Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

help, wat kan en moet ik doen??

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

puk
Zeer actief

help, wat kan en moet ik doen??

Ongelezen bericht door puk »

Asta is nu bijna 2 weken bij ons ,en er was van hem bekend dat hij moeilijk alleen kan blijven max 20min. tot 3 uur.
Ik was zelf zo positief om te denken ,daar wil ik wel aan werken en met birka is hij nooit echt alleen.
verder ben ik bijna nooit langer dan 2 uurtjes van huis.
Het probleem is dat Asta helemaal niet alleen met birka wil blijven en zogauw ik de deur achter me terug trek of effe naar boven ga begint te blaffen.
Dat vind ik zelf niet zo erg ,hij is nog maar zo kort bij ons, maar nu begint hij ook 's ochtends al te blaffen of als ik effe naar het toilet moet :?
Dus al met al heb ik de indruk dat het erger wordt :?
En vandaag ben ik dus lang noodgedwongen weggeweest, tussendoor zijn wel mijn ouders geweest, en ja hoor de buurvrouw begon alweer te klagen.
Ik weet het effe niet meer :cry:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Jeetjemina, da's inderdaad even balen zeg!

Ik weet niet zo goed hoe je dit nou aan moet pakken. Bij Moos (die jankte als een wolf) heeft de Kong in combinatie met langzaam opbouwen perfect geholpen.
Misschien is de Kong voor Asta ook een idee, dan heeft ie in ieder geval zo'n half uur wat te doen als je net weg bent.
Afbeelding
puk
Zeer actief

:? ja daar heb ik ook al aangedacht , maar ik durf ze nog niet alleen te laten met een kong ben bang dat ze erom gaan vechten.
Asta stopt trouwens met eten als hij een deur hoort! :?
Afbeelding
groetjes anja en birka
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Kalm aan maar.
Heb even een stukje gecopieert vanuit een ander bericht, want anders tik ik me suf.
Overigens hebben we met Nelson een probleem gehad met alleen zijn. Een aantal weken trainen en hij is inmiddels zover dat hij een aantal uur alleen kan zijn zonder ophef.
Als het een hond is die erg aan je hangt en je ook thuis overal achterna loopt, zul je eerst daarmee aan het werk moeten.
Die band moet losser, de hond moet zelfstandiger worden.
Laat hem zelfvertrouwen krijgen door bv. zoekspelletjes, laat hem zelf dingen oplossen.
Laat hem niet overal je achterna lopen. Geef hem een eigen plaats en leer hem daar te blijven (middels belonen met lekers als ie luistert), ook als jij de kamer uit bent.
Dit soort dingen moet je langzaam opbouwen. Dus eerst op zijn plek als je door de kamer loopt, dan als je de kamer uitgaat met de deur open en daarna pas kun je een keer een deur dichtdoen.
Iedere keer als je oefent beloon je de hond voor het netjes blijven liggen op zijn plekje.
Ook bouw je met de afstand de tijd uit, rustig aan en om de beurt. Dus eerst een 10 tellen op zijn plek als jij door de kamer loopt(en dan belonen) en later breidt je dat uit naar 30 seconde met het verlaten van de kamer.

Belangrijk is dat je het commando blijf opheft als je de kamer verlaat en de deur sluit. Het geeft de hond stress als ie moet blijven op zijn plek als hij niet weet hoe ofwat.Enstress kan je nu juist niet gebruiken!

Op deze manier breidt je dan dus langzaam het alleen zijn uit.
Je kunt je hond ook wennen aan een bench, kan een hulpmiddel zijn om te trainen.

Angst is moeilijk weg te trainen omdat wij vaak het geduld niet hebben. Dat terwijl we allemaal moeten weten hoe moeilijk het is een angst te overwinnen! Ga jezelf maar eens trainen op iets waar je echt bang voor bent (hoogtevrees, vliegangst, spinnen)
Ook dat ontwijken wij liever.
Heb dus begrip voor je dier als het bang is.
Maak kleine stapjes en geef je dier vertrouwen dat het op de goede weg is!

Bij angst wegtrainen moet je verder in je achterhoofd houden dat als het gedrag verbeterd, de angstmotivatie vaak nog wel aanwezig is.
dat maakt dat we extra attend moeten zijn op het intrainen van gedrag.
De hond moet de tijd krijgen om zich goed te voelen bij iets, en het niet alleen maar doen. Blijft hij dus netjes op zijn plaats als je door de kamer loopt, dan is dat wat je eerst een aantal dagen gaat oefenen.
Net zo lang totdat het de hond echt geen klap meer interesseert dat jij daar heen en weer wandeld.
Dan pas kun je een stapje verder door of de tijd uit te breiden of de afstand.

Onderbreek je training niet. Moet je langer weg, zet je hond dan in de auto.
Je lost een probleem op, inplaats van het groter te maken.
je hond zal je dankbaar zijn.

Mocht je je herkennen in het feit dat je hond je als je thuis bent nooit uit het oog verliest, kun je informeren bij de dierenarts naar Clomicalm. Dat is een geneesmiddel (anti-depressiva/angstdemper) dat goed werkt bij scheidingsangst. (het werkt niet bij niet alleen kunnen blijven, alleen als er ook een overmatige binding is met de eigenaar)
Clomicalm zal je wel moeten gebruiken in combinatie met de training zoals ik hiervoor heb beschreven. Ondersteuning met Clomicalm helpt je sneller resultaat te krijgen met de training.
Ondersteun je het gebruik niet met training keert het probleem terug (soms nog in verhevigde mate) als je stopt met de clomicalm.
Clomicalm is dus een hulpmiddel, de training moet het doen!

Verder, zal het hele verhaal maar effe compleet maken; de tips van niet uitgebreidt gedag zeggen(alleen spreektaalcommando "baasje gaat effe weg) en een aantal minuten negeren bij thuiskomst. Muziekje aan als je weggaat, hapje , drankje neerzetten, je blikje waaruit je zijn beloning geeft als je terugkomt.
Nooit straffen bij thuiskomst voor wat dan ook.
Nooit de hond wegsluiten als ie vervelend is (bevestigt angst voor alleen zijn, ontstaat er soms ook door)

Verder is het belangrijk dat je hem leert negeren als je er bent. DIt type hond hangt het liefste de hele dag om je heen en vangt daarbij onbewust vaak van de baas de nodige aandacht...kop op de schoot leggen als je even zit en voor je het weet zit je alweer te kroelen. Wees daar dus attent op. Het moet voor hem eigenlijk niet schelen in aandacht of je er nu wel of niet bent.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wat vervelend! Mees heeft ook verlatingsangst, maar kan wel alleen blijven met een andere hond. Ik ben ook heel weinig weg, maar probeer nu elke dag even 1-2 uur weg te gaan om Mees aan het alleen met Sypke zijn te laten wennen. Ik heb een paar keer een bandje mee laten lopen en niets gehoord.

Ze hebben allebei hun eigen bench waar ze in gaan als ik weg ga en ze krijgen een Kong met iets heel lekkers (Rodiworst, smeerkaas, pensstaafjes) zodat Mees lekker afgeleid is als ik wegga. De Kong van Mees is meestal niet leeg als ik terug kom, een teken voor mij dat hij ergens halverwege in slaap is gevallen. Ze alleen laten met eten buiten de bench zou ik ook (nog) niet doen. Ze vinden elkaar heel leuk, maar voorlopig eten ze gescheiden.

Verder zorg ik voor veel beweging, zodat ze altijd lekker kunnen slapen. We wandelen veel en ik ga 1 x per dag naar het veld achter mijn huis op een tijdstip dat er veel honden uit de buurt zijn. Dan spelen ze lekker met een stuk of 6 buurthonden.

Ze liggen overdag vaak samen in de grote bench, met het deurtje open.

Mees hangt ook ontzettend aan mij. Dat is aan de ene kant heel lief, maar ik probeer wel hem regelmatig te negeren om zijn verlatingsangst niet te versterken.
puk
Zeer actief

he daar ben ik weer.
Het probleem is dat we nu een aantal drukke weken hebben en ik toch soms langer dan een uurtje van huis ben, en elke woensdag ben ik 2 uurtjes naar de zwemles.
En het probleem is de buurvrouw die is al 12 jaar een probleem waar ik het helemaal benauwd van krijg! :?
Gelukkig nog 5 weken dan gaan we verhuizen :ok:
In de bench lijkt me niet zo'n goed idee, omdat ik vermoed dat Asta niet graag opgesloten wordt, hij ligt ook het liefst in de woonkamer, en is veel rustiger als hij woonkamer en keuken tot zijn beschikking heeft. :?
Dacht zelf om misschien morgen als ik de kinderen naar school breng beide honden gewoon te laten lopen in woonkamer en keuken, normaal gaan ze de keuken in.
Moet dan wel het rolluik omlaag doen aan de straatkant want birka gaat anders staan waken op de vensterbank :?
Nu is het morgen woensdag en moet dus naar de zwemles, ik kan hem toch geen 2 uur in de auto zetten?
Of wordt het anders alleen maar erger??
O ja negeren doe ik al zoveel mogelijk en de radio staat dag en nacht aan! ;)
Afbeelding
groetjes anja en birka
Gast

puk schreef:In de bench lijkt me niet zo'n goed idee, omdat ik vermoed dat Asta niet graag opgesloten wordt
bench zou ik ook niet doen met een hond die er niet aan gewend is.
puk schreef:Nu is het morgen woensdag en moet dus naar de zwemles, ik kan hem toch geen 2 uur in de auto zetten?
Of wordt het anders alleen maar erger??
sommige honden vinden het heel fijn in de auto! ik ken een hond die heel moeilijk alleen thuis kan zijn, alleen in de auto die naast het huis staat geparkeerd vindt hij daarentegen geen probleem.
asta en birka samen in de auto anders?
en als je toch gaat verhuizen, kun je 'm ook wel laten blaffen :-D hoewel ik het idee heb dat dat blaffen een hond met verlatingsangst geen goed doet. ze blaffen uit angst/stress/boosheid (afhankelijk van de oorzaak van het probleem) en creeren zo nog veel meer stress voor zichzelf.

na je drukke periode het alleenzijn rustig opbouwen (met minuutjes tegelijk) werkt vast wel. dan is asta ook meer aan zijn nieuwe situatie gewend. naarmate hij langer bij jullie is leert hij wel begrijpen dat je soms weg bent, maar altijd weer terug komt.
puk
Zeer actief

:? mijn auto staat aan de kant van de weg, heb geen oprit en momenteel zijn ze bij mij tegenover aan het verbouwen waardoor continu het ene na het andere grote gevaarte langskomt.
Nee dat durf ik niet zolang in de auto zonder toezicht, en birka is wagenziek dus die is dan ook gestresst.
Maar inderdaad dat is waar ik ook bang voor ben dat iedere keer als ik nu weg ga, en hem laat blaffen ,het probleem misschien alleen maar erger wordt.
en dan zijn 5 weken lang :?
Afbeelding
groetjes anja en birka
puk
Zeer actief

:? nou in de woonkamer laten wordt vandaag al niks , mijn jongste zoontje is nu opeens ziek, dus die ligt op de bank, dus kan ik de honden niet alleen laten in de woonkamer.
1 voordeel ik hoef dan vandaag geen 2 uur naar de zwemles.
Vanacht heb ik op de bank geslapen :? want asta begon nu ookal 's nachts te janken.
Viel me op hoe onrustig hij is 's nachts en hoe gauw wakker :?
Afbeelding
groetjes anja en birka
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Voor mijn gevoel ben je aan het opgeven nu, niet doen! Je gaat beneden slapen omdat hij piept terwijl Eline net een hele therapie neerplakt waarin staat dat je hem zelfstandig moet maken. Zo versterk je zijn gepiep want je beloont hem met het allerbeste dat hij kan hebben, gezelschap.

Ik zou als je hem wilt houden nu gewoon beginnen met een goede en strakke therapie wat alleenblijven betreft. Honden die een paar keer op hun wenken bediend zijn als ze piepen worden zeer moeilijk wat dat betreft. Ze hebben altijd de langste adem want ze hebben niks anders te doen.

Pas als jij hem met een veilig gevoel alleen kan leren zijn gaat het over. Je begint vers dus niemand heeft meer kans op slagen dan dat jij nu hebt.
Afbeelding
puk
Zeer actief

:? het nadeel is dat ik een vrij lastige buurvrouw heb, gelukkig nog maar 5 weken :?
ik heb hem vannacht wel compleet genegeerd, ben alleen op de bank gaan slapen en heb net gedaan of hij niet bestond, maar idd hij heeft dan wel gezelschap :?
tjonge moeilijk hoor :? zelf kan ik er vrij goed tegen laten blaffen, maar als ik weet dat ze in het huis naast me zich geel en groen ergeren, krijg ik het op mijn zenuwen.
Afbeelding
groetjes anja en birka
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Nog even een aanvulling: doordat je hem een keer 'beloond' hebt voor zijn gedrag (n.l. hem gezeldschap geven) zal zijn gedrag worden versterkt.
Je zal nu echt stevig in jouw schoenen moeten staan als je begint met de therapie/training want het gedrag zal in het begin versterken. Hij zal werkelijk alles doen om je te 'overtuigen' dat je bij hem moet zijn. Op een gegeven moment neemt het af om nog een keer flink terug te komen. Vooral niet intuinen want dan kan je weer van vooraf aan beginnen.
Je zal dus een periode stevig op je tanden moeten bijten en er doorheen moeten. Maar volgens mij moet je met de adviezen van Eline er kunnen komen!
Sterkte en heel veel succes!
Afbeelding
Gast

puk schreef::? mijn auto staat aan de kant van de weg, heb geen oprit en momenteel zijn ze bij mij tegenover aan het verbouwen waardoor continu het ene na het andere grote gevaarte langskomt.
Nee dat durf ik niet zolang in de auto zonder toezicht
Dat is inderdaad geen oplossing.

Is er niet iemand die op de honden kan passen tijdelijk?
Gast

puk schreef:Vanacht heb ik op de bank geslapen :? want asta begon nu ookal 's nachts te janken.
Zou ik direct mee stoppen. Hij moet er aan wennen dat hij alleen met Birka slaapt.

Hoe vindt Asta Birka? Als ze goed bevriend raken heeft hij heel veel steun aan haar en zal hij het alleen zijn minder erg vinden.
puk
Zeer actief

nee ik kan alleen af en toe mijn ouders vragen, maar niet altijd om op te passen.
zal niet meer beneden slapen!
tja hoe vind hij birka??? birka vind hem wel leuk daagt hem uit gaat bij hem liggen, en hij ... verdraagt haar, speelt soms mee maar gaat niet bij haar in de buurt liggen of nodigt haar nooit uit tot spelen, snauwt wel als ze hem te opdringerig wordt, en geeft zich bij de worstelingen niet over :?
Afbeelding
groetjes anja en birka
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

sypke schreef:
puk schreef:Vanacht heb ik op de bank geslapen :? want asta begon nu ookal 's nachts te janken.
Zou ik direct mee stoppen. Hij moet er aan wennen dat hij alleen met Birka slaapt.

Hoe vindt Asta Birka? Als ze goed bevriend raken heeft hij heel veel steun aan haar en zal hij het alleen zijn minder erg vinden.
Er is een verschil tussen niet alleen kunnen blijven of scheidingsangst. Een hond, die niet alleen kan blijven heeft dus steun aan een andere hond of ander gezelschap, een hond met scheidingsangst wil maar 1 ding en dat is de baas. Een hond met scheidingsangst moet je zo trainen dat je minimaal een hond overhoudt die niet alleen kan zijn, zodat hij het inderdaad redt met Birka naast zich.
Puk, meid, wat een toestand!! Wat Marc zegt; het klinkt inderdaad alsof je de moed gaat opgeven. Niet doen!
Juist nu, juist nu hij net verhuist is naar een nieuwe baas heb je ingang dat gedrag wat te doorbreken.
Prent jezelf ieder geval in dat dit gewoon gaat lukken, maar dat het tijd kost. Dat voorkomt iedere keer gestress en teleurstelling als hij het op een gillen zet (want dat doet ie dus gewoon) en ga kijken naar de kleine verbeteringetjes die je kan bereiken met trainen.
Je komt wat moedeloos over in je berichten. Ik kan me daar best iets bij voorstellen, maar probeer die knop bij jezelf om te zetten.
Zoek desnoods medicamenteus ondersteuning voor Asta. Clomicalm bv kan hem een behoorlijke steun in de rug geven.
Scheidingsangst is geen hopeloze zaak!!! Ook niet bij een hond van 9!
Je geeft aan dat hij moet leren om een korte tijd alleen te zijn, dus geen hele dagen en het lijkt me helemaal niet een doel wat niet haalbaar is.
Alleen het kost tijd..geef hem en jezelf die tijd en verwacht nu geen dingen die niet kunnen. Zolang hij nog niet 10 seconde in een ruimte kan zijn waar jij niet bent, ook al ben je thuis, kan je niet verwachten dat ie alleen kan zijn.
Je insteek nu behoort te zijn dat je niet zo zeer aan het werk gaat met het alleen zijn, alswel met de hond zelfvertrouwen geven, oefenen met de deur achter je gat sluiten als je even naar het toilet gaat en dat soort grappen. Hem op zijn plek leggen 3 meter verderop en niet aan je voeten.
Gewoon je nu puur richten op een klein stapje, een begin van je training...de band losser maken.
Als hij niet meer aan je hangt als een pot stroop kan je weer een stap verder.
Hou vertrouwen, laat de moed niet zakken!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Gast

Eline* schreef:Er is een verschil tussen niet alleen kunnen blijven of scheidingsangst. Een hond, die niet alleen kan blijven heeft dus steun aan een andere hond of ander gezelschap, een hond met scheidingsangst wil maar 1 ding en dat is de baas. Een hond met scheidingsangst moet je zo trainen dat je minimaal een hond overhoudt die niet alleen kan zijn, zodat hij het inderdaad redt met Birka naast zich.
Ja dat is natuurlijk zo.

Wat Puk moet doen met Asta is heel paradoxaal (ik zit daar met Mees ook een beetje mee). Enerzijds wil je met je nieuwe hond zo snel mogelijk een goede band krijgen, wat betekent veel aandacht geven en er veel mee doen. Anderzijds bevorder je daar dus de verlatingsangst en het te gehecht zijn aan de baas mee.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

sypke schreef: Wat Puk moet doen met Asta is heel paradoxaal (ik zit daar met Mees ook een beetje mee). Enerzijds wil je met je nieuwe hond zo snel mogelijk een goede band krijgen, wat betekent veel aandacht geven en er veel mee doen. Anderzijds bevorder je daar dus de verlatingsangst en het te gehecht zijn aan de baas mee.
Als een hond er niet tegenkan als jij je gat even omdraait en weggaat, hoef je je over een band geen zorgen te maken. Het feit dat je je nieuwe hond wil knuffelen ligt meer in je eigen behoefte dan dat dat nodig is voor een goede band met je hond. Nelson kon in het begin hier ook niet alleen blijven, liep als een schaduw achter me aan. Hij is nieuw en schattig en de verleiding is o zo groot dat gehobbel achter je aan als leuk en schattig te zien. Nee dus, een hond met dat soort gedrag geef je dus niet veel aandacht en je vind het ook niet okee dat hij steeds achter je aanhobbelt.
Het is lastig voor je eigen gevoel..maar de hond doe je er uiteindelijk een plezier mee. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Gast

Eline* schreef:Als een hond er niet tegenkan als jij je gat even omdraait en weggaat, hoef je je over een band geen zorgen te maken.

hahahahahahahahahahahaha dat is waar! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Eline* schreef:Het feit dat je je nieuwe hond wil knuffelen ligt meer in je eigen behoefte dan dat dat nodig is voor een goede band met je hond. Nelson kon in het begin hier ook niet alleen blijven, liep als een schaduw achter me aan. Hij is nieuw en schattig en de verleiding is o zo groot dat gehobbel achter je aan als leuk en schattig te zien. Nee dus, een hond met dat soort gedrag geef je dus niet veel aandacht en je vind het ook niet okee dat hij steeds achter je aanhobbelt.
Mees heeft dat ook sterk. Ik probeer het zoveel mogelijk te negeren en dat werkt goed. Ik werk thuis en hoef eigenlijk heel weinig weg. Ik ga nu bewust elke dag een aantal keren heel kort de deur uit (vuilnis wegbrengen, naar de brievenbus) en 1 x per dag 1-2 uur (boodschappen doen, even de stad in).
Van Mees was al bekend dat hij met een andere hond goed alleen kan zijn. Het gastgezin waar hij een maand is geweest had een andere hond en zij hebben het alleen zijn tot 6 uur opgebouwd.

Verder doe ik aan verplichte benchrust. Niet vanwege de rust, Mees en Sypke slapen uit zichzelf al veel, maar om Mees ervan te blijven overtuigen dat de bench leuk is. Hij is bij de eerste eigenaren heel veel alleen in de bench opgesloten. Dat vind ik dus een absoluut verkeerd gebruik van de bench. Bij ons betekent bench een veilige plek en in het geval van Mees betekent bench niet altijd alleen zijn.

Bij het opvanggezin deden ze dat ook zo. Zij deden hun hond en Mees elke dag van 17-19 uur in de benches. Dan kookten ze, aten ze en deden de kinderen in bad en bed.
puk
Zeer actief

ten eerste bedankt voor jullie steun!
kon wel wat peptalk gebruiken ;)
zag het gisteren helemaal niet meer, vooral mijn vader en mijn man zijn dan zo pessimistisch...
maar zelf wil ik niet opgeven, ik wil hem graag een kans geven, ben aan iets begonnen en wil het ook graag afmaken! ;)
vandaag dus met een schone lei begonnen, asta krijgt eten en drinken en thats it!
ook de kinderen geboden hem niet aan te halen want dan gaat hij als hij bij mij geen aai krijgt voor hun zitten :?
ik merk wel dat het tussen birka en asta grimmiger wordt??? er wordt nu iedere worstelpartij gegromd en ze gaan net zolang door tot ik een piep hoor, van wie die afkomstig is is niet altijd duidelijk!
Afbeelding
groetjes anja en birka
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Stop eens even Puk! :mrgreen: Stop eens even met zorgen...laat je honden het onderling maar lekker even uitzoeken, ze zullen elkaar echt niet opeten. Het is aftasten en daarbij hoort het opzoeken van elkaars grenzen. Stop met zorgen en richt je even op de leuke dingen.
Ga ontspannen dingetjes opzoeken om te doen, laat verder even lekker de boel de boel.
Iedere nieuwe hond is de eerste weken gewoon wennen en niet alleen maar leuk.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Gast

puk schreef:ik merk wel dat het tussen birka en asta grimmiger wordt??? er wordt nu iedere worstelpartij gegromd en ze gaan net zolang door tot ik een piep hoor, van wie die afkomstig is is niet altijd duidelijk!
ik denk dat ze de rangorde aan het bepalen zijn.
sypke en mees doen ook meer dan alleen maar spelen. sypke probeert heel erg de baas te zijn en mees begint zich nu een beetje te verweren.
de stand is nu dat sypke nog steeds binnen de baas is en dat mees buiten een beetje overwicht op sypke begint te krijgen. maar dat kan over 2 dagen weer heel anders zijn. verder liggen ze overdag vaak samen in de grootste bench te slapen.

de meeste honden weten heel goed tot hoever ze kunnen gaan. ze zullen elkaar niet zomaar echt hard bijten of opzettelijk verwonden.
puk
Zeer actief

:mrgreen: denk dat ik maar eens een grote schoonmaak ga houden hier, en de administratie afwerken :kotz:
:? ben een echte kloek geloof ik :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

puk schreef::mrgreen: denk dat ik maar eens een grote schoonmaak ga houden hier, en de administratie afwerken :kotz:
:? ben een echte kloek geloof ik :mrgreen:
Heel goed! ;) Het leven gaat gewoon verder, richt je daar maar op! ;)
Sterkte! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Hoi Puk,

Ik begrijp precies hoe je je voelt. Toen wij Amar kochten, werd er gezegd dat ze de ideale huishond was. Ze kon ook rustig een paar uur alleen blijven.
Uiteindelijk heeft ze onze halve huisraad gesloopt, kan dus NIET alleen blijven en ze blijkt een schildklierafwijking te hebben, waardoor ze levenslang aan de medicijnen moet. Maar goed, die medicijnen is het probleem niet, dat doen we gewoon.
Maar ook wij werden hopeloos van dat geblaf als we weggingen. Onze bouvier heeft het nl. ook een hele tijd gedaan en daar werden onze buren al kriegel van. We kunnen gelukkig erg goed met ze opschieten en we hebben er nooit ruzie over gekregen, maar je voelt je wel vreselijk schuldig.
De bouvier is met blaffen opgehouden toen we hem los in huis lieten lopen. Eerder lag hij altijd in de bench en kennelijk vindt hij dat niet leuk. Toen hij eenmaal los ging (in de zomer zijn we ermee begonnen, toen ging hij de tuin in), was het geblaf over, hij heeft het nooit weer gedaan.
Maar toen begon dus Amar! De buren klaagden niet, maar meldden het wel. Oh, wat vond ik dat erg zeg! Ik dacht dat het liedje weer van voren af aan begon.
En de negatieve reacties, had ik ook last van. Niet van mijn man, die is net zo dol (misschien nog wel doller) op Amar als ik, maar bijv. wel van mijn ouders. Ze zeiden het niet, maar ik wist dat ze zoiets hadden van: wat moet je dan ook met al die honden!
Gelukkig is het bij ons goed gekomen. Ik hoop dat het bij jou ook gaat lukken, in ieder geval heel veel sterkte ermee!
AfbeeldingAfbeelding
puk
Zeer actief

:? bij binnenkomen negeren vind ik helemaal niet moeilijk dat piepen en keffen en springen vind ik alleen maar irritant ;)
maar ooooooo als dat kopje op je schoot ligt die bruine oogjes je aankijken, dan wordt het moeilijk :?
:pffff: maar ik ben sterk geweest , en mijn man ook die vond het ook moeilijk ;)
als de nachten al maar eens stil zijn dan ben ik al heel blij!
dus duimen maar voor een beetje nachtrust! ;)
Afbeelding
groetjes anja en birka
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Als het kopje op je schoot ligt? Gewoon de krant over het kopje (al is het maar voor de vorm) en lezen. Beweegt Asta? Verhuis zonder pardon met de krant naar de eettafel. Gaat Asta naar z'n eigen mand? Beloon 'm uitbundig :ok: .
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
puk
Zeer actief

:-D 1 lichtpuntje vannacht is het hele huis in diepe rust geweest!
geeft wat moed! ;)
maar wie weet is het vannacht weer mis, zullen wel zien heb er wel weer vertrouwen in gekregen, we gaan gewoon verder! ;)
Afbeelding
groetjes anja en birka
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Goed zo Puk! Hou vertrouwen..er zullen misschien dagen zijn dat het minder gaat, maar zo gaat een verandering nou eenmaal in zijn werk.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
puk
Zeer actief

:? kan een hond engtevrees hebben?? in de keuken komt asta alleen als wij aan tafel gaan voor de rest liever niet :? en dat is eigenlijk al vanaf dag 1.
nu is de keuken niet klein zo'n 4 bij 4 meter, maar schijnbaar voelt hij zich prettiger in de kamer :?
hij ligt nu ook helemaal aan de andere kant zo'n 6 meter van mij vandaan.
o ja vandaag babysit gehad ivm met een ziek kind en asta blaft niet als ik dan weg ga en mijn ouders blijven!
Afbeelding
groetjes anja en birka
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”