Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gek word je ervan...............

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ingrid_me
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie en Border Terrier
Aantal honden: 2

Gek word je ervan...............

Ongelezen bericht door ingrid_me »

Waarvan?
De hond van mijn ouders is een heidewachtel; hele lieve sociale hond. Hij vins iedereen aardig, maar nu komt het.

Twee jaar geleden gingen mijn ouders kamperen en stonden toen met de caravan op een plek vlakbij een waterkraan, waar iedereen de hele dag naartoe liep natuurlijk. Toen hadden mijn ouders de hond loslopen en steeds ging hij al blaffend naar de mensen toe en als ze hem begroette stopte hij met blaffen en liep hij terug naar de caravan. Na een paar keer voelde mijn ouders zich nogal opgelaten en legden ze de hond aan de riem, maar het blaffen bleef. :cry: :cry:

Nu is het eigenlijk nog steeds zo dat als je in de auto zit en je rijd langs iemand met een hond hij ineens heel hard gaat blaffe en ook in huis bij mijn ouders die op de beganegrond wonen blaft hij als er iemand langs loopt. Hij komt ook vaak bij mij logeren en ik woon in een flat, dus geen langslopende mensen. Maar toch als hij een vreemd geluidje hoort gaat hij blaffen. :tong: :tong:

Nu zeggen wij steeds als hij gaat blaffen dat hij af moet zodat hij die mensen niet meer ziet, maar je word er GEKVAN 8O 8O 8O

Iemand tips???
Groetjes Ingrid, Kian en Joey.
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

:-D hoi ik heb ook een vocale hond en er nog een bij gekregen.
ik heb met birka geprobeerd het blaffen te negeren ,maar dat hielp niet het beste werkt vind ik het ze verbieden dus nee of foei.
ook bij asta werkt nee het beste (tot nu toe)
Afbeelding
groetjes anja en birka
Ruth
Actief

Ongelezen bericht door Ruth »

hem een onlust gevoel geven.

gooi met iets in zijn richting wat herrie maakt maar zorg ervoor dat ie niet ziet dat jullie het doen.
Afbeelding
ingrid_me
Actief

Thanks voor de tips.
We deden in het begin spuiten met een waterpistool, maar die slimmerd ging op een gegeven moment toch in de straal happen :tong: :tong:
Wat een walchelijke slimme hond :kotz:
Nu helpt het een beetje als we zeggen dat hij moet gaan liggen zodat hij hetgeen dat hij voor blaft niet meer ziet.
Ik hoor net vanavond van mijn ouders dat het ook nog erger is op het moment dat hij bij mij op de flat is geweest en hij weer bij hun in het laagbouwhuis komt en wewer alles ziet. :? :?
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Ik zou 'm een aantal keer op z'n donder geven denk ik... :?
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

of je zegt dat je 'uit' gaat of iets anders heel leuks waardoor ie z'n kop houdt :-D
groetjes
Evita

Ruth
Actief

Ongelezen bericht door Ruth »

EvitaP schreef:Ik zou 'm een aantal keer op z'n donder geven denk ik... :?
hummm dus niet doen

ga na waarom hij blaft,en ga daar naar handelen.
Maar echt laat hem schrikken werkt meestal perfect.
zo'n fisher disk hihhii heet het geloof ik.vlak naast hem achter hem gooien.
Afbeelding
ElinevKa
Actief

Ongelezen bericht door ElinevKa »

haha..heidewachtels zijn echt slimme hondjes!!

ik ben ook voor fisherdiscs, en dan helemaal als ie niet weet dat die van jullie af komen (zoals bij de waterstraal)..kijk wel goed hoe je dat 'erin' kan trainen!

wij hebben een heidewachtel en die is ook zo bezig met wat er buiten gebeurt..
wij hebben 2 dingen; de plek waar hij naar buiten wil kijken hebben we luxaflex hangen en die draaien we dan dicht als ie zonodig naar buiten wil kijken.
EN we hebben hem een commando aangeleerd (EN NOU KLAAR) en als we dat zeggen komt ie naar ons toe, moet zitten en krijgt dan een beloning.
Tegen die tijd is het onderwerp van blaffen wel weg..
ingrid_me
Actief

Goeie tips thanks, maarre die discs daar moeten we dan nog maar effe mee oefenen, want met die waterstraal was hij ons ook te slim af. Maar goed het is het proberen waard!!! :zwaai:
Jacqie
Actief

Ongelezen bericht door Jacqie »

Bo mijn Frans bassetje blaft ook om alles wat ze ziet en hoort en of ik nou foei roep het helpt allemaal niet nou, ja duurt dan alleen iets korter dat blaffen. Maar ze blijft het doen en straffen helpt gewoon niet heb ik gemerkt dus ik laat het maar zo. Je schrikt je echt dood als je rustig zit te lezen en ze blaft weer om iets. Ik grijp dus wel meteen in maar ze doet het de volgende keer gewoon weer. Ik heb het maar zo'n beetje opgegeven, zit gewoon in haar want het is een gevoelig hondje. Ik heb alleen wel een hele hoge val voor het raam hangen zodat ze buiten niets ziet lopen en als ik weg ben radio aan zodat ze niets hoort.
Veel succes en groetjes
Jacqie
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

aahhh ik heb nog een idee.
Als ie begint te blaffen zeg je 'stil' (op een normale toon) en dan ga je 'm prijzen, waardoor hij z'n kleppertje houd en naar je toe komt en dan geef je 'm iets lekkers.
Als het goed is komt ie op een gegeven moment als je alleen stil zegt, want dan denk ie yes ik krijg wat lekkers!
Misschien werkt 't.
groetjes
Evita

Jacqie
Actief

Ongelezen bericht door Jacqie »

Heb ik ook geprobeerd i.pv. heel paniekerig te reageren en met veel ophef het dan maar heel rustig te doen maar niets helpt, ik denk dat het gewoon in het karakter zit hoor, nerveusiteit of gevoeligheid van zo'n dier. Nu reageer ik soms helemaal niet meer en laat haar maar even en ik moet zeggen dat dat soms wel helpt hoor, gewoon geen aandacht aan schenken. Misschien dan ook wel een goede tip.
gr. Jacqie
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb in The other end of the leash van Patricia McConnell de volgende tip tegen blaffen gelezen:

als je hond in huis blaft (hij reageert op een voorbijlopend iemand bv.) loop je naar hem toe met iets wat hij heel erg lekker vindt en dat sterk ruikt (kaas of worst bv.). dat houd je voor z'n neus. als hij het voertje heeft opgemerkt en dus is afgeleid van het blaffen zeg je STIL en geef je 'm de beloning. dat doe je elke keer. de periode tussen STIL en belonen maak je steeds langer (wel heel langzaam opbouwen). als je dat consequent vol houdt denkt de hond al snel als er iemand langs loopt dat hij naar jou toe moet omdat hij iets lekker krijgt. je moet wel op een paar plekken in huis iets lekkers hebben staan.

ik heb een hond die nogal blaft (sypke) en ik doe dit nu sinds een week. het helpt al.
ingrid_me
Actief

Nou mooi we kunnen aan de slag :mrgreen: Bedankt hoor!!
ingrid_me
Actief

sypke schreef:Ik heb in The other end of the leash van Patricia McConnell de volgende tip tegen blaffen gelezen:

als je hond in huis blaft (hij reageert op een voorbijlopend iemand bv.) loop je naar hem toe met iets wat hij heel erg lekker vindt en dat sterk ruikt (kaas of worst bv.). dat houd je voor z'n neus. als hij het voertje heeft opgemerkt en dus is afgeleid van het blaffen zeg je STIL en geef je 'm de beloning. dat doe je elke keer. de periode tussen STIL en belonen maak je steeds langer (wel heel langzaam opbouwen). als je dat consequent vol houdt denkt de hond al snel als er iemand langs loopt dat hij naar jou toe moet omdat hij iets lekker krijgt. je moet wel op een paar plekken in huis iets lekkers hebben staan.

ik heb een hond die nogal blaft (sypke) en ik doe dit nu sinds een week. het helpt al.
Goh dit was em joh de gouden tip!!!! :ok:
We hebben em nu zover dat als hij wat ziet hij naar ons toekomt voor wat lekkers en dan kunnen we em belonen dat hij geen aandacht meer heeft voor wat er buiten gebeurt ;) :zwaai: :zwaai:
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Oke die tip ga ik ook ff opslaan ;)
groetjes
Evita

ingrid_me
Actief

Ja moet je doen, succes ermee!! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”