Het was mijn moeder die geen 3 jarig kind ''die net ontdekt had hoe de koelkast open kon en dus steeds naar de koelkast liep'' met een kruising stafford-mechel of eigenlijk wat voor hond dan ook, alleen moest laten.
O ja in ons geval had de hond onder het eten al eens in mijn zusje haar hand gebeten tekenen waren er genoeg.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 23 jul 2013 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
S@ndr@ schreef:ja een kind is ook geen autoriteit voor een hond, kinderen en honden horen niet alleen - samen, daar moet toezicht bij iemand met inzicht graag
Dat dus een hond kan zich leider voelen van een kind met de grootste gevolgen van dien.
kipo schreef:@Wenmart: Ik ben het ook met jou (en meerderen hier) eens dat de schuld bij de ouders (en grootouders) ligt.
@Renée; zelfs na 10 waarschuwingen vind ik het nog overdreven dat ze de hond met moeite van het kind af moesten trekken. Nogmaals, ik geef die hond de schuld niet, maar mijn kind liet ik er nooit meer bij in de buurt
dat kun jij wel vinden, maar die hond dacht er duidelijk anders over.
ook voor een hond is het op een gegeven moment op na een aantal waarschuwingen, het beest doet alleen maar wat zijn aard hem ingeeft.
die volwassenen zijn degenen die hartstikke fout zijn hier, niet het kind en niet de hond.
en nee, ik liet mijn kind er ook nooit meer bij in de buurt, maar ik had mijn kind er om te beginnen al niet zonder toezicht bijgelaten.
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk schreef:
ook voor een hond is het op een gegeven moment op na een aantal waarschuwingen, het beest doet alleen maar wat zijn aard hem ingeeft.
die volwassenen zijn degenen die hartstikke fout zijn hier, niet het kind en niet de hond.
en nee, ik liet mijn kind er ook nooit meer bij in de buurt, maar ik had mijn kind er om te beginnen al niet zonder toezicht bijgelaten.
kipo schreef:@Wenmart: Ik ben het ook met jou (en meerderen hier) eens dat de schuld bij de ouders (en grootouders) ligt.
@Renée; zelfs na 10 waarschuwingen vind ik het nog overdreven dat ze de hond met moeite van het kind af moesten trekken. Nogmaals, ik geef die hond de schuld niet, maar mijn kind liet ik er nooit meer bij in de buurt
Ik vind het sowieso van de gekke dat je zo'n jong kind uit het oog verliest.
Wat nu gebeurt is, is triest, maar er had zoveel erger kunnen gebeuren. Een val in een vijver bv, dan was er een vrij reële kans op verdrinking geweest. En zo kan ik nog wel meer scenario's bedenken waarbij een 3-jarige ernstig verwond raakt of zelfs overlijdt.
Wel lijkt mij dat de hond nogal hard ingegrepen heeft, zelfs als hij getreiterd zou zijn.
De hond heeft hard toe gegrepen dat is een feit echter denk ik dat honden dan even helemaal door het lint gaan en dus echt pas stoppen als er echt ingegrepen wordt.
.
vandaag 2 maal meegemaakt dat honden naar kinderen hapten , die op strand voorbij holden , of een hond wakker maakte
allebei de keren GEEN respons van de eigenaren . !
Bauke kon ook snelle kinderen niet zo aanvaarden, maar ik ging dan ook niet zitten waar kinderen waren .
of ik hield dat in de gaten , je moet dit voor zijn
maar ik zag , dat die eigenaren gewoon doorkletsen , ik vind dat echt schandalig !
Wat nu gebeurt is, is triest, maar er had zoveel erger kunnen gebeuren. Een val in een vijver bv, dan was er een vrij reële kans op verdrinking geweest. En zo kan ik nog wel meer scenario's bedenken waarbij een 3-jarige ernstig verwond raakt of zelfs overlijdt.
Wel lijkt mij dat de hond nogal hard ingegrepen heeft, zelfs als hij getreiterd zou zijn.
Dat inderdaad. Een kind van die leeftijd in een vreemde omgeving is heel onvoorspelbaar, daar moet je gewoon van minuut tot minuut van weten wat hij aan het uitvreten is. Nou waren die van mij op die leeftijd wel heel avontuurlijk, misschien dat dat bij anderen anders was, maar hier was het een halve minuut toch effe niet opletten en we konden de aansprakelijkheidsverzekering weer eens aanspreken of het was richting EHBO.
En inderdaad een buitenproportionele reactie van de hond. Laten we wel wezen, een beetje labrador kan in z'n lompe enthousiasme een peuter ook fors verwonden, maar moedwillig gericht bijten in een kind... daar moet je een lab toch wel heel erg voor verkloten lijkt mij.
Hanneke2 schreef:
En inderdaad een buitenproportionele reactie van de hond. Laten we wel wezen, een beetje labrador kan in z'n lompe enthousiasme een peuter ook fors verwonden, maar moedwillig gericht bijten in een kind... daar moet je een lab toch wel heel erg voor verkloten lijkt mij.
nee hoor, elke hond bijt alleen zal de een dat eerder doen als de ander.
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Labradors zijn populair. Dus daar haken broodfokkers gretig op in. Fokken en fokken maarrrrrr..... Niet selecteren. Niet op karakter en niet op gezondheid.
De ouders waren fout om kind en hond uit zicht te laten, de hond was aangelijnd en kon niet weg en dat hielp de situatie ook niet. En het kind zou iets gedaan kunnen hebben waarop de hond terecht reageerde.
Maar niet zó. Een eerlijke hond zal volstaan met een enkele grauw of hap, niet eens doorgebeten. Zulke karakters passen niet in de maatschappij, daar moet niet mee gefokt worden. Maar he.... geld verdienen he. Moet allemaal kunnen. Mensen die zich niet inlezen en niet nadenken kopen zo'n hond. Moet ook allemaal kunnen.
En niemand die de verantwoordelijkheid bij zichzelf legt. En de situatie zal dan ook niet veranderen.
Ik heb het bericht trouwens niet kunnen lezen. Ik woon in een wit gebied en sommige websites kan ik gewoon niet openen.
Vind het ook altijd zeer jammer als men alleen de link plaatst en niet het volledige bericht erbij.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Dat inderdaad. Een kind van die leeftijd in een vreemde omgeving is heel onvoorspelbaar, daar moet je gewoon van minuut tot minuut van weten wat hij aan het uitvreten is. Nou waren die van mij op die leeftijd wel heel avontuurlijk, misschien dat dat bij anderen anders was, maar hier was het een halve minuut toch effe niet opletten en we konden de aansprakelijkheidsverzekering weer eens aanspreken of het was richting EHBO.
Een labrador is ook een hond hoor, en honden kunnen bijten. De lab van een vriendin van mij is enorm voedselgericht, die heeft zelfs een keer naar mij gegromd toen ik in zijn buurt kwam toen hij op een bot lag te kluiven. Had ik na die waarschuwing doorgezet had hij me best kunnen bijten. Een kind ziet vaak geen waarschuwing als hem dat niet geleerd is (kijk hondje lacht ) dus dat kan makkelijk desastreus aflopen.
Gol is de rust zelve maar heeft ook eens de dierenarts proberen te bijten toen hij in haar oor (met flinke ontsteking) wilde kijken.
Persoonlijk en dat zal mijn rare smaak wel wezen vind ik labjes en goldens verschrikkelijk.
Ik hou Toots er altijd bij weg ze zijn vaak heel obsessief en onopgevoed die hier rondlopen. Luisteren ho maar.
Ik kom persoonlijk liever staffords of zelf rottweilers tegen. De meeste mensen die zo'n hond houden letten ten minste op hun hond en weten vaak wat het inhoud. Tenminste de mensen die ik hier zie.
wel stom dat er van de week in een andere krant (OT was van eht laatste nieuws, dit is van de Gazet van Antwerpen)
ze het hebben over een Golden retriever 07/08 WESTERLO (2260) Kyandro Hauchecorne, de driejarige peuter die in Zuid-Frankrijk door een golden retriever in het gezicht is gebeten, herstelt thuis in Westerlo van zijn verwondingen. “Gelukkig zijn er geen vitale delen geraakt, maar het blijft afwachten”, zegt zijn papa Raphaël.
De vakantie in Zuid-Frankrijk zat er voor Raphaël Hauchecorne, zijn vriendin Ulrika Coussement en hun zoontje Kyandro uit Westerlo na enkele dagen al op. Bijna drie weken geleden beet de golden retriever van de vader van Raphaël in het gezicht van Kyandro. Dat gebeurde op een camping in Ramatuelle, niet ver van Saint-Tropez. Het kindje werd met spoed overgebracht naar het kinderziekenhuis in Nice waar de wonden werden gehecht.
Dit zouden ze nu echt massaal groot mogen verspreiden (sorry voor de labrador liefhebbers) Misschien gaan mensen eindelijk eens beter opletten met hun kinderen naar honden toe.
Mijn jongste zoon (3 toevallig) heeft ook dat inzicht niet, alle honden zijn geweldig en moeten net zo worden begroet als zijn honden (er zit geen verschil tussen mijn bullen en de chihuahua's van de buurvrouw, volgens hem dan). Natuurlijk leer ik hem dat hij niet zomaar op honden af mag maar het is aan mij om hem ervoor te beschermen, hij is nog te vrij in zijn gedrag om zich eraan te houden en lang niet elke hond waardeert een 'bullterrier' knuffel
Heleboel zeggen "ach maakt niet uit, daar moet mijn hond maar tegen kunnen'' of ''hond is gewend aan (kleine) kinderen'' en vinden mij dus overbezorgd.
primera schreef:Dit zouden ze nu echt massaal groot mogen verspreiden (sorry voor de labrador liefhebbers) Misschien gaan mensen eindelijk eens beter opletten met hun kinderen naar honden toe.
Mijn jongste zoon (3 toevallig) heeft ook dat inzicht niet, alle honden zijn geweldig en moeten net zo worden begroet als zijn honden (er zit geen verschil tussen mijn bullen en de chihuahua's van de buurvrouw, volgens hem dan). Natuurlijk leer ik hem dat hij niet zomaar op honden af mag maar het is aan mij om hem ervoor te beschermen, hij is nog te vrij in zijn gedrag om zich eraan te houden en lang niet elke hond waardeert een 'bullterrier' knuffel
Heleboel zeggen "ach maakt niet uit, daar moet mijn hond maar tegen kunnen'' of ''hond is gewend aan (kleine) kinderen'' en vinden mij dus overbezorgd.
Waarom sorry? Van mij mag het ook groot in de krant hoor, van alle honden. Het zijn en blijven honden met grote scherpe tanden die een hoop schade aan kunnen richten. Je kan maar beter voorgelicht zijn dat het geen grote knuffels uit de schappen van de Bart Smit zijn.
primera schreef:Dit zouden ze nu echt massaal groot mogen verspreiden (sorry voor de labrador liefhebbers) Misschien gaan mensen eindelijk eens beter opletten met hun kinderen naar honden toe.
Er staat Golden Retriever in het bericht.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ja, als ik met mijn honden buiten ben, ben ik altijd het bangst voor kinderen die thuis zelf honden hebben die zijn minder voorzichtig en denken dat elke hond lief net zo lief is als hun eigen hond.
Ik begin al van tevoren te roepen dat ze mijn honden niet moeten aaien omdat ze er niet aan gewend zijn, Jarah zou wel kunnen, maar zal je net zien aaien ze een van de anderen, dus zeg al bij voorbaat dat ze niet zo lief zijn.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou. Groetjes Gonnie. Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Inge O schreef:een kind en een vastgebonden hond, echt een wereldcombinatie, vooral als je er ook nog eens compleet onoplettende volwassenen aan toevoegt .
toch vind ik ook dat de hond buitenproportioneel heeft gereageerd - bijten hoeft echt niet met dit soort verwondingen gepaard te gaan en honden kunnen hun beet prima doseren. k kan me in ieder geval niet voorstellen dat dit met één van mijn honden het resultaat zou zijn, ook niet als ze flink boos zouden zijn op dat kind.
Hoe kom je aan die vastgebonden hond?
Als ik de foto zie van het kindje is het me niet duidelijk hoe zwaar de beten zijn geweest.
Kan best heftig zijn, maar twee pleisters (met daaronder waarschijnlijk hechtingen?) zeggen nog niet alles.
Hoe groot is de schade bij een kind als een hond in pijn en/of schrik achterom snauwt?
Niet om die hond te verdedigen of het bijten te vergoelijken
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Inge O schreef:een kind en een vastgebonden hond, echt een wereldcombinatie, vooral als je er ook nog eens compleet onoplettende volwassenen aan toevoegt .
toch vind ik ook dat de hond buitenproportioneel heeft gereageerd - bijten hoeft echt niet met dit soort verwondingen gepaard te gaan en honden kunnen hun beet prima doseren. k kan me in ieder geval niet voorstellen dat dit met één van mijn honden het resultaat zou zijn, ook niet als ze flink boos zouden zijn op dat kind.
Hoe kom je aan die vastgebonden hond?
''De hond, die vastgebonden lag aan de boom, had zich op mijn zoontje gestort''
Als ik de foto zie van het kindje is het me niet duidelijk hoe zwaar de beten zijn geweest.
Kan best heftig zijn, maar twee pleisters (met daaronder waarschijnlijk hechtingen?) zeggen nog niet alles.
Hoe groot is de schade bij een kind als een hond in pijn en/of schrik achterom snauwt?
Niet om die hond te verdedigen of het bijten te vergoelijken
''Vier tot vijf keer heeft hij hard in zijn gezichtje gebeten.' De vader kon de labrador met veel moeite van zijn kind slaan, maar het jongetje was al lelijk toegetakeld.
'In zijn wang en aan een wenkbrauw had hij een gapende vleeswond. Zijn oortje was deels afgescheurd. en op verschillende plekken waren tandafdrukken te zien', aldus de vader.'
dat lijkt me toch meer als even hap met een paar kleine gaatjes tot gevolg .
Hé hier is het weer een Labrador.
Hebben we het over het zelfde verhaal?
Ik heb het over dit stukje.
vania schreef:wel stom dat er van de week in een andere krant (OT was van eht laatste nieuws, dit is van de Gazet van Antwerpen)
ze het hebben over een Golden retriever 07/08 WESTERLO (2260) Kyandro Hauchecorne, de driejarige peuter die in Zuid-Frankrijk door een golden retriever in het gezicht is gebeten, herstelt thuis in Westerlo van zijn verwondingen. “Gelukkig zijn er geen vitale delen geraakt, maar het blijft afwachten”, zegt zijn papa Raphaël.
De vakantie in Zuid-Frankrijk zat er voor Raphaël Hauchecorne, zijn vriendin Ulrika Coussement en hun zoontje Kyandro uit Westerlo na enkele dagen al op. Bijna drie weken geleden beet de golden retriever van de vader van Raphaël in het gezicht van Kyandro. Dat gebeurde op een camping in Ramatuelle, niet ver van Saint-Tropez. Het kindje werd met spoed overgebracht naar het kinderziekenhuis in Nice waar de wonden werden gehecht.
Zo te zien gaat de genezing voorspoedig.
Gelukkig is het oortje ook gered zo te zien
Maar de schade is idd meer dan een schampschot.
ik vind het in deze altijd de schuld/oorzaak van ouders en hondeigenaren.
de eigenaren moeten zorgen dat de hond buiten bereik ligt en de ouders moeten op hun kind letten.
een 3jarige verlies je op een camping niet uit het zicht.
gaat het een bocht om dan ga je even anders zitten zodat je het weer ziet anders haal je het terug.
zeker als je weet dat daar de hond ligt.
maar een hond leg je ook niet zonder toezicht aan een boom lijkt me.
dan zorg je dat niemand bij de hond kan.