Dat dus. Hier 1x een zware bevalling gehad (zonder complicaties)blacky schreef:nou ik ben het helemaal met Muk eens. tjemig de eerste keer al een pup verloren en bijna je teef. (ja want ook een keizersnee is echt niet zonder risico) En er dan toch nog een nest bij willen hebben? Waarvoor, omdat de teef dat zo leuk heeft gevonden de vorige keer? Omdat het zo goed ging en ze de bevalling zo goed heeft doorstaan?
Of gewoon omdat jij het leuk vindt dat je teef pupjes krijgt. Misschien is jou teef op shows wel een echte prijswinner en is er veel vraag naar je pups dat zou ook nog kunnen natuurlijk.
Ik zou bij deze teef niet nog eens een nestje willen. gewoon omdat ik nog graag jaren van haar zou willen genieten.
Pups ontwikkelde zich leuk, is ook mee gefokt, m'n eigen jonge hond is daar weer een nakomeling uit, ook die pups ontwikkelde zich leuk, dus na 4 jaar nog een nest. Alleen werd nu de zware bevalling een zware met complicaties. Alles wel natuurlijk geboren, maar de teef vd pijn zichzelf gebeten & dat is gaan ontsteken (ondanks AB) & moest geopereerd worden.
Uiteindelijk door alle medicatie, narcose etc alle pups verloren.
Teef wordt dus ook NIET meer ingezet voor de fok. Gun haar dit echt niet nogmaals.