Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oeps,mijn Teef drachtig!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Oeps,mijn Teef drachtig!

Ongelezen bericht door crutz »

blacky schreef:nou ik ben het helemaal met Muk eens. tjemig de eerste keer al een pup verloren en bijna je teef. (ja want ook een keizersnee is echt niet zonder risico) En er dan toch nog een nest bij willen hebben? Waarvoor, omdat de teef dat zo leuk heeft gevonden de vorige keer? Omdat het zo goed ging en ze de bevalling zo goed heeft doorstaan?

Of gewoon omdat jij het leuk vindt dat je teef pupjes krijgt. Misschien is jou teef op shows wel een echte prijswinner en is er veel vraag naar je pups dat zou ook nog kunnen natuurlijk.

Ik zou bij deze teef niet nog eens een nestje willen. gewoon omdat ik nog graag jaren van haar zou willen genieten.
Dat dus. Hier 1x een zware bevalling gehad (zonder complicaties)
Pups ontwikkelde zich leuk, is ook mee gefokt, m'n eigen jonge hond is daar weer een nakomeling uit, ook die pups ontwikkelde zich leuk, dus na 4 jaar nog een nest. Alleen werd nu de zware bevalling een zware met complicaties. Alles wel natuurlijk geboren, maar de teef vd pijn zichzelf gebeten & dat is gaan ontsteken (ondanks AB) & moest geopereerd worden.
Uiteindelijk door alle medicatie, narcose etc alle pups verloren.
Teef wordt dus ook NIET meer ingezet voor de fok. Gun haar dit echt niet nogmaals.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Muk schreef:Waarom zou je dit je teef aan willen doen? Nog een nest nadat ze al een hele zware bevalling heeft gehad. Ik zou er niet aan moeten denken om met zo'n teef nog een keer te willen fokken. Nu is het een ongeluk, maar ook bewust zou ik nooit meer met zo'n teef fokken. Dat zou ik mijn teef niet aan willen doen. Maar ja, niet iedereen denkt in het belang van de teef, dat blijkt maar weer. De kans dat het weer zo'n zware bevalling wordt is namelijk behoorlijk groot.

Ik zou in deze situatie dan ook kiezen voor castratie van de teef. En wel zo snel mogelijk.

Ik zou ook geen nestje meer fokken, maar ik zou ook mijn teef niet willen laten castreren.

Felle honden kunnen er nog feller van worden en daar zit ik niet op te wachten, ik weet wel dat ze er ook rustiger en liever van kunnen worden maar hoeft dus niet, als mijn honden nog feller worden kan het niet meer terug gedraaid worden.

Maar het blijft nog altijd haar teef en haar beslissing.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Smieszka1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Smieszka1 »

Steriliseren!!
Groetjes Linda

Afbeelding Afbeelding
Bruce-Roxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell

Ongelezen bericht door Bruce-Roxy »

Naast dat ik het met iedereen hier eens ben...
Ben ik dan de enige die denkt:
Afbeelding
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
NP2
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door NP2 »

Ehum,, oke dan.. :denken:
slaat ook weer nergens op.

Als een hond 1x een keizersnee heeft gehad, Waar een goede reden voor was.
Komt het vaak voor dat ze later nog gewoon normaal kan bevallen.
En ik zei dat ik de 1ex niet heb laten helpen omdat ik MISCHIEN ooit nog
is een nestje wou, en ze nog jong is enzo.
,,,
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Waarom trol?
Ze vraagt gewoon advies en al is het niet het advies wat je wilt horen bedoelen de meesten het toch goed.
We denken in de eerste plaats aan het teefje zelf.
We zijn allemaal een keer begonnen met (of beginnen nog) aan een eerste hond dus je kunt niet alles weten, ja soms krijg je advies wat je niet wilt horen maar toch zou ik het niet in de wind slaan.
Ik neem aan dat je veel van je honden houdt en het beste voor ze wilt anders was je niet met je vraag gekomen.
Met deze teef zou ik (als leek zijnde) ook geen pups meer willen fokken, het risico is veel te groot en ze is nog maar net herstellende van een ingrijpende operatie.
Wat je uiteindelijk beslist is helemaal jouw zaak maar ik hoop echt dat je in het belang van je teefje handelt.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

stephanie94 schreef:Ehum,, oke dan.. :denken:

Wat ik persoonlijk wel even zou navragen is of er een kans is dat de baarmoeder scheurt als er weeën komen, bij vrouwen is dat risico er wel daarom mag je na een keizersnede niet meer thuis bevallen.
Ik zou denk ik ook overgaan tot castratie maar in ieder geval voorkomen dat ze moet gaan werpen
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
NP2
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door NP2 »

Ja tuurlijk. Maar had dit niet echt verwacht. Dus zit me voor te bereiden op een nestje, en dan verwachtten ze dat je gelijk zegt dat ik haar helpen.
Maar komt goed. Ik ga het er nog even met de DA over hebben.
,,,
Bink2009
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Waarom zou je MISSCHIEN nog een nestje willen, niet aanvallend maar een serieuze vraag. Ik ben namelijk van mening dat er al teveel (kruising) Staffords zijn, en zeker in het asiel of bij onwetende baasjes. Mijn advies is ook om haar baarmoeder met pups en al weg te laten halen en gewoon genieten van je hond hoe ze is en niet voor verder nageslacht zorgen omdat het je leuk lijkt om van je lieve hond pups te hebben.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

stephanie94 schreef:Ja tuurlijk. Maar had dit niet echt verwacht. Dus zit me voor te bereiden op een nestje, en dan verwachtten ze dat je gelijk zegt dat ik haar helpen.
Maar komt goed. Ik ga het er nog even met de DA over hebben.
Heb je nog geen contact gehad met je DA dan, elke dag is er nu 1 teveel hoor :80:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Waarom zou je misschien nog een nest willen van een teef die een hele zware bevalling heeft gehad met keizersnede? Natuurlijk kunnen teven vaker na een keizersnee een nest krijgen, maar waarom wil je dat je teef aandoen? Ik vind je wat dat betreft behoorlijk egoïstisch, het welzijn van je hond komt wat dat betreft niet echt op de eerste plaats, blijkbaar vind je het geld dat je kunt verdienen met een nest belangrijker, jammer.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik zal het ook niet gaan begrijpen. Had al bij de da gezeten.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Bruce-Roxy schreef:Naast dat ik het met iedereen hier eens ben...
Ben ik dan de enige die denkt:
Afbeelding
Troost je.... ik denk hetzelfde :lol1: :LOL:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Muk schreef:Waarom zou je misschien nog een nest willen van een teef die een hele zware bevalling heeft gehad met keizersnede? Natuurlijk kunnen teven vaker na een keizersnee een nest krijgen, maar waarom wil je dat je teef aandoen? Ik vind je wat dat betreft behoorlijk egoïstisch, het welzijn van je hond komt wat dat betreft niet echt op de eerste plaats, blijkbaar vind je het geld dat je kunt verdienen met een nest belangrijker, jammer.
Maar niet enkel dit argument vind ik valide ,het vindne van goede betrokken baasjes voor dit type hond is echt heel moeilijk.
Mp staat vol met dit soort kruisingen en er de juiste baasjes voor vinden zal echt een hele opgave zijn.
Dat zou ik toch zeker ook laten meespelen in mijn beslissing.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

tineke schreef:
Muk schreef:Waarom zou je misschien nog een nest willen van een teef die een hele zware bevalling heeft gehad met keizersnede? Natuurlijk kunnen teven vaker na een keizersnee een nest krijgen, maar waarom wil je dat je teef aandoen? Ik vind je wat dat betreft behoorlijk egoïstisch, het welzijn van je hond komt wat dat betreft niet echt op de eerste plaats, blijkbaar vind je het geld dat je kunt verdienen met een nest belangrijker, jammer.
Maar niet enkel dit argument vind ik valide ,het vindne van goede betrokken baasjes voor dit type hond is echt heel moeilijk.
Mp staat vol met dit soort kruisingen en er de juiste baasjes voor vinden zal echt een hele opgave zijn.
Ik denk dat het juiste type baas voor dit soort fokkers minder uitmaakt. Als de pupkopers maar betalen, dan is het goed.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Daisy@ schreef:Ik zal het ook niet gaan begrijpen. Had al bij de da gezeten.
Nou en of.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Muk schreef:
tineke schreef:
Ik denk dat het juiste type baas voor dit soort fokkers minder uitmaakt. Als de pupkopers maar betalen, dan is het goed.
Nou dat betalen valt in de regel nog wel mee, ze zijn echt moeilijk te plaatsen tenzij je ze voor een habbekrats uitdeelt :ugh:
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Nee, dat Trol is niet nodig.

Ja, maar het komt ook voor dat je de moeder in kan leveren omdat ze het niet overleeft. Dood. En dat ga je jezelf niet vergeven.
Bij een keizersnede wordt er hier niet meer gefokt met de teef. Mijn honden gaan voor alles en zeker boven pups.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

stephanie94 schreef:De honden zitten allebei buiten in aparte kennels.
Weet nu nog steeds niet hoe het voor elkaar heet gekregen.

Ik ga toch maar voor laten spuiten dan denk ik.

vroeger thuis hadden wij ook een hond die het resultaat was van een dekking door het gaas heen
dus die mogelijkheid is er gewoon.

hopelijk ga je echt de pups niet laten komen , ten opzichte van de teef vind ik het erg onverantwoordelijk :ugh:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik ben geen fokker maar weet dat er velen zijn die een teef na 1 keizersnee uit de fok halen. Gewoon, omdat het niet normaal is dat een teef niet natuurlijk kan bevallen. Hoewel ik me ook kan voorstellen dat als alles verder relatief normaal gaat, er toch nog een keer met de teef gefokt wordt, zou ik dat in dit geval zeker niet aanraden.

De hond in kwestie is nog herstellende; ze is nu helemaal niet toe aan nog een nest.

En, veel belangrijker; haar eerste nest ging verder dus ook niet prettig. Om die reden zou ik met deze teef helemaal niet meer willen fokken, om haar die ellende te besparen.

Het is daarom dat ik denk dat in ieder geval DIT nest er nu niet moet komen. Dat levert een on-evenredig groot risico op voor je teef. Dat moet je denk ik niet willen.

Hoewel ik ervoor zou kiezen helemaal niet meer met haar te fokken kan ik me voorstellen dat je die beslissing nu nog niet wilt nemen. Dus kan ik me voorstellen dat je haar nog niet wilt laten steriliseren of castreren. Ik zou dat wel doen maar goed, het is mijn hond niet ;-)

Je moet dan wel een paar dingen doen:
- dit nest niet laten komen (en dus asap naar de DA om dit nest te voorkomen)
- 100% zeker zijn dat er geen ongewenste dekkingen meer voorkomen
- goed met de fokker overleggen of andere honden in haar lijn ook problemen met de dracht / bevalling hadden (als dat zo is, zou je deze teef moeten uitsluiten van de fok). Is hier niets over bekend.. wordt het lastig.

Het belang van je hond, het leven van je hond (!) zou voorop moeten staan. Dat houdt voor mij in dat je hoe dan ook dit nest nu niet moet laten komen.

Suzanne
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

fenneke schreef:

vroeger thuis hadden wij ook een hond die het resultaat was van een dekking door het gaas heen

hopelijk ga je echt de pups niet laten komen , ten opzichte van de teef vind ik het erg onverantwoordelijk :ugh:
Dat kan niet ,ga eens kijken waarom een reu op een teef moet kruipen om te kunnen dekken..
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Ik zou deze dekking wegspuiten .
Op zich hoeft het geen prbleem te zijn om over een poosje nog een nestje te nemen bij die teef.
Maar zou dat ook niet doen gezien het ras en het publiek wat er op af komt en dat internet vol staat met nesten van dit soort die aan de straat stenen niet kwijt te raken zijn.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Lees anders het verhaal van bijvoorbeeld Bindy even voor je verdere fokplannen maakt. Dat is namelijk wat ook kan gebeuren tijdens een keizersnede! Zomaar... zonder dat je dat vooraf aan ziet komen, en zelfs dus als je alle fokregels en -voorwaarden handhaaft...
Je teef is al 1 keer door het oog van de naald gekopen. Waarom nog eens dat risico nemen?
RIP Cena :roos:
    laeken
    Zeer actief
    Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou mijn teef ook niet meer castreren. Weg laten halen is toch anders als je hond aanpassen door castratie. Ik vind ongecastreerde dieren domweg veel leuker. Zeker bij staffords omdat die teefjes zachter en mooier blijven ongecastreerd. Dunner ook. Meer gemotiveerd om met je te sporten en minder op eten. Dus ik zou mijn teef ook niet castreren omdat ze dan niet zwanger kan worden. Beter opletten voortaan is ook een optie. :wink:
    Afbeelding
    Daisy@
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Herders
    Aantal honden: 3
    Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Even een vraag voor degenen die voor wegspuiten zijn. (wat zeker een optie is natuurlijk, dat moet ieder voor zich weten natuurlijk)
    Maar zijn jullie niet bang wat al die hormonen dan doen met je teef?
    Verstand heb ik niet van wegspuiten, maar moet er geen erge grote stoot hormonen in dan? En is dat niet ontzettend slecht voor een teefje?

(gewoon interesse hoor, heb er echt geen verstand van)
    fenneke
    Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
    fenneke schreef:

Dat kan niet ,ga eens kijken waarom een reu op een teef moet kruipen om te kunnen dekken..

tja de dekking is gezien dus is echt gebeurt
    Fenneke en Baloe
    Afbeelding
    Anja
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

laeken schreef:Ik zou mijn teef ook niet meer castreren. Weg laten halen is toch anders als je hond aanpassen door castratie. Ik vind ongecastreerde dieren domweg veel leuker. Zeker bij staffords omdat die teefjes zachter en mooier blijven ongecastreerd. Dunner ook. Meer gemotiveerd om met je te sporten en minder op eten. Dus ik zou mijn teef ook niet castreren omdat ze dan niet zwanger kan worden. Beter opletten voortaan is ook een optie. :wink:
    Ik ben het met je eens. Ik zou haar ook niet laten castreren, en dat is vlgs mij ook helemaal niet nodig. Voortaan beter opletten!
    Deze pups zou ik persoonlijk niet laten komen. Het risico voor het teefje zou me te groot zijn omdat de vorige bevalling zo zwaar was en ze die nog niet eens te boven is.
    Met pijn in mijn hart zou ik ze weg laten spuiten, want ik begrijp heel goed dat dat een hele moeilijke beslissing is. Maar mijn teefje zou voor gaan, hoe moeilijk ook.
    Afbeelding
    Hanna - Mica - Jop
    bouvierpoedel
    Zeer actief

fenneke schreef:
    bouvierpoedel schreef:
    fenneke schreef:

tja de dekking is gezien dus is echt gebeurt
    Een reu kan nooit rechtop staand tegen het gaas een teef penetreren.Kan niet.
    Badu
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

bouvierpoedel schreef: Een reu kan nooit rechtop staand tegen het gaas een teef penetreren.Kan niet.
    Stilistisch gezien zeker niet :F:
    Afbeelding
    Afbeelding
    'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
    fenneke
    Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Een reu kan nooit rechtop staand tegen het gaas een teef penetreren.Kan niet.

nou dan was de kijker zeker blind :ugh:

maar t is gebeurt en het resultaat hebben wij gehad :pffff:
    Fenneke en Baloe
    Afbeelding
    Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”