De hond van mijn ouders is een heidewachtel; hele lieve sociale hond. Hij vins iedereen aardig, maar nu komt het.
Twee jaar geleden gingen mijn ouders kamperen en stonden toen met de caravan op een plek vlakbij een waterkraan, waar iedereen de hele dag naartoe liep natuurlijk. Toen hadden mijn ouders de hond loslopen en steeds ging hij al blaffend naar de mensen toe en als ze hem begroette stopte hij met blaffen en liep hij terug naar de caravan. Na een paar keer voelde mijn ouders zich nogal opgelaten en legden ze de hond aan de riem, maar het blaffen bleef.

Nu is het eigenlijk nog steeds zo dat als je in de auto zit en je rijd langs iemand met een hond hij ineens heel hard gaat blaffe en ook in huis bij mijn ouders die op de beganegrond wonen blaft hij als er iemand langs loopt. Hij komt ook vaak bij mij logeren en ik woon in een flat, dus geen langslopende mensen. Maar toch als hij een vreemd geluidje hoort gaat hij blaffen.

Nu zeggen wij steeds als hij gaat blaffen dat hij af moet zodat hij die mensen niet meer ziet, maar je word er GEKVAN 8O 8O 8O
Iemand tips???