Laura & Leroy schreef:Ik zou hier niet zelf aan gaan knutselen, maar hem naar een goede trimsalon brengen. Ik zou er een aantal die bij je in de buurt zitten, bellen en het probleem voorleggen. En hem dan laten behandelen in de salon die het meest kundig overkomt. Pluk je hem normaal gesproken zelf? Hier een boef van 40 kilo die ik zelf graag pluk, maar heb gemerkt dat het toch wel een wéreld van verschil is of hij door mij of door een ervaren trimster wordt gedaan.

Weet je zeker dat je hem op de juiste manier plukt?
Ik weet zeker dat ik hem goed pluk, ja, dat zie je aan het resultaat, vind ik. Mooi gelijkmatig. Ik ben sowieso niet bang om dingen zelf te doen, ik word er vaker voor aangekeken dat het vreemd is. Maar ik heb vaker successen gehad dan mislukkingen. No guts, no glory! Je kunt sommige dingen best zelf doen, met wat informatie van internet en een beetje boerenslimheid, kom je vaak een heel eind. Er zijn voor alle diensten onder de zon mensen die het voor je kunnen doen, maar ik ben toevallig wel heel handig. Ik knip ook het haar van mijn vriend zelf, en echt geen bloempotkapsel of haksels erin. Ik kan ook opknippen en opscheren met een tondeuse. Dus het is niet zo dat ik helemaal niet weet wat ik doe.
En ik ben eigenwijs, ik durf wel tegen de stroom in te zwemmen soms, als ik denk dat dat de beste oplossing zal geven. Dat is vaker waar gebleken dus ja, ik word niet echt afgeremd door tegenvallende ervaringen. Natuurlijk kan een ervaren trimmer het altijd beter, bovendien heb ik wat probleempjes van reumatische aard en kan ik niet meer zelf plukken. Maar het is volgens mij niet helemaal 100% waar dat het altijd beter is voor de huid om te plukken. Mijn dierenarts zegt dus dat het beter is voor de huid om te scheren, en ik heb wel vertrouwen in de man.
Ik weet dat trimmers ook veel kennis hebben, maar het is wel hun broodwinning waar we het over hebben. Kijk, niemand hoeft hier aan mij te verdienen dus zou men gewoon eerlijk kunnen zijn daarin. Maar ik vraag me af of trimmers het scheren ook niet een beetje afraden, omdat ze misschien ergens denken, zometeen gaat heel Nederland met een plukhond met de tondeuse erover. En dat zouden ze wel eens niet prettig kunnen vinden. Sorry, maar ik weet hoe mensen zijn en geld telt. Vind ik ook belangrijk hoor. Ik had al een afspraak staan bij een trimmer, maar ja, die moesten we dus weer afzeggen. Maar ik ben zelf zeker niet te beroerd om er geld aan uit te geven of om naar een trimmer te gaan.
En dan denk ik, is er dan helemaal nooit een uitzondering te bedenken, waardoor je ervoor kiest om een hond te scheren ipv plukken? Waarom is dat nou zo belangrijk eigenlijk? Daarom zeg ik ook, de argumenten hebben me nog niet echt kunnen overtuigen dat scheren een slecht idee is. Met wat ik zelf weet en wat men heeft gezegd over de haarfollikels, vind ik niet dat je kunt zeggen dat het scheren zelf, zeker weten voor huidontstekingen gaat zorgen.
En ik denk dus wel dat het zal helpen als de vacht korter is, om broei te voorkomen. Zeker als het gaat om de huid goed kunnen drogen. En ik snap dat veel mensen het bu-lachelijk gaan vinden, maar ik begin echt niet aan een waterblazer of föhn. Bruno houdt daar niet van. Ik ken hem goed, echt waar.