Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup dood gereden door wielrenner

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Pup dood gereden door wielrenner

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Het is verschrikkelijk wat hier gebeurd is, ik heb hem ook gedeeld want die hufter moet gewoon gepakt worden

Ik woon tegen de Belgische grens , en echt t is hier en in Belgie wel heel erg met die wielrenners.
Denken dat ze overal mogen komen , laatst op de Tractaatweg richting Terneuzen een hele groep op die weg.

Let wel dit is een 100 km weg en als fietser mag je daar helemaal niet komen, er liggen fietspaden genoeg richting Terneuzen.

Vriendje heeft meteen de politie gebeld, die waren al onderweg want die hadden al een aantal meldingen gehad.

Ook hier in Terneuzen eens op t fietspad.
Lekker aan t fietsen met 1 van de honden, netjes aan de kant.

Komt me daar zo'n groep aan, werd zo de berm in gereden , en nog een grote bek krijgen ook he :80:

En zo gaat het hier dus, gelukkig zijn er natuurlijk ook die wel rekening houden met de rest
De neef van mijn vriend is zo iemand, zit in zijn vrije tijd veel op de course fiets.

Maar houd altijd rekening met zijn omgeving, kijk en die hangen we dus appart ;)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Dit is toch verschrikkelijk :( echt heel erg triest..

Die wielrenners zijn ook zo geluidloos... Er is een kort stukje waar ik regelmatig loop met mijn hond waarbij ze los loopt. Ik kijk elke drie seconden of er een fietser aankomt zodat ze netjes in de berm gaat zitten. Ik denk dat het twee weken terug was dat er een groep wielrenners aankwam fietsen. Mijn hond ging netjes in de berm zitten wachten tot ze voorbij waren en ik loop weer met mijn hond door. Ik kijk even 10 seconden niet om mij heen, hoor ik ineens 'hallo mag ik er langs!'. Een vrouwelijke wielrenner en ik schrok me kapót, ik snel zoeken waar mijn hond liep terwijl ik midden op het fietspad stond. Zie ik Juul netjes in de berm, zittend, te wachten tot de wielrenner voorbij zou fietsen terwijl ik nog op het fietspad stond :mrgreen: gelukkig kon deze wielrenner er om lachen en is er niets fout gegaan. De meesten zou over het algemeen ontzettend asociaal en schreeuwen zelfs tegen mij en mijn hond dat we aan de kant motten...
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Lief schreef:Echt, die vent die zoiets doet is een kloothommel, dat vooropgesteld. Maar die agressie tegen wielrenners is ook echt niet normaal hoor.
Ik wielren zelf en het is echt bij de beesten af als je met je fiets door een suv van het talud afgeduwd wordt omdat de bestuurder nu eenmaal niet van wielrenners houdt. En heel eerlijk, een beetje beledigd doen als je op een fietspad loopt als er dan een fietser aankomt is niet op zijn plaats, kun je 20 keer geschrokken zijn van het feit dat het voor jou plotseling komt, maar op een fietspad kun je nu eenmaal fietsers verwachten.
En je zult ze de kost moeten geven die gezellig met de flex helemaal over de volle breedte van zo'n pad staan te lanterfanten en zelfs bij herhaaldelijk bellen niet eens fikkie opzij roepen. Natuurlijk ga je in de remmen als je dat ziet, en is degene die doorrijdt een aso, maar ik krijg echt kromme tenen bij alles wat je mij blijkbaar zomaar mag aandoen omdat ik op een snelle fiets fiets.
Ik ben ook nog steeds een mens in een zeer kwetsbare positie op zo'n moment en reken maar dat degene in mijn groep die een loslopende hond waar dat niet mag ontweek en daardoor een vervelende aanvaring met het asfalt kreeg (lees: is afgevoerd met de ambu) ook niet kon rekenen op überhaupt enige tekst, laat staan excuses van de hondenbaas, deze liep fijn door.

Ja er zijn heel wat wielrenners waarbij het testosteron geen einde kent en die zich zeer asociaal gedragen, maar blijkbaar is dat laatste probleem breder dan de wielrenners want iemand naar het leven staan vanwege het type fiets dat hij/ zij bestuurt is ook niet helemaal normaal.
Ik wil ook best geloven dat er aardige wielrenners bestaan, maar het klopt gewoon niet dat je op een fietspad waar op een normale snelheid wordt gefietst en mensen dus ook op hun dooie gemakkie en met een gezellig praatje even af kunnen stappen in een noodsituatie, ook van die mensen op topsnelheid sjezen. Die snelheid hoort niet op een fietspad. Ik fiets heel veel, en ik stap altijd effe af bij een hond.

Als een van mijn honden opeens aan het gras aan de andere kant (VAN DE POEPSTROOK) wil snuffelen ziet de gemiddelde fietser dat aankomen, en zie ik de gemiddelde fietser aankomen en gebeuren er echt geen ongelukken. Maar als de halve Wannabee Tour de France aan komt racen is het vragen om ongelukken. Want afremmen zoals elke brommer met hersens is er ook niet bij.

Ik pleit voor een max snelheid op fietspaden, en ik vind ook dat de wet die fietsers beschermt (prima wet!) aangepast moet worden zodat alleen gewone fietsers beschermd worden. Wielrennen is een sport, en sorry, maar dat sporten doe je maar lekker ergens anders, niet op de openbare weg. Mensen gaan ook niet met race-auto's de weg op, en er wordt ook niet gevoetbald op het fietspad.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ach misschien dacht die fietser er veilg langsop te kunnen rijden toen in een die rat tevoorschijn kwam.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes

Ongelezen bericht door -Mieke- »

Waarom verzonnen?
Ook hier is het jaagpad (langs de Leie) allang geen aangename wandelplek meer, met of zonder hond. Net door die wielerterroristen.

http://kw.knack.be/west-vlaanderen/nieu ... 13/08/2013

Wielertoerist rijdt een chihuahua dood in Gistel
dinsdag 13 augustus 2013 om 08u37
Gistel - Het is het tweede ernstig incident met een wielertoerist op hetzelfde jaagpad op korte tijd.

Nikita C. (26) uit Oostende was afgelopen weekend met haar chihuahua aan het wandelen op naast het jaagpad in Snaaskerke, deelgemeente van Gistel. Toen ze haar hondje op de grond zette om het laatste stukje zelf te wandelen liep het fout. Een wielertoerist reed de chihuahua aan en vervolgde gewoon zijn weg. Zonder om te kijken, enkel roepend: ‘koop uzelf een nieuwe hé'’.

“Gestorven in mijn armen”

De opmerking zorgde gisteren voor heel wat ophef op facebook, nadat een bericht van Nikita tientallen keren gedeeld werd. “Hij is zonder remmen, zonder uit te wijken, en zonder te vertragen dwars over mijn puppy zijn rugje gereden. Ukkie werd onder het voorwiel getrokken en dwars overreden door het achterwiel. Hij is in een fractie van seconden gestorven in mijn armen. Hij snakte al naar adem toen ik hem optilde. Hij keek me nog even aan toen ik zijn naam herhaaldelijk toeschreeuwde. Vervolgens zag ik zijn oogjes doven. Ik heb daar nog meer dan een half uur op mijn knieën op de grond gezeten met mijn pupje in mijn armen”, vertelde Nikita op haar profiel.

Ophef

De reacties op de sociale sites bleven niet uit. Het werd zelfs zo erg dat Nikita tegen de avond opriep om de heisa te stoppen. “Verdriet om Ukkie is geen reden om elkaar als kleine kinderen te gaan uitmaken”. De wielertoeristen in het algemeen kregen er flink van langs, maar ook Nikita zelf kreeg verwijten naar het hoofd geslingerd. “Er kwamen zelfs bedreigingen aan te pas. Sommigen gaven zich uit als mijn mama en zeiden dat ik ziekelijk was en het om een verzonnen verhaal ging”, betreurt Nikita. De Oostendse zou gisterenavond naar de politie stappen.

Het is het tweede incident met een wielertoerist op het jaagpad in Snaaskerke op korte tijd. Tien dagen geleden werd een veetienjarig meisje zo'n honderd meter verder omver gereden door een roekeloze wielertoerist. Het meisje liep toen onder andere een gebroken schouderbeen op.

(DJ / foto DJ)

groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Geloof er geen fliikker van . Van de 1e niet en 2e ook niet.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bouvierpoedel schreef:Ach misschien dacht die fietser er veilg langsop te kunnen rijden toen in een die rat tevoorschijn kwam.?
Ik kom die idioten ook tegen laatst nog toen ik met 1 van mn honden naast de fiets over een smal dijkweggetje fietste. Aangezien mn hond aan de springer zat en de bermen met een enorm hoogteverschil zit kun je daar dus niet verder naar rechts.. vanaf afstand al blerend dat ik op moest rotten met sat kutbeest haha dan heb he t al voor elkaar. Ben langzamer gaan fietsen net niet omvallend zodat ik er indien nodig af kon springen, de eersten reden me bijn letterlijk van de fiets ( ik dus zover mogelijk rechts op mijn weghelft). De volgende heb ik bij zn stuur gepakt en een zwieper gegeven... al krijsend vervolgden ze hun pad maar die daarna kwamen konden ineens wel wat meer links gaan fietsen....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

t lijkt de enige aanpak te wezen :roll: oog om oog :zweep:
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

S@ndr@ schreef:t lijkt de enige aanpak te wezen :roll: oog om oog :zweep:
Op het moment zelf, als men het toch d'r op aan laat komen: Ja :cool2:
Wiel
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

bouvierpoedel schreef:Geloof er geen fliikker van . Van de 1e niet en 2e ook niet.

Ik geloof het wel, Nikkie van mij heeft ook eens onder een fiets gelegen en die man fietste ook gewoon door.

En geregeld rijden ze hier gewoon keihard tussen mijn honden door, ook op het voetpad.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

S@ndr@ schreef:t lijkt de enige aanpak te wezen :roll: oog om oog :zweep:
Dat is het vaak ook. Een heel enkele keer hoor ik ze in het bos schreeuwen "kijk uit voor de hond", naar hun ploegmaten, maar meestal eisen ze gewoon ruimte op. En laat ik daar nou net een schurfthekel aan hebben.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Nanna schreef:Ik heb ooit een motorrijder de bosjes ingeschupt :mann:
Ik kan me ook nog iets herinneren over een hele sliert pubers...?
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Nanna schreef:
Hanneke2 schreef: brommer met hersens
:denken:
Oh, heb je die niet waar jij woont? :mrgreen:

Maar goed, ik bedoel een persoon met normaal functionerende hersens op een brommer. Mijn ervaring is dat ook als ik netjes met mijn honden naast me wacht tot de brommer passeert, de meeste mensen toch even afremmen, gewoon, voor alle zekerheid.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”